Aviva: Polisy turystyczne wracają do poziomu sprzed pandemii

0
703

Z wewnętrznych danych Avivy wynika, że w lipcu sprzedaż ubezpieczeń turystycznych na wyjazdy do Europy i krajów basenu Morza Śródziemnego zbliżyła się do poziomu z lata 2019, a na podróże krajowe wzrosła o ponad 50%. W sierpniu trend utrzymuje się.

W lecie pandemia straciła na sile, a wprowadzony na początku wakacji unijny certyfikat covidowy ułatwił podróżowanie. W efekcie zainteresowanie klientów polisami turystycznymi na wakacje w Europie zbliżyło się do poziomu z lata 2019 r.

– W czasie pandemii wzrosło zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi na wyjazdy w Polsce. Podobnie jak przy zagranicznych podróżach, Polacy chcą zadbać o swoje bezpieczeństwo. Ma to związek z rosnącą świadomością, po co są ubezpieczenia, i chęcią komfortowego odpoczynku – mówi Katarzyna Ładzikowska, specjalistka ds. indywidualnych ubezpieczeń majątkowych Avivy.

Wyraźny wzrost sprzedaży krajowych polis turystycznych był widoczny już przed rokiem, gdy wykupiło je o 30% więcej klientów niż w roku 2019. Teraz wzrost wobec 2019 roku przekracza 50%.

– Ubezpieczenie na wyjazd krajowy jest tańsze niż na zagraniczny, ale również niezbędne. Dobrze dobrane, zapewni odszkodowanie  w razie nieszczęśliwego wypadku oraz pokrycie kosztów, jeśli w czasie urlopu wyrządzimy komuś nieumyślnie szkodę. Można też ubezpieczyć swój rower oraz inny sprzęt sportowy, bagaż, a nawet swoje mieszkanie na czas wyjazdu – mówi Katarzyna Ładzikowska.

(AM, źródło: Aviva)