Aviva: Technologia inteligentnego domu w ubezpieczeniach

0
371

Aviva sprzedała Neos, dostawcę technologii inteligentnego domu, kończąc udane partnerstwo, które przyczyniło się do modernizacji oferty ubezpieczeń mieszkaniowych i pozwoliło ubezpieczycielowi utrzymać największy udział w rynku w tej linii – 10,5% w 2020 r. Nabywcą Neos został Sky.

Z ankiety Global Data wśród brytyjskich klientów ubezpieczeń wynika, że zaledwie 3,9% badanych słyszało o Neos. Może to stanowić problem marketingowy dla Sky przy sprzedaży produktów dla inteligentnego domu, mimo że Neos był w ostatnich latach liderem innowacji technologii domowej i wprowadził takie produkty jak inteligentne dzwonki do drzwi i wykrywacze przecieków. Ankieta wykazała też, że 25% respondentów, którzy posiadają ubezpieczenie mieszkaniowe, ma inteligentny termometr kontrolowany za pomocą smartfona, a 38,5% może przez smartfon kontrolować oświetlenie w domu. Wydaje się prawdopodobne, że teraz Aviva sama będzie kontynuować technologiczny trend w ubezpieczeniach mieszkaniowych albo poszuka nowego partnera. Większościowy pakiet udziałów w Neos Aviva zakupiła w 2018 r., chociaż partnerstwo zostało zawiązane wcześniej.

(AC, źródło: Global Data)