AXA Partners: Innowacje w centrum strategii

0
932

Jef Van In, CEO AXA Partners i AXA Next, Group Chief Innovation Officer AXA Next, jest zdania, że w wyniku pandemii oraz wojny w Ukrainie powstaje sytuacja pełna wyzwań, w której potrzeba dużych umiejętności, by rozsądnie pokierować systemami ekonomicznymi i obronić je przed skutkami rosnącej inflacji czy zagrożeń płynących z cyberprzestrzeni. Zdaniem eksperta potrzebne są nowe akceleratory, którymi mogą być: rozwój nowej mobilności, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym czy też nowe regulacje stymulujące rozwój ekonomiczny.

W rozmowie opublikowanej przez AXA Partners Jef Van In podkreślił, że AXA w pełni egzekwuje wszystkie sankcje międzynarodowe wobec Rosji. Firma zaprzestała prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w odniesieniu do aktywów należących do Rosjan i zlokalizowanych w Rosji, zastopowała  działalność reasekuracyjną rosyjskich ubezpieczycieli i nie inwestuje w aktywa rosyjskie.

Przypomniał też, że w 2021 r. AXA Partners osiągnęła ponad 1 mld złotych przypisu składki w Europie Środkowo-Wschodniej, głównie dzięki działalności w Czechach i Polsce. Dlatego firma stawia na dalszy rozwój w tym regionie. Jednym z jego elementów jest utworzenie przez AXA Partners własnego centrum obsługi biznesu w Ostrawie, które wpisuje się w widoczny od lat trend inwestycji w SSC (Shared Services Centres) i BPO (Business Process Outsourcing) w CEE przez globalny biznes. Jef Van In podkreśla, że Czeskie Centrum Usług Wspólnych to dla jego firmy źródło wielu korzyści – centralizacji i zarządzania procesami z jednego miejsca, ciągłego podnoszenia jakości produktów i usług, a także lepszej organizacji i kontroli wewnętrznej.

Zapytany o plany AXA Partners w regionie CEE do roku 2030, Jef Van In wymienił mocne przyspieszenie w cyfryzacji, która daje jego firmie szansę na dalszą poprawę jakości usług i rynkowej konkurencyjności.

– Zdecydowanie zależy nam na poprawie usług, które nazywamy „podróżą klienta” i „podróżą agenta” (customer journey, agent journey). Chodzi o takie ulepszenie funkcjonalności stosowanych przez nas narzędzi i podnoszenie poziomu świadczonych usług, adresowanych z jednej strony do ubezpieczonego, a z drugiej do obsługującego go reprezentanta naszej firmy, by w efekcie zarówno klient, jak i agent – w przypadku zaistnienia incydentu wymagającego interwencji – mogli się wypowiadać o nich w samych superlatywach. Mówimy zatem o pełnej przemianie organizacji w „myślącą klientem”, która rozumie, że dobre doświadczenia klienta mogą go przywiązać do firmy na długie lata. Kluczowe znaczenie ma tu również to, aby każdy pracownik rozumiał, jaka jest jego rola w tej przemianie. Warto podkreślić, że istotne znaczenie będą tu odgrywać rozwiązania cyfrowe. Do 2025 r. zamierzamy zainwestować 50 mln euro w ich rozwój – powiedział CEO AXA Partners.

(AM, źródło: AXA Partners)