Balcia w Polsce bardziej cyfrowa, ale nie traci z oczu pośredników

0
1209

Balcia Insurance, która od kilkunastu lat jest obecna na polskim rynku, wkracza w nowy etap swojej działalności, stawiając na intensywną digitalizację, automatyzację i bliską współpracę z kluczowymi partnerami.

Będąca jednym z liderów ubezpieczeniowych w krajach nadbałtyckich firma 27 września 2024 r. zaprosiła do hotelu BoniFaCio w Sochocinie swoich partnerów agencyjnych z rynku polskiego, by przedstawić odświeżoną strategię, w której centrum są „ubezpieczenia w harmonii z twoim życiem”.

Balcia celuje w dostarczenie produktów precyzyjnie wpisujących się w styl życia. Stawia na sprzedaż z udziałem agentów, brokerów i e-commerce. Firma zaprezentowała swoją nową strategię oraz narzędzie, które już pod koniec listopada trafi do rąk polskich klientów – aplikację mobilną.

Nowa wizja ekspansji

Spotkanie otworzył zdalnie Janis Lucaus, CEO Balcia, który nakreślił strategię szerszego otwarcia na rynek polski. Podkreślił, że sukces w krajach bałtyckich jest wynikiem dynamicznego wdrażania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które usprawniają procesy i pozwalają szybciej odpowiadać na potrzeby klientów.

Chcemy budować naszą obecność na polskim rynku, bazując na bliskich relacjach z wami – agentami i brokerami – mówił Janis Lucaus. Dodał, że technologia i partnerstwo staną się fundamentem dalszej ekspansji Balcia w Polsce.

Strategia „Go Big or Go Home”

Laura Krastina, członkini zarządu Balcia, przedstawiła strategię, której celem jest zwiększenie obecności firmy na europejskich rynkach. Zwróciła uwagę, że Balcia chce wyróżniać się elastycznością i nowoczesnym podejściem do ubezpieczeń, wprowadzając rozwiązania dopasowane do potrzeb współczesnych klientów.

Flagowym przykładem jest City Combo – innowacyjne ubezpieczenie łączące ochronę majątkową, mobilność i OC, zaprojektowane dla nowoczesnych, młodych użytkowników.

Nasza strategia pozwala nam skalować produkty i wprowadzać usługi na podstawie analizy danych i informacji zwrotnej od klientów – dodała Laura Krastina, akcentując znaczenie technologii i bliskości z rynkiem.

Transformacja cyfrowa w praktyce

Viesturs Kancs, lider projektów cyfrowych, szczegółowo opisał funkcjonalności nowej aplikacji mobilnej, która ma zadebiutować na polskim rynku pod koniec listopada. Kancs podkreślił, że aplikacja wykracza poza tradycyjne usługi ubezpieczeniowe, oferując rozwiązania mające ułatwić życie użytkownikom i dostosować się do ich stylu życia. Jedną z kluczowych funkcjonalności jest możliwość zgłaszania szkód za pomocą komend głosowych, bez zbędnych formalności.

W krajach bałtyckich czas obsługi szkód skrócono w ten sposób do kilku godzin, a celem Balcia jest dalsze skracanie tego czasu, nawet do minut, przy wsparciu sztucznej inteligencji. Aplikacja oferuje też raporty o bezpieczeństwie w różnych lokalizacjach i treści edukacyjne.

Balcia w Polsce bliżej agenta i klienta

Beata Grott, dyrektorka generalna Balcia Polska, podkreśliła znaczenie nowego etapu, w którym Balcia chce mocniej zaakcentować swoją obecność na rynku. Zwróciła uwagę, że dzięki lokalnej autonomii polski oddział Balcia może szybciej reagować na potrzeby klientów i współpracować z agentami na zasadach partnerskich.

Ponieważ jesteśmy niewielką firmą, możemy działać szybko i bardziej elastycznie reagować na potrzeby agentów niż wielu naszych konkurentów. W naszym zespole łączymy kompetencje eksperckie, z zaangażowaniem i otwartością – podkreśliła Beata Grott.

Wartości, takie jak zaufanie, otwartość i przejrzystość, tworzą fundament podejścia Balcia. Paulina Piaskowska, szefowa działu sprzedaży, również podkreśliła nastawienie firmy na dialog i relacje z agentami.

Marka osobista w ubezpieczeniach

Gościem specjalnym wydarzenia był Piotr Grządziel, ekspert ds. personal brandingu. Zwrócił uwagę na rolę autentycznego wizerunku agenta w budowaniu długotrwałych relacji z klientami.

Marka osobista daje agentom wiele przewag – przekonywał, pokazując techniki i narzędzia, które mogą pomóc w efektywnym zarządzaniu wizerunkiem, zarówno online, jak i offline.

Magiczny finał

Po dniu pełnym strategicznych dyskusji i analitycznych rozważań nadszedł czas na coś lżejszego – pokaz magiczny, który wprowadził wszystkich w luźniejszy nastrój. Czy Balcia zaczaruje polskich agentów swoimi nowymi rozwiązaniami i innowacjami? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – magii tego wieczoru nie brakowało, a uczestnicy wyszli z uśmiechami na twarzach i ciekawymi rynkowymi spostrzeżeniami.

Aleksandra E. Wysocka