Połączenie zaplecza technologicznego i produktowego BIK z potencjałem sprzedażowym i doświadczeniem Profi Insurance jest dla pierwszej z firm kolejnym krokiem w budowie wielokanałowego modelu sprzedaży polis w segmencie detalicznym. Oba podmioty wiele sobie obiecują po fuzji.
BIK Serwis jest dystrybutorem ubezpieczeń z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku polskim. Zajmuje się obsługą ubezpieczeniową klientów indywidualnych i podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Od ponad roku buduje ogólnopolską sieć agencyjną sprzedaży polis w segmencie detalicznym, wspierając partnerów swoim nowoczesnym zapleczem technologicznym i autorskimi produktami.
Multiagencja Profi Insurance to pośrednik ubezpieczeniowy z Krakowa, obecny na rynku od 2004 roku. W swojej ofercie ma m.in. ubezpieczenia majątkowe, osobowe, życiowe i komunikacyjne, a także ubezpieczenie samochodu w pełnym zakresie. Sieć blisko 300 wyspecjalizowanych w doradztwie ubezpieczeniowym agentów działa na terenie województwa małopolskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i śląskiego.
W ocenie obu firm, połączenie ich potencjałów i kompetencji przyniesie wiele korzyści. Za Profi Insurance stoi kilkunastoletnie doświadczenie oraz potencjał sprzedażowy wysoko wykwalifikowanych agentów ubezpieczeniowych. BIK oferuje z kolei know-how i zaawansowane narzędzia informatyczne.
– Jestem przekonana, że połączenie dwóch żywiołów, praktycznego doświadczenia i technologii, wyzwoli nowe możliwości rozwoju, a wspólne synergie będą działać na naszą korzyść. To bardzo istotne w dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego. Postępująca rewolucja technologiczna, zmieniające się zachowania i wymagania klientów czy konsolidacje innych ubezpieczycieli również od nas wymagają odważnych decyzji – mówi Anna Szypulska, członek zarządu Profi Insurance.
– Połączenie firm jest kolejnym krokiem BIK w budowie wielokanałowego modelu sprzedaży polis w segmencie detalicznym. W styczniu tego roku BIK przejął popularną wyszukiwarkę ubezpieczeń – Punkta. Widzimy rosnące znaczenie sprzedaży online, ale wiemy, że wobec zachodzących na rynku zmian, skomplikowania produktów, nie do przecenienia jest realny udział w tym procesie doradcy, agenta –w formie spotkania osobistego, rozmowy telefonicznej czy spotkania VR. Dlatego chcemy zapewnić wszystkim naszym klientom możliwość skonsultowania z odpowiednio do tego przygotowanym profesjonalistą, chociażby w przypadku konieczności porównania różnych ofert ubezpieczeniowych z internetu – wyjaśnia Michał Daniluk, członek zarządu BIK Serwis.
BIK aktywnie działa na Pomorzu, Mazurach, zachodniej części kraju i Dolnym Śląsku, zaczął też intensywnie rozwijać sieć agentów sprzedażowych w województwie mazowieckim, łódzkim i kujawsko-pomorskim. Inwestycja w Profi Insurance wzmacnia jego pozycję na południowo-wschodnim krańcu Polski. Dzięki niej dystrybutor ubezpieczeń szybciej uzyska efekt skali i rozproszenia sieci po kraju, co przyczyni się do jego szybszego rozwoju.
(AM, źródło: BIK)