Biznes ubezpieczeniowy miał swój wkład w poprawę wyników Comperii

0
393

Grupa Comperia.pl zamknęła trzeci kwartał 2022 roku z przychodem w wysokości niemal 35 mln zł. Oznacza to, że jej przychody wzrosły o 22%, natomiast EBITDA był o 29% wyższy w porównaniu do tego samego okresu 2021 r. Do znaczącej poprawy wskaźników przyczynił się biznes ubezpieczeniowy grupy.

Grupa Comperia.pl to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi filarami działalności spółki jest pośrednictwo kredytowe online, ubezpieczenia (Comperia Ubezpieczenia), e-commerce oraz porównywarki finansowe – w tym Comperia.pl, Compero.pl, Banki.pl.

– Analiza sytuacji makroekonomicznej, rosnące stopy procentowe, odwrócenie trendu na rynku kredytów gotówkowych (przez rosnące stopy procentowe wywołujące negatywne nastroje wśród konsumentów) spowodowały koncentrację sprzedaży na innych produktach oferowanych przez naszych partnerów. Większym zainteresowaniem klientów cieszyły się produkty antyinflacyjne: inwestycyjne oraz oszczędnościowe – zauważa Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl. – Obrana strategia elastycznej współpracy z wieloma partnerami oferującymi różne produkty pozwala nam nie tylko przystosować się do aktualnych trendów rynkowych, ale również generować wzrosty w trudnych dla firm czasach – dodaje.

Rentowne ubezpieczenia

Zgodnie z założeniami Comperia utrzymała trwałą rentowność w segmencie ubezpieczeń. Na koniec trzech kwartałów 2022 roku firma odnotowała 17% wzrost przychodów z tytułu dystrybucji ubezpieczeń w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego oraz 46% wzrost EBITDA. W tym segmencie Comperia rozwija obszar offline, poszerzając sieć agentów współpracujących z firmą oraz online – pozyskując nowych partnerów dla porównywarki ubezpieczeń Compero.pl. 

(AM, źródło: Comperia)