Blog - Strona 107 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 107

Direct Line w rękach Aviva

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aviva przejęła Direct Line w ramach transakcji o wartości 3,7 mld funtów. W jej efekcie powstanie największy brytyjski ubezpieczyciel komunikacyjny i mieszkaniowy.

Akcjonariusze Avivy będą posiadać większość akcji spółki – 87,5%, podczas gdy pod kontrolą udziałowców Direct Line pozostanie 12,5%.

Przejęcie Direct Line przez Avivę połączy wiele wiodących brytyjskich marek w bardziej efektywnej działalności, która jest bardzo dobrze przygotowana do generowania wysokich zysków dla wszystkich akcjonariuszy – skomentowała Amanda Blanc, CEO Avivy.

– Na wysoce konkurencyjnym rynku ubezpieczeń majątkowych w Wielkiej Brytanii połączony podmiot będzie miał bardzo dobrą pozycję, aby dostarczać usługi swoim klientom – dodał Adam Winslow, CEO Direct Line.

(AM, źródło: PIU)

Reasekuratorzy mają silny apetyt na ryzyka katastroficzne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Styczniowe odnowienia w ryzykach katastroficznych dla portfeli bezszkodowych pokazują obniżki stawek reasekuracyjnych od 5 do 15% – podał Guy Carpenter.

W ocenie brokera obniżki stawek i dodatkowa pojemność odzwierciedlają silny apetyt reasekuratorów, napędzany przez:

  • kolejny zyskowny rok 2024, z prognozowanym średnim zwrotem z kapitału własnego reasekuratora na poziomie 17,3%,
  • łączny dedykowany kapitał reasekuracyjny, który wzrósł o 6,9%, do 607 mld USD,
  • ciągłą dyscyplinę reasekuratorów,
  • znaczące działania cedentów mające na celu poprawę rentowności portfela (poprawa stawek, zarządzanie limitami i zdyscyplinowana selekcja ryzyka).

– Wyniki odnowień odzwierciedlają pozytywne doświadczenia reasekuratorów w zakresie ubezpieczeń majątkowych w ciągu ostatnich 2 lat oraz portfele ubezpieczeń wypadkowych, które są dobrze przygotowane do przyszłej rentowności – komentuje Dean Klisura, prezes i dyrektor generalny Guy Carpenter.

(AM, źródło: PIU)

Wydarzenia Miesiąca – Grudzień 2024

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grudzień dostarczył szeregu emocji w polskiej branży ubezpieczeniowej. Źródłem większości z nich był największy polski ubezpieczyciel, ale i pozostali nagrodzeni w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej” zrobili wiele, aby przyciągnąć uwagę branży.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Ogłoszenie nowej strategii Grupy PZU na lata 2025–2027 – w uznaniu dla ambitnych planów rozwoju ubezpieczyciela w zakresie rentowności, przychodów z ubezpieczeń oraz inwestycji i cyfryzacji, a także w obszarach społecznym i gospodarczym, obejmujących m.in. promowanie zdrowego stylu życia, prowadzenie działań edukacyjnych oraz wspieranie budowy społecznej odporności na ryzyka, transformacji energetycznej, a także zielonej gospodarki.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Marek Borowicz, prezes zarządu Expectum – za zbudowanie od podstaw oraz sukces rynkowy multiagencji, obchodzącej w 2024 r. roku 15-lecie działalności.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Allianz Polska – za wzrosty w obu sektorach działalności, uzyskane dzięki poprawie wyników w praktycznie wszystkich liniach biznesowych, wysoki zysk operacyjny po trzech kwartałach, ograniczenie poziomu inflacji szkodowej w OC poniżej średniej rynkowej, terminową integrację serwisu dla klientów Mój Allianz, która połączyła w jednym portalu systemy Allianz i dawnej Avivy, oraz opracowanie nowego modelu zarządzania sprzedażą, który wchodzi w życie z początkiem nowego roku.

PRODUKT MIESIĄCA

Zmodyfikowane ubezpieczenie na życie i zdrowie ERGO 4 – w uznaniu dla nowej odsłony produktu, uwzględniającej trendy i zjawiska społeczne, takie jak np. starzenie się społeczeństwa, i oferującego ochronę odpowiadającą na tego rodzaju wyzwania w postaci renty przy całkowitej niezdolności do pracy trwającej już siedem miesięcy, a także ubezpieczenia na wypadek trwałej utraty samodzielności do 85. roku życia.

INNOWACJA MIESIĄCA

Platforma eShop Generali – w uznaniu dla rozwiązania umożliwiającego agentom ubezpieczeniowym zakładanie własnych, spersonalizowanych sklepów internetowych, pełniących funkcję wirtualnych biur sprzedaży (ze wsparciem marketingowym i technicznym ubezpieczyciela), pozwalającego klientom na samodzielną konfigurację i zakup polis online, za pośrednictwem komputera oraz urządzeń mobilnych.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Brokerzy lokują coraz więcej, przez co ich zarobki pną się w górę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2023 roku przychody brokerów z tytułu prowizji od ubezpieczycieli wyniosły prawie 2,5 miliarda złotych. O podobną kwotę wzrosła też wartość składek ulokowanych przez nich w zakładach ubezpieczeń.

Według danych z opublikowanego przez Zespół Brokerów Ubezpieczeniowych Departamentu Licencji Ubezpieczeniowych Komisji Nadzoru Finansowego „Raportu o stanie rynku brokerskiego w 2023 roku”, do końca analizowanego okresu wydano 2995 zezwoleń na wykonywanie działalności brokerskiej. Z tej grupy 2880 licencji dotyczyło działalności ubezpieczeniowej: 1936 udzielono osobom fizycznym, a 944 – prawnym. Z kolei 115 zezwoleń stanowiły licencje dla brokerów reasekuracyjnych (odpowiednio: 26 i 89). Ogółem na dzień 31 grudnia 2023 roku liczba zarejestrowanych brokerów wyniosła 1488 podmiotów, o 10 więcej niż w 2022 r., z czego 1422 wykonywało działalność w zakresie ubezpieczeń, a jedynie 64 w zakresie reasekuracji. Wartość ta oznacza wzrost o 0,54% w stosunku do wyniku z poprzedniego roku.

Popularność licencji reasekuracyjnych rośnie

W raporcie wskazano również, że w 2023 roku wydano łącznie 54 zezwolenia w zakresie ubezpieczeń oraz reasekuracji, co było liczbą o ponad 11,5% niższą niż w roku poprzednim. Z tego 47 licencji – 87% ich ogólnej liczby – dotyczyło działalności ubezpieczeniowej, a 7 reasekuracyjnej (rok wcześniej odpowiednio: 57 i 4). W pierwszej z grup wydano 25 zezwoleń dla osób fizycznych i 22 dla prawnych (32 i 25), co oznacza spadek o odpowiednio 22% i 12% w stosunku do 2022 roku. W drugiej grupie wszystkie licencje wydano osobom prawnym (1 i 3 przed rokiem). Autorzy raportu zaobserwowali, że liczba wydanych zezwoleń na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie reasekuracji w analizowanym okresie była o 75% wyższa niż rok wcześniej, co wskazuje na wzrost zainteresowania tego rodzaju działalnością.

W 2023 r. z rejestru brokerów wykreślono 46 podmiotów (32 osób fizycznych i 14 prawnych), o blisko 27% mniej niż przed rokiem. Z tej liczby 45 wykreśleń dotyczyło brokerów ubezpieczeniowych.

Regionalna hierarchia utrzymana

Największa liczba brokerów (378) znajdowała się tradycyjnie w województwie mazowieckim. Daleko w tyle uplasowały się kolejne województwa z podium: śląskie (152 brokerów) oraz wielkopolskie (136).

Liczba brokerów ze względu na siedzibę w poszczególnych województwach

(stan według złożonych sprawozdań z działalności brokerskiej za 2023 rok)

  1. Mazowieckie – 378
  2. Śląskie – 152
  3. Wielkopolskie – 136
  4. Pomorskie – 131
  5. Dolnośląskie – 124
  6. Kujawsko-pomorskie – 111
  7. Małopolskie – 89
  8. Łódzkie – 85
  9. Zachodniopomorskie – 49
  10. Lubelskie – 32
  11. Lubuskie – 29
  12. Podkarpackie – 27
  13. Opolskie – 26
  14. Podlaskie – 26
  15. Warmińsko-mazurskie – 19
  16. Świętokrzyskie – 18

Stolica na czele

Zdecydowanym liderem wśród miast najczęściej wybieranych na siedzibę była ponownie Warszawa (274 brokerów). Także na kolejnych miejscach utrzymała się dotychczasowa hierarchia: na drugim miejscu znalazł się Wrocław (90 brokerów), na trzecim zaś Poznań (71 brokerów). Warto również odnotować, że aglomerację trójmiejską wybrało łącznie 88 brokerów.

Blisko 7 tys. pracowników branży brokerskiej

Broker ubezpieczeniowy oraz reasekuracyjny może wykonywać czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń lub reasekuracji wyłącznie przy pomocy osób fizycznych, które spełniają wymogi określone w art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a‒e ustawy o dystrybucji ubezpieczeń oraz są wpisane do rejestru brokerów. Podstawowym warunkiem, jaki powinny spełniać te osoby, jest zdanie egzaminu przed Komisją Egzaminacyjną dla Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych odpowiednio do zakresu działalności albo uzyskanie odpowiedniego zwolnienia z egzaminu. Zatrudnienie na rynku brokerskim w 2023 roku wynosiło 7385 osób, w tym 4480 spełniało powyższe wymogi i wykonywało czynności brokerskie (61% stanu zatrudnienia vs. 62% w 2022 r.), a 2905 osób było pracownikami niezajmującymi się wykonywaniem czynności brokerskich (39% vs. 38%).

InterRisk daleko przed peletonem

Tradycyjnie głównym dostawcą OC dla brokerów pozostaje InterRisk. Towarzystwo wystawiło 70,39% wszystkich umów. Oprócz tego zakładu polisy OC z tytułu działalności brokerskiej wystawiło ponadto 10 innych firm: PZU SA, Warta, Allianz, Wiener, UNIQA, Colonnade Insurance, PI Indemnity Company Limited, Generali, TUZ Ubezpieczenia oraz XL Insurance.

Największy wzrost zawartych umów zanotował PZU SA: z 17,56% w 2022 r. do 18,37% w 2023 r. Liderujący InterRisk zanotował natomiast kolejny spadek – przed rokiem uzyskał bowiem wskaźnik na poziomie 70,79%. Pozostałe zakłady mają niewielki udział w rynku OC brokerów.

Autorzy raportu podkreślili, że w złożonych sprawozdaniach jedynie 0,14% brokerów przyznało, iż otrzymało skargi na wykonywaną przez nich działalność. Z kolei 0,63% otrzymało zgłoszenia roszczeń o naprawienie szkody z ich OC. Nie zgłoszono natomiast żadnej reklamacji.

Prowizje o blisko 15% w górę

Dane zebrane ze złożonych sprawozdań z działalności brokerskiej wskazują na stały wzrost przychodów ogółem z tytułu prowizji od zakładów ubezpieczeń. Wskazany w raporcie przychód wyniósł 2,4 mld zł – o 14,78% więcej niż w poprzednim roku (2,09 mld zł). Oznacza to, że 2023 był kolejnym rokiem ze wzrostem dynamiki prowizji, przy zwiększonej o 0,54% liczbie brokerów.

Mimo że osoby fizyczne stanowią 60% wszystkich zarejestrowanych brokerów, to wygenerowały one jedynie 15,18% łącznych przychodów prowizyjnych w 2023 r., tj. 365,19 mln zł (334,38 mln zł w roku poprzednim). Wartość prowizji uzyskanej przez brokerów-osoby prawne wyniosła 2,04 mln zł – blisko 250 mln zł więcej niż w 2022 r. (1,76 mld zł).

1,75 mln zł średniej prowizji

Średnia roczna wartość prowizji statystycznego brokera wyniosła 1,75 mln zł. Było to o 19,64% więcej niż w 2022 r. (1,46 mln zł). W przypadku brokerów osób fizycznych średnia prowizja wzrosła o 10,13%, z 399,5 tys. zł do 439,98 tys. zł, a w przypadku osób prawnych wzrosła z 3,27 mln zł do 3,76 mln zł (+14,99%).

Wynagrodzenia prowizyjne wypłacone przez zakłady z działu I sięgnęły 334,02 mln zł. W roku poprzednim było to 292,07 mln zł, co oznacza wzrost o 14,36% r/r. Z kolei w dziale II było to 2,07 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej (+14,85% r/r). Średnia prowizja przypadająca na brokera wyniosła w analizowanym okresie 9,76% wysokości ulokowanej składki w dziale I oraz 16,9% w dziale II. Oznacza to, że w pierwszym przypadku średnia urosła o 0,6%, a w drugim spadła o 0,8%.

Średni brokerzy generują ponad 40% przychodów

Z raportu wynika ponadto, że w 2023 r. do kas grupy 25 brokerów o najwyższych przychodach (same osoby prawne, spośród których 8 to spółki z udziałem kapitału zagranicznego) wpłynęło łącznie 1,3 mld zł, czyli nieco powyżej 54,25% całkowitych przychodów rynku brokerskiego w Polsce. Rok wcześniej było to 1,06 mld zł (nieco powyżej 50,8%), co oznacza wzrost o 22,47% r/r.

1,46% ogółu brokerów osiągnęło przychody w przedziale 20 mln zł i więcej (wyłącznie osoby prawne). Najliczniejszą grupę stanowili natomiast brokerzy o przychodach w przedziale 100–500 tys. zł (41,98%). Za nimi uplasowali się brokerzy, którzy osiągnęli przychód do 100 tys. zł – należy do niej 23,48% ogółu podmiotów działających na rynku.

Największe przychody – 984,13 mln zł (średnio 2,85 mln zł) osiągnięto w województwie mazowieckim. Region ten odpowiadał za 40,92% krajowego wyniku brokerów. Kolejnymi województwami były: kujawsko-pomorskie – 436,92 mln zł (18,17%), w którym odnotowano najwyższą średnią wynoszącą 4,37 mln zł, oraz dolnośląskie – 256,05 mln zł (10,65%), ze średnią na poziomie 2,08 mln zł. Najlepszym miejskim wynikiem legitymowała się Warszawa: stołeczne przychody w kwocie 937,33 mln zł stanowiły 95,25% wyniku wojewódzkiego i 38,97% wyniku krajowego.

2,5 mld zł więcej ulokowanych składek

W 2023 roku brokerzy ulokowali w towarzystwach ubezpieczeń 16,22 mld zł składek – o 17,68% więcej niż w 2022 r., gdy kwota ta wyniosła 13,78 mld zł. Do zakładów majątkowych trafiło 12,79 mld zł, wobec 10,6 mld zł w roku poprzednim, co oznacza wzrost o 20,73%. Z kolei do firm życiowych trafiło 3,42 mld zł. W poprzednim roku było to 3,18 mld zł, czyli w ciągu 12 miesięcy wartość uplasowanych składek wzrosła o 7,52%. Brokerzy-osoby fizyczne ulokowali 1,56 mld zł, zaś brokerzy-osoby prawne – 14,66 mld zł.

Dziesięciu największych brokerów – stosując kryterium wielkości ulokowanej składki – pośredniczyło w zawarciu umów ubezpieczenia o łącznej składce równej 5,33 mld zł, czyli 32,89% wszystkich składek ulokowanych przez kanał brokerski. Z kolei dwudziestu największych brokerów ulokowało 7,29 mld zł składek (44,93%).

Dominacja zakładów majątkowych

W 2023 roku brokerzy współpracowali ze 143 zakładami ubezpieczeń, z czego zdecydowaną większość stanowiły firmy z działu II (119; 84,4%). One też odpowiadały za zdecydowaną większość kwoty składek ulokowanych przez brokerów (78,89%). Zakłady z siedzibą w naszym kraju stanowiły 28% podmiotów, z którymi współpracowali brokerzy w 2023 r. Trafiło do nich 93% składek plasowanych przez kanał brokerski.

PZU Życie nadal liderem

Najwięcej składek – 2,65 mld zł, 16,33% ich globalnej sumy – ulokowano w PZU SA. Drugie miejsce zajęło STU ERGO Hestia z wynikiem na poziomie 2,32 mld zł (14,28%), natomiast trzecie przypadło PZU Życie, w którym ulokowano 2,07 mld zł (12,77%). Czwarte w zestawieniu TUiR Warta z wynikiem na poziomie 1,53 mld zł (9,45%) było ostatnim zakładem, w którym ulokowano ponad 1 mld zł składek. Z danych zebranych przez KNF wynika, że 10 zakładów, w których brokerzy ulokowali najwięcej składek, zainkasowało w sumie 11,57 mld zł, tj. 71,33% ogólnej sumy ulokowanej w 2023 r. w zakładach ubezpieczeń przez kanał brokerski.

W PZU SA składka ulokowana przez brokerów stanowiła 16,36% rocznego przypisu. W ERGO Hestii było to już 26,87%, w PZU Życie – 22,56%, natomiast w Warcie – 16,35%.

ERGO Hestia i Warta niezmiennie najbardziej cenione

Podobnie jak rok wcześniej, towarzystwami najwyżej ocenianymi przez brokerów za współpracę zostały STU ERGO Hestia i TUiR Warta. Ich oceny uplasowały się na poziomie odpowiednio 4,42 i 4,33 pkt. w pięciopunktowej skali. Rezultaty przekraczające pułap 4 pkt. uzyskały też PZU SA (4,3 pkt.), InterRisk (4,22 pkt.), UNIQA TU (4,19 pkt.), Compensa TU (4,17 pkt.), a także Generali TU (4,1 pkt.), Wiener (4,04 pkt.) i PZU Życie (4,03 pkt.).

O raporcie

Opracowany przez KNF raport dotyczy brokerów ubezpieczeniowych i brokerów reasekuracyjnych prowadzących działalność na podstawie zezwoleń na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń i reasekuracji wydanych do dnia 31 grudnia 2023 roku i wpisanych do rejestru brokerów ubezpieczeniowych. Zobowiązanych do złożenia sprawozdania z działalności było 1486 brokerów ubezpieczeniowych oraz reasekuracyjnych. Wymóg ten został dopełniony przez ponad 96% zobligowanych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Łukasz Krupa dyrektorem Działu Likwidacji Szkód Korporacyjnych PWS Konstanta

0
Łukasz Krupa

Z początkiem stycznia obecnego roku Dział Likwidacji Szkód Korporacyjnych PWS Konstanta zyskał nowego dyrektora. Został nim Łukasz Krupa, menedżer z 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu procesami likwidacji szkód.

Przed dołączeniem do PWS Konstanta Łukasz Krupa pełnił funkcję koordynatora ds. szkód majątkowych indywidualnych i korporacyjnych w Biurze Operacyjno-Dochodzeniowym marek Vienna Insurance Group w Polsce – Compensy, Wiener i InterRisk. W latach 2002–2016 był związany z TUiR Allianz Polska.

PWS Konstanta podkreśliło, że „objęcie stanowiska dyrektora Likwidacji Szkód Korporacyjnych przez Łukasza Krupę zapowiada dalszy rozwój usług brokerskich firmy”.

(AM, źródło: PWS Konstanta)

Mark Dassui objął nadzór nad ubezpieczeniami non-life Generali w Polsce

0
Mark Dassui

1 stycznia Mark Dassui objął funkcję Chief Non Life Insurance Officer Generali Polska i przejął nadzorowanie obszaru ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Menedżer zastąpił Michele Corbo, który otrzymał nowe zadania w grupie. 

– Z radością witamy Marka z powrotem w zespole w Polsce. Jego bogate doświadczenie w Grupie Generali, a także w Generali Polska w latach 2011–2014 będzie ogromnym atutem dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że jego wiedza i umiejętności przywódcze okażą się kluczowe dla wdrożenia naszej nowej strategii, która skupia się na innowacjach, orientacji na klientów i dostosowywaniu się do ich zmieniających się potrzeb. Mark jest menedżerem, który bez wątpienia przyczyni się do dalszego wzrostu Generali Polska. Jednocześnie dziękuję serdecznie Michele za jego wkład w rozwój Generali Polska i życzę mu sukcesów w dalszych wyzwaniach zawodowych – mówi Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska.

W ciągu ostatnich ośmiu lat kariery zawodowej Mark Dassui pełnił funkcję zastępcy, a następnie dyrektora ds. Ubezpieczeń Majątkowych i Osobowych (Chief Non Life Insurance Officer) Generali CEE Holding B.V. w Pradze, gdzie nadzorował działalność ubezpieczeniową w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W grudniu 2022 r. został mianowany członkiem Komitetu Wykonawczego (EXCO) Generali CEE Holding B.V.

Z Grupą Generali związany jest od 1993 r., kiedy to dołączył do Generali Deutschland. Przez lata Mark Dassui zajmował różne znaczące stanowiska, w tym w randze członka zarządu odpowiadał za ubezpieczenia majątkowe i osobowe w Polsce. Powrócił teraz do naszego kraju, by objąć stanowisko dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za ten obszar. Do czasu wyznaczenia następcy Mark Dassui będzie łączył swoją nową rolę z obecną funkcją dyrektora ds. Ubezpieczeń Majątkowych i Osobowych w CEE. 

(AM, źródło: Generali)

W ASF Premium agent nigdy nie jest sam

0
Bogusława Zera

Rozmowa z Bogusławą Zerą, dyrektorką Biura Wsparcia Agenta ASF Premium

Aleksandra E. Wysocka: – Agenci mają coraz więcej na głowie – regulacje, technologie, obowiązki. Często czują się z tym wszystkim sami. Jak to wygląda w ASF, Bogusiu?

Bogusława Zera: – Naszym celem w ASF jest to, żeby agent nigdy nie czuł się sam. To podstawa. Nasze Biuro Wsparcia Agenta to miejsce, które powstało właśnie po to, żeby być dla nich realną pomocą na każdym etapie współpracy.

Zdajemy sobie sprawę, że agent musi odnaleźć się w świecie skomplikowanych OWU, procedur, ciągłych zmian regulacyjnych. Dlatego pomagamy im nie tylko w interpretacji tych zawiłości, ale też w codziennej pracy z klientami.

Co to dokładnie znaczy „wsparcie na każdym etapie współpracy”?

– W praktyce oznacza to, że jesteśmy obecni w każdym momencie, w którym agent może potrzebować pomocy. Od pierwszej oferty, przez finalizację sprzedaży, aż po obsługę posprzedażową i odnawianie umów. Rozliczamy dokumenty, pomagamy w reklamacjach, wspieramy w nadawaniu uprawnień agencyjnych i szkolimy systemowo. Jeśli coś jest niejasne, jesteśmy po to, żeby wyjaśniać. Jeśli agent potrzebuje konkretnego rozwiązania, pomagamy je znaleźć.

Czyli to nie tylko wsparcie techniczne, ale też merytoryczne i produktowe?

– Dokładnie. Doradzamy w wyborze najlepszego produktu dla klienta, dbamy o to, żeby oferta była dopasowana i konkurencyjna. Zarządzamy też budżetem zniżek i promocji, co daje agentom przewagę na rynku. Obsługujemy reklamacje, które potrafią być trudne, a jednocześnie uczymy, jak radzić sobie w takich sytuacjach. Nasze wsparcie to kompleksowy system – agent musi mieć pewność, że zawsze znajdzie u nas pomoc.

To brzmi świetnie, ale też jak spore wyzwanie. Z czym Ty osobiście się mierzyłaś, kiedy zaczęłaś pracę w ASF?

– Szczerze? Zaskoczyła mnie skala – liczba towarzystw ubezpieczeniowych, produktów, procedur, wytycznych. W bankowości było tego zdecydowanie mniej. Tutaj proces zdobywania i wdrażania wiedzy jest ciągły, nie ma końca.

Ale największym zaskoczeniem było tempo rozwoju ASF. Myślałam, że firma, która już jest liderem, nie może rozwijać się szybciej. Myliłam się. Inwestycje, projekty, szkolenia, narzędzia – ASF Premium wciąż podnosi poprzeczkę. To naprawdę motywujące.

Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

– Ludzi. Branża ubezpieczeniowa to różnorodność – pokoleń, doświadczeń, podejść. Praca z agentami, TU, współpracownikami to ciągła wymiana wiedzy i energii. Wspólne sukcesy, świętowanie wyników, czasem nawet zawiązujące się przyjaźnie – to wszystko daje ogromną satysfakcję.

Cieszy mnie też to, że mogę wpływać na realne zmiany. Współpracując z różnymi organizacjami, czerpiemy z ich mocnych stron, żeby wypracowywać najlepsze rozwiązania dla naszych agentów.

A co jest najtrudniejsze?

– Zapewnienie wsparcia na najwyższym poziomie dla tak wielu agentów. Każdy ma inne potrzeby, inne wyzwania i ważne jest, żeby każdy czuł się słyszany, doceniony, otoczony opieką.

Dodatkowo mamy całą masę regulacji – od TU, KNF – które trzeba spełniać. To wymaga ciągłej precyzji i uwagi, ale daje ogromną satysfakcję, kiedy widzę, że nasza pomoc realnie ułatwia życie agentom.

Spotkania „Po drodze z ASF” to dla Was duże wydarzenie. Co je wyróżnia?

– To coś więcej niż spotkania. To okazja, żeby być bliżej agentów, porozmawiać o ich codziennych wyzwaniach, ale też pokazać im, jak mogą rozwijać swój biznes. W trakcie spotkań rozmawiamy o najnowszych trendach w branży, wykorzystaniu technologii, takich jak AI, i o tym, jak zmieniające się pokolenia, na przykład zetki, wpływają na rynek ubezpieczeń.

Najbliższe spotkanie odbędzie się już 17 stycznia 2025 r. we Wrocławiu, a potem odwiedzimy Katowice i Poznań. To szansa, żeby nie tylko zdobyć wiedzę, ale też wymienić się doświadczeniami z innymi profesjonalistami.

Dlaczego agenci powinni zarezerwować sobie czas na te wydarzenia?

– Bo wychodzą z nich z czymś realnym – gotowymi narzędziami do wdrożenia w codziennej pracy, lepszym zrozumieniem rynku i poczuciem, że nie są sami. To spotkania tworzone z myślą o agentach, o ich potrzebach i o tym, żeby mogli pracować efektywniej i spokojniej.

Jak można się zapisać?

–  Wystarczy wejść na stronę rejestracyjną: www.podrodze.asfpremium.pl. Serdecznie zapraszam! To świetny moment, żeby spojrzeć na swoją pracę z nowej perspektywy, spotkać się z nami i porozmawiać o przyszłości. Zapraszam serdecznie! Do zobaczenia!

Dziękuję za rozmowę i do zobaczenia na trasie „Po drodze z ASF”!

Aleksandra E. Wysocka

Moja Warta z milionem użytkowników

0
Marek Celejewski, Beata Wójcik-Bradliński, Piotr Bal, Sławomir Andreasik, Marek Medygrał

Dzięki prostocie i łatwości obsługi serwis Moja Warta szybko zdobył popularność wśród klientów. W zaledwie rok od uruchomienia Warty skorzystało z niego już ponad milion użytkowników. Brak konieczności specjalnej rejestracji, przyjazność w obsłudze oraz dostępność 24/7 sprawiają, że portal pozwala na szybkie i bezpieczne zarządzanie polisami.

Około 90 tys. nowych użytkowników miesięcznie loguje się do serwisu Moja Warta. Ich stale rosnąca baza potwierdza, że inwestycje w rozwój cyfrowych usług przynoszą oczekiwane rezultaty.

Prosta obsługa polis, łatwy dostęp do kluczowych dokumentów i możliwość załatwiania wielu spraw online sprawiły, że Moja Warta stała się wygodnym i praktycznym rozwiązaniem w codziennym zarządzaniu ubezpieczeniami.

Bardzo cieszy nas fakt, że platforma spotkała się z uznaniem i zdobyła milion użytkowników zaledwie w ciągu roku od startu. Dzięki Mojej Warcie klienci mogą łatwo i bezpiecznie zarządzać swoimi polisami, mając do nich dostęp w każdym miejscu i o każdej porze.

Naszym celem jest dostarczanie rozwiązań, które łączą wygodę z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Stale pracujemy nad dalszym rozwojem platformy i ulepszaniem funkcjonalności – mówi Katarzyna Ostrowska, ekspertka Warty.

Milionowy klient

Aby uczcić ten ważny moment, Warta zorganizowała spotkanie z milionowym użytkownikiem serwisu, którym okazał się Sławomir Andreasik. W wydarzeniu udział wzięli także Marek Celejewski, właściciel agencji, Piotr Bal, przedstawiciel OFWCA, Beata Wójcik-Bradliński, regionalna menedżerka sprzedaży, oraz Marek Medygrał, dyrektor RCS Rzeszów. Spotkanie było dobrą okazją do wymiany doświadczeń związanych z platformą.

Korzystanie z serwisu Moja Warta oceniam bardzo pozytywnie. Całość jest zaprojektowana w sposób przyjazny dla użytkownika, co sprawia, że korzystanie z serwisu jest przyjemne i odpowiada moim oczekiwaniom. Szczególnie doceniam łatwy dostęp do najważniejszych informacji o polisach, sprawną nawigację po różnych funkcjach serwisu, możliwość szybkiego zgłaszania spraw online, co oszczędza czas – mówi Sławomir Andreasik, milionowy klient Moja Warta.

Moja Warta to także wsparcie dla pośredników, doceniających usprawnienie relacji i współpracy z klientami, które nabierają nowego wymiaru dzięki możliwościom serwisu:

Do tej pory agent był takim trochę pośrednikiem regionalnym, bazującym na klientach ze swojego miasta. W tym momencie zawieram umowy ubezpieczenia z klientami z całej Polski – dodaje Piotr Bal, który sprzedał polisę milionowemu klientowi Moja Warta.

Serwis Moja Warta przede wszystkim usprawnia relacje z klientami. Profesjonalność oraz wiedza produktowa agenta buduje zaufanie. System Moja Warta jest taką „kropką nad i”, która puentuje te relacje – zauważa Marek Celejewski, Pośrednictwo Ubezpieczeniowe Marco – Biuro Turystyczne Podgórze.

Kompleksowa obsługa w jednym miejscu

Do tej pory użytkownicy serwisu przeprowadzili aż 4 mln operacji, najczęściej są to zatwierdzenia polis wystawianych zdalnie, obsługa zgłoszonych szkód czy też możliwość płatności online (w tym płatności cyklicznych dla polis majątkowych). Moja Warta oferuje klientom kompleksowy zestaw funkcji, który znacząco ułatwia zarządzanie ubezpieczeniami.

Serwis wyróżnia się użytecznymi i praktycznymi funkcjonalnościami, które przydają się w codziennych okolicznościach, ale sprawdzają się także w sytuacjach awaryjnych, takich jak pożar, zalanie mieszkania czy powódź. Dzięki aplikacji klienci mogą w prosty sposób zgłosić szkodę, zweryfikować zakres ubezpieczenia oraz otrzymać pomoc assistance – wszystko w jednym miejscu.

Bezpieczeństwo danych klientów

Moja Warta to nie tylko wygoda, ale także odpowiedź na rosnące wymagania dotyczące bezpieczeństwa danych. Wdrożenie nowego serwisu, oprócz praktycznych funkcjonalności dla klientów, podyktowane było wymogami KNF oraz przygotowaniami do unijnego rozporządzenia DORA (Digital Operational Resilience Act), związanymi z cyberbezpieczeństwem, szczególnie w obszarze akceptacji przez klienta elektronicznych dokumentów wystawianych w procesie zdalnym.

Dokumenty dostępne są teraz po zalogowaniu do serwisu – klienci nie otrzymają aktywnych linków w e-mailach czy wiadomościach SMS. Dodatkowo jeszcze w grudniu 2024 r. zostanie wprowadzone nowe udoskonalenie, czyli dwuskładnikowa autoryzacja logowania. Z opcji tej może skorzystać każdy, kto chce maksymalnie zabezpieczyć swoje dane za pomocą PIN-u lub haseł jednorazowych wysyłanych na adres e-mail.

Warta i Europa przejdą pod kontrolę Talanx

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

31 grudnia ubiegłego roku wygasło strategiczne partnerstwo Talanx AG z Meiji Yasuda Life Insurance. W związku z tym obie firmy uzgodniły warunki, na jakich zostanie zrealizowana opcja zakupu akcji posiadanych przez Meiji Yasuda w TUiR Warta oraz TU Europa. Oczekuje się, że Talanx nabędzie udziały w obu spółkach na początku 2026 r.

– Chciałbym podziękować Meiji Yasuda za wiele lat współpracy, która w ostatnich latach wspierała pomyślny rozwój Warty i TU Europa – powiedział dr Wilm Langenbach, członek zarządu Talanx AG odpowiedzialny za dział Retail International i CEO HDI International AG.

Nabycie pozostałych akcji polskich firm, pod warunkiem otrzymania zwyczajowych zgód regulacyjnych, pozwoliłoby Talanx osiągnąć 100% wkładu w wynik grupy (po uwzględnieniu udziałów mniejszościowych) i uzyskać tytuł do otrzymania 100% wypłaconych dywidend. Transakcja miałaby również pozytywny wpływ na zysk na akcję i zwrot z kapitału własnego grupy. Wartość transakcji została określona mianem „trzycyfrowej kwoty” liczonej w milionach euro. Talanx ma dokonać płatności w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2026.

Talanx i Meiji Yasuda podpisały z belgijską grupą KBC umowę zakupu za 770 mln euro 100% udziałów w TUiR Warta w styczniu 2012 roku. Miesiąc wcześniej analogiczne porozumienie dotyczące TU Europa zawarto z Getin Holding.

W portfelu Meiji Yasuda znajdowało się 24,3% akcji Warty i 50% minus 1 akcja TU Europa.

(AM, źródło: Talanx)

CUK Ubezpieczenia przejmuje detaliczną część Punkty

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

CUK Ubezpieczenia jako inwestor branżowy zdecydował się na inwestycję kapitałową w Grupę Punkta. Pozwoli ona multiagencji zwiększyć skalę działalności i zapewni dalszy rozwój organizacji.

W ramach transakcji CUK zawarło warunkową umowę nabycia 100% udziałów w detalicznej części Grupy Punkta, w skład której wchodzą 3 polskie spółki dystrybucyjne: Arrant, Punkta i Profi Insurance oraz spółka technologiczna Punkta Innovation Lab. Ostateczne zamknięcie transakcji jest planowane na I kwartał obecnego roku po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konkurentów.

Stroną sprzedającą jest zarejestrowany w Luksemburgu CEE Insurance Holding, który w poprzednich latach inwestował na rynku polskim i doprowadził do utworzenia Grupy Punkta oraz przeprowadził szereg inwestycji.

– Nowa inwestycja to odpowiedź na wyzwania, jakie stawia przed nami rynek. Dzięki niej będziemy mogli czerpać ze wspólnych doświadczeń rynkowych oraz rozwijać działalność na jeszcze większą skalę. Wyznajemy podobne wartości biznesowe, takie jak transparentność, innowacyjność i dbałość o klientów. Wierzymy, że to nowy rozdział na polskim rynku ubezpieczeń, który przyniesie korzyści dla wszystkich. Szczególnie zależy nam na stworzeniu jak najlepszego środowiska pracy dla naszych sieci sprzedaży oraz rozwoju współpracujących z nami podmiotów agencyjnych – powiedział Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Prezes podkreślił też, że akwizycja to naturalna konsekwencja procesów konsolidacyjnych zachodzących w branży ubezpieczeniowej oraz rosnącej konkurencji. Integracja kompetencji rynkowych z Grupą Punkta umożliwi większą skalę działania, wpłynie na efektywność sprzedażową oraz rozwój innowacyjnych rozwiązań przy zachowaniu suwerenności działania każdej ze spółek.

– Dzięki zwiększeniu skali działania uzyskujemy nowe możliwości w budowaniu lidera wśród multiagencji ubezpieczeniowych oraz realizacji inwestycji, które utrwalają naszą przewagę rynkową – dodał Jacek Byliński.

– W procesie poszukiwania nowego inwestora zdecydowałem się rekomendować tym razem współpracę z inwestorem branżowym. Celem we współpracy z CUK Ubezpieczenia, jest szybkie zbudowanie przewagi konkurencyjnej dla partnerów Arranta i pozostałych spółek w grupie, uatrakcyjnienie współpracy oraz zapewnienie wsparcia, które odciąży nas w procesach administracyjnych i zapewni wzmocnienie w procesach obsługowych – powiedział Artur Pakuła, prezes zarządu Arrant.

Spółki świadczące usługi dla korporacji nie podlegają transakcji z CUK i pozostają w Grupie Punkta.

(AM, źródło: CUK)

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie