Blog - Strona 13 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 13

MAK Ubezpieczenia: Anna Maria Lemańska dyrektorką ds. kluczowych klientów

0
Anna Maria Lemańska

Anna Maria Lemańska, ekspertka z sektora usług medycznych, dołączyła do MAK Ubezpieczenia. W nowym miejscu pracy będzie pełnić funkcję dyrektorki ds. kluczowych klientów w Biurze Ubezpieczeń Zdrowotnych i Benefitów Medycznych.

Anna Maria Lemańska ma 22-letnie doświadczenie w sektorze usług medycznych. Przed przejściem do MAK Ubezpieczenia spędziła ponad dziesięć lat w Grupie LUX MED, gdzie piastowała m.in. funkcję kierowniczki regionalnej ds. relacji z klientami. Zajmowała się też sprzedażą ubezpieczeń oraz usług medycznych.

(AM, źródło: LinkedIn)

Ubezpieczenie „Myśląc o Jutrze” już w ofercie SIGNAL IDUNA

0

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami SIGNAL IDUNA uruchomiła sprzedaż ubezpieczenia na życie i dożycie „Myśląc o Jutrze”. Produkt ma charakter ochronno-oszczędnościowy, dzięki czemu oprócz ochrony umożliwia gromadzenie środków finansowych.

Ubezpieczenie na życie i dożycie „Myśląc o Jutrze” zapewnia kompleksową ochronę życia ubezpieczonego wraz z możliwością gromadzenia oszczędności. Klient otrzymuje świadczenie w limicie stosownym do rodzaju zdarzenia, a w przypadku dożycia końca okresu ubezpieczenia suma powiększona jest o świadczenie dodatkowe.

Cechy charakterystyczne produktu to:

  • suma ubezpieczenia do 500 tys. zł,
  • składka minimalna od 150 zł miesięcznie,
  • wiek wstępu ubezpieczonego do 65 roku życia,
  • okres ochrony do 75 roku życia,
  • elastyczne formy zarządzania: ubezpieczenie bezskładkowe, „wakacje składkowe”, obniżenie oraz indeksacja składki,
  • możliwość zawarcia umów dodatkowych łącznie z umową główną lub w trakcie jej trwania.

– Naszym celem było dostarczenie klientom rozwiązania, które nie tylko zapewni im ochronę w trudnych chwilach, ale także pozwoli efektywnie oszczędzać na przyszłość. Dzięki ubezpieczeniu „Myśląc o Jutrze” pomagamy budować stabilną przyszłość w sposób elastyczny i dopasowany do indywidualnych potrzeb – mówi Wojciech Soliński, dyrektor Biura Sprzedaży Agencyjnej SIGNAL IDUNA Polska.

(AM, źródło: SIGNAL IDUNA)

Klimatyczna układanka

0
Nicolas Jeanmart

Szczyt klimatyczny COP29 w Baku w Azerbejdżanie odbył się w cieniu coraz bardziej dramatycznych skutków zmian klimatycznych. Europa w ostatnich miesiącach doświadczyła serii katastrof – powodzi w Hiszpanii, które pochłonęły ponad 220 ofiar, niszczycielskich ulew w Europie Środkowej i Wschodniej, a wcześniej – ogromnych pożarów w Grecji.

Te zdarzenia to nie tylko tragedie ludzkie, ale także sygnał ostrzegawczy. Światowy klimat gwałtownie się zmienia, a globalne średnie temperatury stale przekraczają krytyczny próg 1,5 st. C ustanowiony w ramach Porozumienia paryskiego. Co więcej, rok 2024 był najgorętszym w historii, wyprzedził rekordowy rok 2023.

Wobec tych wyzwań konieczne są zdecydowane działania w trzech kluczowych obszarach: ograniczania emisji, adaptacji do zmian klimatycznych oraz zwiększenia ochrony ubezpieczeniowej. W każdym z tych obszarów branża ubezpieczeniowa odgrywa istotną rolę.

Ograniczenie emisji – fundament przyszłości

Najważniejszym krokiem w walce ze zmianami klimatycznymi pozostaje ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Bez tego wysiłku dostosowanie się do nowej rzeczywistości klimatycznej stanie się coraz trudniejsze, zarówno dla ludzi, jak i dla innych gatunków. Niestety osiągnięcie tego celu nie jest łatwe – globalne emisje wciąż rosną, a 2023 i 2024 były pod tym względem rekordowe.

Do sukcesu potrzebne jest zaangażowanie wszystkich stron: obywateli, sektora prywatnego oraz rządów. W tym „trójkącie bierności” każda ze stron często oskarża pozostałe o niewystarczające działania. Ubezpieczyciele, jako kluczowi gracze w sektorze finansowym, mogą w tym zakresie odegrać szczególną rolę. Zarządzając aktywami o wartości ponad 10 bln euro, europejski sektor ubezpieczeń jest największym instytucjonalnym inwestorem na kontynencie.

Chociaż nie wszystkie środki można przeznaczyć na „zielone projekty”, takie jak panele słoneczne czy farmy wiatrowe, część inwestycji może wspierać transformację w kierunku gospodarki wolnej od paliw kopalnych. To wyzwanie nie tylko środowiskowe, ale i ekonomiczne, wymagające starannego równoważenia odpowiedzialności wobec klientów z potrzebą wspierania działań proklimatycznych.

Adaptacja – wyścig z czasem

Adaptacja do nowych warunków klimatycznych to kolejne kluczowe wyzwanie. Emisje gazów cieplarnianych utrzymują się w atmosferze przez dziesięciolecia, co oznacza, że skutki zmian klimatycznych będą się pogłębiać, niezależnie od tempa ich ograniczania. Dlatego konieczne jest przyspieszenie działań adaptacyjnych na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym.

Adaptacja wymaga trudnych decyzji, takich jak rezygnacja z budowy w miejscach zagrożonych ryzykiem powodzi czy osuwisk. Tutaj ubezpieczyciele mają do odegrania istotną rolę, wspierając władze publiczne w tworzeniu planów przestrzennych i norm budowlanych. Na wielu rynkach ubezpieczyciele już opracowują mapy ryzyka wskazujące szczególnie zagrożone obszary oraz doradzają klientom, jak zmniejszyć ryzyko szkód. Takie podejście zwiększa szanse na utrzymanie ich zdolności ubezpieczeniowej i lepszą ochronę przed katastrofami.

Ochrona ubezpieczeniowa – niezbędny filar odporności

Zmiany klimatyczne sprawiają, że katastrofy naturalne stają się bardziej dotkliwe, a ich częstotliwość wzrasta. Niestety wiele osób i firm nadal pozostaje bez odpowiedniego ubezpieczenia. W 2023 r. globalnie tylko 31% strat wywołanych przez katastrofy naturalne zostało pokrytych przez ubezpieczenia, co oznacza spadek w porównaniu z 2022 r.

Zgłębienie rynku ubezpieczeń jest kluczowe. Rządy mogą odegrać tu ważną rolę poprzez wprowadzenie ulgi podatkowej dla osób i firm kupujących ubezpieczenia lub poprzez wspieranie mechanizmów współdzielenia ryzyka między sektorem publicznym a prywatnym. Jednocześnie ubezpieczyciele powinni zwiększać przejrzystość swoich produktów, aby klienci dokładnie wiedzieli, co obejmuje ich polisa, a czego nie.

W niektórych krajach potrzebne mogą być dodatkowe rozwiązania, takie jak fundusze ratunkowe czy systemy wsparcia finansowego, które pozwolą poradzić sobie z rosnącymi kosztami ochrony przed ryzykami klimatycznymi.

Holistyczne podejście do wyzwań klimatycznych

Zmiany klimatyczne to jedno z największych wyzwań naszych czasów, ale nie jedyne. Utrata bioróżnorodności, zanieczyszczenie plastikiem czy niedobory wody również stanowią zagrożenie dla naszej planety. Dlatego działania na rzecz klimatu muszą być prowadzone w sposób, który nie zwiększa problemów w innych obszarach.

Holistyczne podejście wymaga ścisłej współpracy międzysektorowej, dialogu i zaangażowania wszystkich stron. Branża ubezpieczeniowa dzięki swoim zasobom i doświadczeniu ma unikalne możliwości, by przyczynić się do budowy bardziej odpornego i zrównoważonego świata.

Czas na działanie jest teraz. Branża ubezpieczeniowa stoi na pierwszej linii frontu w walce z globalnym ociepleniem i ma szansę stać się liderem tej transformacji. Wspólnymi siłami możemy stawić czoło wyzwaniom przyszłości i stworzyć świat, w którym kolejne pokolenia będą mogły żyć bezpiecznie i w harmonii z naturą.

Nicolas Jeanmart
szef ds. ubezpieczeń osobowych i majątkowych, Insurance Europe

Kluczowa obsługa klienta

0
Sławomir Dąblewski

Dobrze obsłużony klient, a najlepiej taki, który ma wrażenie, że wszystko idzie po jego myśli, to kolejny kroczek w pomyślnym rozwoju firmy. Dla ubezpieczycieli to kluczowe zagadnienie, nad którym pracują zespoły specjalistów od komunikacji.

Zdarzenie, jedno z tych objętych ochroną ubezpieczeniową, powoduje konieczność nawiązania kontaktu ze zobowiązaną w takim przypadku firmą, wówczas odsłaniane są jej dobre lub złe strony w kontekście obsługowym. Swoich klientów obsługuję od początku do zakończenia kontraktu, wcześniej służąc jak najdalej idącą pomocą w zgłaszaniu roszczeń. Nie odsyłam do strony internetowej, nie sugeruję kontaktu z infolinią. Podziękowania są nagrodą za dobrą obsługę i istotnie zwiększony wysiłek zawodowy.

Badanie Armatis Customer Experience Index, które zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie firmy Armatis w październiku 2022 r., miało pokazać oczekiwania Polaków względem zakresu obsługi klienta. Według blisko 60% wskazań na zadowolenie z obsługi wpływało przede wszystkim rozwiązanie sprawy już w pierwszym kontakcie. Dalej respondenci wskazali na szybką (37%), wielokanałową (37%) i 24/7 obsługę oraz więcej możliwości na samodzielne załatwienie sprawy. Duże znaczenie (blisko ¼ wskazań) miała uprzejmość konsultantów firmowych infolinii oraz spersonalizowany kontakt. Najczęściej wybralibyśmy telefoniczną rozmowę z człowiekiem (30%), dalej rozmowę twarzą w twarz (1/5 wskazań), a następnie czat (13%) lub e-mail (11%). W badaniu kiepsko wypadła obsługa przez bota – raptem 1% (jak to się ma do masowego stosowania AI w obsłudze?). Irytują nas: długi czas oczekiwania na kontakt (64%), liczne przełączenia między osobami (45%) oraz brak rozmowy z konsultantem.

Z kolejnego badania Armatis przeprowadzonego w październiku 2023 r. wynikało, że zdaniem 40% Polaków obsługa klientów istotnie się poprawiła. Najlepiej zostały ocenione działy obsługi w handlu (tradycyjnym i e-commerce), a zaraz potem w bankach oraz firmach ubezpieczeniowych. Jest też łyżka dziegciu, bowiem zdaniem aż 44% respondentów poziom obsługi się nie zmienił. 76% badanych zadeklarowało zadowolenie z obsługi klienta świadczonej przez swój bank lub firmę ubezpieczeniową (bardzo – 16%, raczej – 60%). Niemal 6% respondentów jest raczej (5%) lub bardzo niezadowolonych (1%) z obsługi w tego typu placówkach. Jeśli badanie skłoniło firmy do zastanowienia się nad wprowadzeniem ulepszeń i innowacji w tym obszarze, jest nadzieja na podniesienie satysfakcji klientów.

W „2024 Customer Experience Survey” Armatis opublikowanym na początku grudnia zwrócono się w stronę oceny zastosowań AI w obsłudze klienta. Jak zauważają autorzy, zostało co prawda przeprowadzone na konsumentach z USA, ale nastawienie Polaków jest w tej kwestii podobne. Wyniki potwierdzają, że mimo pewnego zachłyśnięcia się technologią AI w obsłudze klienci nadal cenią sobie kontakt z żywym człowiekiem. Dalsze zwiększanie udziału botów może prowadzić do spadku satysfakcji obsługowej, a nawet do osłabienia ich więzi z marką.

Badanie potwierdza rozdźwięk między strategiami firm w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji a preferencjami konsumentów dotyczących tego, kto ma ich obsługiwać. 92% wskazań w badaniu odnosi się do człowieka. Ja na razie obsługuję tradycyjnie, nawet twarzą w twarz. Co oczywiste – z wykorzystaniem dostępnych narzędzi elektronicznych.

Sławomir Dąblewski
dablewski@gmail.com

Jak poprawić jakość swoich wypowiedzi

0
Adam Kubicki

Podstawowa zasada skutecznej komunikacji brzmi: „Każda wypowiedź ma do wykonania jakieś zadanie”. Zanim więc w ogóle zabierzesz głos, powinieneś po pierwsze i najważniejsze „zacząć od końca” we własnym umyśle.

Sprecyzuj, co dokładnie chcesz osiągnąć swoją wypowiedzią. Zadaj sobie, jak je nazywam, „pytanie o cel”. Gdy pracuję z klientami korporacyjnymi, zadaję im takie właśnie „pytanie o cel”. Pytam ich również, dlaczego zaprosili mnie, bym wygłosił wykład, i jaki cel lub cele mam dla nich zrealizować, przemawiając do słuchaczy. Ty w swoich wystąpieniach i rozmowach biznesowych możesz postąpić tak samo.

Projektując dłuższą wypowiedź, trzeba zastosować bardziej złożoną strukturę. Pierwszym elementem jest otwarcie. Celem otwarcia jest przykucie uwagi słuchaczy, zbudowanie oczekiwania i sprawienie, by skupili się na mówcy. Nie ma sensu przemawiać, jeśli nikt nie słucha lub nie zwraca uwagi.

Kolejne to wprowadzenie. To tu właśnie mówisz publiczności, co się zaraz zdarzy i dlaczego jest to ważne.

Pierwszy punkt jest kluczowy. Na tym etapie przechodzisz do głównej treści wystąpienia. Pierwszy punkt przygotowuje grunt i rozpoczyna realizację twojej wstępnej obietnicy.

Przejście do następnego punktu. Musisz wyraźnie zaznaczyć, że zakończyłeś jeden temat i przechodzisz do kolejnego zagadnienia. To sztuka sama w sobie. Drugi punkt kluczowy powinien wynikać logicznie z punktu pierwszego.

Kolejne przejście. Tutaj wyraźnie informujesz, że przechodzisz dalej do kolejnego zagadnienia. Trzeci punkt kluczowy wypływa naturalnie z dwóch pierwszych zagadnień; na tym etapie zaczynasz także zmierzać w kierunku zakończenia wystąpienia.

I na koniec podsumowanie. To twoje wnioski i wezwanie do podjęcia działań. Ostatni element jest podwójnie ważny, ponieważ ludzie zapamiętują szczególnie ostatnie słowa.

Pamiętaj też o tym, żeby mówić, wyrażając siłę i osobowość. Popularny pisarz usłyszał pewnego razu pytanie, w jaki sposób można zostać pisarzem. Odpowiedział: „Jedyny sposób, by nauczyć się pisać, to pisać i pisać, i pisać, i pisać, i pisać, i pisać, i pisać”. Podobnie, by przyswoić sobie sztukę przemawiania, jedyny sposób to przemawiać i przemawiać, i przemawiać, i przemawiać, i przemawiać, i przemawiać, i przemawiać.

Nauka przemawiania nie różni się wiele od przyswajania sobie innych sprawności. Wymaga praktyki i powtarzania, aż wreszcie opanuje się umiejętność komunikacji i wywierania wpływu. Prawda jest taka, że ludzie zapomną, o czym mówiłeś, ale będą pamiętać, jak to powiedziałeś. Przenosząc nacisk z jednego słowa na inne, z jednego zdania na inne, rozwijasz prawie muzyczną zdolność przemawiania w taki sposób, by słuchacze dali się porwać twoim słowom. Jeśli nie lubisz poezji, możesz ćwiczyć na tekstach piosenek. Innym wspaniałym ćwiczeniem jest lektura książek, które zawierają monologi.

By stać się lepszym mówcą, warto także słuchać możliwie jak największej liczby przemówień innych mówców. Sporządzaj notatki. Obserwuj, jak chodzą, mówią, poruszają się i gestykulują. Obserwuj, jak doświadczony mówca otwiera przemówienie, a następnie przechodzi do głównej treści wystąpienia; jak używa przykładów, jak ilustruje, jak stosuje humor; jak przechodzi do podsumowania i kończy swoje wystąpienie.

Przygotuj listę elementów, które chcesz obserwować, począwszy od otwarcia, a skończywszy na podsumowaniu, i oceń mówcę w skali od 1 do 10 za każdy z kolejnych elementów. Wspaniałą właściwością komunikacji jest to, że jej stosowanie z pewnością nie pogorszy stanu rzeczy. Aby opanować sztukę przemawiania i retoryki, musisz być gotów uczyć się i ćwiczyć, raz za razem, przez wiele miesięcy, a nawet lat. Nie ma tu drogi na skróty.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Warta: Turyści wyjeżdżający za granicę są skłonni się ubezpieczyć

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania przeprowadzonego przez „ARC Rynek i Opinia” na zlecenie Warty wynika, że 57% planujących wyjazdy zimowe do polskich kurortów wykupuje ubezpieczenie obejmujące następstwa nieszczęśliwych wypadków. Jeszcze lepiej jest w przypadku badanych udających się na ferie poza Polską – 82% z nich chce ubezpieczyć koszty leczenia za granicą.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że jeśli już wykupują ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą, to 20% z nich wybiera najtańszy pakiet z sumą ubezpieczenia do 100 tys. zł. Tymczasem koszty leczenia w szpitalu w niektórych krajach mogą sięgnąć nawet kilkaset tysięcy złotych. Czasami konieczne jest również opłacenie kosztów powrotu do Polski.

– Polacy coraz częściej inwestują w podróże, ale wciąż brakuje nam świadomości, jakie koszty mogą się z nimi wiązać w nieprzewidzianych sytuacjach. Przykładowo, jeden z klientów wybrał się na egzotyczne wakacje do Ameryki Południowej i trafił tam do szpitala, gdzie rozpoznano migotanie przedsionków. Z uwagi na skomplikowanie sytuacji wysłaliśmy do niego lekarza kardiologa, który bezpiecznie sprowadził go do Polski – koszt całej operacji wyniósł ponad 140 tysięcy złotych, które klient musiałby zapłacić, jeśli nie byłby ubezpieczony. Tu warto wspomnieć, że według naszych badań 20% wyjeżdżających, jeśli już decyduje się na takie ubezpieczenie, to wybiera pakiet do 100 tys. złotych. Dlatego dobranie odpowiednio wysokiej sumy ubezpieczenia jest bardzo ważne i pozwala zachować względny spokój w trudnych momentach – mówi Dorota Dziubałko, ekspertka ubezpieczeń turystycznych Warty.

68% badanych ferie spędzi w Polsce. Jednak 30% z nich nawet nie bierze pod uwagę zakupu ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków. Co ciekawe, chętniej ubezpieczają się najmłodsi – w grupie 18 24 zakup NNW deklaruje 62% badanych, podczas gdy w grupie 35–44 już tylko połowa respondentów.

– Podczas wyjazdów w Polsce wiele osób nie myśli o dodatkowym zabezpieczeniu, zakładając, że państwowa opieka zdrowotna w pełni wystarczy w razie wypadku. Warto pamiętać, że są na rynku ubezpieczenia NNW, które gwarantują kompleksową ochronę, a ich zakres znacznie wykracza poza standardową pomoc medyczną – podsumowuje Dorota Dziubałko.

(AM, źródło: Warta)

PZU szuka agencji reklamowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wkrótce odbędzie się przetrag, w ramach którego PZU wybierze trzy agencje reklamowe do współpracy. Firma zakończyła proces RFI (Request Form Information), ale nie podaje, ilu zainteresowanych się do niego zgłosiło – podały Wirtualne Media

Biuro prasowe spółki przekazało serwisowi, że niebawem rozpocznie etap RFP z wybranymi agencjami, które zostaną do niego oficjalnie zaproszone. W przetargu wyłonione zostaną trzy agencje do współpracy reklamowej przy kampaniach 360 – jedna wiodąca i dwie wspierające. PZU zamierza sfinalizować przetarg w ciągu kilku miesięcy.

Umowy z obecnymi agencjami kończą się w styczniu 2026 roku.

Więcej:
wirtualnemedia.pl, 21 stycznia, Beata Goczał, PZU chce wybrać trzy agencje reklamowe do współpracy

(AM, źródło: Wirtualne Media)

Allianz najcenniejszą marką ubezpieczeniową na świecie

0

Allianz pozostaje najcenniejszą globalną marką ubezpieczeniową i zarządzającą aktywami na świecie. Potwierdza to tegoroczny ranking Brand Finance Global 500 opracowany przez Brand Finance, wiodącą światową firmę konsultingową zajmującą się wyceną marek

Allianz został sklasyfikowany na 25. miejscu w rankingu ogólnym. W poprzedniej edycji zestawienia ubezpieczyciel zajął 28. lokatę. Wartość jego marki wyceniono na 49,78 miliarda dolarów, wobec 46,89 mld dol. rok wcześniej.

– Pozycja Allianz w tegorocznym rankingu Brand Finance Global 500 potwierdza rosnącą siłę naszej marki i zaufanie, jakim obdarzyli nas klienci, agenci i brokerzy, partnerzy biznesowi i pracownicy – skomentował Bernd Heinemann, Chief Strategy, Marketing, Distribution Officer Allianz SE.

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazła się marka Apple, którą wyceniono na 574,5 mld dol.

(AM, źródło: Allianz SE)

Many Pets: Powrót z Ameryki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Many Pets, czołowy dostawca ubezpieczeń dla zwierząt domowych, ogłosił decyzję wyjścia z rynku amerykańskiego, aby skupić się na zasadniczej działalności w Wielkiej Brytanii. Firma zawiązała partnerstwo z Odie Pet Insurance, aby zapewnić bezproblemowe przejście swoim amerykańskim klientom.

Od 1 stycznia 2025 r. Odie Pet Insurance oferuje ciągłość ochrony i wsparcie dotychczasowym klientom Many Pets.

Many Pets wszedł na rynek USA w 2021 r. Teraz do decyzji o wyjściu skłoniły firmę trudności operacyjne. Koncentrując się z powrotem na działalności w Wielkiej Brytanii, firma będzie kontynuować innowacje i dostarczać wysokiej jakości produkty i usługi ubezpieczeniowe dla zwierząt.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Andrzej Klesyk członkiem rady nadzorczej PZU SA

0
Andrzej Klesyk

Mimo zgłaszanych wątpliwości, Andrzej Klesyk, były prezes PZU SA, został członkiem rady nadzorczej spółki. W głosowaniu jego kandydaturę poparli akcjonariusze dysponujący ponad dwiema trzecimi ważnych głosów podczas dokończonego 21 stycznia Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. 

Podczas głosowania nad kandydaturą Andrzeja Klesyka oddano 576 973 454 ważnych głosów z takiej samej liczby akcji (66,82% kapitału zakładowego), z czego: 391 275 895 za, 185 332 559 przeciw oraz 365 000 głosów wstrzymujących się.

Wakat w składzie RN powstał po tym, jak 10 stycznia NWZ PZU SA odwołało z jej składu Wojciecha Olejniczaka. NWZ nie wybrało jednak jego następy. Pięć dni później zarząd ubezpieczyciela poinformował o otrzymaniu zawiadomienia od Nationale-Nederlanden OFE, jednego z mniejszościowych akcjonariuszy, o zgłoszeniu kandydatury Andrzeja Klesyka na członka rady nadzorczej PZU SA. Ten wniosek wzbudził pewne kontrowersje, czy dochowano należytej troski o utrzymanie niezależności kandydatury i wymaganej prawem na rynku kapitałowym ostrożności procesu wyłaniania kandydata. Rada nadzorcza największego polskiego ubezpieczyciela i większość akcjonariuszy uczestniczących w NWZ uznała, że odpowiedź na to pytanie brzmi twierdząco.

Andrzej Klesyk pełnił funkcję prezesa zarządu PZU SA od 14 grudnia 2007 r. do 8 grudnia 2015 r. Przeprowadził ofertę publiczną spółki, największe w ówczesnych czasach IPO na GPW w Warszawie.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie