Rozmowa z Moniką Wójcik, dyrektorką Departamentu Sprzedaży Sieci Multiagencyjnej Allianz Polska
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Po spotkaniu dla multiagentów, które Allianz zorganizował na początku marca, można było usłyszeć na rynku pozytywne opinie. Czy to oznaki wiosny w relacjach z multiagentami?
Monika Wójcik: – Rzeczywiście, to spotkanie z czołowymi regionalnymi multiagentami było dla nas bardzo ważne. Dziękuję kilkudziesięciu osobom, które odpowiedziały na nasze zaproszenie. Cieszymy się z pozytywnych opinii uczestników. Poznali dużo konkretów biznesowych i było sporo czasu na rozmowy. To był dobry początek wiosny, zaczęliśmy intensywny plan współpracy z multiagencjami na ten rok, pod hasłem „Dobrze być z Allianz”.
Jakie konkretne zamierzenia biznesowe Allianz są dla multiagentów najważniejsze?
– Przede wszystkim są to plany dotyczące produktów: w tym roku zamierzamy udoskonalić wiele ubezpieczeń ważnych dla multiagentów. W lutym wprowadziliśmy nowe ubezpieczenie dla średnich firm – Mój Biznes, w którym jest wiele rozwiązań ułatwiających dopasowanie ochrony do potrzeb konkretnego klienta. W kolejnych kwartałach będziemy informować o nowych wdrożeniach dotyczących m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych czy mieszkaniowych.
Zależy nam również na wzmocnieniu sprzedaży ubezpieczeń życiowych przez multiagencje, przygotowujemy się do wprowadzenia nowej grupówki. Chcemy, aby po tym liftingu nasze produkty były atrakcyjniejsze zarówno dla klientów, jak i multiagentów. Dlatego planujemy też ulepszenia w narzędziach sprzedażowych.
Jak wygląda teraz obsługa multiagentów w terenie ze strony Allianz?
– Naszą współpracę z multiagentami koordynują cztery makroregiony – północny, południowy, zachodni i wschodni. Do dyspozycji agentów jest około 50 menedżerów w terenie, którzy cały czas spotykają się z nimi i pomagają w każdej istotnej sprawie, zarówno jeśli chodzi o produkty, ofertowanie, jak i o umowy agencyjne. Jeśli dana multiagencja nie ma umowy z Allianz, a chciałaby ją zawrzeć, bo dostrzega naszą ofertę i nasze otwarcie na relacje, prosimy o kontakt z menedżerem danego makroregionu. Rośnie nam liczba nowych umów, od początku roku zawarliśmy ich kilkadziesiąt.
Sami również kontaktujemy się z agencjami, które wprawdzie mają z nami umowy, ale nie są one aktywne. Menedżerowie terenowi proponują rozmowę i spotkanie, które często kończy się „reaktywacją” współpracy. Staramy się działać dynamicznie.
Czy planujecie kolejne większe spotkania z multiagentami?
– Tak, w tym roku mamy w planie 16 konferencji „Dobrze być z Allianz”. Na takich spotkaniach ważna jest część szkoleniowa – produktowa i obsługowa, ale to nie wszystko. Zostawiamy też czas na dyskusję oraz rozmowy bezpośrednie.
Dokładamy starań, aby na każdej konferencji były osoby z centrali Allianz Polska. W ten sposób przybliżamy też Allianz jako firmę, pokazujemy ją jako atrakcyjnego partnera biznesowego, a naszych ludzi jako sympatycznych profesjonalistów.
Stawiamy na współpracę zarówno z dużymi, sieciowymi multiagencjami, jak również z podmiotami regionalnymi i lokalnymi. Mamy ambicję stać się dla nich wszystkich coraz ważniejszym partnerem.
Od kilku miesięcy odpowiadasz za rozwój współpracy Allianz z multiagencjami. Jakie jest Twoje podejście do tej roli?
– Z multiagentami pracuję od lat, znam wielu ludzi na rynku, rozumiem ich oczekiwania. Stawiam mocno na bezpośrednie relacje, ciągle jestem w drodze na kolejne spotkania z agentami, są to zarówno większe konferencje, jak i kameralne rozmowy. Od listopada miałam ich już kilkadziesiąt i bardzo to sobie cenię.
Gdy widzę, że mam wolną przestrzeń w kalendarzu, od razu sięgam po telefon, dzwonię do agentów, którzy prosili o rozmowę, i mówię: chcę się spotkać i omówić wszystkie sprawy. Przyjeżdżam i rozmawiamy zarówno o tym, co dobrze działa, jak i o tym, co jest do poprawy. Z takiego dialogu rodzą się lepsze rozwiązania produktowe i obsługowe, które umożliwiają realizację celów biznesowych zarówno agentów, jak i Allianz.

Spotkanie z najlepszymi w regionach
6 marca odbyło się inspirujące spotkanie „Dobrze być z Allianz”, w którym uczestniczyło kilkudziesięciu najlepszych regionalnych multiagentów. Wydarzenie składało się z wielu merytorycznych prezentacji przedstawicieli Allianz Polska. Wystąpili m.in. widoczni na zdjęciu: Marcin Kulawik, Monika Leżyńska, Monika Wójcik, a także Anna Molak, Ewelina Solak, Michał Gizia, Krzysztof Michałek i Marcin Taraszewski. Przedstawili oni nadchodzące zmiany w liniach produktowych Allianz oraz podzielili się ciekawostkami ze świata likwidacji szkód. Uczestnicy przedstawili swoje oczekiwania w kontekście zmian produktowych. Wieczorna część spotkania, przy kolacji, odbyła się w doskonałej atmosferze, gdzie rozmowy koncentrowały się na przyszłości współpracy z Allianz. To pozwoliło firmie na głębsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań partnerów.