Blog - Strona 15 z 1451 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 15

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 50/2024

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA NA ŻYCIE I ZDROWOTNE:

  • Marek Twardowski, Warta: Pierwsi na rynku – medycyna precyzyjna dla klientów Warty – str. 5
  • Katarzyna Rusak, Vienna Life: Między Nami, czyli najbardziej życiowa grupa otwarta – str. 6
  • #MDRT.PZU Wielkie podsumowanie programu mentorskiego – str. 7
  • PZU Zdrowie: Dialog z brokerami to fundament zmian – str. 8

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE:

  • Aleksandra Kowalczyk, SIGNAL IDUNA: Praktyczne ubezpieczenie turystyczne – str. 15
  • Magdalena Oszczak, UNIQA: Lepsza ochrona na wypadek rezygnacji z podróży – str. 16
  • Rafał Buczak, ISON Care: Turystyka wyjazdowa dynamicznie rośnie, a wraz z nią rynek ubezpieczeń podróżnych – str. 17
  • Robert Jaliński: Ubezpieczenie podróżne zakupione, więc spokojna głowa? – str. 18

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Nowe ambicje PZU – str. 2
  • PZU chce budować odporność na ryzyka – str. 3
  • Generali: Sterowanie firmą w cyberprzestrzeni – str. 9
  • Kaja Karczewska-Staigl, OVB: Dać ludziom świadomość finansową to najlepsza rzecz na świecie – str. 10
  • Marta Damm-Świerkocka, PFR Portal PPK: Przesuwamy środek ciężkości – str. 11
  • Ewa Lipińska-Mitas, TUZ Ubezpieczenia: Rynek się zmienia? To świetnie! – str. 12
  • Anna Witkowska, ERGO Hestia: Spersonalizowana ochrona również w ubezpieczeniach osobowych – str. 13
  • Grzegorz Leśniewski: Ochrona sygnalistów razem z danymi – str. 22
  • Dorota Rembiszewska: Cztery filary finansowego bezpieczeństwa – str. 23
  • dr Róża Błaś: Rozwój mikroubezpieczeń w programach affinity – str. 23
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Agencie, nie jesteś złotą rybką – str. 24
  • Bartłomiej Oryl: Skutki niedoubezpieczenia – str. 25
  • Adam Kubicki: Jak przekonania wpływają na nasze życiowe sukcesy – str. 26
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania – str. 26
  • Andrzej Kowerdej: Ile jest wart święty spokój? – str. 28

Compensa: Rolnicy doceniają dodatkowe ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Compensy wynika, że 88% ankietowanych rolników poza obowiązkowymi polisami sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe. Mimo tego ryzyko niedoubezpieczenia wśród rolników jest nadal wysokie – 30% respondentów nie sprawdza aktualnej wartości majątku przy zakupie ubezpieczenia, a co piąty wycenia go „na oko”.

Z odpowiedzi badanych wynika, że najczęściej – poza obowiązkową ochroną – rolnicy decydują się na zakup dodatkowego ubezpieczenia budynków gospodarczych (60%) oraz maszyn rolniczych (52%). 34% sięga po OC w życiu prywatnym, a 31% po ubezpieczenie zwierząt gospodarskich. Rolnicy chronią także ruchomości domowe oraz urządzenia i narzędzia (po 28%). Co piąty właściciel gospodarstwa wybiera ubezpieczenie ziemiopłodów, a co szósty – materiałów i zapasów. Tylko 12% badanych zadeklarowało, że posiada wyłącznie ubezpieczenia obowiązkowe.

Wybierając ochronę ubezpieczeniową, rolnicy kierują się przede wszystkim wysokością składki – to kryterium jest kluczowe dla 58% badanych. 55% wskazało zakres ochrony, 51% sumę ubezpieczenia, a dla co piątego ankietowanego liczy się to, czy zna firmę ubezpieczeniową. Szczególną uwagę na cenę zwracają starsi właściciele gospodarstw – ponad 65% wskazań w grupie badanych powyżej 50 lat. Z kolei wśród najmłodszych rolników (poniżej 24. roku życia) cena jest istotna dla niecałej połowy.

Kluczowa rola agenta

Przy zakupie ubezpieczenia dla rolników kluczowe znaczenie ma wsparcie ze strony agenta. 25% właścicieli gospodarstw rolnych deklaruje, że wybierając zakres ochrony, kieruje się radami ze strony zaufanego pośrednika. W szczególności dotyczy to kwestii dopasowania sumy ubezpieczenia do wartości majątku. 22% kupuje takie ubezpieczenia, jakie mieli rok temu, kolejne 20% wycenia wartość swojego majątku „na oko”, a 18% kieruje się sugestiami rodziny czy znajomych. 

– Badanie potwierdza, że to właśnie agenci ubezpieczeniowi odgrywają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji przez rolników o zakresie ochrony ubezpieczeniowej. Pełnią funkcję zaufanych doradców, wspierających właścicieli gospodarstw rolnych w wyborze najlepszego dla nich rozwiązania. Jest to szczególnie widoczne w grupie wiekowej 34–49 lat, gdzie aż 35% właścicieli gospodarstw deklaruje, że najważniejsze jest dla nich doradztwo ze strony agenta – mówi Beata Raszkiewicz, ekspertka ds. ubezpieczeń rolnych i menedżerka w Biurze Ubezpieczeń Detalicznych Compensy.

Wycena majątku pozostawia do życzenia

70% rolników deklaruje, że przed zakupem ubezpieczenia weryfikuje wartość swojego majątku. Z drugiej strony 30% nie sprawdza, ile jest wart ich majątek przy zakupie ochrony. Niepokój budzi także sposób i częstotliwość tej weryfikacji. Tylko 29% badanych właścicieli gospodarstw zaktualizowało sumę ubezpieczenia w ostatnich dwóch latach, a 23% – w ciągu ostatniego roku. Co piąty rolnik zmienił tę kwotę między 2 a 5 lat temu, a 5% – ponad 5 lat temu. 24% nie pamięta ostatniej aktualizacji.

– To alarmujące dane. Niedoszacowanie wartości majątku prowadzi do niedoubezpieczenia. W konsekwencji, w przypadku wystąpienia szkody otrzymane odszkodowanie może okazać się niewystarczające na odbudowę gospodarstwa czy zakup nowych maszyn i urządzeń. Dlatego tak istotne jest, by przy zakupie polisy dokładnie dopasować zakres ochrony do rzeczywistych potrzeb gospodarstwa. Kluczowe znaczenie ma właściwe określenie sumy ubezpieczenia. Precyzyjne oszacowanie wartości ubezpieczanego majątku to fundament bezpieczeństwa finansowego prowadzonej działalności rolniczej – podkreśla Beata Raszkiewicz.

O badaniu

Badanie przeprowadzone w listopadzie 2024 r. przez SW Research na zlecenie firmy Compensa. Zbadano metodą CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) próbę N=500 rolników prowadzących swoje gospodarstwa w Polsce.

(AM, źródło: Compensa)

Senat zgodził się na szerszy katalog upraw objętych dopłatą do składki ubezpieczeniowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

5 grudnia Senat przyjął nowelizację ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych. Regulacja została przyjęta bez poprawek.

Nowela rozszerza katalog upraw objętych od 2025 r. dopłatami do składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa o uprawy słonecznika, facelii, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych, gorczycy i roślin zielarskich. Dodatkowo wyodrębniono grykę i soję, doprecyzowując, że są to uprawy, w odniesieniu do których stosuje się dopłaty do składek ubezpieczeniowych.

Ustawa wprowadza też zmianę limitów stawek dopłat do ubezpieczenia upraw drzew i krzewów owocowych oraz truskawek w zależności od klasy gleby – z 9%, 12% i 15% sumy ubezpieczenia na 20%, 22% i 25% sumy ubezpieczenia, co w opinii resortu rolnictwa ma zwiększyć dostępność ubezpieczeń upraw dla rolników. Równocześnie ograniczona zostaje prowizja dla dystrybutora ubezpieczeń do 3% składki dotyczącej ubezpieczenia tych upraw.

W projekcie budżetu na 2025 r. zaplanowano na dopłaty do składek ubezpieczeń upraw i zwierząt gospodarskich 920 mln zł, podobnie jak w 2024 r. Z tej kwoty nie zostało wykorzystane 150 mln zł.

Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta.

(AM, źródło: Senat)

Nasza cierpliwość jest wystawiana na próbę

0
Sylwia Lendzion

Bieżący rok zbliża się ku końcowi. Czas kolejnych podsumowań. Czy tak wiele zmieniło się względem poprzedniego?

Wydawało się, że liderem awarii systemów TU był rok 2023, jednak 2024 nie pozostał w tym temacie mu dłużny. Niestety towarzystwa ubezpieczeniowe nie poszły za naszymi sugestiami, by przerwy techniczne robić solidarnie w tych samych terminach. Teraz dodatkowo, poza wyłączonymi weekendami, dochodzą prawie niemożliwe do pracy poniedziałki.

Awarie nieodłącznym elementem pracy

Wszelkie prace techniczne i nieplanowane awarie uderzają w nasz portfel, przesuwamy klientów na bliżej nieokreślony, późniejszy czas, praca nam się nawarstwia albo bezpowrotnie tracimy okazję na sprzedaż, bo w oczach klienta często wyglądamy nieudolnie. Dziwnym zbiegiem okoliczności usterki nie dotyczą innych kanałów sprzedaży.

Wielokrotnie jest testowana nasza cierpliwość, niestety wyrozumiałość nie działa w dwie strony. Gdy TU żąda czegoś od agenta, wtedy mamy bezduszny termin na realizację. Nikt wtedy nie zwraca uwagi, ile z tego czasu zabiera nam niedostępność systemu. Pracownik towarzystwa ma prawo do długiego urlopu, chorobowego i innych przywilejów, a samodzielny agent na działalności musi być praktycznie zawsze i wszędzie w pogotowiu, bo nigdy nie wiadomo, kiedy akurat wyniknie sprawa, którą musi uzupełnić.

Zatopiony PR

Sprawdzianem likwidacji i komunikacji z nami w mijającym roku była powódź. O ile szkody masowe dla towarzystw nie są raczej od kilku lat zaskoczeniem, tak ten żywioł był dość medialny. Szkoda, że w pamięci społeczeństwa zawsze bardziej utwierdzają się negatywne przekazy. Chcieliśmy to jako agenci zmienić – chcemy i lubimy pokazywać, że ubezpieczenia są dobre i pełnią ważną rolę. Jednak kolejny raz szansa na dobry wizerunek firm ubezpieczeniowych została zaprzepaszczona.

Poza pojedynczymi przykładami szkód i wypłat agentów z OFA praktycznie nikt nie dał nam dowodów, że przez branżę została wykonana dobra robota, mimo że o to prosiliśmy. Chyba że to znaczy, że było tak źle, ale wtedy też ważna by była informacja, co należy poprawić. Wygląda na to, że wygrała wewnętrzna konkurencja towarzystw, by za wiele nie pokazywać. Cóż, po tym wszystkim w głowie klientów zostaną tylko medialne tytuły o złych ubezpieczycielach i niskich wypłatach.

Konsekwencją wypłat popowodziowych będą podwyżki ubezpieczeń majątkowych. Już je widać, i to nie tylko na terenach, które dosięgnęła woda. Oczywiście to my, agenci, będziemy się przed klientami z tego tłumaczyć. Szkoda więc, że zamiast propagować dobrą ochronę, mając w zapasie przykłady dobrze wypłaconych odszkodowań, będziemy borykać się z tym, że klienci zaczną umniejszać zakres z powodu składki i braku przykładów, że ubezpieczenie warto mieć. Obyśmy nie musieli czekać do kolejnych tragedii na wyciągnięcie wniosków z tej sytuacji.

Co nam przyniesie przyszły rok? Życzę nam wszystkim niezakłóconej sprzedaży oraz otwarcia się na nas, by za pięknymi hasłami szła również rzeczywista współpraca z agentami.

Sylwia Lendzion
Obiektywne Forum Agentów

Jeszcze zwykła ankieta, już APK czy może pozyskiwanie klientów?

0
Marcin Kowalik

Rozpocząłem nowy test na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych. (Bo wiemy, że w marketingu trzeba ciągle testować, prawda?). Łączy on w sobie wszystkie trzy elementy wymienione w tytule.

Moją grupą docelową są medycy: lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki, rehabilitanci. Przed wypełnieniem ankiety składamy jej uczestnikom prostą obietnicę – bezpłatnie dowiedzą się, jakie ubezpieczenia powinni wykupić w pierwszej kolejności i jakie polisy wykupują inni medycy w podobnej sytuacji. Co ma być efektem tego testu?
* pozyskanie klientów pasujących do grupy docelowej (medycy), zainteresowanych ubezpieczeniami,

* pozyskanie informacji (od klientów), jakie mają potrzeby ubezpieczeniowe, jakie ubezpieczenia mają, a jakich nie mają,

* stworzenie wartościowego dokumentu, „raportu” opisującego poziom zabezpieczenia przez polisy pracowników ochrony zdrowia i udostępnionego uczestnikom ankiety, po fakcie.

Uczestników ankiety planuję pozyskać poprzez marketing internetowy, SEO, strony internetowe skierowane do klientów ubezpieczeniowych, kampanie w social mediach oraz wysyłkę newslettera do bazy moich ponad 600 leadów ubezpieczeniowych.

Jakie pytania planuję zadać w ankiecie?

Pogrupowałem je według rodzaju ubezpieczenia. Dodatkowo przy każdym ubezpieczeniu zadane będzie wprost pytanie: „Czy masz to ubezpieczenie?”.

Dobrowolne ubezpieczenie OC:

  • Czy w twojej pracy istnieje ryzyko popełnienia błędów medycznych, które mogą skutkować roszczeniami od pacjentów?
  • Czy wykonujesz zabiegi medyczne lub diagnozujesz pacjentów, gdzie błędna decyzja może prowadzić do odpowiedzialności prawnej?

Ubezpieczenie NNW:

  • Czy twoja praca medyczna wiąże się z ryzykiem fizycznym, np. kontakt z zakaźnymi materiałami, narażenie na urazy podczas pracy?
  • Czy obawiasz się, że możesz ulec wypadkowi zarówno w pracy, jak i poza nią, który może wpłynąć na twoje zdrowie i zdolność do pracy?

Ubezpieczenie zdrowotne:

  • Czy oczekujesz szybszego dostępu do specjalistycznej opieki medycznej niż to, co oferuje NFZ?
  • Czy prywatna opieka zdrowotna, w tym dostęp do specjalistów i badań diagnostycznych, jest dla ciebie istotna?

Ubezpieczenie na życie:

  • Czy zależy ci na tym, aby twoja rodzina była zabezpieczona finansowo w przypadku twojej śmierci?
  • Czy chcesz zapewnić wsparcie finansowe swoim bliskim na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia, takiego jak wypadek lub ciężka choroba?

Ubezpieczenie od utraty dochodu:

  • Czy pracujesz na umowie cywilnoprawnej (kontrakt B2B) lub jako freelancer i zależy ci na zabezpieczeniu dochodu w przypadku niezdolności do pracy?
  • Czy chcesz mieć pewność, że w razie choroby lub wypadku, który uniemożliwi ci pracę, będziesz otrzymywać regularne świadczenia pieniężne?

Prywatna emerytura:

  • Czy zastanawiasz się nad alternatywnym sposobem oszczędzania na emeryturę, oprócz obowiązkowego ZUS?
  • Czy chcesz zapewnić sobie dodatkowe środki na emeryturę, aby utrzymać komfort życia po zakończeniu kariery zawodowej?

Uczestnik ankiety po jej wypełnieniu na bazie odpowiedzi otrzyma od razu:

  • rekomendację, które ubezpieczenie powinien nabyć w pierwszej kolejności,
  • kontakt do zaufanego doradcy ubezpieczeniowego.

Wszystkie pozyskane leady trafią do CRM, wraz z informacjami o tym, jak dany klient odpowiedział. Gdy zbierzemy wystarczająco dużo danych, opublikujemy raport – analizę wyników ankiety, czym na pewno podzielę się z czytelnikami „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online

Wyeliminuj te błędy, a będziesz skuteczniejszy

0
Adam Kubicki

Pamiętam zasłyszaną kiedyś historię o szkoleniu dla początkujących strażaków. Sprawdzono dwa style szkoleń, w pierwszym pokazywano dobre praktyki i udane akcje, drugi skupiał się na akcjach nieudanych i błędach, które do tego doprowadziły.

Okazało się, że strażacy zapamiętywali lepiej, co robić i na co uważać, kiedy przestudiowali błędy poprzedników. Zastosowałem tę metodę w moich szkoleniach. Wskazuję nie tylko, co robić, żeby sprzedać, ale również czego unikać. W związku z tym podzielę się w tym artykule moim doświadczeniem z obserwacji i odsłuchów procesów sprzedażowych w ramach ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych.

Stworzyłem listę najczęściej popełnianych przez agentów błędów. Warto przyjrzeć się im bliżej, ponieważ wszystkie wynikają z nieświadomości osoby sprzedającej i bez zrozumienia ich działania nie jest możliwe ich uniknięcie.

Pierwszym i powszechnym błędem jest używanie „zabójczych pytań”. Słowo „zabójcze” oznacza, że osoba sprzedająca zabija nimi sprzedaż, zamykając drogę do klienta. Są to pytania zamknięte (odpowiedź TAK/NIE), na które odpowiedź niekorzystna dla sprzedawcy jest wysoce prawdopodobna. Przykłady takich pytań to: Czy jest pan zainteresowany…? Czy chciałby pan dodatkowo…? Czy interesuje panią…? Mam też uwzględnić … (np. NNW)?

Każdorazowo odpowiedź NIE na takie pytanie zamyka proces sprzedaży. Najgorsze jest to, że w niektórych oficjalnych analizach potrzeb klienta widnieją właśnie takie przykłady komunikacji. Dlaczego klient tak łatwo odpowie odmownie? Bierze się to z tego, że w pierwszej kolejności skupi się nie na swojej potrzebie, tylko na dodatkowym koszcie do opłacenia. Pytanie: „Czy chce pan assistance?” nie pobudza potrzeby jego posiadania. Za to naraża na odpowiedź: „nie, dziękuję”, z którą ciężko jest już coś zrobić.

Drugim częstym błędem jest użycie słowa „nie” w pytaniu. W języku potocznym to dość popularna reguła. „Czy nie poszłabyś ze mną do kina?” to pytanie, którego forma nikogo nie zdziwi. Niestety w sprzedaży „nie” w pytaniu niepotrzebnie sugeruje odpowiedź osobie, która wcale nie pała chęcią zapłacenia więcej za ubezpieczenie. Dlatego unikajmy sformułowań typu: A nie potrzebuje pan…? A nie chciałby pan…? Nie byłby pan zadowolony, gdyby…?

Kolejnym problemem jest to, że często po przedstawieniu oferty agent milknie i czeka na reakcję klienta. „Proszę pana, to ubezpieczenie ma zakres … i kosztuje …” to zdanie, po którym często następuje pauza ze strony sprzedawcy. W tym momencie tracimy kontrolę nad reakcją klienta, ponieważ nasze milczenie pozwala rozmówcy zareagować w dowolny sposób. Właściwym zachowaniem jest zadanie na koniec naszej wypowiedzi pytania, które pokieruje wypowiedzią klienta.

Pamiętajmy, że kto pyta, nie tylko nie błądzi, ale również trzyma rękę na pulsie klienta. Jeśli agent ma często do czynienia z klientem, który skupia się na jak najniższej cenie i kupuje ubezpieczenia w podstawowym zakresie, to może wpływać to na jego zachowanie w sytuacji, kiedy natrafi na klienta z większymi możliwościami.

Przykładem takiego zaprogramowania sprzedawcy na budżetowych klientów są pytania sugerujące. Podam przykłady prawdziwych wypowiedzi, które usłyszałem podczas przesłuchiwania rozmów telefonicznych z klientami związanych ze sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych: Szukamy samego OC…? NNW też niepotrzebne…? Autocasco też czy samo OC? (a gdzie assistance, szyby itp. do OC).

Ten automatyzm działania agenta jest również związany z tym, że w ciągu dnia prowadzi wiele takich rozmów i przestaje skupiać się na indywidualnym podejściu do każdego klienta.

Warto przyjrzeć się swoim praktykom obsługowym i sprzedażowym i zastanowić się nad tym, czy któryś z wymienionych powyżej błędów może pojawić się w komunikacji z klientem. Dzięki ich unikaniu z pewnością wyniki sprzedaży ulegną poprawie.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indis.com.pl

Turystyczny Fundusz Pomocowy zapłaci za wycieczki odwołane z powodu powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, obsługujący Turystyczny Fundusz Pomocowy, uruchamia procedurę wypłat dotacji w związku z imprezami turystycznymi odwołanymi z powodu stanu klęski żywiołowej. Został on wprowadzony w związku z powodzią w Polsce. Od 4 grudnia podróżni i organizatorzy turystyki mogą składać wnioski o wypłatę pieniędzy.

Wypłatę z Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP) mogą otrzymać:

  • podróżni, których miejsce zamieszkania znajduje się na terytorium, na którym wprowadzono stan klęski żywiołowej;
  • podróżni, których impreza turystyczna miała odbyć się na takim terytorium.

Ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne (połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży, np. przelotu i noclegu) odwołane przed ich rozpoczęciem oraz organizowane przez podmioty wpisane do ewidencji przedsiębiorców turystycznych. Środki z TFP nie są przeznaczone na zwrot wpłat za samodzielnie wykupione, pojedyncze usługi turystyczne, takie jak np. bilet kolejowy, lot, nocleg itp.

Fundusz będzie wypłacał środki bezpośrednio na konta podróżnych. Po potwierdzeniu kompletności i zgodności wniosków podróżnego i organizatora turystyki dokona ich weryfikacji w ciągu miesiąca po upływie okresu na składanie wniosków. Jeśli dane nie będą zgodne, konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowego postępowania wyjaśniającego, co może wydłużyć proces do 2 miesięcy. Wypłata z TFP trafi na konto podróżnego w terminie 7 dni od dnia pozytywnej weryfikacji.

(AM, źródło: UFG)

Unum Życie: Ponad 400 wolontariuszy wsparło potrzebujących

0
Źródło zdjęcia: Unum

Fundacja Unum oraz Unum Życie kolejny rok wspólnie organizowały Dni Wolontariusza. W ich trakcie 422 wolontariuszy – w tym pracowników, współpracowników wraz z rodzinami i przyjaciółmi – udzielało się charytatywnie, niosąc potrzebną pomoc lokalnym społecznościom w 23 placówkach w całej Polsce.

Wolontariusze przeprowadzili prace remontowe i porządkowe, dostarczyli niezbędne produkty spożywcze, środki czystości oraz inne zaopatrzenie, a także zorganizowali warsztaty aktywizacyjne i edukacyjne dla podopiecznych placówek. Co więcej, ich pomoc okazała się nieoceniona dla ofiar tegorocznej powodzi.

Jesteśmy dumni, że idea wolontariatu to silny fundament naszej firmy. Dzień Wolontariusza to wyjątkowa inicjatywa, która pokazuje, jak wiele dobrego można zdziałać, gdy ludzie jednoczą się wokół wspólnego celu – niesienia pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Jesteśmy niezwykle dumni z pracy naszych wolontariuszy, którzy z tak wielkim zaangażowaniem poświęcają swój czas, by pomagać w lokalnych społecznościach. To oni wybierają miejsca i osoby, do których dotrą z pomocą. Dzięki ich pasji, energii i chęci działania mogliśmy wspólnie sprawić, że w wielu miejscach w Polsce zagościły uśmiech, wsparcie i nadzieja – komentuje Małgorzata Morańska, prezeska zarządu Fundacji Unum.

Dzień Wolontariusza jest jedną z wielu inicjatyw, poprzez które Fundacja Unum i Unum Życie promują wolontariat pracowniczy. Firma oferuje wiele możliwości wsparcia dla pracowników oraz współpracowników, którzy chcą zaangażować się w działalność charytatywną.

Corocznie w Dniach Wolontariusza bierze udział ponad 50% załogi spółki. Fundacja Unum od początku swojej działalności w 2009 roku na wsparcie pracowników i współpracowników w ich działaniach charytatywnych przeznaczyła ponad 2 mln złotych.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

Swiss Re: 2024 piątym rokiem z rzędu z ponad 100 mld dol. ubezpieczonych strat katastroficznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Szacunkowe straty ubezpieczone z tytułu katastrof naturalnych mają przekroczyć 135 miliardów dolarów w 2024 r. Szczególnie kosztowne okazały się huragany Helene i Milton oraz powodzie w Europie i na Bliskim Wschodzie – wynika z szacunków Swiss Re Institute.

W 2024 r. poważne powodzie w Europie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich spowodowały straty ubezpieczone szacowane obecnie na blisko 13 mld dol. Był to trzeci najkosztowniejszy rok pod względem tego zagrożenia na świecie i drugi najkosztowniejszy dla Europy, w której straty ubezpieczone wyniosły około 10 mld dolarów.

Co najmniej dwie trzecie tegorocznych strat można przypisać Stanom Zjednoczonym: Dwa duże huragany – Helene i Milton – wyrządziły szkody ubezpieczone szacowane obecnie na nieco mniej niż 50 mld dol.

Ponadto w 2024 r. odnotowano wysoką częstotliwość silnych burz, które dotknęły głównie USA. Szacowane straty ubezpieczone z tytułu tych zdarzeń wynoszą obecnie ponad 51 mld dol., co będzie drugą co do wielkości stratą po rekordowym w 2023 r., który wystawił rachunek opiewający na około 70 mld dol.

(AM, źródło: Swiss Re)

Region CEE nadal na ubezpieczeniowej ścieżce wzrostu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszej połowie obecnego roku rynki ubezpieczeniowe w Europie Środkowej i Wschodniej zebrały w sumie 26,9 mld euro składek, o 7,67% więcej niż przed rokiem. W tym samym czasie wartość wypłaconych odszkodowań wzrosła o zaledwie 0,03%, do 12,12 mld euro.

Z wyjątkiem Słowenii, wszystkie rynki CEE odnotowały dodatnią dynamikę, w wielu przypadkach dwucyfrową. Wśród najistotniejszych rynków w regionie numerem jeden była Polska, ze wskaźnikiem na poziomie 13,4%. Rumunia, Słowacja, Węgry, Czechy uzyskały jednocyfrowe rezultaty, a Słowenia odnotowała zanotowała spadek przypisu o około 10%.

W ubezpieczeniach na życie zebrano łącznie 6,89 mld euro, o 5,78% więcej w ujęciu rok do roku. Wzrost napędzał utrzymujący się pozytywny trend w polskiej „życiówce”. Nasz kraj, Czechy, Węgry, Słowenia (dane wstępne) i Rumunia były pięcioma największymi rynkami ubezpieczeń na życie, odpowiadając łącznie za ok. 82% regionalnego przypisu w dziale I.

Z ubezpieczeń majątkowych zebrano 20,01 mld euro, co oznacza wzrost o 8,34% w ujęciu regionalnym. W tym samym czasie wypłacone odszkodowania wzrosły o 3,7%, do 8,13 mld euro. Wszystkie rynki, za wyjątkiem Słowenii, odnotowały pozytywny trend w ewolucji składek. Na wielu rynkach wypłacone odszkodowania również wzrosły, w niektórych przypadkach nawet szybciej niż przypis.

Polska, Czechy, Rumunia, Węgry, Słowenia to pięć największych rynków ubezpieczeń majątkowych, hierarchia, która pozostała stabilna przez ostatnie lata. Pięć rynków łącznie odpowiada za około 76% regionalnej składki brutto.

Ubezpieczenia komunikacyjne pozostają głównym segmentem biznesowym w dziale II. Z OC zebrano 6,07 mld euro (+7,3%) i 4,45 mld euro z AC (+12,8%).

Polska, Rumunia, Czechy, Węgry i Chorwacja to pięć największych rynków OC, kontrolujących około 81% regionalnego przypisu w tych segmentach.

Z ubezpieczeń majątkowych pozakomunikacyjnych zebrano 4,24 mld euro, co oznacza wzrost o 11,7% w skali roku. Odszkodowania wypłacone z tych polis wzrosły łącznie o około 18,6%, do 1,33 mld euro.

(AM, źródło: xprimm.com)

18,102FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie