Blog - Strona 15 z 1394 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 15

Potencjalny konflikt interesów w przypadku kandydatury Andrzeja Klesyka? Zdaniem PZU – nie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kazimierz Krupa, jeden z twórców i redaktor naczelny Gazety Giełdy „Parkiet”, wieloletni redaktor naczelny miesięcznika „Forbes”, wystąpił z listem otwartym do Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia PZU SA, w którym apeluje o rozważenie, czy przy rekomendacji powołania do rady nadzorczej spółki Andrzeja Klesyka, Nationale-Nederlanden OFE dochował należytej troski o utrzymanie niezależności kandydatury i wymaganej prawem o rynku kapitałowym ostrożności procesu wyłaniania kandydata. Zdaniem rady nadzorczej największego polskiego ubezpieczyciela odpowiedź na to pytanie brzmi twierdząco.

W liście opublikowanym na łamach ISBNews i cytowanym przez stooq.pl Kazimierz Krupa przypomniał, że Andrzej Klesyk był w latach 2008–2010 przełożonym obecnego prezesa zarządu Nationale-Nederlanden w Polsce, Pawła Kacprzyka, który sprawuje nadzór nad działalnością NN OFE. Zdaniem autora wystąpienia budzi to uzasadnione wątpliwości co do konfliktu interesów, jako że NN prowadzi w Polsce działalność konkurencyjną wobec PZU. Kazimierz Krupa wskazał też, że Andrzej Klesyk jest od 2024 r. przewodniczącym RN MJM Holding, którego właścicielem większościowym jest międzynarodowy fundusz kapitałowy. „Nie wiemy czy zbadano, pod kątem potencjalnego konfliktu interesów z PZU, kto jest akcjonariuszem tego funduszu, oraz czy wynagrodzenie pana Andrzeja Klesyka, z tytułu przewodniczenia RN MJM nie przewiduje mechanizmów wynagrodzenia, których wartość uzależniona jest od działań wprost lub pośrednio konkurencyjnych wobec Grupy PZU” – czytamy w liście.

Jego autor wskazał też, że „ogólnie przyjęte w Królestwie Niderlandów zasady przewidują unikanie nominowania do rad nadzorczych byłych prezesów zarządu danej instytucji. Inwestorzy instytucjonalni grup działających w Holandii stoją na stanowisku, że nominowanie byłego prezesa zarządu spółki do jej rady jest niestosowne. Powstaje zatem pytanie: dlaczego tak rozumianych zasad transparentności grupa NN, która przestrzega ich u siebie, na rynku macierzystym, nie uważa za właściwe zastosować w Polsce?”.

Dla RN PZU kandydatura nie budzi zastrzeżeń

20 stycznia zarząd PZU SA przekazał Nadzwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu sprawozdanie rady nadzorczej spółki obejmujące propozycję oceny odpowiedniości kandydata na członka RN, stanowiące istotny dokument dotyczący punktu 5. porządku obrad NWZ, tj. „Zmiany w składzie rady nadzorczej”, które zostaną dokończone 21 stycznia. Zgromadzenie ma dokonać pierwotnej oceny odpowiedniości indywidualnej kandydata.

Analiza wszystkich zebranych w toku procesu oceny informacji została przeprowadzona przez Komitet Nominacji i Wynagrodzeń RN PZU SA. 20 stycznia przedstawił on radzie propozycję oceny odpowiedniości indywidualnej kandydata. W oparciu o nią oraz po zapoznaniu się z zebranymi informacjami i dokumentami rada nadzorcza PZU SA zatwierdziła uchwałą z tego samego dnia nr URN/10/2025 propozycję pozytywnej pierwotnej oceny odpowiedniości indywidualnej Andrzeja Klesyka.

Więcej

(AM, źródło: stooq.pl, ISBNews)

Bezpieczny.pl rośnie siłą swoich agentów i technologii

0
Źródło zdjęcia: Bezpieczny.pl

17 grudnia 2024 r. w Fabryce Wełny w Pabianicach Bezpieczny.pl należący do Grupy Generali podsumował rok pełen zmian i wzrostów, ale skupił się przede wszystkim na pytaniu: co dalej?

W świecie, gdzie zmieniają się nawyki zakupowe, demografia wyznacza nowe priorytety, a relacje przenoszą się do cyfrowej rzeczywistości, liderzy branży muszą działać szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

W spotkaniu wzięli udział: Krystyna Matysiak, członkini zarządu Generali Polska, Bartosz Kwieciński, dyrektor Departamentu Marketingu i Sprzedaży Direct, oraz Justyna Szafraniec, dyrektorka ds. PR.

Wyróżnikiem Bezpiecznego jest przemyślany ekosystem dystrybucyjny, łączący cyfrowe narzędzia do zdalnej obsługi i sprzedaży, wyspecjalizowanych doradców oraz wsparcie marketingowe (kampanie odnowieniowe i dosprzedażowe przeprowadzane w imieniu agentów oraz dostarczanie wysokiej jakości leadów). W tym modelu agenci i agentki, nawet nie posiadając własnego biura czy pracowników, mogą wypracowywać wielomilionowe przypisy.

Nasza firma od momentu dołączenia do grupy Generali zwiększyła swoją wartość pięciokrotnie. To efekt wspólnej pracy każdego z Was. Ale nasz sukces to coś więcej niż liczby. Naszym celem zawsze było i będzie rozwijanie zrównoważonego biznesu, który przynosi korzyści wszystkim: klientom, agentom, właścicielom i całemu rynkowi – powiedział prezes Andrzej Adamczyk.

Ambasadorzy sukcesu – ludzie stojący za wynikami

W tym roku wyróżnienia odebrało 21 Ambasadorów Bezpieczny.pl. To osoby o bardzo różnych korzeniach, doświadczeniach i specjalizacjach produktowych. Wspólnym mianownikiem jest umiejętność konsekwentnego wykorzystania narzędzi i ponadprzeciętne zaangażowanie, co przekłada się na wyniki, których może pozazdrościć zdecydowana większość indywidualnych agentów w Polsce.

W szczególności wyróżniają się nieformalne rekordy Polski w dystrybucji ubezpieczeń osiągnięte w 2024 r. Michał Lipowski sprzedał aż 635 indywidualnych polis życiowych, około 10 tys. polis NNW, obejmujących 15 tys. dzieci, co przełożyło się na roczny przypis o wartości ponad 3 mln zł. Mateusz Majerczak zdobył zaufanie ponad 600 klientów w zakresie ubezpieczeń na życie oraz polis dla psów, a Tomasz Broda okazał się najlepszym sprzedawcą ubezpieczeń dla psów w Polsce, osiągając imponujące 2800 polis rocznie z przypisem w wysokości 3,7 mln zł.

– Nie ma jednego profilu idealnego agenta. Mamy ludzi, którzy kochają życie, psy, mieszkania. Każdy z nich robi to po swojemu, a wyniki mówią same za siebie – podsumował Andrzej Adamczyk, wręczając statuetki dla ambasadorów i ambasadorek razem z gościem specjalnym, dziennikarzem Marcinem Prokopem.

Ochrona i edukacja – nowy kierunek w branży

Jednym z ważniejszych tematów konferencji była współpraca Bezpieczny.pl z Odrabiamy.pl, platformą edukacyjną, która staje się istotnym uzupełnieniem tradycyjnych polis NNW. To rozwiązanie pozwala nie tylko zabezpieczyć dzieci na wypadek nieszczęśliwych zdarzeń, ale także wspiera ich w procesie nauki. Dzięki tej współpracy klienci otrzymują dostęp do narzędzi, takich jak asystent AI, kursy wideo czy kompleksowa baza rozwiązań zadań.

Prezes Bezpieczny.pl Andrzej Adamczyk dodał: – To nie tylko ubezpieczenie, ale także inwestycja w rozwój dzieci. Dzięki tej współpracy dajemy rodzicom realną alternatywę dla drogich korepetycji i tradycyjnych metod nauczania.

Plany na 2025 rok

W 2025 r. Bezpieczny.pl planuje wprowadzenie automatycznych odnowień polis mieszkaniowych, udoskonalenie formularzy zakupowych oraz dostosowanie oferty do zmian na rynku nieruchomości: – Klienci będą mogli łatwiej dopasować ochronę do swoich potrzeb – niezależnie od tego, czy są właścicielami, lokatorami, czy wynajmującymi mieszkania. Dzięki temu chcemy zmniejszyć problem niedoubezpieczenia, który wciąż jest wyzwaniem na rynku – tłumaczył Andrzej Adamczyk.

W obszarze ubezpieczeń na życie w planach jest umożliwienie klientom telefonicznego skontaktowania się z agentem w ciągu kilku sekund: – Ubezpieczenia na życie stają się coraz bardziej intymnym produktem. Klienci nie chcą już tylko wypełniać formularzy – muszą nam zaufać. Dlatego wprowadzamy nową usługę „zamów kontakt”. Klient wpisuje swój numer na stronie, a agent może do niego zadzwonić w ciągu kilku sekund. To właśnie czas reakcji będzie kluczowy w naszej dystrybucji – mówił Andrzej Adamczyk.

Bezpieczny.pl zapowiada też kolejną rewolucję w swoim flagowym produkcie – NNW szkolnym, gdzie wyznacza trendy zakresowe i obsługowe już dziesięć lat. Ostatnią wielką zmianą było powiązanie ochrony z edukacją, przez nawiązanie strategicznej współpracy z serwisem Odrabiamy.pl. Co nowego szykuje Bezpieczny dla dzieci i ich rodziców? Szczegóły poznamy pod koniec pierwszego półrocza 2025 r.

Odróżnij się albo znikniesz

Podczas wystąpienia Odróżnij się albo znikniesz gość specjalny, dziennikarz Marcin Prokop zaprosił do refleksji nad tym, co tak naprawdę decyduje o naszej wyjątkowości w świecie, gdzie każdy staje się marką. Jak zarządzać wizerunkiem, kiedy wszystko, co publikujemy, staje się częścią naszej osobistej narracji? Postawił pytanie, które powinni zadać sobie wszyscy: czy twój wizerunek faktycznie oddaje to, kim jesteś, czy może jedynie odtwarza oczekiwania innych?

Agent, narzędzia, ekosystem

Choć technologia to znak rozpoznawczy Bezpiecznego, od samego początku jest ona w 100% nakierowana na wsparcie agentów. Kończąc oficjalną część spotkania, Andrzej Adamczyk podsumował: – Na koniec chciałbym podkreślić, że technologia w Bezpieczny.pl nigdy nie zastąpi agenta – ma go wspierać. To Wy jesteście sercem naszej działalności i to dzięki Wam firma może się rozwijać.

Aleksandra E. Wysocka

Kiedy ubezpieczenie samochodu osobowego może być kosztem uzyskania przychodu w podatku CIT

0
Klaudia Szerszeń

Wydatki związane z wykorzystywaniem samochodów w prowadzonej przez podatników działalności gospodarczej stanowią szczególną grupę wydatków rozliczanych według zasad przewidzianych w Ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Ustawa o CIT).

Wyróżniamy tu przede wszystkim wydatki poniesione na nabycie lub użytkowanie pojazdu, wydatki eksploatacyjne oraz związane z ubezpieczeniem samochodu. Każda z tych grup rozliczana jest według szczególnych przepisów ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 49 ustawy o CIT nie uważa się za koszty uzyskania przychodu składek na ubezpieczenie samochodu osobowego w wysokości przekraczającej ich część ustaloną w takiej proporcji, w jakiej kwota 150 tys. zł pozostaje do wartości samochodu przyjętej dla celów ubezpieczenia.

Decyduje rodzaj ubezpieczenia

Z przepisów nie wynika wprost, jakiego rodzaju ubezpieczeń dotyczy wskazany limit. Analiza brzmienia art. 16 ust. 1 pkt 49 Ustawy o CIT prowadzi jednak do wniosku, że ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodu powinny podlegać wyłącznie te składki ubezpieczeniowe, których wysokość zależna jest od wartości pojazdu.

Potwierdza to również jednolite stanowisko dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który wskazuje wprost, że przewidziane ograniczenie wysokości składek na ubezpieczenie samochodu osobowego dotyczy wyłącznie składek, których wysokość jest uzależniona od wartości samochodu (np. interpretacje indywidualne z: 6 czerwca 2019 r., sygn. 0111-KDIB1-1.4010.159.2019.1.BS, z 23 października 2019 r., sygn. 0115-KDIT2-3.4011.380.2019.2.AD, 29 października 2019 r., sygn. 0111-KDIB2-3.4010.286.2019.3.APA).

OC i NNW oraz AC i GAP

Co do zasady zatem do kosztów podatkowych podatnik może zaliczyć wydatki związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami OC oraz NNW pojazdu, który stanowi środek trwały bądź też jest wykorzystywany w działalności podatnika na podstawie umowy leasingu, najmu lub umowy podobnej.

Składki z tytułu tych ubezpieczeń będą w całości stanowić koszty uzyskania przychodów, gdyż ubezpieczenia OC oraz NNW nie są zależne od wartości samochodu osobowego. Tym samym limit, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49 Ustawy o CIT, nie powinien znaleźć zastosowania.

W przypadku ubezpieczeń dobrowolnych, takich jak ubezpieczenie AC bądź GAP, podstawą polisy jest wartość samochodu osobowego. Tym samym wydatki poniesione przez podatnika z tytułu składek na wskazane ubezpieczenia mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu z uwzględnieniem limitu, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49 ustawy o CIT.

Pod uwagę należy wziąć wartość samochodu osobowego wskazaną w polisie. Gdy wartość ta nie przekracza 150 tys. zł, w kosztach uzyskania przychodu uwzględnia się całość zapłaconej składki. W przypadku przekroczenia limitu podatnik powinien obliczyć kwotę składki, która może zostać uznana za koszty uzyskania przychodu. W tym celu określony w ustawie o CIT limit 150 tys. zł należy przyrównać do wartości pojazdu przyjętej dla celów ubezpieczenia, a następnie uzyskaną proporcję pomnożyć przez wartość składek na ubezpieczenie. Skalkulowana w ten sposób kwota będzie co do zasady podlegała zaliczeniu do kosztów podatkowych (przy założeniu spełnienia warunków ogólnych uznania wydatku jako kosztu uzyskania przychodów).

Klaudia Szerszeń
Senior Tax Consultant
ASB Group

Resort rolnictwa zaproponował limity sum ubezpieczenia dla nowych upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

20 stycznia Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi skierowało do uzgodnień i konsultacji społecznych projekt rozporządzenia w sprawie maksymalnych sum ubezpieczenia upraw, objętych dopłatami do składki na mocy nowelizacji ustawy o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z 27 listopada ubiegłego roku.

Projektowane przepisy dotyczą upraw słonecznika, facelii, gorczycy, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych i roślin zielarskich. Zgodnie z nimi w 2025 r. maksymalne sumy ubezpieczenia 1 ha upraw rolnych miałyby wynosić:

  • 6,9 tys. zł dla słonecznika,
  • 5 tys. zł dla facelii,
  • 6,6 tys. zł dla gorczycy,
  • 6,7 tys. zł dla lnu,
  • 48,6 tys. zł dla konopi włóknistych,
  • 2,5 tys. zł dla bobowatych drobnonasiennych,
  • 13 tys. zł dla roślin zielarskich.

Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

(AM, źródło: rcl.gov.pl)

Europejskie nadzory przetestowały modele zgłaszania poważnych incydentów związanych z ICT

0
Źródło zdjęcia: EIOPA

Trzy europejskie urzędy nadzoru: EUNB, EIOPA i ESMA, opublikowały 20 stycznia sprawozdanie na temat wykonalności dalszej centralizacji zgłaszania poważnych incydentów związanych z ICT przez podmioty finansowe zgodnie z art. 21 aktu w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej (DORA).

Zgodnie z mandatem DORA we wspólnym sprawozdaniu urzędów zbadano możliwość dalszej centralizacji zgłaszania właściwym organom przez podmioty finansowe poważnych incydentów związanych z ICT. W dokumencie oceniono wykonalność trzech różnych modeli: bazowego, z udoskonalonymi rozwiązaniami w zakresie udostępniania danych oraz w pełni scentralizowanego. Uwzględniono w nim potencjalne obciążenia i redukcje kosztów, a także wzrost wydajności i skuteczności, jaki każdy model przyniósłby międzysektorowym praktykom nadzorczym.

Wspólne sprawozdanie zostało przedłożone Parlamentowi Europejskiemu, Radzie Europejskiej i Komisji Europejskiej, które rozważą swoje ustalenia dotyczące potencjalnych przyszłych zmian w odniesieniu do dalszej centralizacji zgłaszania poważnych incydentów związanych z ICT w sektorze finansowym.

(AM, źródło: EIOPA)

Rzecznik Finansowy: Jak uprawiać zimowe sporty z głową?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Narty i snowboard to doskonała zimowa rozrywka, ale wiążą się również z ryzykiem urazów czy nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego Rzecznik Finansowy przygotował praktyczny poradnik, który pomoże zadbać o bezpieczeństwo na stoku i wybrać odpowiednie ubezpieczenie.

W poradniku opracowanym przez ekspertów z Biura Rzecznika można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy ubezpieczenie przy wyjeździe na narty za granicę jest obowiązkowe?
  • Czy każde ubezpieczenie turystyczne obejmuje ryzyka związane z narciarstwem?
  • Czy EKUZ wystarczy na nartach za granicą?

Link do Poradnika

(AM, źródło: RzF)

EIOPA: Brak wyznaczonego likwidatora zagraża interesom klientów Novis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Posiadacze produktów ochronnych Novis mogą ponieść straty finansowe. Nadal bowiem nie wyznaczono likwidatora tego zakładu ubezpieczeń – poinformował Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA).

1 czerwca 2023 roku Národná Banka Slovenska, słowacki krajowy organ nadzoru, cofnął zezwolenie Novis i zwrócił się do właściwego sądu słowackiego o rozpoczęcie likwidacji oraz wyznaczenie likwidatora spółki. Do dzisiaj likwidator nie został jednak wyznaczony. Obecnie ubezpieczyciel może podejmować wyłącznie działania niezbędne do obsługi obowiązujących umów ubezpieczenia, tj. dochodzenia należności, w tym składek ubezpieczeniowych oraz regulowania swoich zobowiązań.

Z uwagi na oczekiwanie na wyznaczenie likwidatora Novis podlega jedynie ograniczonemu nadzorowi NBS. Ze względu na toczące się postępowania sądowe nie można określić, czy i kiedy decyzja ta zostanie podjęta przez sąd. Taka sytuacja może powodować ryzyko strat finansowych dla ubezpieczających, ponieważ niektórzy nadal płacą regularne składki ubezpieczycielowi. Składki te otrzymuje podmiot:

  • nieposiadający już zezwolenia na prowadzenie działalności,
  • w odniesieniu, do którego organ nadzoru wystąpił o likwidację,
  • podlegający ograniczonemu nadzorowi NBS.

W tych okolicznościach EIOPA jako koordynator platformy współpracy Novis informuje ubezpieczających o problemach związanych z likwidacją zakładu ubezpieczeń i ryzyku wynikającym z tych problemów. W związku z brakiem postępów likwidacji Novis ubezpieczający muszą dokładnie ocenić swoją sytuację w oparciu o dostępne informacje i po zasięgnięciu profesjonalnej porady zdecydować, jaki byłby dla nich najlepszy sposób działania, z uwzględnieniem zaprzestania płacenia składki ubezpieczeniowej, rozwiązania umowy i skorzystania z opcji wykupu.

Na terytorium naszego kraju Novis mógł prowadzić działalność ubezpieczeniową w zakresie transgranicznego oferowania produktów obejmujących ubezpieczenie rodzajów ryzyka zawartych w grupach 1, 3, 4, 5 działu I zgodnie z wymogami dyrektywy Wypłacalność II, w tym umów ubezpieczenia z UFK.

(AM, źródło: KNF, EIOPA)

ERGO Hestia ponownie wśród najlepszych pracodawców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia została wyróżniona certyfikatem Top Employer Polska 2025. To czwarty tytuł z rzędu, sytuujący sopockiego ubezpieczyciela wśród najlepszych pracodawców w Polsce.

– Ponowne zdobycie certyfikatu Top Employer to dowód na to, że konsekwentnie idziemy w dobrą stronę. Niełatwo jest wspiąć się na szczyt, ale jeszcze trudniej na nim pozostać. Nam ta sztuka udała się właśnie 4. raz z rzędu, co bardzo nas cieszy – komentuje Małgorzata Sztabińska, dyrektorka Departamentu HR Grupy ERGO Hestia.

W 2025 roku Top Employers Institute przyznał certyfikaty ponad 2400 pracodawcom ze 125 krajów. 77 spośród nagrodzonych organizacji pochodzi z Polski. Certyfikowane w tym roku firmy pozytywnie wpływają na życie łącznie ponad 13 milionów pracowników na całym świecie.

Uzyskanie wyróżnienia wymaga pomyślnego przejścia złożonego i restrykcyjnego audytu, który kompleksowo bada jakość wdrożeń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Kwestionariusz obejmuje 6 domen (strategia HR, atmosfera pracy, proces pozyskiwania talentów, programy szkoleniowe i rozwojowe, dbałość o dobrostan pracowników oraz działania na rzecz różnorodności i integracji), składających się z 20 tematów.

Najlepsze wyniki – powyżej 90% – ERGO Hestia osiągnęła w trzech domenach: Shape, Unite i Attract. W pierwszej z nich najwyżej oceniono temat Work Environment, gdzie badano jakość środowiska pracy. Sopocki ubezpieczyciel zdobył tu maksymalną liczbę punktów – 100%. Wysoko oceniono również osiągnięcia firmy w tematach Organisation & Change i Digital HR. W domenie Unite, potwierdzającej poczucie przynależności pracownika do organizacji, najwyższy wynik (95,61%) ERGO Hestia uzyskała w temacie Sustainability (zrównoważony rozwój), a w domenie Attract (pozyskiwanie talentów i budowanie marki pracodawcy) w temacie Employer Branding (93,78%). Ogółem największe różnice na korzyść ERGO Hestii odnotowano w tematach People Strategy (wynik lepszy od grupy benchmarkowej o 10,2%) oraz Work Environment (lepszy o 12,4%).

(AM, źródło: ERGO Hestia)

PZU wystawił fiata 126p na aukcję WOŚP

0
Źródło zdjęcia: PZU

Podczas 33. Finału WOŚP będzie można wspierać na kilka różnych sposobów, w tym biorąc udział w aukcjach WOŚP na Allegro. Jedną z nich jest możliwość wylicytowania Malucha (fiat 126p) z Wielkiej Wyprawy Maluchów, wystawionego przez PZU. Cena wywoławcza to 1 zł.

– PZU od lat angażuje się we wszelkie inicjatywy zdrowotne. Nie mogło nas również zabraknąć podczas 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w tym roku gra dla onkologii i hematologii dziecięcej. Leczenie nowotworów dziecięcych wymaga olbrzymich nakładów sprzętowych i diagnostycznych. Dlatego cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę w postaci eSkarbonki, czy aukcji kultowego Malucha. Im więcej serduszek na szpitalnych oddziałach, tym lepsza opieka dla wszystkich potrzebujących dzieci. Razem zróbmy coś dobrego – powiedziała Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. Marketingu i Zaangażowań Społecznych PZU.

PZU od lat wspiera wiele działań charytatywnych, angażując się we współpracę z wieloma organizacjami pozarządowymi. Zadba również o bezpieczeństwo uczestników jako oficjalny ubezpieczyciel 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

(AM, źródło: PZU)

Marcin Nedwidek Człowiekiem Roku 2024, Warta, CUK Ubezpieczenia, Nationale-Nederlanden, LUX MED, PZU i PZU Lab nagrodzone

0
Źródło zdjęcia: GU

Minione dwanaście miesięcy były okresem, w którym bardzo dużo działo się w polskiej branży ubezpieczeniowej. Stąd też wybór laureatów w tradycyjnym rankingu roku był niełatwym zadaniem. Po wielu dniach burzliwych dyskusji redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej” postanowiła przyznać następujące wyróżnienia.

WYDARZENIE ROKU

Działania podjęte przez polską branżę ubezpieczeniową w związku z wrześniową powodzią w południowo-zachodniej Polsce za:

  1. reakcję jeszcze przed wystąpieniem katastrofy, np. wysyłanie alertów i instrukcji do klientów z obszarów zagrożonych powodzią, informujących o procedurach zgłaszania szkód oraz dostępnych formach wsparcia, a także zwiększenie potencjału osobowego zespołów odpowiedzialnych za wycenę szkód oraz pomoc ubezpieczonym;
  2. monitorowanie sytuacji klientów z regionów najbardziej narażonych na powódź poprzez np. wysyłanie im wiadomości z pytaniem, czy potrzebują pomocy, oraz z linkiem do zgłoszenia szkody;
  3. wprowadzenie specjalnego trybu likwidacji szkód, którego najbardziej charakterystycznymi elementami były: wydłużenie godzin pracy infolinii i zespołów obsługujących szkody, uproszczony, szybszy tryb rozpatrywania zgłoszeń, skierowanie wzmocnionych ekip rzeczoznawców (także mobilnych) na tereny dotknięte żywiołem, zastosowanie nowoczesnych narzędzi, np. dronów, ułatwiających i usprawniających ocenę zniszczeń oraz szybkie wypłaty zaliczek, kwot bezspornych i całości odszkodowań;
  4. organizację wsparcia umożliwiającego usunięcie skutków kataklizmu, np. osuszaczy czy koparek do inżynieryjnych prac ziemnych;
  5. pomoc rzeczową oraz finansową w postaci dotacji z budżetów firm i zbiórek pracowniczych, w którą zaangażowała się praktycznie cała branża ubezpieczeniowa.

CZŁOWIEK ROKU UBEZPIECZEŃ

Marcin Nedwidek, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych UNIQA w Polsce, w uznaniu dla osiągnięć ubezpieczyciela, uzyskanych w 2024 r. pod jego kierownictwem, wśród których znalazły się:

  1. ugruntowanie innowacyjnego w ubezpieczeniach modelu zarządzania opartego na metodyce agile, uwzględniającej współpracę przy projektach ekspertów z różnych specjalizacji i miejsc w organizacji;
  2. stworzenie kultury korporacyjnej skoncentrowanej na człowieku – pracowniku, kliencie czy partnerze biznesowym, gdzie czynniki efektywnościowe są zrównoważone z jakością doświadczenia i otwartością na dialog;
  3. dynamiczny, dwucyfrowy wzrost przypisu składki, szczególnie widoczny w segmencie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  4. rozbudowa portfela produktów o nowe, innowacyjne rozwiązania, m.in. umowę dodatkową do grupowego ubezpieczenia na życie, obejmującą wsparcie zdrowia psychicznego pracowników i Gwarantowaną Sumę Ubezpieczenia Plus, która przy szkodach całkowitych i kradzieżowych z casco uwzględni wzrost wartości pojazdu w trakcie trwania umowy, ochronę zniżek zabezpieczającą klienta przed wzrostem składki związanej ze szkodą w kolejnym roku i wzbogaconą ofertę ubezpieczenia rezygnacji z podróży zagranicznych i krajowych;
  5. wdrożenie nowych narzędzi technologicznych, takich jak:
  6. portal dla agentów ze ścieżkami sprzedaży ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw, zawierający kompleksowe informacje, wspierające pośredników w przedstawieniu oferty, poprowadzeniu rozmowy sprzedażowej i zawarciu umowy ubezpieczenia,
  7. platforma informacyjna UNIQA Bliżej dla współpracujących z firmą brokerów, agentów, banków i innych partnerów biznesowych, zawierająca aktualne treści dotyczące rynku ubezpieczeniowego, produktów, ryzyk identyfikowanych w działalności ubezpieczeniowej, a także analizy i raporty branżowe, tworzone przez UNIQA lub powstające we współpracy z zakładem,
  8. cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia,
  9. pełnoskalowy voicebot na infolinii, oparty na sztucznej inteligencji,
  10. w pełni zautomatyzowana ocena szkód życiowych obejmujących uszczerbek na zdrowiu, usprawniająca ocenę merytoryczną roszczeń, ujednolicająca podejmowanie decyzji i ograniczająca ryzyka oszustwa.
  11. Dbałość o relacje z pośrednikami, o czym świadczą:
  12. sukces programów skierowanych do pośredników – UNIQA Bliżej Agentów oraz Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta;
  13. nawiązanie współpracy z kolejnymi 3,5 tys. OFWCA;
  14. Zamknięcie zdecydowanej większości spraw (ponad 85% do połowy grudnia) związanych z wrześniową powodzią.
  15. Uzyskanie oceny ratingowej S&P Global Ratings na poziomie „A” z perspektywą stabilną.
  16. Błyskawiczne podjęcie wielu działań na rzecz pomocy poszkodowanym w wypadkach w Szczecinie i na obwodnicy Gdańska oraz szeroką kampanię informującą o podjętych krokach i zapobiegającą ewentualnym kontrowersjom, mogącym negatywnie wpłynąć na wizerunek zakładu.
  17. Przyjęcie ambitnych planów wzrostu w segmencie dealerskim, biznesie korporacyjnym, grupowych oraz indywidualnych ubezpieczeniach na życie.
  18. Konsekwentną działalność edukacyjną i społeczną związaną z przeciwdziałaniem hejtowi.

UBEZPIECZYCIEL ROKU

Warta w uznaniu dla:

  1. szybkiej i sprawnej reakcji na wrześniową powódź w południowo-zachodniej Polsce, czego efektem było zamknięcie 95% z 15 tys. szkód zgłoszonych z tytułu żywiołu według stanu na połowę grudnia 2024 r.;
  2. organizacji programu „Czas na ATOM”, pionierskiej inicjatywy edukacyjnej, przygotowującej polską branżę ubezpieczeniową do wyzwań związanych z energetyką jądrową, łączącej teorię z praktyką, dzięki czemu uczestnicy programu zyskali dostęp do wiedzy eksperckiej podczas seminariów oraz mogli złożyć wizytę w Elektrowni Atomowej Chooz we Francji, jednej z najnowocześniejszych instalacji jądrowych w Europie;
  3. intensywnego wzbogacania oferty produktowej, w ramach której udostępniono m.in. ubezpieczenie upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa pod nazwą Warta Uprawy, nową odsłonę polisy „Leczenie za granicą Plus” zapewniającą pionierską na polskim rynku możliwość skorzystania z innowacyjnych metod leczenia nowotworów za granicą w ramach spersonalizowanej terapii onkologicznej – medycyny precyzyjnej, ubezpieczenie Koszty Odwołania Podróży zapewniające ochronę na wypadek konieczności odwołania wyjazdu;
  4. kontynuacji polityki wzmacniania współpracy z brokerami w ramach Akademii Brokera, która w 2024 r. została zdominowana przez tematykę związaną z kwestiami pozyskiwania tzw. czystej i niskoemisyjnej energii, oraz wydarzenia „Spojrzenie na ryzyko z 45. piętra”, a także zacieśniania współpracy z agentami w ramach spotkań „Kawa z Wartą”, „Warta Express” i cyklu szkoleń „Edu piątek”;
  5. sukcesu serwisu do zarządzania ubezpieczeniami Moja Warta – w rok od uruchomienia skorzystało z niego ponad milion użytkowników;
  6. udostępnienia nowoczesnego i zintegrowanego z systemem sprzedażowym Warty programu eCargo ułatwiającego klientom samodzielne ubezpieczenie przesyłki w transporcie w ramach zawartej umowy typu open cover;
  7. nowych funkcjonalności w ramach Portalu dla Brokera, takich jak zgłoszenie szkody czy ofertowanie prostych produktów korporacyjnych;
  8. zwycięstwa autorskiego projektu pod nazwą Warta Direct w konkursie Talanx Transformation Award – rozwiązanie polskiego ubezpieczyciela zdobyło najwięcej głosów pracowników Grupy HDI;
  9. stworzenia inicjatywy Kobieta Warta Uwagi, w ramach której brokerki mogą spojrzeć na siebie z innej perspektywy – mówić swobodnie o wyzwaniach, pasjach, a także o problemach, które napotykają;
  10. uzyskania po raz siódmy z rzędu najlepszego rezultatu w sprawozdaniu Rzecznika Finansowego w segmencie ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych.

MULTIAGENCJA ROKU

CUK Ubezpieczenia za:

  1. wzmocnienie pozycji w sektorze dystrybucji ubezpieczeń dzięki zakupowi biznesu detalicznego Grupy Punkta obejmującego multiagencje Arrant, Punkta i Profi Insurance oraz spółkę technologiczną Punkta Innovation Lab;
  2. wprowadzenie kolejnych kanałów dystrybucji oraz rozwiązań ją wspierających, takich jak uruchomienie sprzedaży polis za pośrednictwem strony internetowej sieci sklepów Żabka, rozpoczęcie współpracy z Notus Finanse, w ramach której klienci pośrednika finansowego uzyskają dostęp do pełnej gamy ubezpieczeń majątkowych, a on sam do zaawansowanych technologii sprzedażowych multiagencji, oraz przedłużenie współpracy z Payback Polska;
  3. rozbudowę oferty produktowej w ramach autorskiej linii Bezpieczni z CUK o ubezpieczenie komunikacyjne CUK Auto Pakiet, opracowane we współpracy z Trasti, oraz polisę turystyczną CUK Travel stworzoną wraz z Allianz Polska;
  4. wprowadzenie wielu innowacji w internetowej sprzedaży polis, których efektem był błyskawiczny wzrost wyniku z dystrybucji w kanale online, oraz wdrożenie istotnych zmian w firmowym CRM, np. nowy interfejs kalkulatora, funkcje ułatwiające wybór i porównanie ofert oraz integracja z kanałem agencyjnym (OmniCUK)  i kanałem direct (CUK Direct dla Agenta), oddających agentom do dyspozycji nowe funkcjonalności, pozwalające na szybszą obsługę klienta;
  5. przeprowadzenie wraz z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia pierwszego w Polsce badania agentów ubezpieczeniowych pozwalającego zidentyfikować potrzeby, obawy oraz pożądane przez pośredników kierunki rozwoju w kluczowych obszarach produktowych, sprzedażowych, technologicznych, szkoleniowych i marketingowych;
  6. pierwsze miejsce wśród multiagencji w niezależnym rankingu B2B.com oraz najwyższą liczbę wskazań klientów w badaniu przeprowadzonym przez SW Research;
  7. wsparcie finansowe, organizacyjne i sprzętowe agentów i placówek z terenów dotkniętych przez powódź.

PRODUKT ROKU

„Ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie” autorstwa Nationale-Nederlanden i Grupy LUX MED,w uznaniu dla:

  1. oferty zapewniającej kompleksowe, koordynowane wsparcie w przypadku choroby, w tym poważnych zachorowań, obejmujące:
  2. diagnostykę, hospitalizację, leczenie operacyjne, rehabilitację,
  3. zabezpieczenie finansowe, również w przypadku chorób onkologicznych i kardiologicznych,
  4. ochronę zdrowotną i finansową do 1 mln zł w przypadku poważnego zachorowania,
  5. dostęp do ponad 300 placówek własnych LUX MED, 16 szpitali własnych oraz sieci 3 tys. placówek partnerskich;
  6. pozytywnego odbioru produktu przez klientów (1400 polis sprzedanych w ciągu około dwóch miesięcy, które wygenerowały 2,6 mln zł składki).

INNOWACJA ROKU

Program ENERGY PRO PZU i PZU Lab, w uznaniu dla:

  1. unikatowości rozwiązania, które kompleksowo wspiera przedsiębiorstwa w inwestycjach w odnawialne źródła energii, łącząc zaawansowaną analizę inżynieryjną, najnowsze technologie i precyzyjne rozwiązania ubezpieczeniowe;
  2. zapewnienia dostępu do najnowszych osiągnięć naukowych i ich praktyczne zastosowanie dzięki strategicznej współpracy z Instytutem Maszyn Przepływowych PAN oraz Centrum Badawczym KEZO;
  3. holistycznego podejścia do zarządzania ryzykiem, zapewniającego najwyższe standardy bezpieczeństwa w całym cyklu życia projektu OZE – od projektowania przez montaż, aż po eksploatację, co minimalizuje ryzyka techniczne i finansowe;
  4. edukowania klientów i brokerów ubezpieczeniowych w zakresie zrównoważonego rozwoju, podnoszenia świadomości przedsiębiorstw w zakresie korzyści ekonomicznych, ekologicznych i bezpieczeństwa związanych z wdrażaniem OZE;
  5. położenia szczególnego nacisku na prewencję, zarówno poprzez certyfikację urządzeń i procesów, jak i zaawansowane analizy ryzyka, co pozwala ograniczyć liczbę szkód i kosztów związanych z ich likwidacją.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

18,149FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie