Blog - Strona 18 z 1451 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 18

PZU liczy na utrzymanie obecnej kontrybucji banków do wyniku grupy

0
Artur Olech

PZU, które planuje sprzedać swoje udziały w Alior Banku na rzecz Pekao, chce, by docelowo kontrybucja obszaru bankowego do grupy była nie mniejsza niż obecnie i aby Pekao zachowało zdolność dywidendową – poinformowali przedstawiciele Grupy PZU.

– Do połowy roku planujemy zawrzeć umowę sprzedaży i kupna, ale wymagane będą zgody regulacyjne, w tym KNF, więc finalizacja transakcji może nastąpić trochę później, w ciągu roku. Jeśli chodzi o drugi etap, to wszystkie opcje są możliwe. Zakładamy, że Pekao i Alior Bank w dialogu wypracują odpowiedni model. W Europie, a także Polsce występują modele, gdy jeden bank posiada drugi bank: może być współistnienie lub połączenie. Może być też inny scenariusz – powiedział PAP Biznes prezes Artur Olech, dodając, że do końca 2025 roku docelowy model powinien być wypracowany. – My mamy swoje oczekiwania co do wzrostu wartości, odpowiedniego poziomu zysków z aktywów bankowych i co do dywidendy. Docelowo chcielibyśmy, by kontrybucja obszaru bankowego była nie mniejsza niż obecnie i aby Pekao zachował zdolność dywidendową – dodał.

2 grudnia PZU i Pekao podpisały list intencyjny dotyczący zbycia udziałów w Alior Banku do Pekao. Zdaniem przedstawicieli zakładu planowana transakcja jest korzystna z punktu widzenia Pekao.

– Pekao ma możliwość przejęcia podmiotu idealnego z punktu widzenia realizacji strategii M&A, bardzo komplementarnym do Pekao w porównaniu do innych banków uniwersalnych. To jest czas konsolidacji i jest uzasadnienie dla tej transakcji – powiedział Jarosław Mastalerz, prezes PZU Życie.

Przewiduje się, że rozliczenie transakcji nastąpi za środki pieniężne. Przy kursie Alior Banku z poniedziałkowego zamknięcia (92,34 zł) pakiet akcji banku w rękach PZU jest wart ponad 3,8 mld zł.

Pytany o wycenę sprzedawanych udziałów w Aliorze, Artur Olech odpowiedział: – Wycena transakcji sprzedaży akcji Aliora Bankowi Pekao odbędzie się na bazie danych rocznych (2024). To będzie cena rynkowa, godziwa, ale – mam nadzieję – uwzględniająca potencjał i rozwój Alior Banku. Sprzedając udziały Alior Banku do Pekao, będziemy bezpośrednio dalej w tym samym zakresie kontrolować Pekao i jesteśmy zainteresowani wzrostem wartości Alior Banku nie tylko w momencie transakcji, ale i w przyszłości, pod parasolem Banku Pekao. Nie mamy założonego poziomu premii czy dyskonta do ceny rynkowej. Zakładamy, że wartość będzie rynkowa.

Jak poinformowali przedstawiciele PZU, spółka na poziomie skonsolidowanym nie rozpozna zysku z transakcji, rozpozna go na poziomie jednostkowym. Przy obecnych wycenach PZU szacuje go na ponad 1 mld zł. – Nie mamy apetytu zwiększania zaangażowania w bankowość – powiedział Jarosław Mastalerz.

Grupa PZU ma 31,91% w kapitale zakładowym Alior Banku. W Pekao udział PZU w akcjonariacie wynosi 20%.

Więcej:

Biznes Pap.pl, 3 grudnia, Anna Pełka, „PZU chce, by kontrybucja obszaru bankowego do grupy była nie mniejsza niż obecnie”

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)

Senat: Komisja Rolnictwa zgodziła się na zmiany w ustawie o ubezpieczeniu upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 grudnia senacka Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi rozpatrzyła przyjęty przez Sejm projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych. Senatorowie zarekomendują izbie wyższej przyjęcie regulacji wraz z poprawką.

Nowela rozszerza katalog upraw objętych od 2025 r. dopłatami do składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa o uprawy słonecznika, facelii, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych, gorczycy i roślin zielarskich. Dodatkowo wyodrębniono grykę i soję, doprecyzowując, że są to uprawy, w odniesieniu do których są stosowane dopłaty do składek ubezpieczeniowych.

Ustawa wprowadza też zmianę limitów stawek dopłat do ubezpieczenia upraw drzew i krzewów owocowych oraz truskawek w zależności od klasy gleby – z 9%, 12% i 15% sumy ubezpieczenia na 20%, 22% i 25% sumy ubezpieczenia, co w opinii resortu rolnictwa ma zwiększyć dostępność ubezpieczeń upraw dla rolników.

Równocześnie ograniczona zostaje prowizja dla dystrybutora ubezpieczeń do 3% składki dotyczącej ubezpieczenia tych upraw.

(AM, źródło: Senat)

Zielone gwarancje KUKE w ofercie mBanku

0
Od lewej: Michał Popiołek, Adam Pers, Janusz Władyczak, Piotr Maciaszek

3 grudnia Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych zawarła umowę z mBankiem, dzięki której będzie on mógł udzielać swoim klientom kredytów na „zielone” przedsięwzięcia, korzystając z gwarancji KUKE. Uroczystość podpisania porozumienia odbyła się w centrali banku.

Pod umową złożyli podpisy Janusz Władyczak, prezes zarządu, i Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Współpracy Międzynarodowej KUKE oraz Adam Pers, wiceprezes zarządu ds. Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, i Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości Globalnej i Inwestycyjnej mBanku.

Walka z zanieczyszczeniem powietrza to jeden z powodów, by przyspieszyć transformację klimatyczną naszej gospodarki. Ale chodzi też o dostęp do czystej i taniej energii dla polskiego biznesu, a tym samym jego konkurencyjność w skali globalnej. Dlatego z pełnym zaangażowaniem swoich zasobów i kompetencji KUKE włączyła się w proces transformacji, oferując program zielonych gwarancji. Są one przeznaczone dla wszystkich firm w kraju, zarówno tych, które muszą dostosować działalność do nowych wymogów i ograniczyć negatywne oddziaływanie na klimat, by sprostać wymogom Fit for 55, jak i tych, które chcą realizować projekty, m.in. w segmencie energetycznym, kierujące nas w stronę bezemisyjnej gospodarki. Sprawdzony model współpracy z bankami, w tym również z mBankiem w zakresie oferowania instrumentów gwarancyjnych, pozwoli wesprzeć krajowe firmy na szeroką skalę w tym zakresie – powiedział Janusz Władyczak.

– Grupa mBanku od lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. W latach 2021–2025 przeznaczyliśmy aż 10 mld zł na wsparcie inwestycji, które przyczynią się do ochrony środowiska i rozwoju zielonej gospodarki. Środki te kierujemy m.in. na transformację energetyczną, gospodarkę obiegu zamkniętego, elektromobilność oraz dekarbonizację naszych klientów. Szczególnie istotnym obszarem naszego działania jest finansowanie inwestycji w odnawialne źródła energii. Gwarancje kredytowe KUKE pozwolą nam wspomóc kolejnych klientów w ich działaniach zmierzających do zmniejszenia ich śladu węglowego i przejścia na zieloną energię – skomentował Adam Pers.

Bank jest kolejną instytucją, po PKO BP, BNP Paribas Polska i Santander Bank Polska, która może korzystać z oferowanych przez KUKE gwarancji spłaty finansowania przeznaczonego na przedsięwzięcia związane z ograniczaniem zmian klimatu. Wcześniej współpraca koncentrowała się na wspieraniu polskich eksporterów.

(AM, źródło: LinkedIn)

Co piąty zdający zaliczył egzamin brokerski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 listopada odbył się egzamin dla kandydatów na brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. 21% z nich uzyskało pozytywny wynik.

Z danych udostępnionych przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że spośród 258 egzaminowanych osób test zaliczyło 54 kandydatów na brokera. Część ubezpieczeniową egzaminu zaliczyło 42 spośród 242 zdających (17%). Do części reasekuracyjnej przystąpiło czternaście osób. Dwanaście uzyskało liczbę punktów wymaganą do zdania egzaminu (86%).

Egzamin brokerski ma formę testu zawierającego 100 pytań jednokrotnego wyboru z czterema możliwymi odpowiedziami. Zaliczenie go wymaga poprawnej odpowiedzi na co najmniej 75 pytań. Nie ma ujemnych punktów za brak odpowiedzi ani za błędną odpowiedź.

(AM, źródło: SPBUiR, KNF)

Co odróżnia ubezpieczenie nieruchomości w Hiszpanii od polisy dla domu w Polsce?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podobnie jak w Polsce, ubezpieczenie nieruchomości w Hiszpanii nie jest obowiązkowe, jeśli nie wymaga tego bank udzielający kredytu hipotecznego. Polisa chroni jednak przed wieloma ryzykami, w tym przed finansowymi skutkami szkód z tytułu katastrof naturalnych, które w ostatnim czasie coraz częściej występują na Półwyspie Iberyjskim.

– O ile właściciel nie wspomaga zakupu mieszkania lub domu w Hiszpanii kredytem hipotecznym, ubezpieczenie jest dobrowolne. Warto jednak pamiętać o właściwej ochronie, która ustrzeże nas przed finansowymi następstwami powodzi, pożaru czy niszczycielskiej siły wiatru, ale również będzie stanowić zabezpieczenie na wypadek kradzieży z włamaniem – mówi Tatiana Pękala, właścicielka Dream Property Marbella, polskiego biura obrotu nieruchomościami w Hiszpanii.

Cena i rodzaje polis

Koszt ubezpieczenia jest uzależniony nie tylko od wartości nieruchomości i wybranego zakresu ochrony, ale również od rodzaju, wielkości i położenia obiektu, roku budowy i trybu pobytu właściciela – stawka może się różnić w zależności od tego, czy przebywa on w Hiszpanii na stałe, czy sezonowo.

Podobnie jak w Polsce, ochrona w ramach ubezpieczenia domu jest oferowana w formule albo od ryzyk nazwanych albo all risks. Ta druga w przypadku mieszkania o powierzchni około 100 m kw. kosztuje od 200 do 300 euro miesięcznie. Każda umowa ubezpieczenia nieruchomości w Hiszpanii jest zawierana na rok. Może ją zawrzeć właściciel, współwłaściciel lub najemca. W przypadku braku chęci przedłużenia polisy należy o tym poinformować towarzystwo ubezpieczeniowe z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Na co zwrócić uwagę przy zawarciu umowy ubezpieczenia?

Właściciele nie zawsze kupują ubezpieczenie z odpowiednim zakresem ochrony lub nieadekwatne do jego wartości. – Przede wszystkim warto upewnić się, że suma ubezpieczenia jest wystarczająca. Zaniżenie wartości majątku to złudna oszczędność. Wprawdzie zapłacimy niższą składkę, ale w razie wystąpienia szkody ubezpieczyciel wypłaci tylko proporcjonalną kwotę roszczenia – dodaje Tatiana Pękala.

Oprócz sumy ubezpieczenia równie ważne jest uwzględnienie w zakresie ryzyk, które bezpośrednio są związane z nieruchomością. Przykładowo, gdy budynek znajduje się w pobliżu nawet niewielkich cieków wodnych, polisa powinna obejmować także ryzyko powodzi.

Zabezpieczenia przed tzw. ocupas

Niektóre warianty ubezpieczenia oferują możliwość zawarcia w umowie ochrony przed nielegalnym zajęciem mieszkań lub domów, która uwzględnia pomoc prawną i pokrycie kosztów związanych z ich odzyskaniem.

(AM, źródło: Dream Property Marbella)

Allianz członkiem AI Pact

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz dołączył do Paktu AI – zbiorowej inicjatywy mającej na celu jak najszybsze wdrożenie zasad unijnego rozporządzenia o sztucznej inteligencji. Ubezpieczyciel zamierza przyczynić się do realizacji podstawowych zobowiązań.

Allianz wskazuje, że celem rozporządzenia o AI jest zwiększenie zaufania  tej technologii, promowanie jej bezpiecznego i etycznego wykorzystania w różnych sektorach, w tym w ubezpieczeniach i usługach finansowych. Podkreśla, że zbiorowa inicjatywa, która powstała na rzecz sztucznej inteligencji, stanowi wspólny wysiłek wielu liderów branży w kierunku proaktywnego i niezwłocznego dostosowania się do wymogów rozporządzenia.

Działania paktu koncentrują się na trzech głównych obszarach: opracowaniu strategii zarządzania AI, mapowaniu systemów AI wysokiego ryzyka oraz promowaniu umiejętności i świadomości w zakresie AI wśród pracowników.

Ubezpieczyciel wyjaśnia, że inicjatywa przygotowuje go na przyszłe krajobrazy regulacyjne oraz zwiększa zdolność do odpowiedzialnego wprowadzania innowacji.

(AM, źródło: PIU)

Redclick świętuje swoje pierwsze Boże Narodzenie w Polsce

0
Źródło zdjęcia: Redclick

W stolicy pojawiły się sanie świętego Mikołaja przygotowane z myślą o mieszkańcach Warszawy. Niespodzianka pochodzi od Redclick.

Od 3 do 23 grudnia w Centrum Handlowym Wola Park oraz na Dworcu Centralnym w Warszawie święty Mikołaj i jego elfy będą obdarowywać mieszkańców drobnymi upominkami, w tym pierniczkami w kształcie samochodów i ozdobami choinkowymi. Odwiedzający będą mogli również zrobić pamiątkowe zdjęcia w fotobudkach udekorowanych w klimacie świątecznym. Podczas specjalnych wydarzeń na miejscu pojawią się popularni influencerzy.

Na stoiskach będzie także okazja, by skorzystać z promocji trwającej do końca roku. Po pozostawieniu swoich danych uczestnicy otrzymają kupon, który będzie ważny do 31 grudnia 2025 r. Dzięki niemu nowi klienci Redclick będą mogli skorzystać z oferty ubezpieczeniowej oraz otrzymać nawet dwa bony Allegro, każdy o wartości miesięcznej składki ubezpieczeniowej – jeden przy zakupie polisy, a drugi w przypadku jej odnowienia w przyszłym roku.

– Oferta Redclick skupia się na prostocie, personalizacji i elastyczności usług, które umożliwiają ciągły dialog z naszymi klientami i odpowiadanie na ich potrzeby. Kluczowi są jednak ludzie oraz relacje oparte na zaufaniu, które chcemy i możemy z nimi budować. Dlatego bardzo cenimy tę inicjatywę, która pozwala zaprezentować nasze innowacyjne i konfigurowalne rozwiązania ubezpieczeniowe, stworzone z myślą o zaspokojeniu potrzeb naszych klientów – powiedział Giacomo Trovato, CEO Genertel.

(AM, źródło: Redclick)

PZU chce budować odporność na ryzyka

0
Źródło zdjęcia: PZU

W poniedziałek 2 grudnia w niedawno otwartym Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie PZU zakomunikował swoim największym klientom i partnerom biznesowym nową trzyletnią strategię. Gospodarzem wieczoru był prezes PZU Artur Olech, a strategię przedstawiały również Elżbieta Häuser-Schöneich, członkini zarządu PZU, oraz Iwona Wróbel, członkini zarządu PZU Życie.

Wcześniej tego samego dnia przedstawiciele zarządów obu spółek spotkali się z dziennikarzami i inwestorami. W konferencji prasowej wzięli udział: Artur Olech, prezes PZU, Jarosław Mastalerz, prezes PZU Życie, i Tomasz Kulik, CFO Grupy.

Strategia Grupy PZU na lata 2025–2027 wyznacza nowe kierunki rozwoju dla największego ubezpieczyciela w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod hasłem „Z pewnością przyszłość” Grupa PZU zapowiada koncentrację na działalności ubezpieczeniowej, rozwój usług zdrowotnych i inwestycje w cyfryzację. Wyzwaniem pozostają zmieniające się potrzeby klientów, luka ubezpieczeniowa w Polsce oraz globalne zagrożenia, takie jak zmiany klimatyczne i rosnąca presja zdrowotna.

Rolą ubezpieczycieli jest pomaganie poszkodowanym

W wieczornym spotkaniu z kluczowymi partnerami zaproszono trzech gości specjalnych. Byli to burmistrzowie miast dotkniętych przez wrześniową powódź: Tomasz Nowicki, burmistrz Lądka-Zdroju, Michał Piszko, burmistrz Kłodzka, i Tomasz Frischmann, burmistrz Oławy, którzy z uznaniem wspominali proaktywną postawę ubezpieczycieli (w szczególności PZU) na zalanych terenach. Mówiono też o możliwych kierunkach współpracy samorządów z ubezpieczycielem w sytuacjach kryzysowych, których w związku ze zmianami klimatycznymi należy spodziewać się coraz więcej. Prezes Artur Olech krótko podsumował zaangażowanie firmy i jej pracowników w pomoc powodzianom na miejscu oraz błyskawiczną likwidację szkód. Podkreślił, że rolą firm ubezpieczeniowych jest niesienie faktycznej pomocy poszkodowanym.

Odpowiedź na wyzwania współczesności

Nowa strategia Grupy PZU stanowi odpowiedź na kluczowe wyzwania globalne i lokalne. Zmieniające się warunki klimatyczne, starzejące się społeczeństwo oraz rosnąca liczba zagrożeń zdrowotnych wpływają na postrzeganie ryzyka przez klientów.

– Działamy w wyjątkowo wymagających czasach, które z jednej strony niosą niepewność, wynikającą z takich zjawisk, jak zmiany klimatyczne, pandemia czy niestabilność geopolityczna, a z drugiej – otwierają przed nami nowe możliwości rozwoju. W tak dynamicznych warunkach ubezpieczenia stają się nie tylko narzędziem ochrony, ale także wsparciem w budowaniu odporności społecznej i gospodarczej – mówi Artur Olech.

W Polsce dodatkowym problemem pozostaje niski poziom pokrycia ubezpieczeniowego. Ponad 60% nieruchomości w kraju nie jest wystarczająco zabezpieczonych na wypadek realnych szkód, co stanowi wyzwanie dla całego sektora.

Tomasz Kulik wskazuje, że zmieniająca się rzeczywistość wymaga nowego podejścia do zarządzania ryzykiem. – Zdarzenia ostatnich miesięcy unaoczniły, jak niskie jest pokrycie ubezpieczeniowe w Polsce. Chcemy nie tylko redukować tę lukę, ale również tworzyć rozwiązania minimalizujące skutki dużych zdarzeń ubezpieczeniowych – zaznacza.

Nowa strategia jest osadzona na 4 filarach biznesowych. Zakładają one uproszczenie struktury, w tym konsolidację aktywów bankowych, koncentrację na rozwoju podstawowej działalności ubezpieczeniowej, rozwój poprzez inwestycje w obszarze cyfrowym i w sektor zdrowotny. A także zaangażowanie w budowę odporności społecznej dzięki działaniom prewencyjnym i edukacyjnym.

Uproszczenie i koncentracja – fundamenty strategii

PZU stawia na budowę nowego modelu operacyjnego w formule 8 business unitów, które będą skupione na obszarach biznesowych. To przełoży się na efektywność dostarczania wartości dla klientów, większą decyzyjność i szybsze reagowanie na zmieniający się rynek.

Uproszczona zostanie także struktura aktywów, m.in. poprzez sprzedaż udziałów w Alior Banku do Banku Pekao. Ten krok ma na celu zwiększenie przejrzystości dla inwestorów oraz uwolnienie kapitału, który zostanie przeznaczony na rozwój działalności podstawowej i inwestycje w sektor zdrowotny.

– Przechodzimy od tradycyjnego modelu funkcjonalnego do organizacji wokół kluczowych obszarów biznesowych. To pozwoli nam lepiej odpowiadać na potrzeby rynku, generować oszczędności rzędu 400 mln złotych i skoncentrować się na działalności przynoszącej największą wartość – podkreśla Artur Olech.

Zdrowie i długowieczność

Strategia zwraca szczególną uwagę na wyzwania demograficzne, w tym starzejące się społeczeństwo i problemy zdrowotne. W sektorze zdrowotnym Grupa PZU planuje inwestycje o wartości 1 mld złotych, które mają pozwolić na rozbudowę infrastruktury, rozwój placówek własnych i partnerskich oraz wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W 2027 roku przełoży się to na ponad 60% wzrost przychodów w obszarze zdrowia, do kwoty powyżej 3 mld zł.

Jarosław Mastalerz podkreśla, że Grupa chce zmienić sposób, w jaki klienci myślą o swoim zdrowiu i przyszłości. – Chcemy pomóc naszym klientom przesunąć granicę nieuniknionego, oferując produkty wspierające ich zdrowie fizyczne i psychiczne oraz zabezpieczające ich bliskich. Będziemy inwestować w profilaktykę zdrowotną oraz rozwój produktów dostosowanych do potrzeb osób starszych i zagrożonych chorobami neurodegeneracyjnymi – dodaje.

Interesującą inicjatywą jest mocniejsze biznesowe wykorzystanie starzejącego się portfela poprzez zapewnienie mu nowych wartości, usług i produktów. Wszystko to ma być impulsem do wzrostu wartości nowego biznesu o ponad 35% i osiągnięcie marży operacyjnej powyżej 20%.

Budowanie odporności społecznej

Strategia PZU nie ogranicza się do działalności komercyjnej. Firma zamierza promować zdrowy styl życia, prowadzić działania edukacyjne oraz wspierać budowę społecznej odporności na ryzyka. Priorytetem jest zwiększanie świadomości ubezpieczeniowej Polaków oraz zmiana postrzegania ubezpieczeń jako narzędzi stabilności i bezpieczeństwa. Grupa PZU zamierza również wspierać transformację cyfrową i zieloną gospodarkę, realizując projekty, które przyniosą korzyści nie tylko klientom, lecz także całemu społeczeństwu.

Cyfryzacja i nowe technologie

Jednym z filarów strategii jest rozwój cyfrowego ekosystemu mojePZU, który ma stać się centralnym narzędziem obsługi klientów. Grupa planuje zwiększenie liczby użytkowników platformy do 8 mln w 2027 r., z 4,9 mln obecnie. Automatyzacja procesów sprzedażowych i obsługowych pozwoli na uproszczenie operacji oraz szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

Znajdujemy się w kluczowym momencie, w którym rosnąca świadomość klientów, zmiany klimatyczne oraz zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem stawiają przed nami nowe wyzwania. Wzrost zamożności społeczeństwa oznacza większe potrzeby w zakresie ochrony ubezpieczeniowej, co wymaga od nas dynamicznego dostosowywania oferty i inwestowania w innowacje – powiedziała Elżbieta Häuser-Schöneich.

Ambitne cele finansowe i rynkowe

Grupa PZU stawia sobie ambitne cele na najbliższe lata, w tym osiągnięcie wzrostu przychodów z ubezpieczeń wynoszącego ponad 30% oraz poprawę rentowności w ubezpieczeniach na życie i majątkowych. Działania te mają zapewnić zwiększenie zysku netto do 6,2 mld zł oraz wypracowanie atrakcyjnej dywidendy dla akcjonariuszy.

W ubezpieczeniach majątkowych masowych na polskim rynku, dzięki m.in. powszechności we wszystkich kanałach dystrybucji i rozwoju know-how, PZU zamierza osiągnąć ponad 30% wzrost przychodów i poprawić wskaźnik COR (combined ratio, współczynnik mieszany) do poziomu poniżej 90%. Z kolei w bancassurance Grupa chce zwiększyć liczbę ubezpieczonych klientów w bankach Grupy o ponad 50%. Finalnym efektem wszystkich działań w ramach biznesu ubezpieczeniowego ma być 7,5 mld zł dodatkowych przychodów do 2027 r. i łączny rezultat na poziomie 36,2 mld zł.

Grupa ma kontynuować obecność w wielu kanałach dystrybucji, jednak więcej uwagi poświęci sieciom własnym, jako gwarantowi jakości i bardziej rentownego biznesu. Iwona Wróbel mówiła o dalszej profesjonalizacji agentów wyłącznych i celu, żeby co najmniej 100 z nich zakwalifikowało się do elitarnego międzynarodowego zrzeszenia najlepszych agentów życiowych na świecie – MDRT.

Rozwój ubezpieczeń korporacyjnych z mocnym akcentem na rentowność

W ciągu ostatnich lat obszar ubezpieczeń korporacyjnych w PZU odnotowywał wzrosty sięgające nawet 20% rocznie, co stawia go w centrum strategii na lata 2025–2027. Tomasz Kulik nie ma wątpliwości, że rola Grupy w kluczowych projektach infrastrukturalnych i transformacyjnych jest istotna.

– Jesteśmy w centrum najważniejszych zmian w polskiej gospodarce. Nasz udział w dużych projektach, takich jak transformacja energetyczna czy modernizacja infrastruktury, pozwala nam wspierać kluczowe inicjatywy, które kształtują przyszłość – podkreśla CFO Grupy PZU.

Współpraca z sektorem publicznym i rynkiem

Artur Olech podkreślił strategiczne znaczenie współpracy z sektorem publicznym i całym rynkiem ubezpieczeń. Na liście projektów jest m.in. stworzenie systemu obowiązkowych ubezpieczeń katastroficznych, które pomogą zwiększyć odporność społeczno-gospodarczą w obliczu kataklizmów. Wizja PZU obejmuje także budowę nowoczesnych narzędzi cyfrowych, które nie tylko usprawnią procesy ubezpieczeniowe, ale także przyczynią się do zwiększenia odporności społecznej na różne rodzaje ryzyka.

– W dzisiejszym świecie integracja technologiczna i współpraca międzysektorowa to nie luksus, ale konieczność. Chcemy, aby nasi klienci mieli dostęp do prostych i wygodnych rozwiązań, takich jak zgłaszanie drobnych szkód czy korzystanie z cyfrowych narzędzi w jednym ekosystemie – wyjaśnił Artur Olech. Zaznaczył, że jednym z celów jest rozwój platform wspólnych, które ułatwią zarówno klientom, jak i instytucjom korzystanie z usług w sposób bardziej przejrzysty i efektywny.

Transformacja rynku dzięki wymianie danych

Artur Olech podkreślił również, że PZU dąży do zwiększenia otwartości rynku poprzez wymianę danych, co może przynieść korzyści zarówno klientom, jak i wszystkim graczom na rynku. – Przez wiele lat rynek ubezpieczeniowy w Polsce był zamknięty na współdzielenie informacji. Nasza decyzja o otwarciu danych dotyczących szkód, fraudów czy innych procesów to krok w kierunku większej przejrzystości i efektywności całego rynku. Banki zrobiły to wcześniej z ogromnym sukcesem – my też musimy podążać tą drogą – podkreślił.

Otwartość i cyfryzacja to fundamenty, które pozwalają ograniczać patologie rynkowe, poprawiać jakość procesów i budować zaufanie klientów. – Klienci są gotowi zapłacić za serwis, który realnie spełnia ich oczekiwania. Cyfrowe narzędzia, takie jak integracja z mObywatelem, mogą stać się kluczowym elementem tej zmiany – dodał prezes PZU.

Ekspansja na rynkach zagranicznych i reasekuracja

W ramach swojej strategii PZU planuje także rozwijać działalność międzynarodową i zwiększyć swoją obecność na rynkach zagranicznych, głównie poprzez modele lekkiej ekspansji opartej na zasadzie „Freedom of Service”.

– Nie musimy od razu kupować zagranicznych firm, aby zaznaczyć naszą obecność. Polskie procesy ubezpieczeniowe są jednymi z najbardziej zaawansowanych w Europie, a my mamy do zaoferowania nowoczesne rozwiązania w zakresie pricingu, underwritingu i zarządzania transakcyjnością – wyjaśnił Artur Olech.

PZU chce zwiększyć przypis stosując model ubezpieczeń wbudowanych (embedded insurance) stawiając na międzysektorowe partnerstwa.

Kolejnym obszarem, na który PZU zwraca uwagę, jest reasekuracja. Grupa planuje aktywnie uczestniczyć w projektach reasekuracyjnych, zarówno regionalnych, jak i globalnych, mając na celu osiągnięcie 500 mln zł składki z tego segmentu w ciągu najbliższych lat.

Podsumowanie: PZU to partner na trudne czasy

Strategia „Z pewnością przyszłość” to ambitny plan, który ma pozwolić Grupie PZU umocnić pozycję lidera w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W obliczu globalnych wyzwań, takich jak zmiany geopolityczne, klimatyczne, starzenie się społeczeństwa czy presja zdrowotna, Grupa stawia na innowacyjne podejście, odpowiedzialność społeczną i koncentrację na podstawowych wartościach.

– Chcemy być nie tylko liderem rynku, ale także firmą, która buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w dynamicznie zmieniającym się świecie – podsumował Artur Olech.

Warto zaznaczyć, że w morzu bezosobowych strategii skoncentrowanych na wynikach i wskaźnikach, największy polski ubezpieczyciel wyróżnił się ambicjami w szerszym wymiarze społecznym i gospodarczym, a nie tylko biznesowym.

Aleksandra E. Wysocka, Artur Makowiecki

Warta udostępniła spersonalizowaną terapię onkologiczną w ramach leczenia za granicą

0
Marek Twardowski

Dla klientów, którzy zakupili ubezpieczenie „Leczenie za granicą Plus”, Warta zaoferowała możliwość skorzystania z innowacyjnych metod leczenia nowotworów za granicą w ramach spersonalizowanej terapii onkologicznej – medycyny precyzyjnej.

Terapie celowane w onkologii to podejście, które pozwala na dopasowanie leczenia do unikatowych potrzeb każdego pacjenta. Dzięki badaniom molekularnym i genetycznym możliwe jest określenie konkretnych mutacji oraz mechanizmów odpowiedzialnych za rozwój nowotworu, co umożliwia optymalizację i indywidualizację terapii. Jak podkreślają eksperci, medycyna precyzyjna istotnie zwiększa skuteczność leczenia, przyczynia się do wydłużenia okresu bez nawrotu choroby oraz długości całkowitego przeżycia pacjenta.

– Nowa oferta Warty to odpowiedź na potrzeby pacjentów, którzy chcą mieć dostęp do najskuteczniejszych metod leczenia, niezależnie od ich dostępności w Polsce. To przełomowe rozwiązanie, łączące innowacje medyczne z kompleksowym wsparciem organizacyjnym i finansowym. Cieszymy się, że od dziś możemy zaoferować naszym klientom najnowocześniejsze terapie, dopasowane do ich potrzeb, które mogą zwiększyć szansę na ich sukces w walce z chorobą – mówi Marek Twardowski z życiowej Warty.

Nowe możliwości w ramach ubezpieczenia

Pakiet spersonalizowanej terapii onkologicznej w ramach leczenia za granicą obejmuje dostęp do zaawansowanych badań genetycznych, takich jak testy mutacji somatycznych, ale także organizację i finansowanie leczenia w specjalistycznych ośrodkach poza Polską (do 2 mln euro). Ubezpieczenie pokryje koszty związane z terapią, transportem medycznym czy zakwaterowaniem, a także zapewni wsparcie w postaci opiekuna odpowiedzialnego za kwestie organizacyjne czy tłumacza. Pacjent ma możliwość zabrania osoby towarzyszącej, w przypadku dziecka są to dwie osoby. Dodatkowo ubezpieczenie umożliwia monitorowanie stanu zdrowia po zakończeniu leczenia, a także badania genetyczne dla członków rodziny pacjenta w celu oceny ich ryzyka genetycznego i ewentualnego zaplanowania działań prewencyjnych.

Z pakietu mogą skorzystać pacjenci, którzy spełniają określone kryteria:

  • nowotwór został zdiagnozowany w zaawansowanym stadium (3 lub 4),
  • standardowe metody terapii okazały się nieskuteczne,
  • nie zidentyfikowano ogniska pierwotnego nowotworu,
  • pacjent zmaga się z rzadką formą nowotworu.

Nowe rozwiązanie daje szansę na uzyskanie pomocy w najbardziej wymagających sytuacjach, łącząc specjalistyczną opiekę z dbałością o komfort pacjenta i jego rodziny.

(AM, źródło: Warta)

Generali wkracza w świat Fortnite

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali wchodzi do świata gier, wykorzystując platformę Fortnite. Ubezpieczyciel stworzył specjalną mapę Generali Only Up! Celem tych działań jest zwrócenie uwagi na to, jak istotne dla lepszego komfortu życia jest dbanie o siebie poprzez aktywność fizyczną oraz zdrowe odżywianie.

Mapa Generali Only Up! w grze Fortnite to kolejny krok marki w świecie graczy. Kampanii towarzyszy hasło „W grze masz respawn,  w realu o życie musisz dbać – najlepiej z Generali”. Przygotowane zostały specjalne tory przeszkód nawiązujące tematycznie do różnych aktywności fizycznych. Gracze mogą sprawdzić swoje umiejętności na trasach poświęconych np. piłce nożnej, koszykówce, sportom wodnym czy zimowym. Każde wyzwanie kończy się dotarciem do siłowni lub punktu kontroli zdrowotnej. W ten sposób Generali chce zwrócić uwagę na to, że nie tylko aktywność fizyczna, ale także profilaktyka i zdrowe wybory w odżywianiu są niezwykle istotne w codziennym życiu.

– Obecność w gamingu to kolejny etap promowania przez Generali idei drogi do lepszego zdrowia. Mapa w Fortnite dała nam przestrzeń do pełniejszego zaprezentowania tego, jak dla naszej marki ważne są codzienne prozdrowotne wybory naszych obecnych i potencjalnych klientów, a także ich działania z myślą o swoim życiu i zdrowiu. Stąd hasło kampanii „W grze masz respawn,  w realu o życie musisz dbać” podkreślające, co tak naprawdę jest ważne, o czym należy pamiętać i o co zadbać – mówi Katarzyna Rakowiecka, Marketing Communications Manager Generali.

Dzięki wykorzystaniu Fortnite marka ma możliwość dotrzeć do odbiorców z prozdrowotnym przekazem. Mapa Generali Only Up! stworzona jest w taki sposób, aby prezentować aktywność fizyczną jako zabawę, która pozwala nie tylko zadbać o swoje zdrowie, ale także budować zdrowe nawyki.

– Aktualnie Fortnite to jedna z największych platform gier online, dająca marce wiele możliwości zaistnienia. My zdecydowaliśmy się na stworzenie Mapy Generali Only Up! wykorzystującej zasady parkouru, ponieważ jest to bliskie naszej idei promowania regularnej aktywności fizycznej i dbania o zdrowie, a do tego daje po prostu świetną rozrywkę. Ponadto Fortnite pozwala nam dotrzeć do nowych odbiorców, w tym młodych ludzi, którzy za moment staną przed decyzją zakupu ubezpieczenia – mówi Anna Tywonek, Senior Marketing Communications Specialist Generali.

Działania promujące mapę Generali Only Up! w Fortnite są realizowane od końca listopada 2024 do czerwca 2025 r. Za pomysł i realizacje odpowiada należąca do Group One agencja metaverse Game Changer.

(AM, źródło: Generali)

18,106FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie