Blog - Strona 188 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 188

Generali dokonało wypłat w ponad połowie szkód zgłoszonych po powodzi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali Polska codziennie przyjmuje trzy razy więcej zgłoszeń szkód majątkowych niż przed powodzią. Mimo tego już 60% poszkodowanych otrzymało wypłaty całościowe, bezsporne lub zaliczki. Codziennie spływają jednak kolejne zgłoszenia.

Wśród zgłoszeń znajdują się: zalane mieszkania, piwnice, garaże, domy, lokale usługowe, w tym apteki, piekarnie, dom weselny oraz budynki gospodarcze, takie jak stodoły czy magazyny.

– Przyczyny szkód zależą od regionu. Tam, gdzie wylała woda z koryt rzek, mamy do czynienia z klasyczną powodzią. Są również obszary Polski, gdzie rzeki nie wylały, ale wskutek intensywnych opadów były zalane pomieszczenia, np. przez nieszczelności w poszyciach dachowych oraz deszczówkę wlewającą się bezpośrednio do piwnic, garaży, domów – wyjaśnia Piotr Adamczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Majątkowych i Rolnych Generali Polska.

Najwięcej jest podtopień piwnic i uszkodzeń dachów lub strychów wywołanych właśnie przez deszcze, ale są też zalane samochody. W rejonach, gdzie wystąpiła woda z rzek, np. w takich miejscowościach jak Nysa czy Głuchołazy, domy pozalewane są do wysokości 2 metrów. 

Wsparcie dla poszkodowanych klientów

Generali uprościło proces likwidacji szkód. W przypadku średnich i małych szkód, ubezpieczyciel zachęca klientów, aby zgłaszali je przez stronę i korzystali z opcji samoobsługi w likwidacji szkód. Zakład wysłał też rzeczoznawców, aby większe szkody szacowali na miejscu. Tu również stosowane są uproszczone procedury.

– Wiemy, że ważny jest czas, bo potrzebne są środki na usuwanie skutków tych zdarzeń. Dlatego staramy się jak najszybciej, zgodnie z zawartymi umowami pomóc naszym klientom. Tam, gdzie są wątpliwości, rozstrzygamy je na korzyść poszkodowanych – wyjaśnia Piotr Adamczyk. – Wprowadzamy również inne elementy wsparcia. W przypadku aut uszkodzonych w powodzi większość będzie kwalifikowała się do szkody całkowitej.  W takiej sytuacji, aby klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem (wrakiem), pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze pojazd od klienta – dodaje.

Generali przypomina, że ryzyko powodzi w  ubezpieczeniach mieszkań i domów jest ryzykiem dodatkowym. W przypadku nowych umów nie da się ubezpieczyć od powodzi w momencie, gdy woda już się zbliża, bo standardem rynkowym jest 30-dniowa karencja. W Generali nie ma ona jednak zastosowania w przypadku ciągłości ubezpieczenia z tym ryzykiem, nawet jeżeli jest to kontynuacja z innego towarzystwa.

– Warto też pokreślić, że w zakresie naszego ubezpieczenia domu i mieszkania jest lokal zastępczy. Jeżeli zatem uszkodzenie ubezpieczonego domu lub mieszkania uniemożliwia dalsze zamieszkiwanie w nim, to pokryjemy koszty lokalu zastępczego do kwoty 25 tys. zł bez limitu czasu – tłumaczy Piotr Adamczyk.

Ekspert zachęca, aby w przypadku średnich i małych szkód klienci – jeżeli tylko mają dostęp do internetu – zgłaszali je przez stronę internetową i korzystali z opcji samoobsługi w likwidacji szkód. – Przy skorzystaniu z tego narzędzia od zarejestrowania do zatwierdzenia wypłaty mija kilkanaście, kilkadziesiąt minut, a proces jest w całości automatyczny. Pozwoli to otrzymać im odszkodowanie nawet tego samego lub następnego dnia – zachęca Piotr Adamczyk.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Generali)

Gwarancje ubezpieczeniowe od TUZ Ubezpieczenia to większe zaufanie do przedsiębiorcy

0
Monika Bidermann

Gwarancje ubezpieczeniowe to specjalistyczne narzędzia finansowe, które zabezpieczają interesy inwestorów w związku z ryzykami związanymi z wyborem kontrahenta i realizacją kontraktu. Ich posiadanie daje jednocześnie przewagę konkurencyjną zleceniobiorcom, wynikającą z większej wiarygodności.

W razie niewykonania umowy przez firmę objętą gwarancją to ubezpieczyciel zobowiązuje się do wypłaty określonej sumy, zmniejszając tym samym ryzyko strat finansowych. Dzięki gwarancjom firmy mogą skuteczniej zarządzać ryzykiem, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Rodzaje gwarancji

TUZ Ubezpieczenia oferuje szeroki wachlarz gwarancji, wspierających procesy przetargowe i inwestycyjne:

Gwarancja zapłaty wadium – chroni interesy zleceniodawcy w przypadku, gdy firma biorąca udział w przetargu wycofa się z podpisania umowy po wygraniu przetargu. To rozwiązanie zwiększa zaufanie do oferenta i podnosi jego wiarygodność w procesie przetargowym.

Gwarancja należytego wykonania kontraktu – zapewnia inwestora, że zleceniobiorca wykona swoje zobowiązania zgodnie z umową, a gdyby tak się nie stało – czyli w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy – TUZ Ubezpieczenia wypłaca należną sumę gwarancyjną zleceniodawcy. Produkt zmniejsza zatem ryzyko związane z realizacją projektów, dając zleceniobiorcy przewagę bycia wybranym wykonawcą projektu.

Gwarancja usunięcia wad i usterek – zabezpiecza usunięcie ewentualnych wad po zakończeniu realizacji projektu, których wykonawca nie jest w stanie lub nie chce usunąć. TUZ Ubezpieczenia wypłaca wtedy określoną w umowie kwotę, pozwalającą na usunięcie wad i dokonanie niezbędnych napraw.

Gwarancja zwrotu zaliczki – kupowana przez zleceniobiorcę, gwarantuje zleceniodawcy zwrot otrzymanej zaliczki, jeżeli ten nie wywiąże się z umowy. Jest to rozwiązanie szczególnie przydatne w przypadku dużych inwestycji, gdzie zaliczki stanowią znaczną część budżetu.

Korzyści dla przedsiębiorców

Korzystanie z gwarancji ubezpieczeniowych to dla inwestorów informacja, że firma została poddana analizie profesjonalnego podmiotu, który poprzez wystawienie gwarancji potwierdza, że dana firma jest stabilnym, bezpiecznym i profesjonalnym podmiotem.

To zmniejsza ryzyko związane z realizacją konkretnego zadania, gdyż gwarancja – z uwagi na swoją bezwarunkowość – zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza ryzyko potencjalnych strat.

Wykonawcy z kolei, oprócz pozytywnej oceny, zatrzymują środki, które miałyby być zdeponowane na rachunku inwestora, co zwiększa im płynność i pozwala inwestować środki w inne projekty. W zakresie gwarancji zwrotu zaliczki otrzymują środki na częściową realizację zadania.

Korzyści dla pośredników ubezpieczeniowych

Współpraca z TUZ Ubezpieczenia w obszarze sprzedaży gwarancji to możliwość włączenia do swojej oferty specjalistycznego produktu finansowego, uzupełniającego bazową ofertę ubezpieczeniową dla firm, która jest bardzo szeroka.

TUZ stawia na sprawność procesu decyzyjnego oraz szybką obsługę spraw, co przekłada się na krótszy czas oczekiwania na decyzje dotyczące udzielenia gwarancji. To z kolei pozwala brokerom i agentom na szybsze finalizowanie transakcji i zwiększenie zadowolenia klientów. 

– TUZ Ubezpieczenia zapewnia brokerom pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dedykowany zespół ekspertów oferuje szkolenia, pomoc w procesie sprzedaży, a także wsparcie merytoryczne. Do tego dodajmy elastyczne warunki współpracy oraz proste i przejrzyste zasady. To wszystko sprzyja długoterminowym relacjom opartym na wzajemnym zaufaniu – mówi Beata Pogorzelska, dyrektorka regionalna ds. współpracy z brokerami.

Gwarancje w TUZ Ubezpieczenia to szybki i jasny proces zakupu

TUZ Ubezpieczenia kładzie nacisk na prostotę i przejrzystość procesu uzyskiwania gwarancji. Szybkie procedury, minimalizacja formalności oraz profesjonalna obsługa klienta sprawiają, że uzyskanie gwarancji nie jest obarczone zbędnymi formalnościami.

– Mamy już ponad 18 lat doświadczenia w oferowaniu gwarancji ubezpieczeniowych – mówi Michał Kwiatkowski, kierownik Biura Ubezpieczeń Finansowych w TUZ Ubezpieczenia. – Silny zespół ekspertów do oceny ryzyka i rozwoju produktów wnosi do firmy szeroką wiedzę, dzięki czemu oferowane produkty są oparte na profesjonalnej analizie ryzyka i dostosowane do specyfiki polskiego rynku.

Klienci mogą też liczyć na fachowe doradztwo i wsparcie w każdej fazie współpracy – od wyboru odpowiedniego produktu po obsługę posprzedażową. A ponieważ każdy biznes jest inny, TUZ Ubezpieczenia proponuje elastyczne warunki współpracy, dostosowane do specyficznych potrzeb i wymagań klientów. Dzięki temu gwarancje są nie tylko zabezpieczeniem, ale również narzędziem wspierającym rozwój przedsiębiorstwa.

Monika Bidermann
dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu i Współpracy z Brokerami
TUZ Ubezpieczenia

Lekcja ochrony

0
Urszula Sitkowska

Wrzesień to czas, gdy ubezpieczenia NNW dla dzieci (tzw. ubezpieczenia szkolne) cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo oświatowe, dyrektorzy szkół i inne organy szkoły nie mają upoważnienia do podejmowania czynności związanych z zawieraniem umów ubezpieczenia na rzecz uczniów.

W związku z tym to pracodawcy coraz częściej decydują się na zawieranie takich ubezpieczeń dla dzieci swoich pracowników, szukając przy tym najkorzystniejszego rozwiązania.

Rodzice poszukują dobrej ochrony dla swoich dzieci

Od dłuższego czasu obserwujemy, że w programach, gdzie ubezpieczeni mają do wyboru wiele wariantów, to nie wysokość składki wpływa na ich decyzję, lecz suma ubezpieczenia. Rodzice są skłonni dopłacić, wierząc, że w przypadku zdarzenia będą mogli liczyć na większe odszkodowanie. Rzeczywistość może jednak rozczarować.

Patrząc na zakres ubezpieczenia oraz wysokość świadczeń, oferta wydaje się być tak samo atrakcyjna jak w roku ubiegłym. Wystarczy jednak, że w ogólnych warunkach ubezpieczenia pojawi się dodatkowy zapis, który niekorzystnie wpływa na pozytywne rozpatrzenie zgłoszonego roszczenia.

Negatywny trend w ubezpieczeniach szkolnych

Analizując rok do roku oferty ubezpieczeń dla dzieci, można zauważyć, że tego typu ubezpieczenia zaczynają ulegać nowym trendom, polegającym na zaostrzaniu warunków ochrony przez ubezpieczycieli. W obliczu rosnących kosztów towarzystwa ubezpieczeń, zamiast podnosić składkę, wprowadzają modyfikacje, które nie zawsze są korzystne dla rodziców i opiekunów.

Niektórzy ubezpieczyciele zwiększają liczbę kontroli lekarskich przy tzw. świadczeniach bólowych lub wydłużają czas pobytu w szpitalu, za który można otrzymać odszkodowanie. Dodatkowo w warunkach ubezpieczenia można spotkać się z uznaniem uszczerbku na zdrowiu tylko wtedy, gdy jest on trwały (co w przypadku dzieci jest właściwie niemożliwe). Wstrząśnienie mózgu u dziecka również nie zostanie uznane, jeśli pobyt w szpitalu po tym zdarzeniu nie trwał co najmniej trzy dni – kolejny warunek trudny do spełnienia, gdyż szpitale coraz rzadziej trzymają pacjentów dłużej niż dobę.

NNW dla dzieci – fundament wiedzy o ubezpieczeniach

Takich przykładów można podać wiele, jednak warto zadać sobie pytanie, czy chcemy, aby ten trend w ubezpieczeniach szkolnych rozwijał się właśnie w tym kierunku? Często przecież rodzice, chcąc wynagrodzić dziecku cierpienie, decydują się przeznaczyć otrzymane odszkodowanie (które i tak zwykle nie jest wysokie) na drobiazgi dla nich.

Zamiast wprowadzać coraz to nowe wyłączenia i ograniczenia, czy nie lepszym kierunkiem byłoby od najmłodszych lat uczyć nowe pokolenia, że ubezpieczenia są wartościowe i należy je posiadać? Wierzę, że w przyszłości ten trend się odwróci.

Urszula Sitkowska
zastępczyni dyrektora Działu Ubezpieczeń Grupowych na Życie i Programów Zdrowotnych Equinum, broker ubezpieczeniowy

Jak zasypać lukę ubezpieczeniową?

0
Michał Mazurek

W raporcie PIU z maja 2024 r. wyliczono, że średnia luka ubezpieczeniowa na życie wynosi 330 tys. zł. Kwota ta powstała poprzez uwzględnienie przeciętnych zobowiązań kredytowych Polaków (132 tys. zł kredytu mieszkaniowego oraz 33 tys. zł kredytu gotówkowego), ich trzyletnich zarobków oraz wielkości przeciętnych oszczędności (26 tys. zł).

Ta liczba niewiele powie o tym, na jaką sumę powinien być ubezpieczony klient, z którym się spotykamy, ale sama w sobie sugeruje, że obsługiwani przez rynek są systemowo niedoubezpieczeni. Zmiana nie nastąpi z dnia na dzień, ale warto ją rozpocząć już od najbliższych rozmów z klientami.

Siedzący przed nami na spotkaniu człowiek nie jest z reguły przygotowany na samodzielne udzielenie odpowiedzi, na jaką sumę powinna opiewać polisa, która ma całościowo zabezpieczyć jego życie. Klient operuje w sytuacji albo braku wiedzy, albo myśląc o znanych produktach. Statystycznie takimi umowami będą grupówki (zamknięte czy otwarte), które cechują się „rozlaniem” ochrony na wiele ryzyk, z których żadne nie jest tak naprawdę dobrze pokryte. Dodatkowo wprowadza systemowo „błędne” ryzyka, jak śmierć w następstwie wypadku oraz urodzenie dziecka czy śmierć rodzica/teścia.

Nie bez znaczenia pozostaje również to, że jeśli klient do tej pory widział produkt, w którym za 50 tys. zł SU na zgon płacił 60 zł miesięcznie, to jego głowa błędnie podpowiada, że 500 tys. zł będzie kosztować 600 zł. Dlatego lepiej poszukać innej metody.

Lepszy rydz niż nic?

Jeśli zaproponowaną przez PIU metodologię potraktować jako „absolutne minimum”, to na pewno jest jakiś punkt zaczepienia. Absolutnie jednak nie uważam, że należy u każdego wykorzystywać ją jako docelowy sposób wyliczania sum ubezpieczenia. Zakłada on bowiem, że w każdym gospodarstwie domowym zabezpieczenie zarobków na trzy lata do przodu jest wystarczające. A przecież w innej sytuacji znajdzie się młode małżeństwo z dwójką kilkuletnich dzieci, w innej samotny rodzic wychowujący nastolatka, a w innej para pięćdziesięciokilkulatków, którzy dzieci już odchowali.

Zdecydowanie horyzont – czy to zarobków, czy choćby wydatków ponad okrojony śmiercią budżet – rozciągałbym tutaj na cały potencjalny okres trwania zobowiązania rodzinnego, nawet kilkadziesiąt lat. Naturalne w takiej sytuacji jest oczywiście wykorzystanie umów z malejącą sumą ubezpieczenia, zwłaszcza jeśli w grę wchodzą jeszcze kredyty. Pozwoli to na zbudowanie polisy, która jest adekwatna do potrzeb nie tylko w wymiarze kwoty tu i teraz, ale także w perspektywie lat.

Drugą kwestią jest pomniejszanie luki zgromadzonymi oszczędnościami. W praktyce zawodowej zauważyłem, że oszczędności często mają swoje przeznaczenie: na studia dla dzieci, na ich start w dorosłe życie albo mają stanowić zabezpieczenie emerytalne jako trzeci filar. Myśl, że rodzina pozbędzie się ich i zrezygnuje z podstawowych planów w życiu, bo tak założyliśmy w planie finansowym, przeczy idei stojącej za ubezpieczeniami na życie.  

Co dalej?

Ile wynosi więc realna luka ubezpieczeniowa Polaków? To zależy, kto liczy. W Phinance nasza aktualna średnia suma na wypłaconej polisie za zgon to 727 860 zł, a i tak nie można powiedzieć, że towarzystwa wypłaciły rodzinie „za dużo” pieniędzy za śmierć bliskiej osoby. Metodą małych kroków zacznijmy jednak rynkowo zasypywać lukę wskazaną przez PIU.

Michał Mazurek
starszy regionalny koordynator
Działu Ubezpieczeń na Życie i Ubezpieczeń Zdrowotnych
Phinance

Rozpoczyna się jesienny sezon na ochronę upraw rolnych

0
Źródło zdjęcia: Agro Ubezpieczenia

Agro Ubezpieczenia, Warta oraz TUW „TUW” rozpoczęły jesienną sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych. Polisy są dostępne z dopłatą do składki z budżetu państwa, która może wynosić nawet 65% jej wartości.

 Agro Ubezpieczenia oferuje klientom trzy pakiety:

  1. Pakiet Zima Podstawowy (ujemne skutki przezimowania, grad, przymrozki wiosenne)
  2. Pakiet Zima (zakres pakietu podstawowego rozszerzony o deszcz nawalny, lawinę, obsunięcie się ziemi, huragan, piorun)
  3. Pakiet Klimat Zima (Pakiet Zima rozszerzony o suszę)

Rolnik dodatkowo może obniżyć franszyzę redukcyjną z 10 do 8% wartości oszacowanej szkody. Może też skorzystać z opcji gwarantowanego przez Agro Ubezpieczenia transportu płodów rolnych z pola do gospodarstwa lub punktu skupu. Opcją dodatkową jest też ubezpieczenie od ognia, co jak widać po ostatnich miesiącach, ma coraz większe znaczenie.

Do pakietów Zima i Klimat Zima można dodatkowo dokupić ubezpieczenie od wszystkich ryzyk pogodowych, które nie zostały zdefiniowane w ustawie z 7 lipca 2005 roku o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich. W ramach ubezpieczenia all risk rolnik zyskuje też ochronę przed stresem termicznym. 

Przedmiotem ubezpieczenia w sezonie jesiennym mogą być: zboża ozime, rzepak i rzepik, wyka ozima, mieszanki, groch ozimy, warzywa ozime, drzewa i nasadzenia truskawek.

– W obliczu obecnych wydarzeń na południu Polski nie można zapomnieć o wadze ubezpieczenia od ryzyka powodzi. Posiadanie ochrony ubezpieczeniowej nie jest w tej chwili jedynie dobrą wolą rolnika, staje się wręcz koniecznością zabezpieczenia posiadanych upraw. Bieżący rok pokazuje, jak ważne jest ubezpieczenie od różnych ryzyk. Wiosną i latem mieliśmy przymrozki, gradobicie, deszcze nawalne, huragany. Nie można zapomnieć o złym przezimowaniu, które wprawdzie w ostatnich latach nie występowało powszechnie, niemniej jednak zmieniający się klimat powoduje, że jego wystąpienie zawsze jest niewiadomą. Rolnik nie może być sam w walce z żywiołami. Jeśli tylko nie zrezygnuje z ochrony, to staniemy z nim ramię w ramię – mówi Daniel Zahorenko, wiceprezes Agro Ubezpieczeń.

Warta zwróci koszty ponownego zasiewu

Z kolei 25 września sprzedaż jesiennej odsłony ubezpieczenia upraw Warta Uprawy rozpoczęło TUiR Warta. Zakład oferuje ubezpieczenie zbóż ozimych, rzepaku i grochu ozimego. Ochrona obejmuje zarówno ryzyka wymienione w ustawie, jak i dodatkowe zagrożenia, takie jak pożar czy zastoiska wodne. Nowością jest zwrot kosztów ponownego zasiewu – rozszerzenie negatywnych skutków przezimowania. Dodatkowe ubezpieczenie pozwoli producentowi rolnemu zminimalizować koszty, jakie będzie musiał ponieść na wiosenny wysiew upraw jarych w przypadku konieczności zaorania pola po złym przezimowaniu upraw ozimych. 

W ramach swojego ubezpieczenia Warta oferuje też:

  • możliwość obniżenia franszyzy integralnej, np. dla zbóż, nawet do 6%
  • możliwość podwyższenia ryczałtu dla ujemnych skutków przezimowania – w podstawowej ofercie ryczałt wynosi 17%, ale może zostać zwiększony do 25%
  • uzyskanie niższej składki poprzez wprowadzenie dobrowolnego udziału własnego – w standardowej ofercie udział własny jest zniesiony
  • wyleganie korzeniowe zbóż – w szkodach powstałych na skutek deszczu nawalnego i huraganu ochrona obejmuje także wyleganie korzeniowe zbóż, odszkodowanie wyniesie 10% sumy ubezpieczenia uszkodzonej powierzchni
  • plon w transporcie – można ubezpieczyć uprawy od szkód powstałych podczas transportu plonu zarówno z pola do magazynu, jak i z magazynu do punktu skupu

Sprzedaż jesiennej oferty Warta Uprawy potrwa do 30 listopada.

28 wariantów ochrony w TUW „TUW”

Natomiast Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” zaoferowało w ramach swojej jesiennej oferty ubezpieczeń upraw rolnych 28 wariantów z dopłatą do składki z budżetu państwa oraz 17 możliwych rozszerzeń zakresu ochrony – ubezpieczeń upraw rolnych ozimych i wieloletnich, w tym:

  • zbóż
  • rzepaku
  • rzepiku
  • warzyw
  • nasadzeń drzew i krzewów owocowych

Oprócz wariantów uwzględniających trzy ryzyka: gradu, przymrozków wiosennych i ujemnych skutków przezimowania, producenci rolni coraz częściej wybierają warianty uzupełnione o ryzyka deszczu nawalnego, huraganu, powodzi i suszy.

Umowę można również rozszerzyć m.in. o ochronę roślin, które mogą wygnić na skutek wody stagnującej po deszczu nawalnym, lub od ryzyka ognia. TUW „TUW” podkreśla, że ubezpieczając zboża od ryzyka ognia, rolnik chroni nie tylko plon główny (ziarno), ale także słomę.

(AM, źródło: Agro Ubezpieczenia)

Poważne zachorowania to coraz większe wyzwanie

0
Aneta Podyma

Rozmowa z Anetą Podymą, prezeską Unum

Aleksandra E. Wysocka: – Spotykamy się w nowej, eleganckiej siedzibie Unum przy ulicy Łuckiej 9. Gratuluję udanej przeprowadzki! A teraz czas na parę słów o biznesie – jak wyglądało pierwsze półrocze 2024? Co było powodem do największej satysfakcji, a gdzie widzi Pani wyzwania na przyszłość?

Aneta Podyma: – Dziękuję! Przeprowadzka to symbol naszego rozwoju, który – podobnie jak nasze wyniki – konsekwentnie rośnie. Przez 25 lat Unum systematycznie się rozwija, a ostatnia dekada to szczególnie intensywny skok. Przypomnę, że przez pierwsze lata działaliśmy jako Pramerica, a od 2018 roku funkcjonujemy jako Unum. Choć zmieniła się marka, pozostał niezmiennie zaangażowany zespół i misja, żeby oferować klientom spokój ducha i doradztwo ubezpieczeniowe najwyższej klasy. Robimy to konsekwentnie od samego początku. Jeśli chodzi o pierwsze półrocze 2024, to mamy powody do zadowolenia i dumy. Przede wszystkim cieszy mnie bardzo dynamiczny wzrost w segmencie ubezpieczeń indywidualnych. Wyróżniamy się na tle rynku, gdzie w ostatnim półroczu przyrost składki w segmencie ubezpieczeń życiowych wyniósł około 4,5%, a nasz wynik jest znacznie wyższy. To zasługa zarówno naszych produktów, a przede wszystkim zaufania klientów, które pielęgnujemy my jako firma oraz nasi agenci. Widzimy, że nasze podejście – troska o klienta w każdym wymiarze biznesu – przynosi owoce.

Również w ubezpieczeniach grupowych mamy powód do satysfakcji. Nasza nowa strategia, skoncentrowana na małych i średnich firmach, zaczyna przynosić wymierne efekty. Jest to segment rynku, który do tej pory nie był wystarczająco „zaopiekowany”, a my postanowiliśmy to zmienić. Zwłaszcza grupa agentów, którzy rozumieją potrzeby tych przedsiębiorstw, osiągnęła świetne wyniki. Z tego jestem szczególnie dumna, ponieważ to bardzo wymagający rynek – potrzeby firm są zróżnicowane, a decyzje zakupowe wymagają często większej analizy i czasu.

Które obszary wymagają jeszcze dopracowania?

– Stale usprawniamy procesy obsługi klienta, szczególnie w kontekście technologii. Pracujemy nad nowym systemem IT, który będzie skrojony pod potrzeby klientów – od obsługi polis grupowych po wypłatę świadczeń. Nie chodzi tu o tempo obsługi, ale przede wszystkim o jakość i łatwość procesu od strony klienta. System planujemy wdrożyć w 2025 roku i wierzę, że klienci odczują różnicę.

Jak wyglądają aktualne trendy w wypłatach świadczeń? Czy pandemia wciąż ma wpływ na ten obszar?

– Wciąż odczuwamy konsekwencje pandemii, ale inne niż na samym początku. Liczba zgonów wróciła do poziomu sprzed 2020 roku, natomiast widzimy wzrost poważnych zachorowań, szczególnie na nowotwory, które przez przeciążenie służby zdrowia diagnozowane są w późniejszych stadiach lub cały proces leczenia znacząco się wydłuża, a to wpływa na stan pacjentów. Nowotwory w 2023 roku stanowiły jedną czwartą wszystkich zgonów w Polsce. To teraz duże wyzwanie – nie tylko dla nas, ale dla całej branży ubezpieczeń na życie. W ubiegłym roku wypłaciliśmy 219 milionów złotych świadczeń, a w tym roku spodziewamy się, że kwota ta wzrośnie, być może nawet do 275 milionów.

A co z planami na przyszłość? Możemy spodziewać się nowych produktów czy narzędzi w ofercie Unum?

– Świat zmienia się bardzo dynamicznie. Zmieniają się też metody diagnostyki i leczenia. W ubezpieczeniach grupowych do naszego produktu Ochrona Premium dodaliśmy nowe jednostki chorobowe, w tym choroby cywilizacyjne, takie jak choroby tarczycy, celiakia, cukrzyca, choroby psychiczne.  To kierunek, w którym chcemy się dalej rozwijać – zdrowotne ridery to nasza specjalność. W ubezpieczeniach indywidualnych również pracujemy nad kilkoma nowościami, o których wkrótce usłyszycie! 25-lecie działalności to okazja do podsumowań i refleksji. Już w listopadzie spotkamy się z brokerami i gronem ekspertów nie tylko po to, żeby świętować jubileusz, ale także żeby merytorycznie porozmawiać o zmieniającej się rzeczywistości, wspólnie poszukać nowych rozwiązań i zdefiniować rolę ubezpieczeń na życie w obliczu nowych wyzwań.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Senacka komisja za przyjęciem noweli ustaw ubezpieczeniowych w wersji przesłanej z Sejmu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 września Komisja Finansów Publicznych i Budżetu Senatu rozpatrzyła projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Komisja wniosła o przyjęcie ustawy bez poprawek.

Projekt implementuje do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2118 z dnia 24 listopada 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2009/103/WE w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności (tzw. dyrektywa komunikacyjna). Ponadto dostosowuje krajowe przepisy do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 21 grudnia 2021 r. w sprawie C-428/20. Te przepisy wprowadzą nową definicję „pojazdu” oraz regulację pojęcia „ruchu pojazdu”.

(AM, źródło: Senat, gu.com.pl)

Z ziemi greckiej do polskiej?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do polskiego Urzędu Patentowego wpłynął wniosek greckiego ubezpieczyciela Interamerican Hellenic Insurance Company. Firma zgłosiła znak słowno-graficzny „anytime BY INTERAMERICAN”. Może to oznaczać, że podmiot planuje wejść na polski rynek, a przynajmniej że taką możliwość rozważa – podał cashless.pl.

W odpowiedzi na pytania serwisu o potencjalne rozpoczęcie działalności w naszym kraju Interamerican Hellenic Insurance Company przekazał jedynie, że stale ewaluuje potencjalne rynki, aby zadbać o zgodność z celami biznesowymi. Interamerican Hellenic Insurance Company, działający zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i na życie oraz zdrowotnych, należy do holenderskiej grupy Achmea. Funkcjonuje w Grecji i na Cyprze. Anytime jest jego marką zorientowaną na sprzedaż bezpośrednią w kanałach cyfrowych prostych polis dla segmentu masowego.

Więcej:

cashless.pl z 24 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Grecki ubezpieczyciel Interamerican może być zainteresowany wejściem na polski rynek. Zastrzegł tu swoją markę”

(AM, źródło: cashless.pl)

CUK Ubezpieczenia z Aniołami Toruń na kolejne trzy lata

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Klub Siatkarski CUK Anioły Toruń przedłużył umowę sponsorską z CUK Ubezpieczenia, swoim sponsorem tytularnym. Partnerstwo, które rozpoczęło się w lipcu 2022 roku, zostało prolongowane do 2027 roku.

– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z kontynuacji współpracy z CUK Ubezpieczenia. To dla nas zaszczyt mieć tak silnego i wiarygodnego partnera u boku. Dzięki wsparciu CUK Ubezpieczenia możemy dalej rozwijać nasz klub na każdej płaszczyźnie oraz osiągać jeszcze lepsze wyniki sportowe – mówi Karol Lejman, prezes CUK Anioły Toruń.

– Od samego początku zakładaliśmy, że wsparcie CUK Aniołów Toruń będzie długofalowym i wielowymiarowym projektem. Naszym celem są sukcesy sportowe, ale również popularyzacja siatkówki i zdrowego stylu życia. Cieszę się, że awans otwiera nowy, sportowy rozdział w historii klubu. Tworzymy wspaniałą siatkarską społeczność i mam nadzieję, że kolejne sezony przyniosą wiele niezapomnianych emocji – dodał Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Ostatnie dni promocyjnych warunków uczestnictwa w DORA Forum 2024

0

W dniach 23–24 października odbędzie się druga edycja DORA Forum 2024. Pierwszy dzień Forum będzie zrealizowany w formule stacjonarnego spotkania, natomiast w drugim odbędą się praktyczne warsztaty na platformie Zoom. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Do końca września zainteresowani wydarzeniem mogą liczyć na specjalne warunki uczestnictwa.

Celem DORA Forum jest stworzenie platformy do wymiany doświadczeń, poglądów i ocen dotyczących regulacji oraz optymalnych strategii wdrożenia jej przepisów w organizacjach.

Agenda konferencji odzwierciedla 5 kluczowych filarów DORA. Podczas wystąpień i dyskusji praktycy regulacji z sektora finansowego i ubezpieczeniowego podzielą się perspektywami, wyzwaniami i sukcesami związanymi z wdrażaniem wymogów regulacji do tej pory. Przedstawiciele rynku technologicznego również zaprezentują innowacyjne rozwiązania i usługi wspierające spełnienie tych wymogów.

Tylko do 30 września z kodem GU10 10% zniżki.

Agenda wydarzenia

Rejestracja

(AM, źródło: Evention)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie