Blog - Strona 189 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 189

Howden Resilience Laboratory wraz z Microsoft zmierzy i oceni ryzyko klimatyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Howden uruchomiła Howden Resilience Laboratory – cyfrową platformę umożliwiającą zarządzanie ryzykiem i zwiększanie odporności na zmiany klimatu. Nowe narzędzie powstało we współpracy z Microsoft. Premiera rozwiązania odbyła się podczas Climate Week NYC 2024.

Howden Resilience Laboratory to centrum badawcze stworzone przez ekspertów Howden. Powstało w celu analizowania oraz opracowywania rozwiązań związanych z odpornością na zmiany klimatyczne, katastrofy naturalne i inne zagrożenia wpływające na działalność gospodarczą. Laboratorium zajmuje się badaniem ryzyka klimatycznego, ekonomicznego oraz społecznego, pomagając firmom i instytucjom przygotować się do wyzwań związanych z nowymi inwestycjami i transformacją energetyczną.

Howden podkreśla, że przesłanką do stworzenia platformy była potrzeba opracowania strategii zarządzania ryzykiem w dynamicznie zmieniającym się świecie. Howden Resilience Laboratory działa na styku nauki, technologii i finansów, wspierając klientów w adaptacji do zmian klimatycznych i poprawie odporności.

– Dziś właściciele aktywów, inwestorzy i szerokie grono interesariuszy już stale mają do czynienia z ryzykiem związanym ze zmianą klimatu. Współpraca z Microsoft pozwoliła nam stworzyć światowej klasy centrum innowacji zasilane danymi, sztuczną inteligencją i obliczeniami w celu modelowania scenariuszy klimatycznych i oceny skutków finansowych, co umożliwi podejmowanie strategicznych i pewnych decyzji inwestycyjnych, które chronią aktywa i przedsiębiorstwa. Razem z Microsoft będziemy lepiej integrować dane i współpracować z innymi partnerami, dostawcami danych i naukowcami. Cel to pomoc w zmniejszeniu ryzyka decyzji finansowych i przyspieszenie procesu transformacji – mówi Lyn Grobler, Chief Information Officer Howden.

– W Microsoft jesteśmy oddani wspieraniu biznesu za pomocą technologii potrzebnej do rozwiązania krytycznych problemów, takich jak zmiana klimatu. Howden Resilience Laboratory wykorzystuje technologię i platformy danych do modelowania, rozumienia i łagodzenia ryzyka klimatycznego w sposób, który wcześniej był nieosiągalny – dodaje Bill Borden, wiceprezes ds. korporacyjnych Worldwide Financial Services Microsoft.

(AM, źródło: Howden) 

CUK Ubezpieczenia wspiera agentów i partnerów z zalanych terenów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia ruszyło z pomocą placówkom i agentom poszkodowanych wskutek powodzi. Na dziś z danych multiagentów wynika, że na zalanych terenach znalazły się 2 placówki, a działalność prowadziło ok. 100 agentów. Wsparcie obejmuje pomoc finansową, organizacyjną i techniczną. Firma oferuje również pomoc w ponownym otwarciu placówki.

Z największą skalą zniszczeń mierzą się partnerzy w Brzegu, Głuchołazach i Jeleniej Górze. Bieżący kontakt z menedżerami w regionie umożliwił szybką koordynację i oszacowanie strat. Uruchomiono pierwsze pakiety pomocowe. Wsparcie obejmuje zarówno pomoc finansową, jak i organizacyjną oraz sprzętową. Firma pomoże również w wyposażeniu i ponownym oznakowaniu zalanych placówek.

– Współczujemy wszystkim w obliczu tego, co się stało. Zapewniamy, że agenci i partnerzy mogą na nas liczyć. Jesteśmy w stałym kontakcie i wspieramy tych, którzy już przystąpili do prac porządkowych oraz naprawczych. Zagrożenie nie minęło, dlatego monitorujemy sytuację w miejscowościach, do których wielka woda dopiero się zbliża – mówi Marcin Romanowski, dyrektor Makroregionu Południe CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: CUK)

KNF: Multiagencja na liście ostrzeżeń publicznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 września Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o umieszczeniu na liście ostrzeżeń publicznych nowego podmiotu. Jest nim multiagencja Insur Invest sp. z o.o.

W sprawie spółki KNF skierowała do Prokuratury Rejonowej w Mogilnie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 89 ust. 1 pkt. 1 w zw. z art. 89 ust. 2 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Chodzi o wykonywanie działalności agencyjnej z naruszeniem ustawowych wymogów.

Z informacji zamieszczonych na stronie Insur Invest wynika, że jej doradcy ubezpieczeniowi sprzedają w większości w małych miejscowościach, a centrala firmy mieści się w Mogilnie w województwie kujawsko-pomorskim. Insur Invest ma też własną porównywarkę ubezpieczeń komunikacyjnych. Multiagencja chwali się również posiadaniem statusu partnera strategicznego TUiR Warta.

(AM, źródło: KNF, Insur Invest)

EKF Ubezpieczenia: Szanse i zagrożenia dla ubezpieczeń okiem liderów branży

0
Źródło zdjęcia: EKF

W dniach 2–3 października 2024 w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się druga edycja konferencji EKF Ubezpieczenia: Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja jest nową inicjatywą podjętą w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego. EKF wraz z liderami branży ubezpieczeniowej, jak również głównymi graczami z obszarów współpracujących pragną zdiagnozować obecny stan zagrożeń i wyzwań oraz ustalić przyszłe drogi rozwoju sektora.

Podczas konferencji jej uczestnicy oraz zaproszeni eksperci będą dyskutować o perspektywach, szansach i zagrożeniach dla rynku ubezpieczeń, innowacjach produktowych, dystrybucji ubezpieczeń, regulacjach dotyczących sektora oraz nowoczesnych technologiach na nim funkcjonujących. Oprócz tego poruszona zostanie kwestia zarządzania ryzykiem oraz przedstawienia branży jako atrakcyjnego pracodawcy.

Konferencję otworzy wystąpienie Krystiana Wierciocha, zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego. Następnie wykład inauguracyjny wygłosi Kai-Uwe Schanz, Head of Research & Foresight, Deputy Managing Director The Geneva Association, największego globalnego think tanku ubezpieczeniowego.

W debacie otwarcia o perspektywach dla rynku ubezpieczeń rozmawiać będą:

  • Jurand Drop, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów,
  • prof. Ilona Kwiecień, kierowniczka Katedry Ubezpieczeń na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu,
  • Artur Olech, prezes zarządu PZU SA.

Zwieńczeniem obrad konferencji będzie debata prezesów zakładów ubezpieczeń z udziałem liderów branży.

Konferencja jest spotkaniem skierowanym do przedstawicieli zakładów ubezpieczeń, pośredników (multiagencji, brokerów i porównywarek), przedstawicieli instytucji regulacyjno-nadzorczych, a także dostawców rozwiązań technologicznych dla zakładów ubezpieczeń, przedstawicieli firm doradczych i prawnych oraz środowiska naukowego.

(am)

Świat, jakiego szukałam

0
Natasza Dereń-Halczok

Zgodnie z teorią, że przyczynę tego, co się dzieje dziś, poznamy w przyszłości, ogłoszenie w gazecie z października 2002 r. „Firma finansowa zatrudni”, zmieniło całe moje życie.

Będąc na czwartym roku studiów w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, nie czułam, że gdy je skończę, będę robić w życiu coś ważnego i dobrego dla innych. Finanse nie były moją pasją, byli nią ludzie, chęć naprawiania świata i psychologia. Czułam, że pomimo dobrych ocen finanse i bankowość to dla mnie zły kierunek. Byłam rozdarta wewnętrznie, aż do dnia, w którym przeczytałam ogłoszenie i zgłosiłam się na rozmowę do OVB.

Z niecierpliwością czekałam na telefon, bo zachwyciła mnie wizja współpracy. Byli na tak. Pierwsze szkolenie było jak wejście do zaczarowanego ogrodu, za którym roztaczał się świat, jakiego szukałam. Całkowicie zafascynowała mnie idea pomocy w realizacji szeroko pojętych marzeń, możliwość wykorzystywania wiedzy do zmiany świata poszczególnych ludzi, poznawanie ich potrzeb i obaw, szukanie rozwiązań, budowanie bezpieczeństwa, dawanie planu i nadziei na lepszą przyszłość.

Możliwość zagłębiania się w każdą sytuację klientów, których się prowadzi latami, to jak czytanie i współtworzenie historii, to jak pisanie książki. Liczne szkolenia z zakresu finansów, psychologii, coachingu i rozwoju osobistego pozwoliły mi odnaleźć własną tożsamość.

Wielu młodych ludzi poszukuje siebie, próbując połączyć swe pasje, talenty, marzenia. Mnie się to udało. Przez te wszystkie lata czuję, że ciągle się rozwijam, odkrywam nowe możliwości, łączę umiejętności, by stawać się lepszym człowiekiem.

W firmie bardzo szybko odkryłam pokrewną duszę, człowieka, z którym dzielę wspaniałe życie – mojego męża Dariusza Halczoka. Przed OVB mentalnie „tkwiłam w kokonie”. Rozwijając się zawodowo, „przeistoczyłam się w motyla”, mogłam stać się żoną i matką trójki synów. Moja tożsamość rozwija się i rozrasta, lecz rdzeń, w którym tkwi chęć czynienia dobra, utrzymuje wszystkie moje role w równowadze i zgodzie ze sobą.

OVB poszerzyło moje horyzonty, otworzyło na podróże. Zwiedziliśmy już 50 krajów i nadal mamy ochotę poznawać świat.

OVB nauczyło mnie odróżniać rzeczy ważne od pozornie ważnych. Dodało odwagi. Nieśmiała dziewczyna nabrała chęci do wystąpień publicznych. Ośmieliłam się nawet przesunąć termin obrony mojej pracy magisterskiej z powodu szkolenia OVB z dr. Wagnerem w Niemczech. Było warto.

Wizja robienia wielu ciekawych i dobrych rzeczy w różnych obszarach popchnęła mnie, wówczas 23-latkę, i mojego o dwa lata młodszego męża do wielkich wyzwań, otwarcia w bardzo młodym wieku dużego biura i postawienia wszystkiego na OVB.

Idea firmy i sposób działania pozwala człowiekowi czuć, że ma on wpływ na swoje życie, dochody, rodzinę i pasje. To dzięki ciągłemu rozwijaniu empatii i mierzeniu się z trudnymi emocjami ludzi napisałam i wydałam dwie książki dla dzieci.

Współpraca z OVB dała mi poczucie nie tylko sprawczości, lecz też bezpieczeństwa, które pozwoliło mi urodzić dzieci, bez stresu o ich przyszłość. To szczególnie ważne dla kobiet, które często walczą z wyborem pomiędzy karierą a macierzyństwem. Całe moje zawodowe życie wiąże się z byciem mamą, co nie przeszkadzało w odnoszeniu sukcesów. W 2013 r. odbierałam puchar OVB za III miejsce w Europie w kategorii sprzedaż. Wcześniej – wiele pucharów za I miejsce w Polsce. Dlaczego to piszę? Otóż, nie by się chwalić osiągnięciami, lecz by pokazać, że ciesząc się macierzyństwem, można robić karierę w OVB.

To, jak efektywnie spędzamy czas, to nasz wybór. Życie jest piękne i warto je celebrować, cieszyć się miłością, przyrodą, podróżami.

Natasza Dereń-Halczok

dyrektorka regionalna OVB

Ważne zmiany w dochodzeniu roszczeń

0
Sławomir Dąblewski

29 września 2024 r. weszły w życie przepisy ustawy z 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym oraz niektórych innych ustaw.

Ustawa wdraża dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 z 25 listopada 2020 r. w sprawie powództw przedstawicielskich wytaczanych w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów – wymiennie na gruncie przepisów krajowych zwanych „nowymi postępowaniami grupowymi”, uchylającą dyrektywę 2009/22/WE.

Jej przepisy mają zastosowanie w sprawach o roszczenia z tytułu odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, z tytułu czynów niedozwolonych, z tytułu odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania umownego lub z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia, a w odniesieniu do ochrony konsumentów także w innych sprawach, w tym o stwierdzenie stosowania praktyk naruszających ogólne interesy konsumentów lub o roszczenia związane z ich stosowaniem.

Nowe rozwiązanie ma wzmocnić grupowe dochodzenie roszczeń przez konsumentów, przy czym do złożenia pozwu dotyczącego roszczenia potrzeba co najmniej dziesięciu konsumentów, którzy zgodzą się na bycie reprezentowanym w konkretnym powództwie. Pozywającym i organizującym grupę jest podmiot upoważniony, czyli np. uznana organizacja pozarządowa, która w imieniu konsumentów przygotowuje pozew i wszystkie formalności.

Dla przypomnienia: zgodnie z art. 22.1 k.c. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W kontekście ubezpieczeń za konsumenta może być uznana zarówno osoba zawierająca umowę ubezpieczenia, jak i osoba ubezpieczona na podstawie tej umowy.

Na gruncie przepisów wymienionej na wstępie ustawy powództwa grupowe będą mogły być wytaczane m.in. przeciwko przedsiębiorcom świadczącym usługi konsumentom i stosującym praktyki naruszające ogólne interesy konsumentów. Do tej kategorii przedsiębiorców zaliczani są ubezpieczyciele i inne podmioty z branży finansowej.

Konsument na gruncie nowych przepisów nie jest stroną postępowania i nie ponosi jego kosztów. Jedyna opłata, jaka może się pojawić, to koszt przystąpienia do grupy, którą pobiera podmiot upoważniony. Ustawa określa maksymalny próg tej opłaty w wysokości 5% wartości roszczenia, nie więcej niż 1 tys. zł w sprawach o roszczenia niepieniężne oraz 2 tys. zł o pieniężne. Jeśli powództwo przedstawicielskie będzie wytaczał Rzecznik Finansowy, takich wydatków w ogóle nie będzie. Nie ma kaucji.

W razie ugody, z której konsument nie będzie zadowolony, może on złożyć oświadczenie o wystąpieniu z powództwa. Nie będzie związany treścią ugody i nadal będzie przysługiwało mu powództwo cywilne albo przystąpienie do innego powództwa grupowego. Konsument ma również możliwość przystąpienia do innego podmiotu upoważnionego.

Podmiotami upoważnionymi, które mogą wytaczać powództwa, są wszystkie te, które Prezes UOKiK wpisze do prowadzonego przez siebie rejestru lub Komisja Europejska – do wykazu organizacji mogących działać w grupowych postępowaniach transgranicznych. Z urzędu takim podmiotem jest Rzecznik Finansowy.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Startuje druga odsłona Akceleratora Wiedzy Agenta UNIQA

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

UNIQA rozpoczyna drugą edycję Akceleratora Wiedzy Agenta – programu szkoleniowego skierowanego do grupy aktywnie współpracujących z zakładem agentów, w którym będzie on dzielić się z partnerami biznesowymi wiedzą ekspercką w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych i SME. Wszystkie szkolenia, które odbędą się w tej edycji, będą zaliczane do szkoleń zawodowych wymaganych ustawą o dystrybucji ubezpieczeń (IDD).

Akcelerator Wiedzy Agenta po raz pierwszy wystartował wiosną 2024 roku, na bazie dotychczasowych dobrych doświadczeń cyklu szkoleniowego Akcelerator Wiedzy Brokera. W rozpoczynającej się jesiennej edycji eksperci dostarczą nową wiedzę z zakresu ubezpieczeń korporacyjnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– Po pierwszej edycji otrzymaliśmy od agentów bardzo pozytywne opinie, które dały nam solidną podstawę do kontynuacji tych spotkań. Stawiamy na wartościowe relacje biznesowe z agentami, oparte na merytorycznej wiedzy, którą możemy podzielić się z naszymi partnerami. W UNIQA mamy duże doświadczenie w edukowaniu rynku ubezpieczeniowego, dlatego jest to dla nas naturalna ścieżka rozwoju współpracy z kluczowymi agentami, którzy chcą z nami współtworzyć branżę – mówi Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci  Agencyjnej i Franczyzowej UNIQA.

Wszystkie szkolenia będą prowadzone online. Każde z nich będzie nagrywane i udostępniane na platformie szkoleniowej UNIQA 4system, z możliwością odtworzenia w dowolnym czasie. Pierwsze szkolenie odbędzie się 25 września, a jego tematem będzie sales speech – nowe narzędzie sprzedażowe ułatwiające rozmowę z klientem. Spotkanie poprowadzi Krzysztof Góraj, ekspert ds. ubezpieczeń korporacyjnych UNIQA. W jesiennej edycji odbędzie  się łącznie pięć szkoleń.

– Jako eksperci od ubezpieczeń korporacyjnych mamy wiedzę, którą od lat dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi. Najlepsze doświadczenia w tym zakresie wynosimy z Akceleratora Wiedzy Brokera, który także niebawem wystartuje w edycji jesiennej. Jestem przekonany, że z każdą kolejną edycją Akcelerator Wiedzy Agenta będzie zyskiwać na popularności i budować swoją renomę wśród agentów, tak jak to miało miejsce w przypadku AWB wśród brokerów – podkreśla Grzegorz Przybylski, dyrektor Działu Rozwoju Biznesu dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw UNIQA.

Na szkolenia w Akceleratorze Wiedzy Agenta UNIQA zaprasza aktywnie współpracujących z firmą agentów i osoby wykonujące czynności agencyjne, a także członków klubów UNIQA Elite Club oraz SMElitarny Agent/Ekspert UNIQA.

(AM, źródło: LinkedIn)

Warta oczekuje przyspieszenia cyfryzacji w segmencie korporacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta spodziewa się, że w najbliższych latach dojdzie do bardzo dynamicznego przyspieszenia cyfryzacji w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych, przede wszystkim ze względu na rozwój sztucznej inteligencji, konsolidację brokerów, rynek pracy oraz zmiany regulacyjne.

Rozwój AI

Opierając się na wewnętrznych testach technologii generatywnej sztucznej inteligencji, Warta uważa, że możliwości wsparcia pracy człowieka przez modele AI są duże. W szczególności gdy można je „wpiąć” w już istniejące cyfrowe procesy i automatyzować ich fragmenty. W takim kierunku obecnie nad wdrożeniem AI pracuje zakład. Warta chce, aby modele wspierały wybrane elementy procesów, realizowane i nadzorowane przez underwriterów (np. rejestracja zapytań brokerskich). 

Konsolidacja na rynku brokerskim

W ocenie Warty konsolidacja na rynku brokerskim będzie napędzała cyfryzację branży. Rozwój technologiczny wymaga dużych nakładów i trudniej wdrażać nowe rozwiązania małym podmiotom. Efekt skali skonsolidowanych podmiotów otwiera drogę do większej cyfryzacji oraz do integracji cyfrowych procesów z zakładami ubezpieczeń. Ubezpieczyciel podkreśla, że ze względu na swoją otwartość na wszystkich brokerów rozwija Portal dla Brokera, aby zapewniał on możliwość integracji systemowej (poprzez API) i dawał dostęp przez przeglądarkę internetową (dla niegotowych na integrację poprzez API). 

Rosnące koszty pracy 

Wynagrodzenia w Polsce w ostatnich latach rosły w bardzo dynamicznym stopniu. W tym kontekście, zdaniem Warty, cyfryzacja i zwiększenie efektywności specjalistów mogą być konieczne, aby zapewnić rozwój dla brokerów i zakładów ubezpieczeń. Zarówno ze względu na koszty pracy, jak i dostępność pracowników o odpowiednich kompetencjach.

Stałe zmiany regulacyjne

Zaostrzające się wymogi regulacyjne dotyczące m.in. bezpieczeństwa wpływają na tradycyjne procesy, np. komunikacji (szyfrowanie plików, rotacja haseł itp.). Nowe wymogi są silnym impulsem do integracji tych procesów na poziomie systemowym. Zwiększa to bezpieczeństwo danych, ale daje też szansę na zmniejszenie pracochłonności (np. bezpośrednie przekazywanie dokumentacji szkodowej z systemu brokera do systemu ubezpieczyciela). 

(AM, źródło: Warta)

Santander Bank z ofertą ochronną dla turystów 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po ponad rocznej przerwie w bankowości internetowej Santander Banku ponownie pojawiły się ubezpieczenia turystyczne. Polisa pod nazwą „Podróż bez obaw” została opracowana we współpracy z Santander Allianz – podał cashless.pl.

Joanna Borysiewicz, odpowiedzialna za ubezpieczenia turystyczne w Santander Banku, przekazała serwisowi, że przerwa w oferowaniu ubezpieczeń podróżnych wynikała z konieczności odświeżenia polis. „Podróż bez obaw” obejmuje koszty leczenia do 2 mln zł, NNW oraz OC w życiu prywatnym z sumą gwarancyjną do 1 mln zł. Do tej podstawy można dobrać za dodatkową składkę ubezpieczenie bagażu, sprzętu sportowego czy też udziału własnego w wynajmowanym aucie. Joanna Borysiewicz podkreśla, że wyróżnikiem oferty jest wskazanie, która opcja ochrony jest przeznaczona dla danego turysty.

Polisy są dostępne zarówno w serwisie transakcyjnym, jak i w aplikacji mobilnej banku.

Więcej:

cashless.pl z 23 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenia turystyczne wracają do bankowości elektronicznej Santandera po ponad roku przerwy”

(AM, źródło: cashless.pl)

Joachim Müller nowym CEO wefoxa

0
Joachim Müller

Wefox Holding AG ogłosił, że stanowisko dyrektora generalnego ze skutkiem natychmiastowym obejmie Joachim Müller. Mark Hartigan, który dotychczas był zarówno przewodniczącym zarządu, jak i tymczasowym CEO, będzie nadal pełnił pierwszą z funkcji.

Joachim Müller wcześniej był dyrektorem generalnym Allianz Global Corporate & Specialty SE i dyrektorem generalnym Allianz Commercial, gdzie odpowiadał za połączenie działalności Allianz Commercial Insurance w ramach jednego globalnego modelu. Pełnił też funkcję CEO Allianz Versicherungs-AG oraz Allianz ABV.

– Razem z zespołem skupimy się teraz na budowaniu odpowiednich fundamentów, aby skalować nasz biznes w Europie. Nasza strategia na przyszłość opiera się na silnej propozycji dla klientów i zaufanych relacjach z naszymi partnerami ds. sprzedaży i ubezpieczeń – skomentował Joachim Müller.

(AM, źródło: wefox)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie