Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 24 października 2024 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem odcinka będą trendy w ubezpieczeniach grupowych.
W programie:
Jak ważna jest koordynowana opieka medyczna w ramach ubezpieczenia zdrowotnego? – Beata Rosiak, dyrektorka Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych SIGNAL IDUNA
Wdrożenie pełne niespodzianek, czyli gaszenie pożarów i 85 tysięcy deklaracji – Marta Zdzińska, koordynatorka współpracy z klientem strategicznym Certo Broker
Tomasz Borowski, członek zarządu kierujący pracami zarządu Vienna Life, przekazał PAP Biznes, że jego firma do końca 2026 roku ma zamiar zakończyć integrację operacyjną. Towarzystwo zakłada, że jego składka regularna będzie rosła w dwucyfrowym tempie, co pozwoli mu uzyskać 10% udział w rynku.
Jednym z najważniejszych Vienna Life zadań będzie integracja technologiczna. – Przy czym nie ograniczamy się do jednego rozwiązania i nie budujemy naszej architektury IT w oparciu o jeden system. Naszym celem jest szybki rozwój i wprowadzanie innowacji, zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. Dlatego dla każdej z tych linii stworzyliśmy platformy, które rozwijamy równolegle – powiedział Tomasz Borowski.
Poinformował, że niezależnie od projektu integracji, ubezpieczyciel będzie prowadzić regularne, cokwartalne wdrożenia dla klientów – podał Bankier.pl za PAP Biznes.
– Na początku nowego roku zaproponujemy klientom nowe ubezpieczenia na życie. Nie wycofujemy jednak z obecnej oferty żadnych produktów – stwierdził menedżer.
Prezes podał, że w połowie 2025 roku planowane jest także wdrożenie nowych narzędzi dla pośredników, które mają ich wspierać w kontaktach z klientami. – Chcemy budować bardziej proaktywne relacje z naszymi klientami – zadeklarował Tomasz Borowski. Podał, że Vienna Life kontroluje obecnie około 8% rynku ubezpieczeń na życie. – W perspektywie trzech lat chcemy, by udział ten był dwucyfrowy i wynosił ponad 10% Na pewno chcemy przyspieszyć tempo wzrostu w ubezpieczeniach grupowych. Chodzi zarówno o ubezpieczenia pracownicze, oferowane głównie za pośrednictwem brokerów, jak i grupy otwarte, rozwijane w ramach współpracy z pośrednikami, również tymi, którzy sprzedają ubezpieczenia majątkowe – powiedział Tomasz Borowski. – W ubezpieczeniach indywidualnych stawiamy na nową formułę ubezpieczeń ochronnych. Nadal też będziemy oferować ubezpieczenia ze składką jednorazową – dodał.
Zdaniem menedżera w perspektywie dwóch–trzech lat składka regularna Vienna Life będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym.
Tomasz Borowski dodał, że Vienna Life jest otwarta na przejęcia. – Oprócz rozwoju organicznego, planujemy aktywnie poszukiwać szans na współpracę oraz zaangażowanie kapitałowe na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego – powiedział.
Branża ubezpieczeniowa od lat zmaga się z wieloma wyzwaniami, które utrudniają osiągnięcie stabilnej rentowności, zwłaszcza w obszarze ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych. Problemy te wynikają przede wszystkim z trudności w ocenie faktycznego ryzyka oraz braku dostępu do wiarygodnych danych, które mogłyby wspierać precyzyjną wycenę polis.
Niska jakość lub ograniczona dostępność danych, na których bazują ubezpieczyciele, często prowadzi do błędów w wycenie, skutkując z jednej strony zaniżaniem stawek i stratami finansowymi, a z drugiej – zniechęceniem klientów przez zawyżone ceny.
Platforma Pointo wykorzystuje dane z ponad 230 różnych źródeł, integrując informacje przestrzenne, demograficzne telekomunikacyjne i gospodarcze. Teraz, gdy platforma trafia do sektora komercyjnego, w tym do branży ubezpieczeniowej, pytanie brzmi: czy Pointo może zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy ubezpieczeniowe zarządzają ryzykiem?
Jak zminimalizować błędy w wycenie polis?
Dane przestrzenne są kluczowym narzędziem w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego, umożliwiając precyzyjne zrozumienie i analizę geograficznego kontekstu danego obszaru. Dzięki zaawansowanej technologii GIS (Geographic Information System) ubezpieczyciele mogą uwzględniać historyczne dane o incydentach, takich jak powodzie, trzęsienia ziemi czy pożary, oraz analizować czynniki wpływające na stabilność budynków i infrastrukturę. Pozwala to na dokładne dostosowanie poziomu premii ubezpieczeniowej do ryzyka w danym regionie.
Dodatkowo analiza danych dotyczących przestępczości, kolizji drogowych i innych lokalnych zagrożeń umożliwia ubezpieczycielom oferowanie polis lepiej dopasowanych do specyficznych potrzeb klientów, minimalizując ryzyko strat i zwiększając skuteczność działań ubezpieczeniowych. Potencjał tych danych w precyzyjnej ocenie ryzyka jest ogromny, co przekłada się na bardziej spersonalizowane i efektywne polisy.
– Precyzyjna wycena polis opiera się na dostępie do aktualnych danych w czasie rzeczywistym. Dzięki Platformie Pointo ubezpieczyciel może dynamicznie dostosowywać wycenę, uwzględniając najnowsze informacje o zagrożeniach i sytuacji w terenie. To pozwala na ograniczenie błędów w wycenie i minimalizację strat finansowych – mówi Marek Szulc, członek zarządu e-point Polska i współtwórca Pointo.
Redukcja oszustw ubezpieczeniowych
Jednym z wartościowych zbiorów są dane satelitarne stanowiące niezwykle cenne źródło informacji dla firm ubezpieczeniowych, umożliwiając dokładniejsze oceny ryzyka, szybsze i bardziej efektywne rozpatrywanie roszczeń oraz sprawniejszą likwidację szkód. Dzięki zdjęciom satelitarnym o wysokiej rozdzielczości, z pikselem terenowym nawet do 30 cm (co oznacza, że każdy piksel obrazu odpowiada 30 cm w terenie), które są regularnie pozyskiwane dla całego obszaru Polski, ubezpieczyciele mogą precyzyjnie ocenić stan nieruchomości czy upraw, zarówno przed zdarzeniami losowymi, jak i po nich.
Dostęp do historycznych danych pogodowych oraz obrazów satelitarnych o bardzo wysokiej rozdzielczości (piksel terenowy poniżej 2,5 m) pozwala również na weryfikację, czy i kiedy doszło do zdarzeń, takich jak gradobicie, co znacząco usprawnia proces rozpatrywania roszczeń.
Rosnąca konkurencja na rynku technologii satelitarnych sprawia, że dostęp do tych zaawansowanych narzędzi staje się coraz bardziej przystępny cenowo. Dzięki temu firmy ubezpieczeniowe mogą lepiej zarządzać ryzykiem, jednocześnie obniżając koszty operacyjne, co przekłada się na większą satysfakcję klientów oraz wyższą rentowność.
Marek Szulc przytacza jeden z przypadków: – Współpracując z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, mieliśmy okazję analizować roszczenia związane z gradobiciem. Dane satelitarne wykazały, że szkody wystąpiły jedynie na części zgłoszonych działek, co pozwoliło na uniknięcie niepotrzebnych wypłat odszkodowań. Tego typu precyzyjna analiza zmniejsza ryzyko oszustw i poprawia efektywność likwidacji szkód.
Takie rozwiązania mogą być stosowane również w innych obszarach, np. przy weryfikacji szkód komunikacyjnych. Dzięki analizie danych przestrzennych, ruchu drogowego oraz pogody możliwe jest szybkie określenie, czy zgłoszone zdarzenie rzeczywiście miało miejsce. To z kolei pozwala na skrócenie procesu likwidacji szkód i zmniejszenie liczby fałszywych roszczeń.
Zintegrowane dane w służbie dynamicznego pricingu
Integracja danych przestrzennych z informacjami gromadzonymi przez firmy ubezpieczeniowe znacząco zwiększa precyzję oceny ryzyka. Ubezpieczyciele dysponują szeroką gamą danych o klientach, polisach, wypłatach szkód i innych zdarzeniach. Kiedy te dane zostaną połączone z danymi przestrzennymi, umożliwiają bardziej kompleksowe zrozumienie ryzyka. Na przykład, analiza historii polis może ujawnić wzorce szkód, a w połączeniu z danymi przestrzennymi pozwala na identyfikację obszarów o podwyższonym ryzyku. Dane o wypłatach mogą wskazać konkretne zagrożenia w regionie, co umożliwia lepszą ocenę ryzyka dla przyszłych polis.
Warto też zaznaczyć, że informacje o klientach, takie jak historia szkód czy dane demograficzne, w połączeniu z danymi o wieku budynków, pozwalają na precyzyjne określenie potencjalnych problemów związanych z infrastrukturą. Co za tym idzie, ubezpieczyciele mogą tworzyć dokładniejsze modele ryzyka, a to w oczywisty sposób przekłada się na lepiej dopasowane polisy, minimalizację strat i optymalną ochronę ubezpieczeniową.
Jak Platforma Pointo wspiera proces decyzyjny w ubezpieczeniach?
W tradycyjnym modelu biznesowym ubezpieczyciele bazowali na danych historycznych i statystycznych, co nie zawsze pozwalało na precyzyjną ocenę ryzyka. Dziś, dzięki narzędziom takim jak Platforma Pointo, mogą bazować na bieżących danych, które dostarczają aktualnych informacji o zagrożeniach.
Platforma integruje dane z wielu źródeł – od rejestrów państwowych, przez dane demograficzne, po informacje o infrastrukturze i warunkach środowiskowych czy dane operatorów telekomunikacyjnych. Wszystko to daje ubezpieczycielom pełniejszy obraz ryzyka związanego z danym klientem lub polisą.
– Pointo nie tylko może wspierać w precyzyjnej wycenie polisy, ale również przyspieszyć podejmowanie decyzji, co jest kluczowe w walce z oszustwami i minimalizacją strat. Dzięki integracji danych przestrzennych i społecznych ubezpieczyciele mogą skuteczniej zarządzać ryzykiem, optymalizując wyniki finansowe i poprawiając jakość obsługi klientów – podsumowuje Marek Szulc.
Marek Szulc jest wykwalifikowanym menedżerem z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie budowy, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych w administracji publicznej na stanowiskach Dyrektora Departamentu Koordynacji Zintegrowanego Systemu Zarządzania i Kontroli w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Dyrektora w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii. Odpowiadał za Zintegrowany System Zarządzania i Kontroli (IACS), System identyfikacji działek rolnych (LPIS), oraz system Geoportal.gov.pl jako centralny węzeł Infrastruktury Informacji Przestrzennej zapewniający dostęp do usług i danych przestrzennych. Obecnie w roli członka zarządu e-point Polska, spółki córki e-point SA, tworzy centrum kompetencji i rozwoju produktów w obszarze GIS oraz systemów Location Intelligence oraz GeoAI.
W połowie września Societe Generale Insurance Polska wprowadziło do swojej oferty program adresowany do małych i średnich flot samochodów. Naszym klientom przedstawiamy atrakcyjne ubezpieczenie komunikacyjne, przygotowane w czasie rzeczywistym, wsparte przez efektywny proces likwidacyjny.
Przez lata zdobyliśmy doświadczenie we współpracy z dużymi flotami (co najmniej 1000 pojazdów), dbając o zadowolenie naszych partnerów biznesowych oraz z powodzeniem kontrolując ryzyko ubezpieczeniowe.
Jednocześnie przez ostatnie lata obserwowaliśmy wzmożone zapotrzebowanie klientów na oferty dla małych i średnich flot, spełniające kilka podstawowych warunków: oferta przygotowywana w czasie rzeczywistym, charakteryzująca się konkurencyjnymi stawkami, atrakcyjną ochroną oraz efektywnym i przejrzystym procesem likwidacji szkód.
Analiza zapytań od małych i średnich
Jedną z najważniejszych wartości strategii naszej firmy jest tworzenie użytecznych i wartościowych produktów dla naszych partnerów biznesowych i ich klientów. Jesteśmy przekonani, że ubezpieczenia mają sens tylko wtedy, gdy generują wartość dla wszystkich interesariuszy. Wymaga to dobrego zrozumienia łańcucha wartości naszych partnerów biznesowych, a także prawdziwej umiejętności stawiania sobie wyzwań i bycia innowacyjnym.
Przez ostatnie miesiące analizowaliśmy zapytania otrzymywane od posiadaczy małych i średnich flot oraz obecną ofertę dostępną na rynku. Naszym celem było zbudowanie rozwiązania, które będzie kompilacją najlepszych rozwiązań obecnych już na rynku, wzbogaconych o elementy dodane przez Societe Generale Insurance Polska. Mamy świadomość, że nasi konkurenci zawieszają poprzeczkę coraz wyżej. My staramy się ją jeszcze nieco podnieść.
Program Fleet4You
W rezultacie udało się przygotować ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego (OC, AC, NNW, Zielona Karta) i stworzyć program ubezpieczeniowy Fleet4You, oferujący:
Ubezpieczenie AutoCasco typu „All risk”
Kompleksową ochronę pojazdów i kierowców, umożliwiającą rozwój biznesu bez niespodziewanych kosztów,
Dostęp do sieci rekomendowanych warsztatów lub możliwość wyboru warsztatu przez klienta,
Ochronę bagażu i kluczyków przed kradzieżą bez dodatkowych kosztów,
Możliwość ubezpieczenia dodatkowego wyposażenia za dodatkową składką,
Możliwość wypłaty odszkodowania dla kierowcy w przypadku obrażeń, uszczerbku na zdrowiu lub śmierci powstałej w wyniku wypadku,
Pokrycie kosztów, leczenia, rehabilitacji oraz świadczenia z tytułu złamania oraz oparzenia,
Wypłatę dziennych świadczeń w przypadku niezdolności do pracy.
W przypadku zainteresowania przystąpieniem do programu istnieje również możliwość skorzystania z assistance oferowanego przez agenta, z którym rozpoczęliśmy współpracę w ramach programu oferowanego właścicielom flot pojazdów.
Do naszego programu zapraszamy klientów posiadających flotę:
minimum 10 pojazdów
pojazdów do 3,5 tony, a w przypadku samochodów elektrycznych do 4,25 tony.
Gwarantujemy:
Niezmienność składki przez 12 miesięcy
Brak konsumpcji sumy ubezpieczenia
Elastyczne podejście do ceny, z atrakcyjną stawką dla bezpiecznie jeżdżących kierowców
Zachęcamy do kontaktu z nami w celu nawiązania współpracy. Wierzymy w długoterminowe partnerstwo, umiejętność słuchania, proaktywność i wzajemny szacunek. To nasz znak firmowy i stoją za tym świetne zespoły, podejmujące najtrudniejsze wyzwania.
Małgorzata Aleksandrowicz-Szmulikowska dyrektorka ds. rozwoju biznesu m.aleksandrowicz@societegenerale-insurance.pl
Telematyka, będąca połączeniem technologii telekomunikacyjnych i informatycznych, z sukcesem wykorzystywana jest do optymalizacji procesów przedsiębiorstw różnych branż, a co za tym idzie, zmierza do zwiększenia efektywności ich działań i rozwiązań.
Tego systemu nie mogło zabraknąć i w sektorze ubezpieczeniowym. Oto kilka kluczowych obszarów:
Monitorowanie zachowań kierowców. Dzięki urządzeniom telematycznym można monitorować zachowania kierowców w czasie rzeczywistym. Stworzona w tym celu aplikacja służy do obserwacji stylu jazdy ubezpieczonego w zakresie pięciu kluczowych parametrów: przyśpieszania, hamowania, prędkości, pokonywania zakrętów i korzystania z telefonu w trakcie jazdy. Wszystkie te elementy mają priorytetowe znaczenie dla bezpieczeństwa zarówno kierowcy ubezpieczonego pojazdu, jak i innych uczestników ruchu drogowego, a zatem służą poprawie bezpieczeństwa.
Telematyka a ocena ryzyka. Jednakże nie tylko o bezpieczeństwo tu chodzi – informacje pozyskiwane przez ubezpieczycieli, o których mowa w punkcie 1, pomagają również ubezpieczycielom w ocenie ryzyka i mogą prowadzić do obniżenia składek dla kierowców, którzy prowadzą w sposób ostrożny, bądź też do podwyższenia dla tzw. piratów drogowych. W tradycyjnych modelach oceny ryzyka większość informacji pochodzi z przeszłości, podczas gdy telematyka daje możliwość monitorowania obecnych nawyków kierowcy. Rozwiązania telematyczne są wobec tego z całą pewnością dokładniejsze i dają znacznie szerszy obraz sytuacji. Nie każdy bowiem kierowca, który notorycznie łamie przepisy ruchu drogowego, jeździ w sposób niebezpieczny i korzysta z telefonu komórkowego podczas jazdy, naruszając stosowne przepisy, musi być sprawcą wypadku komunikacyjnego, co nie jest równoznaczne z tym, że jego styl jazdy nie jest bardzo niebezpieczny dla innych uczestników ruchu. Aplikacja monitorująca pokaże ubezpieczycielom rzeczywisty stan rzeczy.
PAYD i PHYD. Ocena ryzyka jest istotna również w celu kalkulacji składki. Dotychczas często zdarzało się, że „pirat drogowy” płacił składkę za ubezpieczenie swojego samochodu dokładnie taką samą jak osoba przestrzegająca na najwyższym poziomie przepisów ruchu drogowego. Dlaczego? Bo analiza historii wypadkowej nie dawała możliwości rozróżnienia tych kierowców, stosując właśnie parametr stylu jazdy. Dzięki nowym rozwiązaniom teleinformatycznym sytuacja ulega zmianie. Pod tajemniczymi skrótami PAYD i PHYD ukrywa się sposób wyceny składki. PAYD to skrót od angielskiego pay-as-you-drive, a PHYD topay-how-you-drive. Jednym słowem płać, jak jeździsz. Naruszasz przepisy ruchu drogowego, gwałtownie hamujesz, nie zwalniasz na niebezpiecznych zakrętach, a wreszcie ruszasz z piskiem opon – zapłacisz wysoką składkę, bo ryzyko, że ubezpieczyciel będzie miał z tego tytułu szkodę, jest ogromne. Jeździsz spokojnie, dynamicznie, ale zgodnie z przepisami, a telefonu komórkowego używasz tylko za pomocą zestawu głośnomówiącego – dostaniesz nagrodę w postaci bardzo lukratywnej oferty cenowej na twoją polisę.
Oczywiście to nie wszystkie atuty telematyki w ubezpieczeniach, ale te są zapewne kluczowe.
Reasumując, użycie telematyki w ubezpieczeniach staje się coraz bardziej popularne, a jej rozwój może przyczynić się do bardziej spersonalizowanych i sprawiedliwych ofert ubezpieczeniowych.
PZU zrezygnował z portalu Cash, platformy umożliwiającej zaciąganie pożyczek pracowniczych na preferencyjnych warunkach – dowiedział się cashless.pl.
Biuro prasowe PZU przekazało serwisowi, że zmiana formuły funkcjonowania PZU Cash jest związana z pracami nad nową strategią grupy. Plany strategiczne zakładu przewidują m.in. skoncentrowanie się na podstawowej działalności PZU. Z tego powodu oferta produktów finansowych w Portalu Cash nie jest już dostępna, również dla użytkowników platformy mojePZU.
W dniach 14–15 października w warszawskim hotelu The Westin odbyło się 28. Banking & Insurance Forum, jedno z kluczowych wydarzeń dla liderów sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce. Tematyka spotkania obejmowała szeroki wachlarz wyzwań, z jakimi mierzy się współczesny sektor finansowy, skupiając się zarówno na globalnych trendach ekonomicznych, jak i cyfrowej transformacji rynku. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części forum była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Pierwszy dzień poświęcono analizie zmian strukturalnych w globalnych gospodarkach oraz sposobom, jakie banki i firmy ubezpieczeniowe mogą wykorzystać, by dostosować swoje strategie do nowego środowiska. Eksperci analizowali wpływ globalnych trendów ekonomicznych, w tym zmieniających się stóp procentowych i napięć geopolitycznych, na sektor finansowy. W kontekście prognoz makroekonomicznych zastanawiano się nad wyzwaniami stojącymi przed polskim sektorem finansowym, jak również nad miejscem Polski na europejskiej mapie finansowej. Dyskusje dotyczyły strategii, jakie banki i zakłady ubezpieczeń mogą przyjąć w odpowiedzi na zmieniające się otoczenie rynkowe, oraz roli prezydencji Polski w Unii Europejskiej.
Cyfrowe wyzwania
Istotnym tematem była też cyfrowa transformacja, w tym rola Polski jako jednego z liderów technologicznych w regionie. Podczas sesji poświęconej cyfryzacji omówiono, jak technologie takie jak sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa oraz aplikacje cyfrowe mogą przyczynić się do wzrostu efektywności operacyjnej instytucji finansowych. Zastanawiano się także, dlaczego adaptacja nowych technologii w Polsce postępuje wolniej niż w innych krajach oraz jakie kroki należy podjąć, aby przyspieszyć ten proces. Eksperci omawiali możliwości związane z rozwojem aplikacji mObywatel po wdrożeniu rozporządzenia eIDAS 2.0, a także znaczenie współpracy między sektorem publicznym a prywatnym w zakresie innowacji.
Wszystko dla klienta
Drugi dzień został podzielony pomiędzy Banking Forum a Insurance Forum, dzięki czemu eksperci mogli jeszcze szerzej porozmawiać o wyzwaniach i strategiach związanych z sektorem bankowym czy ubezpieczeniowym. Podczas sesji poświęconych ubezpieczeniom prelegenci rozmawiali o znaczeniu personalizacji oferty ubezpieczeniowej i dostosowywaniu produktów do indywidualnych potrzeb klientów. Zastanawiano się nad tym, jak nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i analiza danych, mogą pomóc w hiperpersonalizacji sprzedaży oraz w lepszym zrozumieniu potrzeb konsumentów. W ramach debat analizowano również, w jaki sposób sektor ubezpieczeń może wykorzystać współpracę z fintechami i insurtechami do budowy bardziej innowacyjnych modeli biznesowych.
Polisa Online rozbudowała swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedawanych w ramach w pełni zautomatyzowanego procesu sprzedaży, wykorzystującego najnowsze dostępne technologie. Obecnie insurtech oferuje pełen pakiet OC/AC/NNW.
Dodatkowo Polisa Online poszerzyła swój portfel o pełen pakiet Wienera – marki Compensy – oraz autocasco Balcia Insurance. Insurtech zadeklarował też, że pracuje nad dalszym poszerzaniem oferty.
Na dzień 30 września tego roku w Pracowniczych Planach Kapitałowych uczestniczyło 3,61 mln osób z 325 tys. podmiotów. To o 28,7 tys. uczestników więcej niż w poprzednim miesiącu – podał PFR Portal PPK w najnowszym biuletynie miesięcznym PPK.
Liczba aktywnych rachunków PPK na koniec września wyniosła 4,3 mln szt. Aktualna partycypacja w programie wynosi 49,23%. Udział pracowników w PPK waha się od 78,26% w firmach zatrudniających ponad 250 osób do 33,7% w firmach zatrudniających powyżej 20 pracowników. W programie najwięcej uczestników (94,1%) jest narodowości polskiej.
Wartość aktywów netto (WAN) funduszy zdefiniowanej daty wzrosła o 801 mln zł i wynosi aktualnie 29,08 mld zł. Funduszami zarządza 17 instytucji finansowych, a średni koszt prowadzenia PPK wynosi niezmiennie 0,331%. Roczne średnie opłaty za zarządzanie wraz z innymi kosztami administracyjnymi lub operacyjnymi oraz kosztami transakcji również pozostają bez zmian i wynoszą 1,08% inwestycji rocznie.
Zysk statystycznego uczestnika PPK (zarabiającego do końca 2023 r. 5300 zł i od 2024 r. 7 tys. zł), oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD wyniósł od 129% do 165%.
PZU ruszył z kampanią promującą wizerunek marki pracodawcy wśród profesjonalistów. W ramach akcji największy polski ubezpieczyciel podkreśla, że jest dobrym miejscem rozwoju dla osób o różnym stażu pracy w rozlicznych obszarach biznesowych.
Głównym celem kampanii „PZU – pasujemy profesjonalistom” jest wzmacnianie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy dla profesjonalistów o różnych kompetencjach w wielu obszarach biznesowych.
Wśród swoich kluczowych wyróżników jako pracodawcy firma wskazuje w kampanii możliwość wykorzystania i rozwijania kompetencji zawodowych, przyjazne środowisko i możliwość pracy w modelu hybrydowym, pozytywną atmosferę i pracę w zgranych zespołach, które korzystają z potencjału różnorodności kilku pokoleń pracowników.
– Zależy nam, by do drużyny rynkowego lidera dołączali najlepsi eksperci. W naszej kampanii pokazujemy, dlaczego jesteśmy pracodawcą, z którym warto się związać. Oferujemy stabilność, jaką daje praca w uznanej organizacji, oraz wiele możliwości rozwoju i działania na szeroką skalę. Zapraszamy do współpracy profesjonalistów w różnym wieku, którzy cenią przyjazne środowisko, w którym mogą na co dzień realizować swoje pasje i wykorzystywać umiejętności. PZU jest miejscem dobrych relacji – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.
W kampanii ubezpieczyciel zwraca się do profesjonalistów o zróżnicowanym stażu pracy i specjalizacjach związanych z obszarami biznesowymi PZU, w tym przede wszystkim ubezpieczeniami, finansami, analityką danych, sprzedażą, IT oraz obsługą klienta.
Kampania rozpoczęła się 14 października i potrwa do 7 grudnia. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital, które obejmą m.in. media społecznościowe i popularne portale rekrutacyjne. Planowane są również działania mailingowe.
Przygotowana przez PZU kampania zakłada także emisję reklam Digital Out Of Home na nośnikach umiejscowionych na peronach drugiej linii warszawskiego metra. Ubezpieczyciel przygotował spot wideo w 30- i 15-sekundowych wersjach. Za współpracę przy opracowaniu kreacji i przy produkcji odpowiadała agencja If Nation.
– W kampanii „PZU – pasujemy profesjonalistom” postawiliśmy na takie działania, które trafiają do odbiorców kontekstowo. W przygotowanym przez nas spocie wideo kładziemy nacisk na nasze kluczowe wyróżniki pracy w PZU. Szczególnie podkreślamy to, że w naszej firmie pracują pozytywni ludzie, tworzący przyjazną atmosferę – tłumaczy Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych Grupy PZU.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.