Podczas nadchodzącego 28. Banking & Insurance Forum, które odbędzie się 14 i 15 października, eksperci oraz liderzy sektora bankowego i ubezpieczeniowego poruszą kwestię kluczowych wyzwań i trendów wpływających na sektor finansowy zarówno w Polsce, jak i na świecie. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części spotkania jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Banking & Insurance Forum rozpocznie się od analizy zmian w strukturach gospodarczych i ich wpływu na sektor bankowy oraz ubezpieczeniowy. Eksperci przedstawią wnioski z najnowszych raportów makroekonomicznych.
Jednym z głównych tematów będzie transformacja cyfrowa oraz globalne trendy technologiczne, które stają się motorem napędowym współczesnej gospodarki. Podobnie jak wdrażanie nowych technologii oraz kwestie dotyczące stabilności i bezpieczeństwa w kontekście dynamicznych zmian na arenie międzynarodowej. Planowane są także dyskusje skupione na strategiach budowania konkurencyjności oraz tworzenia międzysektorowych sojuszy.
Istotną częścią programu będzie analiza roli sektora bankowego i ubezpieczeniowego w obronności kraju, a także ich odporności na ryzyka geopolityczne oraz zagrożenia cybernetyczne. Eksperci przyjrzą się rozwojowi aplikacji cyfrowych oraz wdrażaniu europejskich regulacji dotyczących identyfikacji elektronicznej.
Zmiany demograficzne, w tym przyszłość systemu opieki zdrowotnej i zabezpieczeń społecznych, pojawią się w dyskusjach na temat przygotowania sektora ubezpieczeniowego dla starzejącego się społeczeństwa. W tej części kongresu istotnymi zagadnieniami będą longevity risk oraz luka oszczędnościowa i emerytalna.
W trakcie Banking & Insurance Forum poruszone zostaną kwestie kluczowych wyzwań makroekonomicznych i regulacyjnych, z jakimi mierzy się sektor finansowy. Przewidziano analizy dotyczące przygotowań banków do funkcjonowania w nowych warunkach stóp procentowych oraz wpływu regulacji na kapitał i płynność finansową.
Istotne miejsce wśród poruszanych tematów zajmą rozważania na temat konsekwencji zmian prawnych dla sektora finansowego, w tym zagadnień związanych z kredytami denominowanymi oraz roszczeniami konsumenckimi. W programie nie zabraknie również refleksji na temat współpracy między uczelniami a instytucjami finansowymi oraz rozwijania kompetencji społeczeństwa.
Agendę dodatkowo wzbogacą tematy innowacyjnych rozwiązań dla współpracy w sektorze ubezpieczeniowym, metody ochrony interesów klientów oraz kwestie związane z automatyzacją procesów sprzedażowych. Przewidziano także omówienie adaptacji do regulacji Open Finance oraz potencjału hiperpersonalizacji w ubezpieczeniach, jak również zagadnień dotyczących zarządzania ryzykami klimatycznymi z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Simplea jest jedną z najszybciej rozwijających się firm ubezpieczeń na życie w Czechach i właśnie wkroczyła na polski rynek. Ta dynamiczna firma, specjalizująca się wyłącznie w ubezpieczeniach na życie, zdobyła uznanie dzięki swojej wyjątkowej ofercie i innowacyjnemu podejściu do ochrony życia.
Założona w 2019 r. przez Grupę Partners, największych czeskich niezależnych pośredników finansowych, Simplea szybko zyskała uznanie na rynku. Po pięciu latach działalności obsługuje już ponad 100 tys. klientów i znalazła się w gronie dziesięciu największych towarzystw ubezpieczeniowych na życie w Czechach. Jej produkty są regularnie oceniane jako jedne z najlepszych na rynku, co podkreśla ich wysoką jakość i efektywność.
Simplea rozpoczęła swoją ekspansję międzynarodową, najpierw wchodząc na rynek słowacki w 2021 r., a teraz, od 2024 r. z dumą oferując swoje rozwiązania również w Polsce. To świetna wiadomość dla polskich klientów i agentów ubezpieczeniowych, którzy mogą teraz skorzystać z wyjątkowej oferty Simplea i cieszyć się najwyższym poziomem ochrony życia.
Kim jest Grupa Partners i dlaczego założyła Simplea?
Grupa Partners to niezależna firma pośrednictwa finansowego, założona w Czechach w 2007 r. Od początku swojej działalności koncentrowała się na dostarczaniu klientom najlepszych produktów dostępnych na rynku w zakresie ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń majątkowych, inwestycji i produktów bankowych.
Jednak firma dostrzegała pewne niedoskonałości w dostępnych na rynku produktach i usługach, które hamowały ich rozwój i innowacyjność. W odpowiedzi na te wyzwania Grupa Partners postanowiła stworzyć własne spółki produktowe w obszarach, w których mogła znacząco poprawić doświadczenia klientów.
Wizją Grupy Partners było stworzenie przejrzystego i elastycznego produktu ubezpieczenia na życie, który zapewniałby wysokiej jakości ochronę, wspieraną nowoczesnymi technologiami dla klientów i agentów. W czasie, gdy czescy ubezpieczyciele powoli przestawiali swoje oferty z inwestycyjnych produktów ubezpieczeniowych na życie na produkty czystego ryzyka, Partners dostrzegli lukę na rynku. Dlatego zdecydowali się założyć własne towarzystwo ubezpieczeń na życie, z ambicją oferowania najwyższej jakości produktów ubezpieczeniowych połączonych z doskonałymi usługami i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.
Dziś Grupa Partners obejmuje nie tylko Simplea, ale także firmę inwestycyjną, fundusz emerytalny, fundusze nieruchomości, firmę technologiczną, firmę medialną, a od 2023 r. także własny bank.
Po sukcesie osiągniętym w Czechach Simplea zdecydowała się na dalszą ekspansję międzynarodową. Pierwszym krokiem za granicę była Słowacja, co było naturalnym wyborem ze względu na podobieństwa językowe i legislacyjne. Następnie Polska, jako duży i obiecujący rynek ubezpieczeniowy, stała się idealnym kierunkiem dalszej ekspansji.
Kiedy Unext, za pośrednictwem reasekuratora, zaproponował współpracę w zakresie ubezpieczeń na życie, Simplea dostrzegła to jako doskonałą okazję do wejścia na polski rynek.
Unext, ze swoim doświadczeniem i wiedzą o polskim rynku ubezpieczeniowym, stworzył solidne podstawy dla sukcesu Simplea w Polsce. Aby zapewnić utrzymanie wysokiej jakości usług na nowym rynku, Simplea współpracuje z Unext, który doskonale zna polski rynek, agentów i klientów.
Jaki produkt oferuje Simplea na polskim rynku?
Na polski rynek Simplea wprowadza ubezpieczenie na życie mojaSimplea, które zostało starannie dostosowane do lokalnych potrzeb. Produkt ten obejmuje ubezpieczenie na życie w przypadku śmierci głównego ubezpieczonego oraz usługi assistance, z możliwością rozszerzenia o 35 różnych dobrowolnych ubezpieczeń.
Cała umowa polisy jest zawierana online, co znacząco upraszcza proces dla klientów. Oferta jest przesyłana bezpośrednio na e-mail, a zawarcie polisy możliwe jest poprzez płatność pierwszej składki różnymi metodami, takimi jak Blik, karta kredytowa, ApplePay, GooglePay czy standardowy przelew bankowy. Zarówno zmiany danych, zgłoszenia zdarzeń ubezpieczeniowych, jak i inne administracyjne czynności można załatwić za pomocą kilku kliknięć w Portalu Klienta online.
Dzięki współpracy z lokalną infolinią obsługiwaną przez Unext klienci i agenci Simplea mają dodatkowe wsparcie na polskim rynku.
Dlaczego agent powinien włączyć mojaSimplea do swojego portfela?
Ubezpieczenie mojaSimplea wyróżnia się ogromną elastycznością. Agenci mogą skorzystać z predefiniowanych pakietów i zawrzeć polisę szybko i łatwo lub dostosować ofertę indywidualnie do potrzeb każdego klienta. Innowacyjna koncepcja składki, gdzie klienci płacą kwotę odpowiadającą ich obecnemu wiekowi, a nie przedpłatę na przyszłość, sprawia, że młodsze osoby mogą cieszyć się niższą składką. Przejrzystość oferty i jasne informacje o składce na kolejne lata są kluczowe dla Simplea.
Simplea postrzega agentów jako swoich partnerów, dlatego wszystkie narzędzia i usługi są projektowane z myślą o wspieraniu agentów i ich klientów. Innowacyjne podejście Simplea do tradycyjnej branży ubezpieczeń na życie ma na celu ciągłe ulepszanie produktów, procesów i usług, dostosowując je do współczesnych potrzeb klientów i agentów.
Innowacja w tradycyjnej branży
W Simplea naszą codzienną pracą jest myślenie o tym, jak ulepszyć produkty, procesy i usługi, które dostarczamy naszym klientom i agentom. W ciągu ostatnich pięciu lat pokazaliśmy, że również produkt o długiej historii, jakim jest ubezpieczenie na życie, może być nowoczesnym i elastycznym narzędziem ochrony życia naszych klientów.
Efektywna praca z klientem to nie rejestr polis w Excelu. Jeżeli faktycznie chcemy zarządzać naszymi relacjami z klientem, to potrzebne nam jest do tego odpowiednie narzędzie. Widok klienta w 360 stopniach to podstawa tej analizy. Musimy wiedzieć, jakie produkty od nas zakupił i w związku z tym, co możemy mu jeszcze zaoferować.
Każda branża posiada swoją specyfikę. Wznowienia to specyfika ubezpieczeń. W dużej części rynku klient wraca do sprzedawcy raz, dwa może kilka razy w życiu. W naszej branży, jeżeli czegoś bardzo mocno nie zepsujemy, klient wraca do nas co rok. Pracę z bazą klientów, dosprzedaż powinien ułatwiać dobry CRM.
Najważniejsze funkcje nowoczesnego CRM w sprzedaży ubezpieczeń:
możliwość połączenia ze stroną i mediami społecznościowymi w celu zdobywania nowych klientów,
realizacja wymogu RODO, IDD, APK w jednym miejscu,
kontrola nad wznowieniami,
rejestr dokumentów (automat) w celu łatwiejszej obsługi posprzedażowej,
widok klienta w 360 stopniach,
raporty per TU, klient, ryzyko,
raporty rozliczeniowo-prowizyjne,
możliwość prowadzenia komunikacji SMS – e-mail z klientem,
konto klienta – możliwość prowadzenia komunikacji klienta z nami i miejsce, gdzie klient ma wgląd do swoich polis,
baza wiedzy – produkty, szkolenia, OWU itp.
porównywarka prostych produktów.
Obsługa per klient czy per polisa
Przeważnie nowy klient zgłasza się do nas z jedną określoną potrzebą, OC samochodu, NNW dla dziecka. Właśnie najczęściej to jest jedna konkretna potrzeba i często produkty obowiązkowe. Każdy, kto szanuje swój zawód i czas oraz ufa swojej wiedzy i umiejętnościom, nie zakończy tego kontaktu na sprzedaży jednego produktu.
Można przecież już po sprzedaży albo w trakcie analizy zapytać o inne potrzeby i inne polisy. Zarejestrować je w systemie CRM, który przypomni o przygotowaniu oferty i terminach. Efektywność to klucz do dobrej pracy w naszej branży. A klient z kilkoma produktami jest po prostu bardziej lojalny i przywiązany do tego sprzedawcy, który potrafi i chce zaoferować mu różnorodne rozwiązania.
Wymogi prawne dystrybucji
Nasza branża jest dość mocno regulowana i kontrolowana przez urzędy nadzoru. I dobrze, bo polisa to nie tylko taryfa, cena i prowizja, ale to odszkodowanie, które klient powinien dostać w przypadku szkody. Produkty podlegające pod ustawy oczywiście mają zasady określone i takie same dla wszystkich klientów. To prostsze, ale i tak zdarza się popełniać błędy, zawsze warto jednak wiedzieć, w jakich przypadkach ta polisa obowiązkowa nie zadziała, warto, żeby klient to wiedział.
Trudniej już jest w ubezpieczeniach dobrowolnych, gdzie każde TU ma swoje OWU i nie każda potrzeba klienta zostanie w pełni zaspokojona w danym TU.
RODO jest oczywiste, nie wolno nam bez wiedzy i zgody klienta magazynować jego danych i ich przekazywać. IDD i wymóg APK to już ochrona klienta w pełni. Ale dobrze udokumentowane APK to również ochrona dla nas. Czy to można zrobić dobrze, prowadząc rejestry ręcznie – nie, nie można. To się nie ma prawa udać. Tylko dobry CRM, który rejestruje zmiany danych w czasie, pomoże nam skutecznie te rejestry prowadzić.
Proces od pozyskania klienta do rozliczenia i skutecznego wznowienia
Ciągle bardzo niewielu agentów prowadzi swoje strony internetowe lub fanpage, które są dobrze pozycjonowane lub posiadają duże zasięgi i mogą skutecznie przyciągać nowych klientów. To kolejne pole do rozwoju i wymóg naszych czasów. Gdzie klienci szukają dziś towarów i usług? Oczywiście w internecie. Jeżeli myślę o zawodzie agenta dziś i w przyszłości, to oczywiście nie może mnie nie być w sieci. Strona, która się dobrze pozycjonuje, i media społecznościowe do bieżącej komunikacji pozwalają na to, żeby klienci mnie odnajdowali, zapoznali się z tym, co i jak robię, zdobyli trochę zaufania i uzyskali oferty dla swoich potrzeb.
Oczywiście najlepiej, gdy ta strona i media są w sposób automatyczny połączone z CRM i to tam wpadają zapytania od klientów, które mogę obsłużyć. Komunikacja w obydwie strony dla zaawansowanych użytkowników internetu. Konto dla klienta, dzięki któremu ma podgląd na swoje polisy, bez potrzeby ich drukowania lub przechowywania w segregatorach. Oczywiście dosprzedaże i aktywne wznowienia.
Pewnie jeszcze wiele osób z branży pamięta biura pełne segregatorów z dokumentami, kopiami polis głównie. No właśnie, a dziś takim centrum gromadzenia dokumentacji może i powinien być CRM. Ważne jednak, żeby taka dokumentacja czy polisowa, czy zdjęciowa była możliwa do rejestracji w bardzo prosty sposób.
Czyli kierunek tak naprawdę jest jeden – tzw. wrzutnie dokumentów, które są poprzez system rozpoznawane i rejestrowane do konkretnej polisy lub klienta. Na dziś możliwe już, chociaż nie najłatwiejsze. Ale oczywiście kierunek, że pojedynczy dokument jest rejestrowany pod pojedynczą polisę i jeszcze ma problem z identyfikacją danych, to za moment musi być przeszłość. Jest to sposób bardzo pracochłonny, a co za tym idzie, generujący duże koszty po stronie agenta.
Kierunek zmian 2024 i dalej
Sztuczna inteligencja i jej zastosowanie w marketingu, sprzedaży, obsłudze i innych aspektach dystrybucji ubezpieczeń. To oczywiście już się dzieje, na dziś najczęściej wykorzystywana w obsłudze posprzedażowej bezpośrednio w TU, likwidacji szkód. Przeszukiwanie danych, OWU, pisanie artykułów, reklama, media to obszary, gdzie już widać udział AI. Jak daleko jeszcze to będzie wykorzystane i jak skutecznie, czas pokaże, ale to się dzieje.
Multikanałowość w komunikacji z klientem to zauważalny trend, kiedyś głównie rozmowa twarzą w twarz, a teraz: e-mail, Messenger, Whatsapp, czaty, spotkania online na kilku różnych platformach, aplikacje, strony internetowe, telefon. Dużo tego i trzeba się sprawnie w tym poruszać i kanalizować te wszystkie narzędzia w jednym miejscu do zbierania i przechowywania informacji o kliencie, czyli CRM. Sprawne łączenie tych komunikatorów z CRM to też będzie ważny element rozwoju technologii.
Porównywarki z niewielką ilością danych do wpisania. W komunikacji korzystanie z bazy CEPiK, dane firm to GUS. Czyli korzystanie przez systemy z baz, gdzie te dane już są w celu upraszczania szukania ofert przez klienta. Na dziś klienci często rezygnują z porównywarek, właśnie ze względu na jakiś ogrom informacji, które muszą podać. To się będzie zmieniało wraz z rozwojem i możliwością korzystania z baz danych, które już są.
Zapraszamy do współpracy z msm.pl i korzystania z autorskiego systemu CRM – Multiorkan.
Jaka jest realna funkcja umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC ppm, o której wielu posiadaczy czy kierujących pojazdami zapomina? To ubezpieczenie z jednej strony zapewnia ochronę interesów poszkodowanego, ale również zabezpiecza majątek osoby odpowiedzialnej przed finansowymi skutkami wyrządzenia szkody.
Należy jednak mieć na uwadze to, że ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK wskazuje wyjątki, przy których wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela nie zwalnia sprawców z finansowej odpowiedzialności za naprawę szkody. W takich sytuacjach możemy mieć więc do czynienia z regresem ubezpieczeniowym.
Regres powstaje w sytuacji, kiedy ubezpieczyciel dokonał wypłaty odszkodowania, realizując zapisy umowy ubezpieczenia, a okoliczności, które towarzyszyły wypadkowi, dają prawo żądania od sprawcy szkody zwrotu poniesionych kosztów.
Kluczowy jest tu art. nr 43 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK. Zgodnie z nim ubezpieczyciel może dochodzić zwrotu wypłaconego z tytułu OC ppm odszkodowania, jeżeli kierujący:
wyrządził szkodę umyślnie;
wyrządził szkodę w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości;
wyrządził szkodę po użyciu środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;
wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa;
zbiegł z miejsca zdarzenia.
Ustawodawca w art. 43 ustawy wskazał zamknięty katalog przypadków, w których ubezpieczycielowi będzie przysługiwało prawo roszczenia regresowego.
W cytowanym art. 43 wskazano również, że regres z tytułu umowy ubezpieczenia OC ppm może być kierowany wyłącznie do kierowcy pojazdu, który wypełnił przesłanki wymienione w przedmiotowym artykule. Bez znaczenia jest, czy kierowca pojazdu jest osobą, z którą została zawarta umowa ubezpieczenia OC, czy też osobą trzecią.
Pomińmy w tym miejscu to, że należałoby rozważyć sytuację prawną przypadku, jeśli kierowcą pojazdu w chwili zdarzenia była osoba małoletnia. Skupmy się zaś na tym, że wiele kontrowersji budziło i nadal budzi dochodzenie przez ubezpieczyciela zwrotu wypłaconego odszkodowania od kierującego pracownika, który wyrządził szkodę, wykonując obowiązki pracownicze.
W tym miejscu należy wskazać również zapis art. 120 Kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 tegoż artykułu w razie wyrządzenia przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych szkody osobie trzeciej, zobowiązany do naprawienia szkody jest wyłącznie pracodawca.
Istnieje jednak prawo pracodawcy do dochodzenia ewentualnego regresu od pracownika (…) § 2 Wobec pracodawcy, który naprawił szkodę wyrządzoną osobie trzeciej, pracownik ponosi odpowiedzialność przewidzianą w przepisach niniejszego rozdziału.
Jeżeli jednak pracownik umyślnie wyrządził szkodę, jest obowiązany do jej naprawienia w pełnej wysokości zgodnie z art. 122 k.p. Tym samym zastosowanie art. 120 k.p. jest wyłączone.
Zatem jeśli pracownik przy wykonywaniu przez niego obowiązków służbowych z winy nieumyślnej wyrządzi szkodę osobie trzeciej, nie będzie za nią odpowiadał. W tej kwestii wypowiedział się również Sąd Najwyższy, np. w uchwale z 7 listopada 1977 r., III CZP 80/77, OSNC 1978.
Polski startup Petsy pozyskał ponad 1,1 mln euro od inwestorów. Środki posłużą do dopracowania platformy oraz zapewnią rozwój startupu na rynku w Czechach – poinformował cashless.pl, powołując się na doniesienia tech.eu.
Serwis podał także, że Petsy pracuje nad kolejną rundą finansowania. Pieniądze z niej mają umożliwić zaoferowanie usług w krajach regionu DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) oraz rozwinięcie działu zajmującego się zbieraniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych.
Warta dołączyła do grona najemców kompleksu The Park Kraków. Ubezpieczyciel przeniesie się do nowego biura o powierzchni 1,7 tys. m kw. w listopadzie tego roku.
– Nieustannie poszukujemy rozwiązań, które zapewnią najlepsze warunki pracy pracownikom Warty, nie tylko w centrali, alerównież w jednostkach terenowych. Nowe biuro Warty w kompleksie The Park Kraków zostało zaprojektowane z myślą o komforcie naszych pracowników oraz nowoczesnych rozwiązaniach wspierających efektywność pracy. Jestem pewny, że praca w takich warunkach pozwoli nam jeszcze efektywniej wykorzystać potencjał zespołu i wesprze dynamiczny rozwój naszej firmy w tym regionie – mówi Michał Dwurzyński, dyrektor Departamentu Administracji Warty.
The Park Kraków będzie docelowo liczył 8 budynków biurowych, w których dostępne będzie ok. 100 tys. m kw. powierzchni najmu. Cały kompleks został zaprojektowany zgodnie z zasadami biophilic design. Na dachach są zainstalowane panele fotowoltaiczne, zwiększające udział zielonej energii, a w budynkach wdrożony jest system optymalizacji zużycia wody, gdzie woda deszczowa wykorzystywana jest do podlewania zieleni. W zewnętrznych strefach spotkań i relaksu przewidziane są fontanny wody pitnej, które pozwolą na ograniczenie zużycia plastiku.
Ruszyło głosowanie internautów na najlepsze raporty ESG i raporty zintegrowane w organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu konkursie „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Głosowanie internautów potrwa do 30 września. Wyniki 18. edycji konkursu zostaną ogłoszone 29 października na uroczystej gali podczas Greenpact – European ESG Summit w Poznaniu.
Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” to inicjatywa FOB skierowana do firm, organizacji i instytucji publikujących raporty zrównoważonego rozwoju i raporty zintegrowane oraz do zainteresowanych tą tematyką. Ma na celu upowszechnianie kwestii sprawozdawczości w obszarze ESG oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i dobrych praktyk w tym zakresie.
Lloyd’s, najbardziej liczący się na świecie rynek ubezpieczeń i reasekuracji, ogłosił mocny zestaw wyników za I połowę 2024 r., z całkowitym zyskiem przed opodatkowaniem w wysokości 4,9 mld funtów. Jest to o miliard funtów więcej niż za I połowę 2023 r.
Rynek zademonstrował konsekwentną dyscyplinę w I półroczu 2024, osiągając zysk z działalności ubezpieczeniowej na poziomie 3,1 mld funtów, o 0,6 mld funtów więcej niż rok wcześniej. Lloyd’s nadal realizował zrównoważony, rentowny rozwój, o czym świadczy wzrost składki przypisanej brutto o 6,5%, do 30,6 mld funtów (29,3 mld funtów w I poł. 2023 r.), osiągnięty dzięki wzrostowi wolumenu (5%) i podwyżkom cen (1,5%).
Współczynnik łączony dla rynku Lloyd’s uległ poprawie r/r, do 83,7% (z 85,2% za I poł. 2023 r.) i jest to najlepszy półroczny wynik od 2007 r.
Zwrot z inwestycji na poziomie 2,1 mld funtów (1,8 mld funtów za I poł. 2023 r.) był przede wszystkim rezultatem wysokich zwrotów z instrumentów o stałym dochodzie, uzupełnionym o wysoki wzrost na rynkach akcji.
Dążenie do poprawy wydajności i redukcji kosztów skutkowało dalszym obniżeniem o 1,7%, do 49,2%, współczynnika szkodowości niekatastroficznej i poprawą współczynnika kosztowego do 34,5%.
Dyscyplina kapitałowa i odporność bilansu Lloyd’s przejawia się w centralnym współczynniku wypłacalności wynoszącym 520% (503% za cały 2023 r.) i współczynniku wypłacalności w skali całego rynku wynoszącym 206%.
– Doskonałe wyniki rynku Lloyd’s reprezentują połączenie zdyscyplinowanego underwritingu, inteligentnego rozwoju organicznego i rzeczywistej siły bilansu. To dobra wiadomość dla inwestorów na rynku ubezpieczeniowym Lloyd’s oraz dla naszych klientów, których nadal wspieramy, podczas gdy świat jest coraz bardziej ryzykowny – powiedział John Nigel, CEO Lloyd’s.
Trzy europejskie urzędy nadzoru (EUNB, EIOPA i ESMA) opublikowały 10 września sprawozdanie na temat zagrożeń i słabości w systemie finansowym UE. W dokumencie podkreślono utrzymującą się dużą niepewność gospodarczą i geopolityczną. Europejscy nadzorcy ostrzegają krajowe organy nadzoru przed zagrożeniami dla stabilności finansowej wynikającymi z powyższych czynników i wzywają wszystkich uczestników rynku finansowego do zachowania stałej czujności.
W raporcie przypomniano, że utrzymujący się pod koniec 2023 r. i na początku 2024 r. spadek inflacji skłonił banki centralne do rozpoczęcia luzowania polityki pieniężnej. Rynki finansowe osiągnęły dobre wyniki w przewidywaniu przyszłych obniżek stóp procentowych i poprawy perspektyw makroekonomicznych, z wyjątkiem krótkotrwałego, ale gwałtownego spadku cen akcji w sierpniu. Pozostaje jednak znaczna niepewność co do przyszłej ścieżki światowej gospodarki, inflacji i polityki pieniężnej oraz wzajemnego oddziaływania tych czynników w różnych jurysdykcjach.
W związku z trwającymi wydarzeniami geopolitycznymi, takimi jak rosyjska agresja na Ukrainę, wojna na Bliskim Wschodzie oraz wybory w Unii Europejskiej i USA, istnieje możliwość nagłych zmian perspektyw gospodarczych i oczekiwań rynkowych. Wysoka zmienność rynku w sierpniu dała wgląd w utrzymujący się potencjał nagłych zmian perspektyw i oczekiwań rynkowych. W ocenie europejskich nadzorów obecna wysoce niepewna sytuacja nadal wiąże się z istotnymi zagrożeniami dla stabilności finansowej i ryzykami operacyjnymi, które wymagają czujności ze strony wszystkich uczestników rynku finansowego.
W kontekście tych zagrożeń i słabości Wspólny Komitet Europejskich Urzędów Nadzoru zaleca właściwym organom krajowym, instytucjom finansowym i uczestnikom rynku podjęcie następujących działań politycznych:
instytucje finansowe i organy nadzoru powinny być w gotowości do stawienia czoła skutkom utrzymujących się wysokich stóp procentowych dla gospodarki realnej;
ryzyko kredytowe powinno być nadal monitorowane i starannie zarządzane, ponieważ jego potencjalna materializacja pozostaje sporym zagrożeniem; podkreśla to potrzebę tworzenia odpowiednich poziomów rezerw i perspektywicznej polityki w tym zakresie, przy jednoczesnym utrzymaniu ostrożnej i aktualnej wyceny zabezpieczeń;
instytucje finansowe muszą być elastyczne i sprawne oraz dysponować odpowiednimi planami i procesami, aby sprostać wielorakim nieoczekiwanym krótkoterminowym wyzwaniom;
instytucje finansowe i organy nadzoru powinny zachować czujność w odniesieniu do wpływu inflacji na rozwój produktów oraz wobec zagrożeń dla stabilności operacyjnej i finansowej, mogących wynikać z cyberryzyka – jako przykład podano lipcowe globalne zakłócenia informatyczne spowodowane nieudaną aktualizacją oprogramowania przedsiębiorstwa zajmującego się cyberbezpieczeństwem.
Aleksandra E. Wysocka: – Poinformowaliście niedawno o planach rozpoczęcia działalności w Polsce. Kto będzie docelowo odpowiedzialny za polski biznes Genertel?
Giacomo Trovato: – Genertel wchodzi na polski rynek internetowej sprzedaży ubezpieczeń dla samochodów osobowych, motocykli i pojazdów dostawczych z nową marką Redclick, oferującą usługi cyfrowe i zorientowaną na ciągły dialog z klientami za pośrednictwem kanałów online. Proces zakupu będzie w pełni online, a pomoc i obsługa klienta będą dostępne za pośrednictwem strony internetowej www.redclick.pl oraz aplikacji Redclick, podobnie jak składanie reklamacji i przetwarzanie dokumentacji. Usługa będzie zarządzania przez zespół Genertel Italy, który jest odpowiedzialny za Redclicka na polskim rynku i będzie działał bezpośrednio z Włoch w ramach freedom of services. W przypadku usług związanych z likwidacją szkód będziemy polegać na strukturze Generali Polska, z przeznaczonym dla naszych klientów numerem telefonu.
Kiedy ruszy sprzedaż?
– Rozpoczęliśmy naszą kampanię komunikacyjną, aby Polacy poznali markę Redclick. Sprzedaż wystartuje za kilka tygodni, 1 października, ale już teraz oferujemy bardzo korzystną promocję dla wszystkich potencjalnych klientów. Wystarczy bezpłatnie zarejestrować się na naszej stronie internetowej i pobrać kupon do wykorzystania po rozpoczęciu sprzedaży. Dzięki temu uzyskujemy 2 bony o wartości 8,3% składki każdy: pierwszy zostanie przyznany po zakupie ubezpieczenia, drugi – automatycznie w następnym roku, gdy polisa zostanie odnowiona.
Jaki jest profil polskiego klienta Redclick?
– Zamiast o profilu, wolałbym mówić o postawie Polaków, do których kierujemy nasz produkt: są skłonni do zakupów online i szukają rozwiązań, które umożliwiają im samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w sposób prosty i spersonalizowany. Priorytetem jest dla nich oszczędność czasu i wygoda.
Czy oferta Redclick będzie obejmowała auta elektryczne?
– Tak, oczywiście. Oferta obejmuje także specjalną usługą assistance dla samochodów elektrycznych, która uwzględnia holowanie do stacji ładowania w przypadku rozładowania akumulatora. W naszej ofercie będziemy mieli najbardziej znane ubezpieczenia, ale także innowacyjne usługi, takie jak polisa od następstw nieszczęśliwych wypadków, która obejmuje ochronę w przypadku krótkoterminowego wynajmu samochodów oraz podczas prowadzenia innych pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC, takich jak rowery czy hulajnogi. Ponadto Redclick będzie oferować ubezpieczenie AC podzielone na pięć podstawowych elementów: od kradzieży i pożarów, od kolizji z udziałem dzikich zwierząt, od kolizji i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe, od kolizji, wandalizmu i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe oraz ubezpieczenie szyb.
Wszystko to ma na celu umożliwienie zakupu tylko tego, czego klienci potrzebują w danym momencie, przenosząc zaletę prawdziwego value for money na najwyższy poziom.
Czy Redclick myśli o potencjalnym partnerstwach w Polsce?
– Nasze działania w Polsce rozpoczynamy z bezpośrednią sprzedażą online, ale rozważamy kilka propozycji obecności w porównywarkach ubezpieczeń.
Ilu klientów planujecie pozyskać w pierwszym roku działalności?
– Grupa Generali z powodzeniem finalizuje swój plan biznesowy „Lifetime Partner ‘24: Driving Growth” i przygotowuje strategię na kolejne trzy lata, w której nasze cele zostaną uwzględnione. Może to być okazja do ponownej rozmowy na ten temat w przyszłości.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.