Blog - Strona 249 z 1527 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 249

PZU zachęca do zakupu NNW dla dziecka

0
Źródło zdjęcia: PZU

W najnowszej kampanii marketingowej PZU przypomina, że początek nowego roku szkolnego to dla rodziców dobry moment, by oprócz niezbędnych przyborów oraz książek, zapewnić swojemu dziecku ubezpieczenie NNW.

– Wielu rodziców decyduje się na gotową ofertę ubezpieczenia, dostępną w placówce, do której uczęszcza dziecko. Warto jednak pamiętać, że ubezpieczenie, które kupujemy za pośrednictwem szkoły, jest zwykle dostosowane do możliwości finansowych wszystkich rodziców, co może oznaczać niższą składkę, ale też niższą sumę ubezpieczenia i węższy zakres ochrony – tłumaczy Małgorzata Skibińska, szefowa Pionu Produktów Grupy PZU.

Poza gotowymi propozycjami dostępnymi w szkołach PZU oferuje rodzicom również możliwość samodzielnego ubezpieczenia dziecka i dostosowanie zakresu ochrony do indywidualnych potrzeb.

– Oferowane przez nas ubezpieczenia NNW dla dzieci i młodzieży dają rodzicom większy spokój i poczucie, że mogą liczyć na pomoc w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia. Dzięki temu łatwiej im wspierać swoje pociechy w rozwijaniu pasji i czerpaniu radości z aktywności fizycznej – dodaje Małgorzata Skibińska.

W ostatnim czasie PZU rozpoczął kampanię marketingową, w ramach której promuje NNW dla dzieci i młodzieży. Przy tworzeniu kreacji zakład po raz pierwszy w działaniach komunikacyjnych wykorzystało narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, tworząc zarówno formaty statyczne, jak i animacje. Kreacje stworzyły zespoły PZU: Kreacji Marketingowej i Komunikacji Marki. Kampanijne działania obejmują kanał digital. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.

(AM, źródło: PZU)

Nowe przepisy dotyczące rejestru pośredników już niedługo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 sierpnia w Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie ministra finansów z dnia 21 sierpnia 2024 roku w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz udostępniania informacji z tego rejestru.

Celem aktu jest realizacja upoważniania ustawowego zawartego w art. 52 ust. 10 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz. U. z 2023 r. poz. 1111, z późn. zm.). Zgodnie z nim ministerstwo określa, w drodze rozporządzenia:

  • szczegółowy sposób i tryb prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych, w tym uzyskiwania dostępu do niego,
  • sposób współpracy Komisji Nadzoru Finansowego i Polskiej Izby Ubezpieczeń w zakresie dotyczącym udzielania informacji określonych w art. 52 ust. 6 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,
  • sposób udostępniania zakładowi ubezpieczeń informacji, o której mowa w art. 52 ust. 4a ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,
  • sposób udostępniania informacji z rejestru, z uwzględnieniem konieczności zapewnienia jego sprawnego funkcjonowania.

Konieczność wydania rozporządzenia powstała wskutek zmiany wprowadzonej przez art. 32 pkt. 9 lit. b ustawy z dnia 16 sierpnia 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku. Zmiana ta weszła w życie z dniem 29 września 2023 r. Polega ona na określeniu sposobu udostępniania przez KNF zakładowi ubezpieczeń, nie częściej niż raz na kwartał, zbiorczej informacji o aktualnych wpisach w rejestrze agentów, objętych wpisem danej firmy. W pozostałym obszarze projektowany akt powtarza dotychczasowe regulacje zawarte w rozporządzeniu z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

(AM, źródło: Dziennik Ustaw)

Ekstremalne temperatury niedocenianym zagrożeniem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem ekspertów Europę coraz częściej będą nawiedzać fale upałów, powodujące wzrost śmiertelności. W Polsce nie jest to jeszcze wielki problem, ale wraz z coraz częściej występującymi ekstremalnymi upałami będzie on narastać – informuje money.pl.

Wpływu upałów na poziom śmiertelności nie monitoruje Ministerstwo Zdrowia, które w odpowiedzi na pytania serwisu wskazało, że nie posiada odpowiednich danych na ten temat. Instytut Globalnego Zdrowia w Barcelonie (ISGlobal) oszacował z kolei, że statystycznie na milion mieszkańców Polski z powodu upałów umiera średnio 16 osób. Jest to piąta najniższa wartość na Starym Kontynencie.

Rafał Mańkowski, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, mówi money.pl, że choć upały są groźne głównie dla mieszkańców południa Europy, to jednak zwiększona częstotliwość ekstremalnych temperatur może sprawić, iż problem zwiększy się także w naszym kraju. Dorota M. Fal, doradczyni zarządu PIU, apeluje o monitoring zgonów spowodowanych upałem i podejmowanie działań osłonowych. Ekspertka zwraca uwagę, że w modelach ubezpieczycieli życiowych nie widać wzrostu śmiertelności spowodowanej falami upałów, ponieważ upały zabijają głównie osoby starsze z chorobami przewlekłymi, w większości kobiety. A w przypadku takich osób podwyższone ryzyko śmierci zostało już uwzględnione przez ubezpieczycieli.

Więcej:

money.pl z 1 września, Karolina Wysota „Słoneczny kiler. O tym problemie u nas cicho. Polska zagrożona”

(AM, źródło: money.pl)

Ile świat wydaje na ubezpieczenia?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny rynek ubezpieczeniowy, obejmujący ubezpieczenia na życie i non-life, w ciągu czterech lat osiągnął wzrost o 25%. Całkowita wartość składek wzrosła z nieco poniżej 8 bln dol. w 2020 r. do ponad 9 bln dol. obecnie.

Należy się spodziewać, że globalne wydatki na ubezpieczenia wzrosną o kolejne 10% i do 2028 r. osiągną niemal 10 bln dol. – podaje agencja Clickout Media na podstawie danych przedstawionych przez Stocklyst.com. Całkowita suma wydatków na ubezpieczenia będzie rosnąć średnio o 200 mld dol. rocznie.

Wzrost gospodarczy, rosnąca klasa średnia, osiągnięcia technologiczne, takie jak insurtech, dzięki któremu produkty ubezpieczeniowe są tańsze i łatwiej dostępne przez platformy cyfrowe, oraz zmieniający się krajobraz ryzyka napędzają rozwój rynku ubezpieczeniowego. W 2017 r. składka przypisana brutto na globalnym rynku ubezpieczeniowym wyniosła 7,24 bln dol. według danych Statista. Na koniec 2020 r. suma ta wzrosła do niemal 8 bln dol.

Pandemia sprzyjała wzrostowi rynku, uwypuklając znaczenie ubezpieczeń zdrowotnych i na życie i uświadamiając firmom konieczność ubezpieczania się od utraty dochodu i innych ryzyk związanych z pandemią. W rezultacie ogólna suma wydatków na ubezpieczenia skoczyła w 2021 r. o 8,6%, do 8,64 bln dol. i był to do tej pory najwyższy roczny przyrost.

Choć w ostatnich trzech latach wskaźniki rocznego wzrostu były niższe i wynosiły 2,5–3,5%, całkowita suma wydatków na ubezpieczenia wzrosła w 2024 r. do 9,09 bln dol., jako że wyrosły nowe rynki, a dotychczasowe zwiększyły swoje potrzeby ubezpieczeniowe. Trend wzrostowy będzie trwał, a globalne wydatki na ubezpieczenia będą rosnąć średnio o 200 mld dol. rocznie, osiągając w 2028 r. 9,91 bln dol.

W globalnym porównaniu Stany Zjednoczone pozostaną absolutnym liderem, generując niemal połowę globalnej składki. Statista spodziewa się, że składka przypisana brutto na rynku amerykańskim do 2028 r. wzrośnie o 11% i osiągnie 5,15 bln dol., więcej niż rynki europejski (wzrost 4,2%, do 1,73 bln dol.) i azjatycki (wzrost o 7,9%, do 2,2 bln dol.) razem wzięte.

Wydatki na ubezpieczenia non-life będą nadal napędzać wzrost rynku, rosnąc dużo szybciej niż w sektorze życiowym i na całym rynku. Według danych oferowanych przez Statista całkowita suma składek non-life do 2028 r. wzrośnie o 10,5% i zbliży się do 6 bln dol. W segmencie życiowym wzrost wyniesie 6,8%, do 3,92 bln dol.

Jednocześnie współczynnik szkodowy w segmencie non-life wzrośnie w ciągu następnych czterech lat z 45,3% do 46,4%, przy wzroście całkowitej wartości wypłat odszkodowań z 2,46 bln dol. do 2,78 bln dol. Z drugiej strony w segmencie życiowym współczynnik szkodowy zmniejszy się z 57% do 56%, przy całkowitej wartości wypłaconych świadczeń sięgającej 2,19 bln dol. w 2028 r.

AC

Ukraina: Rośnie liczba szkód komunikacyjnych za granicą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W okresie styczeń–czerwiec 2024 r. liczba roszczeń odszkodowawczych z polis Zielonej Karty dotyczących ukraińskich kierowców za granicą wzrosła o 12,8% r/r i wyniosła 8000 – wynika z danych Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych w Ukrainie.

Według Biura łączna suma wypłaconych z tego tytułu odszkodowań to 26 mln euro, o 19% więcej niż rok wcześniej. Ten wzrost wynika ze zwiększenia się przeciętnej wartości szkody i częstości szkód za granicą w porównaniu z 2023 r. W I poł. 2024 r. największą liczbę szkód zlikwidowanych z polis Zielonej Karty odnotowała firma ubezpieczeniowa USG (1715 spraw, 5,6 mln euro). Znaczną liczbę szkód zlikwidował również PZU Ukraina.

(AC, źródło: Xprimm)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 36/2024

0

Dodatek specjalny: MULTIAGENT

  • B2B360.COM: Ranking Top20 multiagencji ubezpieczeniowych – str. 5
  • Piotr Bartos, Insly: Wypracujmy razem jednolity standard dystrybucji – str. 6
  • Waldemar Poberejko, Marta Piasecka: III Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych. Najważniejsze wydarzenie jesieni w Polsce! – str. 7
  • Anna Pająkowska, msm.pl: CRM w pracy efektywnego agenta to konieczność – str. 8
  • Martin Švec: Simplea – nowa marka na polskim rynku – str. 10
  • Beata Janczarska, ecom: Platforma AgentBox odpowiada na trendy – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Szkody katastroficzne dopiekły ubezpieczycielom – str. 2
  • Tomasz Luty: Sezon ogórkowy – czy nadal istnieje w komunikacji ubezpieczeń? – str. 18
  • Piotr Okrasa: Czy regres z umowy ubezpieczenia OC ppm może być kierowany wyłącznie do kierującego pojazdem? – str. 18
  • Jan Grzesikiewicz: Jak ustrukturyzować procesy w głowie agenta – str. 19
  • Cezary Goździeniak: Kiedy ubezpieczenie Business Interruption ma rację bytu? – str. 19
  • Katarzyna Pilczuk: Analiza potrzeb a teoria półkul mózgu – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Zachowanie i zabezpieczenie źródła przychodów spółki polisą na życie – str. 21
  • Adam Kubicki: Poznaj proste techniki zamknięcia sprzedaży – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Łada Drozda, Emocjonalny (nie)ład w pracy, wydawnictwo Onepress – str. 22

PZU zaprasza brokerów na szkolenie IDD o OC przewoźnika drogowego i spedytora

0

10 września PZU SA organizuje szkolenie zawodowe dla brokerów. Wydarzenie zatytułowane „Ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego i spedytora” jest objęte patronatem medialnym „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Podczas szkolenia eksperci Pionu Klienta Korporacyjnego PZU SA omówią specyfikę rynku transportu towarowego, w tym główne wyzwania i perspektywy rozwoju oraz przedstawią przykład szkody w ubezpieczeniu OCPD. Ponadto zaprezentują ofertę PZU w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego i spedytora, a także korzyści ze współpracy z zakładem.

Szkolenie poprowadzą Dorota Sworowska, koordynatorka ds. underwritingu w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU, oraz Grzegorz Ornoch, Senior Underwriter w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU.

Na szkolenie należy zarejestrować się za pośrednictwem adresu mailowego w służbowej domenie (domena kancelarii brokerskiej). W przypadku problemów technicznych niezależnych od PZU nie ma możliwości powtórzenia szkolenia. Odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia zostaną przesłane zbiorczo do wszystkich uczestników w ciągu maksymalnie 3 tygodni.

Szkolenie odbędzie się 10 września w godz. 10.00–11.15. Wydarzenie w formie webinaru będzie przeprowadzone w trybie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia IDD.

Rejestracja

(AM, źródło: PZU)

Kiedy i jak przejść do finalizacji sprzedaży

0
Adam Kubicki

Wyróżnić można cztery warunki, które muszą być spełnione w fazie identyfikacji potrzeb i prezentacji produktu, zanim będziesz miał prawo poprosić klienta o podjęcie decyzji.

1. Klient musi naprawdę potrzebować tego, co chcesz mu sprzedać. Twoje rozwiązanie musi naprawdę rozwiązywać jego problem lub zaspokajać rzeczywistą potrzebę. Zarówno ty, jak i klient musicie być w pełni świadomi istnienia i formy tej potrzeby.

2. Klient musi być w stanie użyć twojego rozwiązania. Chcesz, aby w pełni wykorzystał cały jego potencjał – innymi słowy, aby osiągnął maksymalną korzyść. Nie możesz więc nawet próbować sprzedać drogiego lub zaawansowanego ubezpieczenia niewielkiej firmie, która nie jest w stanie w pełni wykorzystać jego możliwości.

3. Klient musi mieć pieniądze na zaproponowane przez ciebie rozwiązanie. Musi dysponować wystarczająco dużymi zasobami finansowymi, by kupić twój produkt lub twoją usługę bez szkody dla siebie. Korzyści, jakie osiągnie, muszą znacznie przekraczać koszty.

4. Klient musi naprawdę chcieć nabyć twoje rozwiązanie. Co więcej, musi tę chęć jasno dać ci do zrozumienia, zanim będziesz mógł poprosić go o decyzję. Jeśli spróbujesz zakończyć sprzedaż przed takim czytelnym sygnałem ze strony klienta, możesz doprowadzić – i zdarza się to dość często w tym ostatnim momencie – do fiaska.

Skąd masz wiedzieć, że klient naprawdę potrzebuje twojego ubezpieczenia, może sobie na nie pozwolić i pragnie je od ciebie kupić? To proste. Klient wyraża to bezpośrednio, mówiąc: „To wygląda naprawdę dobrze” lub też w jakikolwiek inny sposób daje ci czytelny sygnał gotowości do zakupu, na przykład przechylając się w twoją stronę, stając się bardziej pozytywny i ożywiony, podnosząc i trzymając przez dłuższą chwilę twoje materiały opisujące propozycję albo też przytakując twoim słowom z uśmiechem na ustach.

Jeżeli klient nie dał jednoznacznego sygnału, możesz zadać mu dwa pytania, które pozwalają ocenić, czy jest gotowy do zamknięcia sprzedaży. Pierwsze z nich brzmi: „Czy ma pan/pani jeszcze jakieś pytania lub uwagi, których jeszcze nie omówiliśmy?”. Jeżeli powie „nie”, to znaczy, że wyciągnął już wnioski i jest gotów do podjęcia ostatecznej decyzji. W tym przypadku „nie” znaczy w gruncie rzeczy: „Tak, jestem gotów na kolejny krok”. Drugie pytanie brzmi: „Czy jak dotąd ta oferta wydaje się panu/pani sensowna?”. W tym wypadku „tak” oznacza, że jest gotów do zakupu.

Jak umiejętnie przejść do zamknięcia sprzedaży? Podam prosty i skuteczny przykład. Pod koniec rozmowy pytasz po prostu: „Czy jak dotąd ta oferta ma dla pana/pani sens?”. Gdy klient odpowie: „Tak, wygląda naprawdę nieźle”, mówisz: „No cóż, w takim razie, dlaczego by tego nie wypróbować?”. To pytanie w gruncie rzeczy składa się z dwóch części. Pierwsza z nich (dlaczego by…) daje klientowi możliwość zadania kolejnych pytań lub zgłoszenia jeszcze jakichś zastrzeżeń. Natomiast druga część (wypróbować) zachęca go do działania, sugerując jednocześnie, że cała decyzja nie jest przecież aż tak istotna. Przecież klient ma tylko „spróbować”. Nawet jeśli w rzeczywistości pytanie to oznacza, że będzie on musiał zapłacić za oferowany mu pakiet ubezpieczeń, to jednak obniża poziom stresu i sprawia, że podjęcie decyzji staje się łatwiejsze.

Jeżeli oferujesz stałą współpracę, możesz spytać: „Jeśli podoba się panu/pani to, co pokazałem, dlaczego mielibyście nas nie wypróbować?”. Mówiąc „nas”, masz na myśli całą swoją firmę lub organizację i sugerujesz, że to ona „obejmie” czule klienta i będzie go wspierać.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Wracaj do równowagi

0
Simone Stolzoff, Życie to coś więcej niż praca. Jak odzyskać równowagę między sferą zawodową i prywatną, tłum. Marcin Kowalczyk, Wydawnictwo MT Biznes, 288 stron, cena 38,94 zł

Dla wielu ludzi praca jest źródłem tożsamości, czymś w rodzaju religii – zapewnia pensję, ale także poczucie wartości, wspólnoty i sens życia. Pytanie brzmi: jakim kosztem?

Przeczytaj książkę Simone’a Stolzoffa „Życie to coś więcej niż praca. Jak odzyskać równowagę między sferą zawodową i prywatną”, a przekonasz się, w jaki sposób praca zdominowała nasze życie. Dowiesz się, dlaczego tak trudno jest nam odpuścić. Poznasz strategie budowania zdrowego stosunku do zawodowej części naszego życia. Odzyskaj swoje życie w świecie skoncentrowanym na zarabianiu pieniędzy!

Historie słynnych szefów kuchni, bankierów z Wall Street, zapracowanych nauczycieli, wytrwałych aktywistów, a nawet bibliotekarek pokazują, co tracimy, gdy praca staje się czymś więcej niż tylko pracą.

Książka obala mity i skłania do refleksji nad pytaniami:

  • Jak oddzielić to, kim jesteśmy, od tego, co robimy?
  • Dlaczego utożsamiamy poczucie własnej wartości z ilością zarabianych pieniędzy?
  • Co to znaczy „wystarczająco dobra praca”?

– Aktualny i przekonujący głos za tym, by dostosowywać pracę do naszego życia, zamiast wciskać nasze życie w przestrzeń wokół pracy. To sygnał alarmowy dla ludzi, którzy czują się przepracowani, i liderów, którzy stracili z oczu swoje człowieczeństwo – recenzuje publikację Adam Grant, jeden z najważniejszych teoretyków zarządzania, autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy, gospodarz podcastu „WorkLife”.

– Simone Stolzoff proponuje korektę współczesnego trendu, by postrzegać pracę albo jako samo zło, albo ją nadmiernie gloryfikować. Pokazuje, że obie skrajności są złe, a praca to po prostu jeden z wielu elementów, które składają się na coś, co można nazwać dobrym życiem – podkreśla Cal Newport, autor bestsellerów Cyfrowy minimalizm oraz Praca głęboka.

Simone Stolzoff jest dziennikarzem i konsultantem, który współpracuje z liderami, doradzając im, jak uczynić miejsce pracy bardziej skoncentrowanym na człowieku. Pracował jako główny projektant w globalnej firmie innowacyjnej IDEO, a jego teksty publikowano na łamach takich czasopism, jak: „The New York Times”, „The Washington Post”, „The Wall Street Journal”, „The Atlantic”. Jest absolwentem uniwersytetów Stanforda i Pensylwanii.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

O cyfrowych aspektach przyszłości leasingu i ubezpieczeń na konferencji „Leasing & Ubezpieczenia”

0

29-30 października w Hotelu Warszawianka w Jachrance koło Warszawy odbędzie się konferencja „Leasing & Ubezpieczenia”. Będzie to już trzecia edycja corocznego spotkania dwóch silnych finansowych branż – leasingu i ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencję organizują członkowie Związku Polskiego Leasingu. Wydarzenie ma na celu inspirowanie przedstawicieli leasingu i sektora ubezpieczeń poprzez wymianę doświadczeń i prezentację trendów mających wpływ na ich działalność i zwiększających konkurencyjność branży leasingowej i ubezpieczeniowej. Konferencję koordynują eksperci Grupy ds. Ubezpieczeń oraz Grupy ds. PR, działających przy ZPL.

Podczas tegorocznej edycji konferencji „Leasing & Ubezpieczenia” jej uczestnicy będą dyskutować o innowacjach technologicznych jako motorze efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym, przyszłości rynku w świetle regulacji prawnych, dylematach i kierunkach rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń oraz transformacji cyfrowej w ubezpieczeniach. Podczas wydarzenia mowa będzie również o strategiach w zarządzaniu ryzykiem dla branży leasingowej i ubezpieczeniowej, implikacjach równości składek ubezpieczeniowych oraz kierunkach i wyzwaniach ewolucji produktów ubezpieczeniowych.

W konferencji wezmą udział menedżerowie z firm leasingowych i firm wynajmu, zajmujący się procesami, produktami ubezpieczeniowymi, eksperci rynku i partnerzy dostarczający innowacyjnych rozwiązań. 

Więcej szczegółów i rejestracja do nowej edycji konferencji już wkrótce.

Kontakt dla zainteresowanych zostaniem partnerem konferencji

e-mail: aneta.sienicka@leasing.org.pl, tel. 603 333 711

(AM, źródło: ZPL)

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,437FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie