Blog - Strona 257 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 257

Wsparcie agenta na pierwszym miejscu

0
Joanna Małkus

Zakup ubezpieczenia to inwestycja, a każda inwestycja powinna być przemyślana. Tu nie ma miejsca na spontaniczne decyzje – przecież chodzi o zdrowie, życie i majątek klienta. Dlatego tak ważna w procesie zakupu jest rola agenta. W tym momencie przestaje on być tylko sprzedawcą.

W procesie zakupu agent staje się doradcą i opiekunem, specjalistą w dziedzinie ubezpieczeń, który edukuje klienta. Bowiem nie o jednorazową sprzedaż tu chodzi, lecz o usługę, którą świadczy się przez lata.

Chcemy, aby klient był świadomy tego, co kupuje – a w tym przypadku analiza jego potrzeb oraz fachowe doradztwo jest kluczowe. Aby nadążyć za ciągle zmieniającymi się przepisami i zmianami w produktach, od agentów wymaga się poświęcania czasu nie tylko na pracę, lecz także na naukę. Oprócz tego muszą oni rozwijać swoje kompetencje miękkie, które są niezbędne w nawiązaniu relacji z klientem.

Na pewno dużym wyzwaniem dla naszych partnerów jest także zwiększanie wartości portfela i coroczny wzrost dynamiki. To trudne zadania i jesteśmy tego świadomi. Dlatego w tym roku obraliśmy szczególny kierunek na wsparcie agenta.

Jesteśmy dla ciebie – nigdy na odwrót

„Jesteśmy zawsze dla agentów, nigdy na odwrót” – słowa Grzegorza Adamczuka, prezesa ASF Premium, to dewiza, którą kierujemy się w naszej pracy. Zależy nam na tym, aby każdy partner czuł się u nas dobrze i wiedział, że ma w nas silne wsparcie.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że agenci muszą codziennie lawirować między potrzebami swoich klientów a rygorami rynku i nieustannie zmieniającymi się przepisami. Dlatego też nasz Dział Rozwoju i Szkoleń nieustannie dba o atrakcyjną ofertę szkoleniową – zarówno w zakresie wiedzy produktowej, jak i kompetencji miękkich.

Trudno jest być specjalistą w każdej dziedzinie i nie da się być ekspertem od wszystkiego. Dlatego też na każdym etapie obsługi swojego klienta nasi partnerzy mogą zgłosić się do Biura Wsparcia Agenta, Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych, Biura Ubezpieczeń na Życie. Dzięki temu mogą ofertować ubezpieczenia z obszarów, w których nie mają głębokiej wiedzy, co daje im szczególne możliwości rozwoju swojego portfela.

Nieocenionym wsparciem są również regionalni dyrektorzy sprzedaży, którzy pracują przede wszystkim w terenie. Wielu naszych partnerów potwierdza, że są dla nich swoistą pomocną dłonią, że mogą się do nich zwrócić o każdej porze dnia i zawsze uzyskają stosowną pomoc.

Jeśli chodzi o wsparcie technologiczne, do dyspozycji naszych partnerów oddajemy m.in. porównywarkę HIPERIO, która umożliwia szybkie porównanie ofert i wystawienie polis. Udostępniamy także system Agent21 ułatwiający zarządzanie biznesem i komunikację z klientem.

Dużym ułatwieniem dla agentów będzie już niebawem aplikacja ASF360, która połączy w sobie logowanie do wspominanych wyżej systemów z logowaniem do systemów towarzystw ubezpieczeniowych.

Wiele procesów zostanie zautomatyzowanych, pozwalając partnerom oszczędzić ich cenny czas. Uprościmy także sposób rozliczeń – w każdej chwili agent będzie mógł zweryfikować stan swojego salda, pobrać fakturę czy rozliczyć gotówkę.

Do tego dochodzą programy rozwojowe, w tym Nowy Agent (dla osób zaczynających pracę w branży ubezpieczeniowej), Akademia Dobrego Agenta (projekt mający na celu podnoszenie kompetencji biznesowych i sprzedażowych) czy DobryAgent.pl (projekt, który wspiera naszych partnerów w budowaniu ich marek i pozyskiwaniu nowych klientów).

Na pierwszym miejscu zawsze człowiek

Biznes to często przede wszystkim twarde dane, wyniki, raporty i liczby – my zwracamy także szczególną uwagę na relacje. Dbamy o to, aby zmniejszać dystans między naszymi partnerami a pracownikami. Dbamy o dostępność pracowników każdego szczebla. Wspólnie świętujemy nasze sukcesy i jubileusze, czego świetnym przykładem jest zbliżający się Kongres Grupy ASF.

Wierzymy w to, że powyższe podejście pozwoliło nam w 2023 r. zdobyć tytuł Multiagencji Roku. To wyróżnienie otrzymaliśmy m.in. za osiągnięcie ponad 600 mln zł rocznej składki, wypracowanie dynamiki wzrostu na średnim poziomie 138% czy utrzymanie się w czołówce największych partnerów głównych towarzystw ubezpieczeniowych.

Jak mawiał Steve Jobs: Wielkich rzeczy w biznesie nigdy nie robi jedna osoba. Robi je zespół ludzi.Takich wyników nie udałoby się nam osiągnąć, gdyby nie determinacja i praca naszych partnerów. Dlatego też raz jeszcze pragniemy im podziękować za wsparcie i zaangażowanie oraz mamy nadzieję, że wspólnie utrzymamy ten tytuł przez kolejny rok.

Joanna Małkus
członkini zarządu ASF Premium

Agenci uzyskują dostępy do ERGO Zdrowia

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Z ERGO Zdrowia, nowego produktu ERGO Hestii, korzysta coraz więcej agentów, a kolejni zostaną wdrożeni w najbliższym czasie. Jakie możliwości daje ten produkt? To wyjaśnia Barbara Stachowicz-Pratt, dyrektorka Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych sopockiego ubezpieczyciela.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Podczas uroczystej premiery w marcu świat poznał nowy produkt ERGO Hestii pod nazwą ERGO Zdrowie. Teraz coraz więcej agentów rozpoczyna jego sprzedaż. Jak by Pani scharakteryzowała to ubezpieczenie?

Barbara Stachowicz-Pratt: – ERGO Zdrowie to coś więcej niż pakiet ubezpieczeń zdrowotnych zapewniających dostęp do usług medycznych. To nowa, wielowymiarowa opieka medyczna dla całej rodziny, nowy standard profilaktyki zdrowia, diagnostyki i leczenia, który daje klientowi dostęp do świetnych specjalistów na terenie całej Polski, a w przypadku poważnego zachorowania także za granicą.

Dlaczego ERGO Hestia zdecydowała się właśnie na ten produkt?

– Jesteśmy głęboko przekonani, że ubezpieczenia zdrowotne – jako integralna część ubezpieczeń osobowych – to przyszłość naszego rynku. Idziemy drogą Europy Zachodniej, gdzie świadomość klientów nie zamyka się jedynie na polisach majątkowych. Mieszkańcy Europy Zachodniej wydają na ubezpieczenia zdrowotne kilkadziesiąt razy więcej niż Polacy. Produkty na europejskim poziomie – jak ERGO Zdrowie – mają dużą szansę rozbudzić ten trend i w naszym kraju.

Chcieliśmy stworzyć produkt, który spełnia wymagania dzisiejszego świata i dobrze oddaje relację „wysoka jakość – szybkie tempo świadczonych usług”. Pamiętajmy, że wielką zaletą nowego produktu jest bardzo krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza – średnio pięć dni do specjalisty i najwyżej dzień do lekarza pierwszego kontaktu, a świadczenia medyczne są realizowane w ponad 3300 placówkach w całej Polsce.

Podczas premiery produktu dużo mówiło się o profilaktyce zdrowotnej, a nawet programie prewencyjnym opartym na genetyce.

– Oprócz tempa realizowanych świadczeń największym wyróżnikiem ERGO Zdrowie jest kompleksowe podejście do zdrowia klienta, a to oznacza zdecydowany nacisk na profilaktykę. Na rozbudowany pakiet świadczeń medycznych składają się trzy ubezpieczenia: Przychodnia, Profilaktyka oraz Diagnostyka i Leczenie za granicą Global Doctors Plus.

Profilaktyka obejmuje organizację corocznych, wyselekcjonowanych badań profilaktycznych wraz z raportem i podsumowującą telekonsultacją lekarską.

Jej ważnym elementem jest też unikatowy program prewencyjny MyLifestyle GenePlanet – wspierający zdrowy styl życia. Dzięki specjalnej aplikacji program promuje wybory zdrowotne zmierzające do poprawy zdrowia fizycznego i psychicznego klientów. Zyskują oni dostęp do poufnego testu ujawniającego predyspozycje genetyczne związane z dietą, aktywnością fizyczną oraz ogólnym stanem umysłu i ciała. Jedna próbka wystarczy, by otrzymywać dożywotnie aktualizacje zaleceń opartych na wynikach najnowszych badań naukowych i osobiste zalecenia co do optymalizacji stylu życia.

Przychodnia to szybki dostęp do lekarzy specjalistów, profesorów i rehabilitacji oraz szeroki katalog badań diagnostycznych, w tym laboratoryjnych i obrazowych. To wszystko dostępne jest w zasięgu ręki, czyli przez aplikację ERGO Zdrowie.

Nie można też pominąć pakietu Global Doctors Plus, dbającego o organizację diagnostyki i leczenia za granicą w przypadku poważnego zachorowania. Ubezpieczenie umożliwia elastyczne dopasowanie zakresu ochrony do potrzeb klienta i model finansowania świadczeń medycznych, a jego obsługę ułatwia aplikacja dla klientów.

Co mają zrobić pośrednicy, żeby zdobyć uprawnienia do sprzedaży ERGO Zdrowie?

– 21 maja zaczęliśmy szeroko nadawać naszym pośrednikom dostępy do Portalu ERGO Hestii i uprawnienia do sprzedaży ERGO Zdrowia. Aby uzyskać uprawnienia, wystarczy wykonać krótkie szkolenie wprowadzające, dostępne na Platformie szkoleniowej ERGO Hestii. Warto dodać, że zaliczamy je do szkoleń zawodowych.

Po nadaniu uprawnień agenci otrzymują wsparcie regionalnych menedżerów sprzedaży oraz dostęp do pogłębionych szkoleń produktowych i sprzedażowych oraz materiałów marketingowych.

Jak dokładnie przebiega nadawanie uprawnień do systemu sprzedażowego?

– Zaproszeni zostaną ci pośrednicy, którzy spełnią warunki otrzymania uprawnień do systemu sprzedażowego. Uprawnienia będą nadawane automatycznie, w każdy wtorek. W kolejnych transzach uprawnienia otrzymają pośrednicy, którzy spełnią warunki na dzień poprzedzający wdrożenie.

Technicznie wygląda to tak, że rano każdy użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z ważnym przez 72 godziny linkiem aktywacyjnym. Następnie użytkownik dostanie od nas SMS-em kody autoryzujące kroki związane z logowaniem i onboardingiem.

W razie jakichkolwiek pytań zachęcam do kontaktu z regionalnymi menedżerami sprzedaży ERGO Hestii, którzy pomogą znaleźć się na liście doradców sprzedających ERGO Zdrowie.

Agenci ubezpieczeniowi chcą dostępu do CEPiK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurtechy oraz agenci ubezpieczeniowi chcieliby otrzymać dostęp do danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Oba środowiska przekonywały do swych racji posłów podczas posiedzenia połączonych sejmowych Komisji Cyfryzacji i Infrastruktury – podał cashless.pl.

Serwis przypomina, że na podstawie Prawa o ruchu drogowym dostęp do danych z CEPiK, m.in. o mandatach i punktach karnych posiadaczy pojazdów mają zakłady ubezpieczeń. Takich uprawnień chcieliby także pośrednicy i insurtechy. Ich argumentacja opiera się na fakcie, że szukając ubezpieczenia, klient zwraca się bezpośrednio do agenta, który dostępu do państwowej ewidencji nie ma.

Michał Dworakowski z Polskie Polisy, inicjator działań w tym kierunku, tłumaczy, że chcąc wykonać prostą kalkulację OC, agenci muszą korzystać z pośrednictwa każdego z zakładów ubezpieczeń z osobna, co czyni te rozwiązania nieefektywnymi i działającymi nieoptymalnie z punktu widzenia klienta.

Więcej:

cashless.pl z 21 czerwca, Ida Krzemińska-Albrycht „Pośrednicy ubezpieczeniowi chcą dostępu do danych z CEPiK-u”

(AM, źródło: cashless.pl)

Bohdan Pretkiel nie jest już Rzecznikiem Finansowym

0
Bohdan Pretkiel

Premier Donald Tusk postanowił, że Bohdan Pretkiel przestanie pełnić funkcję Rzecznika Finansowego – poinformował 21 czerwca rzecznik prasowy Biura RzF Maciej Sawa. Dodał, że pismo w tej sprawie podpisane przez premiera urząd otrzymał 20 czerwca.

Bohdan Pretkiel został powołany na Rzecznika Finansowego w grudniu 2021 r., tym samym jego odwołanie nastąpiło przed upływem kadencji. Zgodnie z ustawą o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej kadencja Rzecznika Finansowego trwa 4 lata. Powołuje go i odwołuje premier na wniosek ministra finansów – podał Bankier.pl za PAP.

W trakcie kadencji RzF może zostać odwołany w razie niewypełniania obowiązków przez ponad 6 miesięcy na skutek długotrwałej choroby, stwierdzonej orzeczeniem lekarskim, rażącego naruszenia interesów klientów podmiotów rynku finansowego, rażącego naruszenia przepisów Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej lub ustaw, skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne albo złożenia rezygnacji.

Więcej

(AM, źródło: Bankier.pl, PAP)

Wiener i Compensa razem od początku lipca

0
Źródło zdjęcia: Compensa

Z początkiem lipca towarzystwa majątkowe Wiener i Compensa połączą siły, tworząc jedną firmę. Nowy podmiot będzie działać pod szyldem Compensa, a marka Wiener stanie się marką handlową.

Połączone spółki staną się czwartym co do wielkości zakładem ubezpieczeń działu II w Polsce oraz czwartą spółką Vienna Insurance Group w Europie. Fuzja odbywa się poprzez przeniesienie całego majątku Wiener, jako spółki przejmowanej, na Compensę, jako spółkę przejmującą. Wszystkie zobowiązania wynikające z umów pozostają w mocy.

(AM, źródło: Wiener)

Rekomendacja U zwiększy ochronę klientów bancassusrance

0
Krystian Wiercioch

1 lipca zacznie obowiązywać znowelizowana Rekomendacja U, opracowana przez Komisję Nadzoru Finansowego. – Standardy działalności w obszarze bancassurance się zmienią – zapowiada Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego KNF.

– Dotychczas banki i zakłady ubezpieczeń często kierowały się rachunkiem ekonomicznym, myślały o wartości danego produktu pod kątem uzyskania zysku. Natomiast teraz – dzięki temu, że udało nam się wprowadzić rekomendację U – pojawi się myślenie o wartości produktu dla klienta. Produkty oferowane w kanale bankowym będą się cechowały wyższą wartością, będą dużo pełniejsze dla klientów. W tej chwili customer value to jest już istotny temat, o którym rozmawiają banki i zakłady ubezpieczeń, przygotowując produkt – mówi agencji Newseria Biznes Krystian Wiercioch.

Jedną z nowości w ramach Rekomendacji U jest wprowadzenie definicji tzw. produktów CPI (ang. credit protection insurance), czyli ubezpieczeń spłaty kredytu hipotecznego i kredytu konsumenckiego, karty kredytowej lub pożyczki (z wyłączeniem polis do kart płatniczych, niezwiązanych ze spłatą zadłużenia). W ich przypadku Komisja wyznaczyła minimalną relację kosztów odszkodowań i świadczeń względem poziomu składek – powinna ona wynosić co najmniej 30%. 

– To oznacza, że przynajmniej 30% składki płaconej przez klienta powinno być w przyszłości wypłacone przez zakład ubezpieczeń w formie odszkodowania – mówi Krystian Wiercioch. – To jest oczywiście minimalna wartość dla klienta, która powinna być uwzględniona w produktach CPI oferowanych przez banki do produktów bankowych. Natomiast spodziewamy się, że ona będzie na odpowiednio wysokim poziomie – dodaje.

Rekomendacją po raz pierwszy zostały objęte również spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe, choć nie mają one dużego znaczenia w kontekście krajowego bancassurance. Na dostosowanie się do regulacji SKOK-i dostały więcej czasu – do 1 stycznia 2025 roku.

– Na pewno te produkty, które nie będą spełniały wymogu minimalnej wartości dla klienta, będą musiały zostać poprawione bądź w ogóle wyeliminowane z oferty. Natomiast spodziewamy się – i tak też wynika z naszych dotychczasowych rozmów z bankami i zakładami ubezpieczeń – że większość tych produktów zostanie jednak poprawiona, aby zwiększyć wartość dla klienta w ten sposób, że zostaną dodane nowe ryzyka bądź ten produkt będzie bogatszy. To oznacza, że takie produkty będą dla klientów dużo bardziej wartościowe i będą oferowały pokrycie większej liczby ryzyk – mówi Krystian Wiercioch.

Jak ocenia, wprowadzenie nowych wytycznych raczej nie spowoduje, że koszty produktów ochronnych oferowanych przez banki będą niższe.

– Z naszych rozmów z bankami i zakładami ubezpieczeń wynika, że nie ma myślenia o tym, aby obniżać ceny. Jest myślenie o tym, aby przy tej samej cenie zaproponować większy zakres pokrycia – mówi przedstawiciel KNF. – Na pewno mogą się też pojawić produkty, które będą droższe. Natomiast one nie będą droższe z powodu wejścia w życie rekomendacji U, ale ze względu na to, że będą obejmować dużo wyższy poziom pokrycia, będą dużo lepsze dla klientów. To, co widzimy obecnie w gospodarce – czyli rosnące ceny aktywów, nieruchomości, wyższe średnie wynagrodzenie – oznacza, że majątek naszych obywateli jest po prostu większy, a więc i ubezpieczenie tego majątku kosztuje więcej, a odszkodowania wypłacane przez zakłady ubezpieczeń są wyższe. Nieuniknione jest to, że ceny ubezpieczeń będą wyższe, one muszą podążać za wartością ubezpieczonego majątku – dodaje.

(AM, źródło: Newseria)

SPBUiR: O value for money na warszawskiej konferencji BIPAR

0
Źródło zdjęcia: SPBUiR

W dniach 20–21 czerwca w Warszawie odbyła się doroczna konferencja Europejskiej Federacji Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. Jednym z członków BIPAR jest Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych.

Konferencję otworzyły dwa wystąpienia. Jako pierwszy głos zabrał zaproszony przez SPBUiR Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego odpowiedzialny za sektor ubezpieczeń. W swoim wystąpieniu dużo uwagi poświęcił wprowadzonym i planowanym działaniom UKNF w kontekście wartości dodanej produktów ubezpieczeniowych dla klienta (value for money). Krystian Wiercioch podkreślił, że Polska jest pionierem w tym obszarze wśród krajów Unii Europejskiej. Spodziewane są również nowe inicjatywy na poziomie europejskim.

Drugim prelegentem był z kolei gość BIPAR, Jean-Paul Servais, przewodniczący belgijskiego Urzędu ds. Usług i Rynków Finansowych (FSMA).

(AM, źródło: SPBUiR, LinkedIn)

ERGO Hestia z dwoma Listkami ESG „Polityki”

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

ERGO Hestia otrzymała Złoty oraz Zielony Listek ESG „Polityki” i firmy Deloitte. Nagrody przyznano za konsekwentne zaangażowanie na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. ERGO Hestia była jedynym ubezpieczycielem, który znalazł się w rankingu.

Tygodnik „Polityka” i firma Deloitte już po raz 13. wyróżniły polskich liderów zaangażowanych w zrównoważony rozwój. Najnowsza edycja przyniosła zmianę nazwy (poprzednio nagroda nazywała się „Listki CSR”).

– Mimo ostrzejszych kryteriów, jakie obowiązywały podczas tej edycji konkursu, udało nam się ponownie zdobyć najwyższe wyróżnienie. To bardzo cieszy, bo stanowi nagrodę za ciężką pracę. Oba Listki potwierdzają codzienne zaangażowanie ERGO Hestii na rzecz promowania odpowiedzialności wobec środowiska, społeczeństwa i etycznego prowadzenia biznesu – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Grupy ERGO Hestia.

Złote Listki przyznawane są liderom ESG za konsekwentne wybieranie zrównoważonego rozwoju jako kluczowego elementu strategii biznesowych oraz relacji z interesariuszami. Z kolei Zielone Listki zostały przyznane firmom wyjątkowo zaawansowanym we wdrażaniu proekologicznych rozwiązań, by podkreślić znaczenie transformacji klimatycznej. Nagroda Zielonego Listka została przyznana po raz trzeci, a ERGO Hestia zdobywała ją w każdej z trzech dotychczasowych edycji konkursu.

– ERGO Hestia była jedynym ubezpieczycielem w Rankingu Listków – to cenna informacja dla naszych klientów. Przy okazji zachęcamy cały sektor ubezpieczeniowy do podejmowania działań zgodnych z ESG – dodaje Mario Zamarripa.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Europ Assistance o obawach związanych z podróżowaniem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak wynika z badania Europ Assistance zatytułowanego „Holiday Barometer”, 62% ankietowanych z Polski najbardziej obawia się tego, że zostanie okradzionych podczas swojego wymarzonego urlopu. Dla 59% obawą numer jeden jest zgubienie czegoś istotnego, a 58% najbardziej martwi się o swoje bezpieczeństwo. Duży niepokój budzi też możliwość zachorowania w trakcie podróży, jak również w docelowym miejscu podróży (60%).

56% badanych przejmuje się, że miejsce, które wybrali na wakacyjny wypoczynek, będzie przepełnione lub trafi im się zła pogoda (54%). Respondenci martwią się tym, że w trakcie urlopu dojdzie do katastrofy naturalnej (53%), co uniemożliwi powrót do domu (55%). Z kolei 48% obawia się wybuchu epidemii, a co za tym idzie, jakości placówek medycznych w miejscu, w którym mieliby spędzić swój urlop (53%). Połowa niepokoi się zaś, że jej wycieczka zostanie anulowana.

Europ Assistance zwraca uwagę, że przy większości z tych ryzyk jest w stanie pomóc dobre ubezpieczenie podróżne z pakietem assistance. Firmy asystorskie starają się, aby placówki medyczne, z którymi współpracują, oferowały opiekę na najwyższym poziomie. Gdy wystąpi taka konieczność, zorganizują wizytę lekarza w hotelu lub repatriację do kraju. Jeżeli lot lub wycieczka zostaną anulowane, polisa zrekompensuje stratę – podobnie w przypadku kradzieży. Jeżeli ubezpieczenie oferuje usługę concierge, to w jej ramach można skonsultować, dokąd najlepiej wyjechać na urlop, by być bezpiecznym i uniknąć tłumów turystów.

(AM, źródło: Europ Assistance)

Grecja: Ubezpieczyciele najwięcej mają papierów dłużnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W I kwartale 2024 r. całkowita wartość aktywów firm ubezpieczeniowych wzrosła o 301 mln euro r/r i wyniosła 20,59 mld euro. Całkowite depozyty ubezpieczycieli zmalały o 217 mln euro, do 740 mln euro na koniec marca: depozyty w krajowych instytucjach kredytowych zmalały o 159 mln euro, do 575 mln euro, natomiast depozyty w bankach zagranicznych zmalały o 58 mln euro, do 165 mln euro.

Udział depozytów w aktywach ogółem spadł do 3,6% w I kw. 2024 r. – z 4,7% w poprzednim kwartale. Wartość ulokowana w papiery dłużne wzrosła do 10,57 mld euro, a udział papierów dłużnych w aktywach ogółem wynosi 51,3%. Wartość inwestycji w fundusze wzajemne wzrosła do 5,81 mld euro, a ich udział w aktywach ogółem wynosi 28,2%. Wartość inwestycji w akcje i inne prawa własności wzrosła do 960 mln euro, z 881 mln euro w poprzednim kwartale, a ich udział w aktywach ogółem wzrósł do 4,7%, z 4,3% w poprzednim kwartale.

(AC, źródło: Xprimm)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie