Blog - Strona 258 z 1472 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 258

Europ Assistance o wakacyjnych planach Polaków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego badania Holiday Barometer 2024 zrealizowanego przez IPSOS w 21 krajach świata na zlecenie Europ Assistance wynika, że ponad połowa ankietowanych z Polski ma już sprecyzowane plany wakacyjne. Analogicznie do zeszłego roku badani zamierzają wyjechać na 2 tygodnie, ale przeznaczą na to około 1,5 tys. zł więcej.

Prawie 80% respondentów polskiej części badania deklaruje radość i podekscytowanie na myśl o podróżowaniu w tym roku. Dużą obawą są natomiast wojny i konflikty zbrojne na całym świecie (62% wskazań). Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na entuzjazm są zmiany klimatyczne, które powodują na tyle duży wzrost temperatur w niektórych wakacyjnych destynacjach, że trudno w nich latem wypoczywać (57%). Mimo że inflacja i wysokie ceny wskazywane są najczęściej (74%), to z roku na rok zaliczają one kolejne spadki (-2 pp. r/r). W tym roku ankietowani znad Wisły zamierzają sobie z nimi radzić w następujący sposób: 56% będzie szukało atrakcyjnych ofert last minute, 53% przeznaczy nieco mniejszy budżet na jedzenie, zwiedzanie i aktywności w wakacyjnym kurorcie, a 51% wybierze tańszą opcję noclegu. Badani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd średnio 7040 zł. Jest to o 1550 zł więcej niż w 2023 r. Niezmienna pozostała natomiast deklarowana długość pobytu – 2 tygodnie.

Wakacje w Polsce numerem 1

43% badanych z Polski spędzi wakacje, podróżując po kraju. W dalszym ciągu najczęściej wskazywanym kierunkiem jest morze (65%, +4 pp. r/r) oraz góry (32%, -2 pp.). 39%  zdecydowało się na wyjazd za granicę. Ulubionym kierunkiem w tym roku będzie przede wszystkim Hiszpania (10%), a zaraz potem Włochy (8%) i Grecja (7%). Hotele nadal są najczęściej wybieraną formą zakwaterowania (48%). 87% osób wskazało, że na letni odpoczynek wybierze się z rodziną. Najczęstszym środkiem lokomocji jest własny samochód (46% wskazań).

Czy Polacy ubezpieczają się na wakacje?

54% badanych zadeklarowało, że wykupi ubezpieczenie turystyczne na kolejną podróż. Głównymi kryteriami, jakimi będą kierować się przy wyborze polisy turystycznej, są:

  1. przystępna cena (38%),
  2. gama oferowanych produktów i usług (14%),
  3. reputacja towarzystwa ubezpieczeniowego (13%).

Ubezpieczenie na wyjazd Polacy najczęściej kupują bezpośrednio od ubezpieczyciela (26%) oraz w biurze podróży (21%). Część korzysta też z usług pośrednika ubezpieczeniowego (17%).

O badaniu

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 27.03.2024-22.04.2024 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii, Malezji, Indiach, Japonii, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Hongkongu. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 21 tys. osób, w tym 1000 Polaków.

(AM, źródło: Europ Assistance)

TUZ Ubezpieczenia: W tym roku może paść rekord pożarów w przedsiębiorstwach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pożar największej warszawskiej hali targowej Marywilska 44 sprawił, że przedsiębiorcy weryfikują stan bezpieczeństwa przeciwpożarowego swoich firm. Ochronę przed skutkami pożarów zapewniają ubezpieczenia. Eksperci TUZ Ubezpieczenia przypominają, że przedsiębiorca musi jednak pamiętać o spełnieniu kilku wymogów, żeby móc liczyć na odszkodowanie.

Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że tylko w ubiegłym roku pożary dotknęły 2123 obiekty produkcyjne i 862 magazyny. To oznacza średnio 8 interwencji dziennie. Duża liczba pożarów, które już miały miejsce w tym roku, może spowodować, że 2024 r. okaże się rekordowy. Do najczęstszych przyczyn pożarów w halach produkcyjnych czy magazynach należą m.in. awarie instalacji i urządzeń elektrycznych, nieprawidłowe użytkowanie i konserwacja urządzeń i maszyn, awaria sprzętu grzewczego, niewłaściwe przechowywanie materiałów łatwopalnych i substancji chemicznych czy palenie papierosów i otwarty ogień.

– Wypełnienie wszystkich działań mających na celu zapobieganie pożarom to obowiązek, który w dużym stopniu pozwala na ochronę przedsiębiorstwa przed tym trudnym wydarzeniem. Należy jednak pamiętać, że nawet najbardziej zaawansowane zabezpieczenia nie dają stuprocentowej pewności. Zdarzenia losowe charakteryzują się nieprzewidywalnością, stąd istotna rola ubezpieczeń w obniżaniu ryzyka. Dobrze zaprojektowana polisa pozwala na pokrycie kosztów odbudowy, napraw czy zakupu nowych urządzeń, co zapewnia przedsiębiorstwu skrócenie kryzysowego okresu i daje szansę na szybki powrót do działalności – mówi Grzegorz Wilk, kierownik Biura Likwidacji Szkód Korporacyjnych TUZ Ubezpieczenia.

Ubezpieczenie przed pożarem

Towarzystwa zazwyczaj umożliwiają objęcie przedsiębiorstwa ochroną na wypadek pożaru w ramach ubezpieczenia mienia firmy.

– Jednym z warunków wypłaty odszkodowania jest spełnienie definicji pożaru. Ta sama w sobie jest dość szeroka i wynika z niej, że pożar to „ogień, który przedostał się poza palenisko lub powstał bez paleniska i rozprzestrzenił się o własnej sile, niezależnie, czy pochodzi z zewnątrz, czy z wnętrza maszyny lub urządzenia”. Ta definicja sprawia, że ochroną objęta zostaje znamienita większość szkód pożarowych w przedsiębiorstwach – mówi Grzegorz Wilk.

Drugim warunkiem wypłaty należnego odszkodowania jest spełnienie obowiązków z OWU, m.in. przestrzeganie powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających na celu zapobieganie powstaniu szkody, w szczególności przepisów Prawa budowlanego, o ochronie przeciwpożarowej, o budowie i eksploatacji urządzeń technicznych oraz wykonywaniu dozoru technicznego nad tymi urządzeniami.

Kiedy polisa nie zadziała?

Nieprzestrzeganie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które mają na celu zapobieganie powstaniu szkód, daje ubezpieczycielowi prawo do odmowy wypłaty odszkodowania. Najczęściej występującą przyczyną oddalenia roszczeń jest brak przeprowadzenia ustawowo wymaganych przeglądów instalacji elektrycznej w przypadku szkody, której ustaloną przyczyną było zwarcie danej instalacji.

– Bardzo ważnym aspektem w toku likwidacji szkody jest ustalenie bezpośredniego związku przyczynowo skutkowego pomiędzy przyczyną szkody, a ustalonym zaniedbaniem lub zaniechaniem działania po stronie przedsiębiorcy. W powyższym przykładzie jest to brak przeprowadzonej kontroli instalacji elektrycznej mającej bezpośredni wpływ na powstanie szkody – dodaje Grzegorz Wilk.

Rzadziej spotykanym wyłączeniem jest wina umyślna reprezentantów ubezpieczającego lub ubezpieczonego. Jest to typowe wyłączenie, jakie w swoich OWU posiadają ubezpieczyciele na polskim rynku.

(AM, źródło: Brandscope)

Młodsze pokolenia w ubezpieczeniach – cyfrowo i transparentnie

0
Źródło zdjęcia: Balcia

W erze dynamicznych zmian technologicznych młodsze pokolenia coraz częściej wybierają ubezpieczenia dostępne online. Młodzi ludzie oczekują większej transparentności i elastyczności. Balcia wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom.

– Widzimy zainteresowanie produktami, które odpowiadają na potrzeby stylu życia młodszych osób, np. City Combo to odpowiedź na codzienne przemieszczanie się po mieście, do szkoły czy pracy, obejmuje m.in. hulajnogę, deskorolkę, rower, a w okresie zimowym – narty, a nawet sanki – podkreśla Beata Grott, dyrektorka polskiego oddziału Balcia Insurance SE. – Obecnie wdrażamy na polskim rynku aplikację mobilną Balcia. To rozwiązanie z powodzeniem działa już w innych krajach bałtyckich. Za pomocą kilku kliknięć można ubezpieczyć się, ale także kupić bilet na koncert czy inne wydarzenia rozrywkowe – dodaje.

Cyfrowo i transparentnie

Pokolenia Z i millenialsów są wychowane na postawach otwartości i szybkiego dostępu do informacji. Kierują się przede wszystkim transparentnością i prostotą oferowanych produktów oraz ich warunków. Ważny jest nie tylko łatwy dostęp do oferty, ale również przejrzystość, prosty proces zawierania umowy czy zgłaszania szkody.

– Młodzi ludzie częściej mówią „sprawdzam” – rozliczają firmy z deklaracji marketingowych, nie tolerują zbyt skomplikowanych opisów i procesów. Nasze produkty są dopasowane do stylu życia młodszych klientów, którzy oczekują prostej i przejrzystej oferty online. Dlatego też nasze OWU składają się z zaledwie kilku stron i są napisane prostym językiem, bez żadnych gwiazdek czy ukrytych informacji – mówi Beata Grott. 

(AM, źródło: Balcia)

Frédéric de Courtois na czele Insurance Europe

0
Frédéric de Courtois

Frédéric de Courtois, wiceprezes Grupy AXA, został wybrany na szefa Insurance Europe. Otrzymał jednomyślne poparcie dla kierowania federacją europejskich stowarzyszeń ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych przez następne trzy lata.

– Moim głównym priorytetem będzie przyczynienie się do budowy lepszej i bardziej konkurencyjnej Europy. Branża ubezpieczeniowa pragnie konstruktywnego zaangażowania i współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami w celu opracowania i współtworzenia odpowiednich rozwiązań – powiedział Frédéric de Courtois w przemówieniu wygłoszonym podczas 14. Międzynarodowej Konferencji Insurance Europe w Helsinkach.

Frédéric de Courtois pracuje w branży ubezpieczeniowej od ponad 30 lat, od 2021 roku jest zastępcą CEO AXA i członkiem Komitetu Zarządzającego grupą. Na stanowisku przewodniczącego Insurance Europe zastąpił Andreasa Brandstettera, prezesa i dyrektora generalnego UNIQA Insurance Group.

(AM, źródło: Insurance Europe)

Quantee partnerem Zurich

0
Źródło zdjęcia: Quantee

Quantee został wybrany przez Zurich Insurance Group na partnera w kolejnym przedsięwzięciu. Rozwiązanie insurtechu będzie wykorzystywane przez grupę do dynamicznej wyceny ubezpieczeń.

– Quantee zapewnia najnowocześniejszą, elastyczną platformę, która łączy w sobie techniki tradycyjne i oparte na sztucznej inteligencji, zapewniając kompleksową obsługę użytkowników. Co więcej, oferuje konfigurowalne podejście do integracji, które dobrze wpisuje się w nasz plan rozwoju technologicznego, umożliwiającego zaspokojenie zarówno obecnych, jak i przyszłych potrzeb biznesowych – powiedział Christian Westermann, szef AI Zurich.

– Współpraca z Zurich, wiodącym światowym ubezpieczycielem, cenionym w branży za doskonałość technologiczną, zaangażowanie w obsługę klienta i niezrównane dążenie do innowacji, jest najlepszym świadectwem przełomowych rozwiązań i wyjątkowej wartości, jaką zapewnia oprogramowanie wyceny Quantee – skomentował Dawid Kopczyk, CEO i współzałożyciel Quantee.

(AM, źródło: Quantee)

Coraz więcej rowerzystów w Polsce kupuje ubezpieczenie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 czerwca obchodziliśmy Światowy Dzień Roweru. Z tej okazji Nationale-Nederlanden opublikowało wyniki badania dotyczącego stosunku Polaków do tego środka transportu. 1/3 badanych potwierdziło zakup ubezpieczenia przeznaczonego dla rowerzystów, z czego największą popularnością cieszy się ubezpieczenie od kradzieży roweru i rabunku, a także od nieszczęśliwych wypadków i ich następstw.

Jak pokazało najnowsze badanie wykonane na zlecenie Nationale-Nederlanden, aż 80% Polaków deklaruje, że jeździ na rowerze z różną częstotliwością. Dla niektórych jest to podstawowy środek transportu, inni korzystają z niego wyłącznie w celach rekreacyjnych lub żeby dojechać do pracy. Co ważne, Polacy coraz większą uwagę zwracają na bezpieczeństwo – w większości serwisują swoje rowery przynajmniej raz w roku, popularne stało się używanie odblasków. Jednocześnie coraz częściej decydujemy się na ubezpieczenie rowerowe.

Tanio i ekologicznie

Popularność roweru nie dziwi. Jest to stosunkowo tani środek transportu. Coraz częściej myślimy też o ekologii, więc sięgamy po zeroemisyjne środki transportu, oraz o ekonomii – przy rosnących cenach paliwa rower wydaje się być oczywistym zamiennikiem.

Rower jest najczęściej wykorzystywany w celach rekreacyjnych i turystycznych. Osoby w wieku 25–34 lata częściej niż inne grupy wiekowe dojeżdżają na nim do miejsca zatrudnienia. Natomiast osoby od 65. do 74. roku życia deklarują, że wykorzystują rower, by dostać się do sklepu i zrobić zakupy. Jest to zatem środek transportu, który służy i rekreacji, i załatwianiu codziennych spraw.

Rowerowe bezpieczeństwo

Przy tak powszechnym środku transportu szczególnie ważne jest zadbanie o bezpieczeństwo – zarówno użytkownika roweru, jak i osób, które potencjalnie można narazić na kolizję. Najczęściej wybieranym środkiem zwiększającym bezpieczeństwo w czasie jazdy są odblaski. Korzysta z nich 63% respondentów, a co ciekawe, większość stanowią kobiety. Jest to podstawowy element, podobnie jak kask. Tu jednak statystyki są nieco mniej optymistyczne – korzystanie z dodatkowej ochrony w postaci kasku deklaruje jedynie 37% badanych. Częściej są to osoby w wieku od 65 do 74 lat (51%), a najrzadziej osoby młode w przedziale wiekowym 18–24 lata (26%).

Równie ważne jest zadbanie o prawidłowy stan techniczny posiadanego pojazdu. Warto choć raz w sezonie dokonać gruntownego przeglądu roweru. Wygląda na to, że Polacy zdają sobie z tego sprawę, ponieważ aż 81% rowerzystów, którzy wzięli udział w badaniu, sprawdza stan techniczny swojego roweru przynajmniej raz w sezonie.

Ubezpieczenie zyskuje na znaczeniu

Przy okazji ubiegłorocznego badania Nationale-Nederlanden 24% respondentów zadeklarowało wykupienie ubezpieczenia rowerowego. W tym roku już 1/3 osób potwierdziło zakup ubezpieczenia, z czego największą popularnością cieszy się ubezpieczenie od kradzieży roweru i rabunku, a także od nieszczęśliwych wypadków i ich następstw (w obu przypadkach 29% osób zaznaczyło zakup ubezpieczenia). Na dalszych pozycjach jest ubezpieczenie OC rowerzysty (niespełna 25%), a także ubezpieczenie od uszkodzenia roweru (około 18%).

Nasze badanie pokazało, że Polacy bardzo chętnie sięgają po rower. Korzystamy z niego w najróżniejszych celach. Na co dzień większość z nas pamięta o odblaskach czy kasku na głowę. Szczególnie cieszy coraz większa świadomość dotycząca roli ubezpieczeń w tym zakresie – okazuje się, że coraz więcej osób decyduje się tego typu ochronę. Ubezpieczenie, zarówno NNW, jak i OC, najczęściej posiadają osoby między 25. a 34. rokiem życia – mówi Mateusz Rostek, menedżer ds. produktów w Nationale-Nederlanden. – Jest to stosunkowo niewielki koszt, ceny ubezpieczeń rowerowych zaczynają się już od 66 zł za pół roku, a może to oszczędzić nam sporo problemów  – dodaje.

Należy pamiętać, że dostępne na rynku ubezpieczenia dla rowerzystów obejmują dziś także użytkowników e-hulajnóg oraz nie ograniczają się jedynie do wypłaty odszkodowania. To także pomoc assistance, która może zapewnić wsparcie w zakresie transportu, naprawy sprzętu oraz umówienia wizyty u lekarza.

(KS, źródło: Nationale-Nederlanden)

Allianz Commercial od czerwca również w Polsce

0
Katarzyna Laurenza

Zespół ubezpieczeń korporacyjnych w Polsce od początku czerwca działa pod nazwą Allianz Commercial, która od zeszłego roku stopniowo wprowadzana jest w grupie Allianz na całym świecie.

Celem wprowadzenia nazwy Allianz Commercial dla ubezpieczeń korporacyjnych jest prezentowanie się jako jedna linia biznesu, ze spójną ofertą dla różnych grup klientów korporacyjnych. W krajach, w których dotychczas działały zarówno jednostki Allianz Global Corporate & Specialty, jak i lokalne zespoły ubezpieczeń korporacyjnych, zmiana oznacza ich integrację. W pozostałych krajach – w tym w Polsce – pod nazwą handlową Allianz Commercial funkcjonują dotychczasowe zespoły ubezpieczeń korporacyjnych.

Naszym celem jest odbudowa i zwiększanie pozycji na rynku ubezpieczeń korporacyjnych w Polsce. W tym celu wykorzystujemy i łączymy kompleksową ofertę i ekspertyzę grupy Allianz oraz szczegółową znajomość polskiego rynku – mówi Marcin Kulawik, prezes Allianz Polska.

Jako Allianz Commercial lepiej komunikujemy nasz globalny zasięg i potencjał. Mamy spójną ofertę dla każdego segmentu klienta korporacyjnego. Ogromną rolę odgrywają lokalne kompetencje i wiedza o potrzebach polskich klientów i brokerów. Nasz zespół odpowiada kompleksowo za underwriting i sprzedaż ubezpieczeń korporacyjnych i relacje z brokerami – mówi Katarzyna Laurenza, dyrektorka zarządzająca Allianz Commercial w Polsce.

Oferta Allianz Commercial w Polsce obejmuje przede wszystkim ubezpieczenia mienia przedsiębiorstw, utraty zysku, odpowiedzialności cywilnej (w tym D&O), ubezpieczenia ryzyk finansowych, mienia w transporcie oraz flot.

Wprowadzenie nazwy Allianz Commercial nie oznacza formalnych zmian w strukturze – zespół ubezpieczeń korporacyjnych pozostaje częścią TUiR Allianz Polska S.A.

(KS, źródło: Allianz)

III Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych zawita do Warszawy

0

W dniach 11–12 października 2024 roku odbędzie się III Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych w Polsce. Partnerem medialnym wydarzenia organizowanego przez Życie w Multi jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych to jedyne takie spotkanie menedżerów, multiagencji i towarzystw ubezpieczeń. Goście kongresowi mogą spodziewać się interesujących prelekcji, porcji wiedzy od najlepszych praktyków oraz wielu inspiracji.

Tegoroczna, trzecia już edycja wydarzenia odbędzie się w Warszawie, w Hotelu Boss i będzie trwała dwa dni.

Strona wydarzenia

(am)

Każdy klient jest inny i powinien mieć inne ubezpieczenie

0
Anna Witkowska

Rozmowa z Anną Witkowską, zastępczynią dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich w Dziale Zarządzania Produktami ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Czy szeroka personalizacja ochrony ubezpieczeniowej dla klientów indywidualnych jest naprawdę potrzebna? Większość ubezpieczycieli stawia raczej na ujednolicone „pudełkowe” produkty z typowymi ryzykami.

Anna Witkowska: – Od kilku lat widzimy na rynku wyraźny trend w kierunku personalizacji. To zrozumiałe, że klienci chcą chronić to, co jest dla nich istotne, i nie mają potrzeby płacenia za ryzyka, które ich w ogóle nie dotyczą. W rzeczywistości każdy ubezpieczony powinien mieć własny, unikatowy produkt ubezpieczeniowy, zamiast korzystać z rozwiązań pudełkowych, które są takie same dla wszystkich i różnią się jedynie zakresem czy sumą ubezpieczenia. Personalizacja pozwala na precyzyjne dostosowanie ubezpieczenia do specyficznych wymagań klientów, co zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa i satysfakcję.

W standardowych ubezpieczeniach mamy do czynienia z gotowymi pakietami, ale ERGO Hestia postawiła sobie za cel odpowiedź na nowe potrzeby klientów. Zauważamy, że nasi klienci zaczynają chronić składniki majątku, które wcześniej nie były ubezpieczane, ani nawet ich nie posiadali. Przykładem może być rosnąca popularność rowerów elektrycznych czy dronów. Oczywiście nie każdy klient ma coś takiego, więc ochrona tych przedmiotów nie jest uniwersalna.

Jak konkretnie wygląda taka personalizacja ochrony przy zakupie polis ERGO Hestii?

– Postawiliśmy na klauzule, które dają agentowi możliwość spersonalizowania ochrony dla klienta. W grudniu 2023 r. zdecydowaliśmy się wdrożyć do ubezpieczeń majątkowych sto pierwszych automatycznych klauzul produktowych. Wprawdzie tego rodzaju możliwości kojarzone były raczej z brokerami, ale przenieśliśmy personalizację również na klientów detalicznych.

Jak to wygląda w praktyce? Agent rozmawia z klientem, wybiera zakres ochrony i gdy w serwisie przechodzi do podsumowania polisy, pojawia się opcja wyboru klauzul produktowych do wybranego już zestawu ryzyk. Żeby to maksymalnie ułatwić, system podpowiada jedynie te klauzule, które mają w danym przypadku zastosowanie. Agent wybiera klauzule, na których zależy klientowi, i one automatyczne wdrukowują się do dokumentu polisy. Ma to ogromne zalety zarówno dla agenta, jak i klienta: bo te klauzule są właśnie wydrukowane na polisie. Poza tym można je sobie zawsze sprawdzić na koncie klienta.

Po tych pierwszych stu klauzulach pojawiły się następne…

– Obecnie mamy ich 112, ale ciągle wdrażamy kolejne. Oczywiście dotyczą one wszystkich polis, więc agent nie ma ich wszystkich do wyboru przy każdym zawieraniu ubezpieczenia. Zwykle jest ich sześć–siedem. Po pięciu miesiącach od wdrożenia klauzul widzimy, że agenci je polubili. Najlepszym dowodem na to jest liczba wystawionych polis z klauzulami i liczba dołączonych w ten sposób klauzul: blisko 40 tys. polis, na których zastosowano 60 tys. klauzul.

Najbardziej popularne klauzule odnoszą się do ubezpieczenia mieszkania czy domu: na przykład szklane elementy wyposażenia albo podwyższenie limitu odpowiedzialności na szkody spowodowane przez dzikie zwierzęta. W ubezpieczeniach komunikacyjnych popularnością cieszy się ubezpieczenie szyb w pojeździe oraz wydłużenie okresu najmu pojazdu.

A jakie nowe klauzule pojawiły się w ostatnim czasie?

– Postawiliśmy teraz na osiem obszarów tematycznych w zakresie ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności cywilnej. Mieliśmy bardzo dużo wniosków od naszych agentów, aby zaproponować również klauzulę, która dotyczy elementów budynku. To są szkody o sporej wartości. Dlatego rozszerzyliśmy ochronę o szkody, które polegają na stłuczeniu czy pęknięciu elementów budynku czy lokalu.

Drugą nowością są wspomniane szkody wyrządzone przez zwierzęta inne niż domowe. Jeśli mieszkamy przy lesie i wiemy, że taka szkoda może wystąpić, to dobrze jest dokupić taką ochronę. Inną nowością jest zwrot kosztów za wodę w przypadku zalania. Poza odszkodowaniem za samo zalanie klient może otrzymać dodatkowe odszkodowanie w związku z kosztami, które poniósł w wyniku wycieku powodującego zalanie. Ciekawym rozwiązaniem jest również klauzula dotycząca kradzieży przez otwarte okno. Tutaj limit odpowiedzialności wynosi maksymalnie 20 tys. zł, bo nie chcemy doprowadzać do sytuacji rażącego niedbalstwa. Pojawiła się też klauzula adresowana do klientów, których dzieci mieszkają poza domem, na przykład w akademiku, bursie, hotelu studenckim. Chronimy mienie tego ucznia czy studenta.

Pojawiły się jeszcze dwie nowości. Dezynsekcja, deratyzacja czy usunięcie gniazd os lub szerszeni w ramach usługi Home Assistance oraz OC nauczyciela czy opiekuna kolonijnego. Osoby, które zakupią u nas polisę roczną, będą mogły dokupić tę ostatnią klauzulę z sumą gwarancyjną 100 tys. zł.

Jakie są największe korzyści z perspektywy i agenta, i klienta przy zastosowaniu tych dodatkowych klauzul?

– Zastosowanie klauzul daje pośrednikowi możliwość przygotowania oferty szytej na miarę. Z drugiej strony agent chroni się przed misselingiem, bo wybiera tylko te klauzule, które faktycznie są klientowi potrzebne, nie sprzedaje mu ochrony składników majątku, których klient nie posiada.

Personalizacja ochrony to dla agenta także możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji. A co zyskuje klient? Każdy z nas lubi, jeżeli produkt czy usługa w pełni odpowiada na nasze potrzeby. Odpowiednio dobrane klauzule dają nam także poczucie bezpieczeństwa w tym aspekcie, który tak naprawdę nas interesuje.

Jakie plany ERGO Hestia ma jeszcze na ten rok?

– Mając na uwadze pozytywny odbiór naszego rozwiązania przez agentów, chcielibyśmy dalej rozwijać się w nurcie personalizacji ochrony ubezpieczeniowej. Zaproponujemy kolejne rozszerzenia ochrony w ubezpieczeniach podróżnych, osobowych oraz komunikacyjnych.

Prowadzimy w tej chwili rozmowy z agentami, którzy nam podpowiadają, z jakimi potrzebami przychodzą do nich klienci. Mamy nadzieję na te potrzeby odpowiedzieć naszymi klauzulami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Chcę mieć polisę OC od wszystkiego!

0
Grzegorz Waszkiewicz

Czy istnieje w ogóle polisa, która chroni nas od wszystkiego? Zasadniczo uważam, że jak coś jest od wszystkiego, to niestety jest do niczego. Aby polisa była efektywna, zwłaszcza polisa odpowiedzialności cywilnej, musi precyzyjnie określać ryzyko i dobrze je zdefiniować w zapisach polisowych i OWU.

W szczególności klienci martwią się, że mogą komuś wyrządzić szkodę w wyniku swojej działalności, zdając sobie sprawę, że w obecnych czasach coraz bardziej rozwija się tzw. społeczeństwo roszczeniowe. Dziś każdy przedsiębiorca chce chronić swój biznes oraz własne aktywa przed zaborem wynikającym z czyichś roszczeń.

Z naszej praktyki wynika jednocześnie wniosek, skąd pojawia się potrzeba polisowa. Jedni po prostu zapobiegawczo wolą spać spokojnie. Inni są zmuszani do tego poprzez zapisy prawne lub umowy ze swoimi kontrahentami, odbiorcami towarów lub usług. 

OC dla „zawodowców”

W dzisiejszym złożonym i dynamicznie zmieniającym się świecie zawodowym odpowiedzialność cywilna staje się coraz ważniejszym aspektem każdej działalności zawodowej. Polisy odpowiedzialności cywilnej dla zawodowców stanowią fundament ochrony przed finansowymi skutkami błędów i zaniedbań popełnionych w ramach wykonywanej pracy.

W niniejszym artykule przyjrzę się istocie takich polis, ich zaletom oraz najważniejszym aspektom, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego ubezpieczenia. To da odpowiedź, czy polisa może być od wszystkiego.

Czym są polisy OC zawodowe? Polisy odpowiedzialności cywilnej dla zawodowców to specjalistyczne ubezpieczenia, które mają na celu ochronę osób wykonujących zawody zaufania publicznego oraz inne profesje przed roszczeniami ze strony klientów lub osób trzecich.

Takie polisy pokrywają koszty związane z obroną prawną, odszkodowaniami oraz innymi wydatkami wynikającymi z roszczeń za błędy, zaniedbania czy nieumyślne działania w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych.

Dlaczego warto posiadać polisę OC zawodową? Zawodowe nie musi oznaczać obowiązkowe.

Ochrona finansowa: W przypadku roszczeń o odszkodowanie koszty mogą być ogromne. Polisa OC zawodowa zabezpiecza przed koniecznością pokrywania tych kosztów z własnej kieszeni.

Wiarygodność i zaufanie klientów: Posiadanie takiej polisy zwiększa wiarygodność zawodowca w oczach klientów, którzy mają pewność, że w razie błędu będą mieli prawo do odszkodowania.

Wymogi prawne: W niektórych zawodach posiadanie polisy OC jest wymagane przez prawo. Przykłady to lekarze, prawnicy, architekci, inżynierowie, zarządzający i pośrednicy w nieruchomościach, brokerzy ubezpieczeniowi itp. zawody zaufania publicznego.

Spokój ducha: Wiedza, że jest się chronionym przed finansowymi skutkami błędów zawodowych, pozwala skupić się na pracy i podejmować decyzje z większym spokojem.

Kluczowe aspekty polis OC zawodowych

Zakres ochrony: Przed podpisaniem umowy ubezpieczeniowej ważne jest, aby dokładnie zapoznać się z zakresem ochrony. Polisa powinna obejmować typowe ryzyka związane z wykonywaną profesją oraz specyficzne wymagania danego zawodu.

Sumy gwarancyjne: Są to maksymalne kwoty, jakie ubezpieczyciel wypłaci w przypadku roszczeń. Warto dopasować je do potencjalnych ryzyk oraz wartości prowadzonych projektów czy transakcji.

Wyłączenia i ograniczenia: Każda polisa ma swoje wyłączenia i ograniczenia. Należy je dokładnie przeanalizować, aby uniknąć sytuacji, w której ubezpieczenie nie pokryje określonego rodzaju roszczeń.

Dodatkowe opcje: Niektóre polisy oferują dodatkowe opcje, takie jak ochrona przed roszczeniami po zakończeniu działalności zawodowej czy pokrycie kosztów związanych z utratą dokumentów.

Przykłady zawodów wymagających polisy OC zawodowej

Lekarze i pracownicy służby zdrowia: Błędy medyczne mogą mieć poważne konsekwencje zdrowotne i finansowe, dlatego lekarze są jedną z grup zawodowych najczęściej korzystających z polis OC.

Prawnicy: Błędy w doradztwie prawnym czy przeoczenia proceduralne mogą skutkować znacznymi stratami dla klientów.

Architekci i inżynierowie: Błędy w projektach budowlanych mogą prowadzić do katastrofalnych skutków, zarówno finansowych, jak i prawnych.

Doradcy i pośrednicy nieruchomości: Pośrednicy nieruchomości są odpowiedzialni za zarządzanie jednymi z największych transakcji finansowych w życiu swoich klientów i mogą być narażeni na wiele ryzyk, takich jak:

  • Niewłaściwa wycena nieruchomości.
  • Niedopełnienie formalności prawnych.
  • Błędy w dokumentacji transakcyjnej.
  • Zaniedbanie w weryfikacji stanu prawnego nieruchomości.

Brokerzy ubezpieczeniowi: Reprezentują swoich klientów w doborze najodpowiedniejszych produktów ubezpieczeniowych i mogą wystąpić różne rodzaje ryzyk, takie jak:

  • Błędne doradztwo dotyczące wyboru polisy ubezpieczeniowej.
  • Zaniedbanie w informowaniu klientów o ważnych aspektach umowy ubezpieczeniowej.
  • Brak aktualizacji lub odnawiania polis ubezpieczeniowych.
  • Niewłaściwe przetwarzanie roszczeń.

Specjaliści IT i informatycy: Współczesna gospodarka coraz bardziej zależy od technologii informacyjnych, co sprawia, że specjaliści IT i informatycy stają się fundamentem funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Polisy IT mogą obejmować ochronę przed skutkami błędów w kodzie, awarii systemów, naruszeń bezpieczeństwa danych czy niewykonania zobowiązań kontraktowych. Typowe roszczenia:

Błędy programistyczne: Nawet niewielki błąd w kodzie może prowadzić do poważnych problemów, takich jak utrata danych czy przerwy w działaniu systemów.

Awaria systemu: Usterki sprzętu lub oprogramowania mogą skutkować przerwami w działalności biznesowej klientów.

Naruszenia bezpieczeństwa: Ataki hakerskie i wycieki danych są poważnym zagrożeniem, zwłaszcza w kontekście przepisów RODO.

Nieprawidłowe wdrożenie systemów: Błędne lub opóźnione wdrożenie systemów IT może skutkować stratami finansowymi dla klientów.

Podsumowanie

Nie ma polis od wszystkiego, a w szczególności takich polis OC. Skala specyficznych zagrożeń w każdej branży powoduje, że najpierw trzeba dobrze zdefiniować aktywność klienta i dopiero zaaranżować właściwą polisę.

Nie każdy specjalista IT to deweloper. Nie każdy prawnik to adwokat czy radca prawny.

Polisy odpowiedzialności cywilnej dla zawodowców są niezbędnym narzędziem ochrony finansowej i prawnej w dzisiejszym złożonym świecie zawodowym. Zapewniają one bezpieczeństwo finansowe, budują zaufanie klientów oraz spełniają wymogi prawne w wielu zawodach.

Wybór odpowiedniej polisy wymaga dokładnej analizy potrzeb, ryzyk oraz dostępnych ofert na rynku. Dzięki temu zawodowcy mogą skoncentrować się na swojej pracy, mając pewność, że są chronieni przed niespodziewanymi roszczeniami.

Grzegorz Waszkiewicz
broker ubezpieczeniowy
BezpieczenstwowBiznesie.pl

18,306FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie