Blog - Strona 31 z 1420 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 31

Ubezpieczenie BI lekiem na koszty przestoju wskutek powodzi

0
Źródło zdjęcia: Canva

Firmy poszkodowane przez powódź mogą liczyć na pokrycie kosztów poniesionych szkód, jeśli oprócz ubezpieczenia mienia posiadają również polisę od utraty zysku (ang. Business Interruption, BI) – wskazuje „Puls Biznesu”.

Marcin Zimowski, dyrektor w pionie klientów strategicznych Marsh Polska, mówi gazecie, że według badań szkody materialne to często tylko wierzchołek góry lodowej, a konsekwencje w postaci choćby dodatkowych kosztów działalności czy utraty przychodów potrafią być nawet pięciokrotnie większe. Tymczasem dzięki BI sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstwa ma szansę wrócić do stanu sprzed szkody. Ewa Nowosielska, dyrektorka działu ubezpieczeń majątkowych i OC WTW Polska wyjaśnia, że polisa pozwala odbudować zdolność produkcyjną oraz pozycję przedsiębiorcy na rynku, a co za tym idzie – poziom obrotów do stanu sprzed szkody.

Dariusz Łukasik, lider praktyki nieruchomości Aon Polska wskazuje, że ubezpieczenie utraty zysku kierowane jest głównie do korporacji, choć pojawiają się też takie możliwości w polisach kierowanych do małych i średnich firm. Brak jednak danych na temat odsetka firm, szczególnie z sektora MŚP, kupujących polisy BI.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 października, Sylwia Wedziuk „Przestój firmy po szkodzie można ubezpieczyć”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

PZU Zdrowie promuje profilaktykę zdrowotną wśród seniorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej przygotowało cykl bezpłatnych webinarów na temat zdrowia osób w dojrzałym wieku. To już trzecia edycja Akademii Seniora, tym razem w jesiennej odsłonie.

Według danych GUS osoby w wieku seniorskim stanowią już blisko 1/4 polskiego społeczeństwa. Dlatego tak ważne jest budowanie świadomości na temat własnego wpływu na zdrowie i wspieranie kompetencji zdrowotnych niezależnie od wieku.

Odpowiedzią PZU Zdrowie na tę potrzebę jest projekt edukacyjny promujący profilaktykę zdrowotną wśród osób dojrzałych. Do tej pory odbyły się już Zimowa Akademia Seniora na początku 2024 roku i Letnia Akademia Seniora w 2022 roku, które zgromadziły kilkanaście tysięcy odbiorców.

W agendzie trzeciej edycji zaplanowano tematy aktualne dla zdrowia seniorów, dobrane w konsultacji z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, znającym potrzeby tej grupy odbiorców, tak aby uzupełnić wiedzę stałych i nowych słuchaczy.

Spotkania będą odbywać się na portalu ABCsenior.com. Poprowadzą je eksperci PZU Zdrowie.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Amerykanie w szpitalach dużo płacą i długo czekają

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenia zdrowotne stanowią większość wydatków ubezpieczeniowych obywatela USA, co po raz kolejny dowodzi, że Stany Zjednoczone jako kraj mają najdroższy na świecie system opieki zdrowotnej.

Jednak mimo wysokiej ceny, jaką Amerykanie płacą za usługi zdrowotne i gigantycznych przychodów brutto, jakie amerykańskie szpitale uzyskują co roku, średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza ogólnego w USA jest dużo dłuższy niż w Europie – podaje serwis clickoutmedia.

Z danych zaprezentowanych przez AltIndex.com wynika, że przychody amerykańskich szpitali są o prawie 60% wyższe, a obsługa świadczeń czterokrotnie powolniejsza niż w Europie. Amerykanin wydaje 13 500 dolarów na ubezpieczenie zdrowotne, aby czekać 21 dni na wizytę. Mimo że USA dysponują najbardziej zaawansowaną technologią medyczną i wysoko wykwalifikowanymi specjalistami, wysokie koszta administracyjne, skomplikowany system ubezpieczeniowy i brak regulacji cen powodują, że jest to kraj o najwyższych cenach usług medycznych, począwszy od cen leków na receptę, na cenach pobytu w szpitalu skończywszy. Badanie konsumenckie ujawniło, że średni czas oczekiwania na wizytę u lekarza pierwszego kontaktu w USA wynosił w 2023 r. około trzech tygodni, cztery razy dłużej niż europejska średnia wynosząca 5 dni. Z kolei czas oczekiwania na planowe zabiegi operacyjne wskazuje na trend odwrotny – najkrótszy jest w USA i Szwajcarii i wynosi 28 dni, podczas gdy we Francji i Hiszpanii odpowiednio 63 i 77 dni.

Do 2028 r. przychody amerykańskich szpitali wzrosną o niemal 20% i wyniosą 1,78 bln dol. W 2024 r. amerykański rynek szpitalny wygeneruje 1,5 bln dol., ponad jedną trzecią światowych przychodów szpitalnych. Jest to szokujące w zestawieniu z rynkiem europejskim, gdzie szpitale zarobią do końca roku 960 mld dol., niemal 60% mniej od amerykańskich.

AC

SCOR: Cyfrowa platforma reasekuracji życiowej i zdrowotnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny gigant reasekuracyjny SCOR uruchomił SCOR Digital Solutions, nową platformę przeznaczoną do integrowania i wzmacniania jego narzędzi cyfrowych do obsługi ubezpieczeń na życie i zdrowotnych.

Platforma ma na celu uproszczenie dostępu do underwritingu SCOR i obsługi roszczeń poprzez konsolidację aktywów cyfrowych, takich jak Velogica i VClaims, co umożliwia ubezpieczycielom zwiększenie wydajności i podejmowanie lepszych decyzji dzięki wykorzystaniu zaawansowanych możliwości gromadzenia i obróbki danych.

Platforma koncentruje się na automatyzacji procesów i doskonaleniu doświadczenia klienta w szybko ewoluującym środowisku cyfrowym. Wznosząc na wyższy poziom wykorzystanie danych i ich analizę, SCOR Digital Solutions pozwoli ubezpieczycielom usprawnić selekcję ryzyk i podejmowanie decyzji, przy jednoczesnym opanowywaniu nowych źródeł danych, co przyspieszy działanie.

Ta strategiczna inicjatywa potwierdza przekonanie SCOR do zapewniania wysokiej jakości danych i technologii, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości reasekuracji i wspieraniu klientów na ich drodze cyfrowej transformacji.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 42/2024

0

Dodatek specjalny LIDERZY INNOWACJI:

  • Marek Szulc, e-point: Jak dane z 230 źródeł pomogą ubezpieczycielom lepiej oceniać ryzyko? – str. 5
  • Iwona Zemła, Prévoir, Agata Zdrojewska, Diamond Finance, Przemysław Czapiewski, ecom: Cała ścieżka sprzedażowa w jednym systemie – str. 6
  • Aleksandra E. Wysocka: Ubezpieczenia w służbie stylu życia? To proponuje klientom Balcia – str. 7
  • Bezpieczny biznes przyszłości z PZU – str. 8
  • Małgorzata Aleksandrowicz-Szmulikowska, Societe Generale Insurance: Podnosimy poprzeczkę wysoko zawieszoną – str. 10
  • Bartosz Sadkowski: VCISO. Cyberbezpieczeństwo dla małych i średnich firm, dostawców rynku regulowanego – str. 11
  • Łukasz Nienartowicz: Grawitacja danych – str. 12
  • Anna Piorun-Wilczek: Telematyka w służbie ubezpieczycieli – str. 12

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Komunikacja z poszkodowanymi do poprawy – str. 2
  • Agnieszka Zatorska, OVB: Okazało się, że jestem dla innych kobiet wzorem i inspiracją w biznesie – str. 3
  • Pamela Guzy: CONDITOR działa na rzecz przedsiębiorczości wśród młodzieży – str. 13
  • Aleksandra E. Wysocka: Nie leczmy wszystkich chorób branży edukacją ubezpieczeniową – str. 14
  • Joanna Chylewska, Cyfrowy Agent: W budowaniu wizerunku online liczy się własny styl i konsekwencja – str. 16
  • Magdalena Rączka: Rzetelna likwidacja szkód kluczowym wyzwaniem w obliczu powodzi – str. 17
  • Włodzimierz Mazur: Trzykrotnie większa sprzedaż w majątku niż w życiu – str. 18
  • Resort finansów zaniecha poboru podatku od odszkodowań – str. 19
  • Adam Kubicki: Najpotężniejszym narzędziem marketingowym jest w naszych czasach słowo – str. 22
  • Sławomir Dąblewski: My nie pytamy o stan zdrowia – str. 22

PZU przedstawił audyt otwarcia za lata 2016–2024

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wyrządzenie szkód wielkich rozmiarów w PZU na kwotę ponad 700 mln zł – to jedna z głównych konkluzji audytów otwarcia z działalności osób nadzorujących i zarządzających grupą w latach 2016–2024. Do nieprawidłowości zaliczono m.in. transakcje nabycia spółki Ruch za prawie 270 mln zł, wsparcie inicjatyw medialnych partii rządzącej czy usługi doradców zarządu. Raport z audytu wymienia również nieprawidłowości w sferze zatrudniania osób na kluczowe stanowiska menedżerskie. Do prokuratury trafiły już trzy pierwsze zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, kilkanaście kolejnych jest w przygotowaniu.

– Audyty zostały przeprowadzone przez renomowane zewnętrzne firmy audytorskie i kancelarie prawne, bez ingerencji ze strony spółki, dając rzetelny obraz zastanej sytuacji. Firmy te badały różne obszary działalności biznesowej, inwestycyjnej, marketingowej czy sponsoringowej Grupy PZU. W sumie przeprowadzono aż 26 audytów w 18 obszarach – podkreśla Artur Olech, prezes PZU SA.

Straty wykazane w raporcie audytowym zostały już zaksięgowane w wynikach finansowych z lat ubiegłych i pozostają bez wpływu na wyniki Grupy PZU w tym roku.

Zakup spółki Ruch

Według raportu w wyniku objęcia 29% akcji Ruch SA, która de facto była bankrutem, PZU SA i PZU Życie miały stracić 58 mln zł, natomiast Alior Bank – prawie 210 mln zł. Z informacji uzyskanych od firm audytorskich i kancelarii prawnych zaangażowanych w audyt wynika, że celem projektu mogło być m.in. zapewnienie dotarcia prasy prawicowej do mieszkańców mniejszych miejscowości. Reanimowanie Ruchu było realizowane mimo wielu negatywnych raportów firm zewnętrznych, przestrzegających przed zakupem.

Brak nadzoru nad LINK4

W ramach audytu zewnętrzna kancelaria wskazała także na winę ówczesnych władz spółki w odniesieniu do sprawowania nadzoru nad LINK4. Zakład miał skoncentrować się jedynie na ślepym zdobywaniu udziałów w rynku, co w połączeniu z niekompetencją i licznymi błędami menedżerskimi doprowadziło do strat w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych.

Według audytorów członkowie organów korporacyjnych PZU SA i PZU Życie, ale także pozostałych spółek grupy w latach 2016–2024 dopuszczali się licznych nieprawidłowości, które doprowadziły do powstania szkód w wielkich rozmiarach. W większości przypadków działania w tym obszarze były spowodowane względami politycznymi i leżały w interesie osób związanych z partią rządzącą w wymienionym okresie.

Nieprawidłowości przy obsadzaniu stanowisk menedżerskich

W latach 2016–2024 w spółkach Grupy PZU było zatrudnionych 40 doradców zarządu, z czego 18 w banku Pekao SA. Koszt ich wynagrodzeń sięgnął 45 mln zł. Na liście płac doradców i dyrektorów spółek znaleźli się prawicowi dziennikarze, prawnicy powiązani z ówczesną koalicją rządzącą, wspólnicy biznesowi ówczesnych członków zarządu, ale przede wszystkim politycy partii władzy i ich dzieci. Najwięksi pojedynczy beneficjenci mieli zainkasować nawet po 6 mln zł. Zarobki najważniejszych doradców przekraczały nawet kwotę 220 tys. zł miesięcznie. Jednocześnie audytorzy nie mogli doszukać się jakichkolwiek śladów prac doradców, tj. jakichkolwiek dokumentów, ekspertyz i porad wynikających z tych stosunków pracy czy też śladów ich obecności w spółkach (jak przykładowo wejścia do biura, logowania etc.).

Raport wskazuje także, iż w Grupie PZU nagminnie tworzone były fikcyjne stanowiska (tj. bez obowiązków pracowniczych, bez potrzeby obecności w pracy, bez obowiązku osiągania jakichkolwiek efektów pracy). Dotyczyło to przede wszystkim stanowisk pracy w ramach tzw. wyższej kadry kierowniczej dla osób związanych z określonym środowiskiem politycznym, w tym osób wskazanych przez ówczesne Ministerstwo Aktywów Państwowych.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy w centrali PZU, w zarządach i radach nadzorczych w spółkach grupy, z bankami włącznie, pracę straciło ponad 330 osób.

Działalność wspierająca cele wyborcze

Prowadzenie działań marketingowych, sponsoringowych, promocyjnych i prewencyjnych w taki sposób, by wspierać wynik wyborczy partii rządzącej, w tym podejmowanie działań, które były – jak się wydaje – nakierowane na wyprowadzenie środków pieniężnych z Grupy PZU – to także jeden z wniosków raportu otwarcia. Chodzi np. o finansowanie fundacji o wyraźnej konotacji partyjnej i wydarzeń z udziałem polityków tylko jednej partii czy wspieranie przedsięwzięć realizowanych przez media tego środowiska, które to zjawisko nasilało się zwłaszcza w okresach okołowyborczych. Przykładem działań z tego obszaru jest realizacja przez ówczesne władze Fundacji PZU kampanii wyborczej i politycznej pod przykryciem tzw. działań profrekwencyjnych. Koszt tych działań wyniósł w samym 2023 r. 6 mln zł.  W latach 2016–2024 tylko w PZU SA i PZU Życie zawarto ponad 90 umów z wydawnictwem wydającym tygodnik związany z obozem władzy na kwotę około 5 mln zł.

Media na czarnej liście

Raport otwarcia wyraźnie podkreśla, że podjęcie współpracy z domem mediowym Sigma Bis SA przez spółki PZU SA i PZU Życie było realizowane na nierynkowych, gorszych i niekorzystnych dla firm ubezpieczeniowych warunkach. Zadaniem tej spółki było przekierowanie gotówki ze spółek Skarbu Państwa do mediów sprzyjających wówczas rządzącej partii. Łączna szkoda w majątku PZU i PZU Życie w związku z tą współpracą wynosi co najmniej 10 mln zł.

W Sigma Bis funkcjonował oficjalny dokument, tzw. czarna lista z nazwami wydawców i nadawców medialnych, z którymi nie podejmowano współpracy reklamowej. Podmioty z listy to głównie: Warner Bros. Discovery (TVN), Grupa Agora („Gazeta Wyborcza”) oraz Grupa Ringier Axel Springer (Onet, „Newsweek”). Analiza kampanii reklamowych realizowanych przez Sigma Bis i udziału poszczególnych mediów w kampaniach potwierdza ten wniosek.

Likwidacja szkód katolickiej fundacji

Raport zwraca też uwagę na relacje PZU z podmiotami związanymi z katolicką telewizją z Torunia i powiązaną z nią fundacją. Mogły one liczyć na dotacje związane z finansowaniem projektów medialnych, ale także na zagadkową likwidację szkód. Likwidacja 4 zdarzeń na rzecz jednej z organizacji pochłonęła ponad 10 mln zł. Szczególnym incydentem była szkoda zaistniała w 2009 roku w związku z błędnie wykonanym odwiertem geotermalnym i zgłoszona do PZU w 2020 roku (tj. już przedawniona), którą wstępnie zakwalifikowano do odmowy.

Ostatecznie została „uznana” w rezultacie „ugody” i tuż po wyborach z 15 października 2023 r. wypłacono odszkodowanie w łącznej kwocie 20 mln zł (z czego 10 mln zł wypłaciło PZU i reasekurator PZU, a 10 mln zł wypłacił wykonawca, która to wypłata przez wykonawcę jest przedmiotem – jak wynika z doniesień medialnych – złożenia przez wykonawcę zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa działania na szkodę wykonawcy).

Ubezpieczyciel podkreśla, że wnioski z audytów posłużą do uszczelnienia procedur działających w Grupie PZU, by ograniczyć występowanie podobnych nadużyć w przyszłości. Wnioski te będą również wykorzystane w postępowaniach karnych i cywilnych, gdzie PZU będzie dochodził naprawienia powstałych szkód.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: PZU )

Przyszłoroczny Kongres Brokerów pod hasłem „Między boomerem a sigmą – wyzwania ludzi ubezpieczeń”

0
Źródło zdjęcia: SPBUiR

W dniach 8 i 9 października odbyło się spotkanie z partnerami i współorganizatorami XXVII Kongresu Brokerów. W trakcie obrad przedyskutowano propozycje dotyczące formuły kolejnego kongresu, a także wybrano miejsce imprezy.

Uczestnicy spotkania zdecydowali, że XXVII Kongres Brokerów odbędzie się w Mikołajkach w dniach 28–30 maja 2025 r. Zaproponowany tytuł spotkania to „Między boomerem a sigmą – wyzwania ludzi ubezpieczeń”. Więcej informacji zostanie przekazanych w kolejnych tygodniach.

(AM, źródło: SPBUiR)

PIU: Ponad 42 tys. poszkodowanych przez powódź otrzymało pieniądze od ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń według stanu na 10 października wynika, że w związku z powodzią na południu Polski zakłady ubezpieczeń wypłaciły pełne odszkodowania, kwoty bezsporne lub zaliczki 42,5 tysiącu właścicieli zniszczonych domów i mieszkań. To ponad 5 tys. więcej niż 30 września. Taka skala pomocy to efekt mobilizacji rynku oraz decyzji o uproszczonym rozpatrywaniu wniosków poszkodowanych.

Wielu ubezpieczycieli wydłużyło godziny pracy infolinii i zespołów obsługujących szkody. Część skierowało na tereny dotknięte powodzią mobilne zespoły rzeczoznawców. Niektórzy wykorzystują ponadto drony do szybkiej oceny szkód w trudniej dostępnych miejscach. Wszyscy wprowadzili uproszczony, szybszy tryb rozpatrywania szkód wywołanych przez powódź.

Jak wynika z danych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, stanem klęski żywiołowej objętych zostało 749 miejscowości. Liczbę osób bezpośrednio dotkniętych powodzią oszacowano natomiast na 57 tysięcy.

(AM, źródło: PIU)

Jak dziś wygląda świat sprzedaży

0
Adam Kubicki

Koszt pozyskania klienta, szczególnie w sprzedaży ubezpieczeń, może być naprawdę ogromny. Jeśli weźmiemy pod uwagę wymagany czas, podróże służbowe, reklamy, prezentacje, przygotowanie oferty, to wszystko razem może oznaczać poważne nakłady finansowe.

Modne działania w internecie lub zakup leadów ubezpieczeniowych również kosztują coraz więcej. Ten cały zestaw może znacznie obniżyć rentowność, o ile raz pozyskany klient nie będzie powtarzał swoich zakupów lub też nie stanie się źródłem rekomendacji i poleceń. Z punktu widzenia dzisiejszego handlu żyjemy w „narodzie rekomendacji”.

Twój sukces jako sprzedawcy zależy w dużej mierze od tego, czy zdołasz zadowolić swoich klientów w takim stopniu, aby polecali cię innym. Najlepsi sprzedawcy i najlepsze firmy opracowują całe strategie, których celem jest pozyskanie klientów, a następnie zatrzymanie ich przy sobie na zawsze.

Sukces zależy od rozwinięcia długofalowych relacji, a następnie dbałości o nie i obrony przed coraz bardziej agresywną konkurencją. Twoim celem jest zbudowanie solidnej bazy klientów, którzy będą kupować od ciebie regularnie. Najlepszą metodą jest stanie się ich „zaufanym doradcą” – dzięki temu będą wracali do ciebie tak długo, jak długo będą potrzebowali oferowanego przez ciebie produktu lub usługi.

Jeśli już od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem będziesz stawiał sobie za cel utrzymanie go w dłuższej perspektywie, to będziesz go inaczej traktował i miał o wiele większe szanse na zrealizowanie tego celu. Sprzedać coś jest dziś o wiele trudniej niż kiedykolwiek wcześniej. Gdy gospodarka ma się dobrze, klienci kupują chętniej i bez większego zastanowienia. Śpieszą się i mają pieniądze. Jednak w miarę pogarszania się sytuacji ekonomicznej spada ich entuzjazm wobec robienia zakupów, szczególnie jeśli chodzi o nowości lub drogie produkty.

Konkretne powody, dla których w obecnych czasach trudniej odnieść sukces w sprzedaży

Klienci mają większą wiedzę na temat dostępnych produktów i usług. Obecnie klienci lepiej zdają sobie sprawę ze swoich konkretnych potrzeb, pragnień i wymagań. Stawiają wysokie warunki co do jakości, obsługi i wartości oferty.

Klienci są w nieustannym kontakcie z twoimi konkurentami. Od każdej informacji dzieli ich tylko jedno kliknięcie – mają dostęp do wszystkiego, co kiedykolwiek napisano na temat twojej firmy, twojego produktu i całej branży.

Klienci są niecierpliwi. Jeśli odczuwają jakąś potrzebę, chcą zaspokoić ją bezzwłocznie. Oczekują natychmiastowej informacji dotyczącej twojej oferty. To nieprzyjemna cecha dzisiejszego świata biznesowego – jeśli potencjalny klient dojdzie do wniosku, że nie jesteś w stanie szybko zaspokoić jego potrzeb, pójdzie do konkurencji i już nigdy do ciebie nie wróci.

Klienci są dziś uważni, ostrożni i sceptyczni; zanim coś kupią, muszą mieć dużo informacji i wiele zapewnień. Bez względu na to, jakie ubezpieczenia sprzedajesz, konkurencja w twojej branży jest o wiele silniejsza niż kiedyś. Dlatego nie możesz pozwolić sobie na poczucie zadowolenia, które uśpi twoją czujność. Cały czas rozglądaj się dookoła, obserwuj trendy, konkurencję, a co najważniejsze, utrzymuj stały kontakt ze swoimi klientami. Nie daj wejść konkurencji tylnymi drzwiami. Wiara w lojalność klienta zgubiła niejednego sprzedawcę czy doradcę.

Klient będzie lojalny tylko wtedy, jeśli cały czas będziesz o niego zabiegał i się nim opiekował. Gdy stracicie kontakt na dłuższy czas, pamięć o tobie osłabnie, a przedsiębiorcza i aktywna konkurencja będzie miała szansę na przejęcie twojego klienta. Pamiętaj, że portfel twoich klientów to najcenniejszy zasób, jaki posiadasz.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Rekrutacja na czas kryzysu

0
Marcin Szmidtke

Wchodzimy w jeden z najważniejszych okresów rekrutacyjnych w roku. Ludzie wracają z wakacji, teoretycznie zregenerowani, gotowi do działania. Wielu pracodawców zakłada, że potencjalni kandydaci są pełni energii, zmotywowani do podejmowania nowych wyzwań. Czy to jednak prawdziwy obraz sytuacji w Polsce?

Niestety, rzeczywistość jest bardziej złożona. Okazuje się, że zamiast umysłów gotowych na nowe wyzwania mamy do czynienia z milionami ludzi finansowo wyczerpanych i szukających ratunku.

Według najnowszych danych Polacy zaciągnęli 1,2 mln pożyczek pozabankowych na łączną kwotę 1,827 mld zł. Te liczby jasno wskazują, że obciążenia finansowe naszych rodaków rosną w zastraszającym tempie. Wysoka inflacja, koszty życia i wydatki związane z przygotowaniami do nowego roku akademickiego będą zwiększać dziurę w budżecie.

To nie tylko hipotetyczne zagrożenie. Już teraz co piąta osoba w Polsce nie ma żadnych oszczędności. Nie tylko małych, ale żadnych. Żyjemy w kraju, gdzie znaczna część społeczeństwa każdego miesiąca walczy o to, by związać koniec z końcem.

Dlaczego teraz rekrutować?

Obecna sytuacja nie tylko jest wyzwaniem, daje nam również ogromną szansę. Ludzie potrzebują dodatkowych źródeł dochodu. Chcą przetrwać i zapewnić stabilizację finansową sobie i bliskim. I tu pojawia się nasza rola. Rekrutując teraz, możemy nie tylko pomóc w zarobieniu dodatkowych pieniędzy, ale również nauczyć lepszego zarządzania budżetem.

Nasza branża oferuje unikalną możliwość edukacji finansowej, która może zmienić życie ludzi. Szkolenie w zakresie zabezpieczeń finansowych, oszczędności i ochrony ubezpieczeniowej może przynieść ogromne korzyści zarówno jednostkom, jak i całemu społeczeństwu.

Wyobraź sobie, że osoba, która do tej pory ledwo wiązała koniec z końcem, po naszym przeszkoleniu nie tylko ubezpiecza siebie i bliskich, ale także pomaga kilkunastu innym osobom. Dzięki temu poprawia swoją sytuację finansową i staje się cennym członkiem społeczności, która buduje bezpieczeństwo wokół siebie.

Nie byłoby to korzystne dla naszego kraju, gdybyśmy wszyscy lepiej rozumieli, jak zarządzać swoimi finansami? Gdybyśmy potrafili planować swoje wydatki, tworzyć oszczędności i inwestować w przyszłość? Nawet jeśli ta osoba po szkoleniu zrobiłaby tylko to – pomogła sobie i kilkunastu innym osobom – to już byłaby ogromna wartość. W ten sposób małe działania mogą przynosić wielkie zmiany. Dla nas to codzienność, ale dla wielu osób, którym pomagamy, to początek nowego życia.

Znaczenie małych kroków

Na zakończenie chciałbym opisać historię, która doskonale obrazuje, jak wielkie znaczenie mogą mieć nawet najmniejsze działania. Na pewnej plaży dziewczynka zbierała meduzy i wrzucała je z powrotem do wody. Widząc jej wysiłek, przechodzień zatrzymał się i zapytał: „Dziewczynko, po co to robisz? Przecież te kilka meduz nie ma znaczenia. Nie uratujesz w ten sposób świata”. Spojrzała na niego i odpowiedziała: „Dla tych kilku meduz ma to znaczenie”.

Czy nie jest to opowieść o naszej pracy? Nie zmienimy całego świata, ale dla kilku osób ona będzie miała ogromne znaczenie. Dla kilku ubezpieczonych rodzin, które otrzymają odszkodowanie, dla kilkorga dzieci, które pójdą na studia, bo ich rodzice mieli polisy oszczędnościowe.

Marcin Szmidtke

18,051FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie