W 3. edycji konkursu Literacka Podróż Hestii nagrodą wyróżniono komiks „Wolność albo śmierć” Aleksandry Herzyk, wydany nakładem Kultury Gniewu. Autorka otrzymała 50 tysięcy złotych. Mecenasem konkursu jest ERGO Hestia, organizuje go Fundacja Artystyczna Podróż Hestii w partnerstwie z Fundacją Wisławy Szymborskiej.
Kapituła dokonała wyboru spośród 5 nominowanych książek, a werdykt ogłoszono 15 września podczas uroczystej Gali Nagrody Literacka Podróż Hestii w Sopocie.
– W ciągu trzech lat istnienia konkursu Literacka Podróż Hestii udało nam się stworzyć wyjątkową kolekcję nagrodzonych i nominowanych tytułów. To książki, które doceniliśmy za literacki kunszt, współczesny język i wartościowe tematy, odpowiadające realnie na potrzeby młodych czytelników i czytelniczek. W naszych wyborach reagujemy na to, co najbardziej aktualne. Bardzo cieszę się z faktu, że tegoroczną nagrodę otrzymuje komiks – medium mające olbrzymi potencjał do opowiadania każdej historii w ciekawy sposób – mówi Artur Borowiński, prezes Grupy ERGO Hestia, przewodniczący Kapituły.
Organizatorzy konkursu Literacka Podróż Hestii stawiają sobie za cel promowanie współczesnej polskiej literatury pięknej – tych powieści i opowiadań, które mają szansę długo pozostać w świadomości młodych czytelników i czytelniczek. Wspólnie z autorami i autorkami nominowanych co roku książek pojawiają się na ogólnopolskich festiwalach literackich. Włączają się też w dyskusje o roli i kondycji literatury dziecięcej i młodzieżowej w Polsce podczas spotkań branżowych i wydarzeń czytelniczych.
Fundatorem Nagrody Literacka Podróż Hestii jest ERGO Hestia. Konkurs Literacka Podróż Hestii realizowany jest przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii w ramach współpracy ERGO Hestii i Fundacji Wisławy Szymborskiej. Zakłada ona długoterminowe wsparcie działalności Fundacji Wisławy Szymborskiej przez ERGO Hestię.
Spośród krajów Europy Środkowej i Wschodniej Słowenia ma największy udział strat ubezpieczonych w ogóle strat gospodarczych spowodowanych przez ekstremalne zjawiska pogodowe w ciągu ostatnich 40 lat.
W latach 1980–2020 straty gospodarcze z tego tytułu w 32 państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego wynosiły (w zależności od źródła danych) 450–520 mld euro, a liczba ofiar śmiertelnych od 85 tys. do 145 tys. Duża część strat pogodowych pozostaje nieubezpieczona, ich udział procentowy różni się w zależności od typu zdarzenia i kraju.
Dane zebrane przez Europejską Agencję Środowiska pochodzą z dwóch źródeł: CATDAT (RiskLayer GmbH) i NatcatSERVICE (Munich Re GmbH). Straty zostały skategoryzowane w trzy grupy ekstremalnych zdarzeń pogodowych: zdarzenia meteorologiczne (np. gradobicia), zdarzenia hydrologiczne (np. powodzie) i zdarzenia klimatologiczne (np. fale upałów). Kraje z najwyższym poziomem strat ubezpieczonych w stosunku do całości strat gospodarczych to Dania, Holandia i Norwegia (48–56%), podczas gdy w Chorwacji, na Litwie i w Rumunii poziom ten jest najniższy (0,5–1,5%).
Według Słoweńskiej Agencji Nadzoru Ubezpieczeniowego przy 42,8% udziale strat ubezpieczonych w ogóle strat pogodowych Słowenia jest w najlepszej sytuacji spośród krajów regionu CEE. Udział strat ubezpieczonych w latach 1980–2020 jest wyższy niż 35%, ale nadal istnieje luka ubezpieczeniowa. Jednak po sierpniowych powodziach słoweński nadzór spodziewa się, na podstawie danych z przeszłości, że zdarzenia te były w znacznej mierze adekwatnie ubezpieczone.
Z danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeń wynika, że w 2022 roku na polskim rynku ubezpieczeń wykryto ponad 31,98 tys. wyłudzeń odszkodowań i świadczeń, o ponad 25% więcej niż w roku poprzednim. Ich łączna wartość wyniosła 409 mln zł . Była to kwota o 7% niższa od odnotowanej w 2021 r., choć zauważa się duży wzrost wartości przestępstw w ubezpieczeniach na życie. Tradycyjnie najwięcej prób oszustwa dotyczyło ubezpieczeń majątkowych, przede wszystkim komunikacyjnych.
Przestępczość w ubezpieczeniach na życie
Z raportu zatytułowanego „Analiza danych dotyczących przestępstw ubezpieczeniowych ujawnionych w 2022 roku”, opracowanego przez dr. Piotra Majewskiego z Komisji ds. Przeciwdziałania Przestępczości Ubezpieczeniowej wynika, że w „życiówce” zidentyfikowano 8633 próby dokonania wyłudzeń na łączną kwotę 51,66 mln zł. Procentowy udział przestępczości ubezpieczeniowej w świadczeniach wypłacanych w dziale I wyniósł 0,274%. PIU zauważa, że wartość ta zmienia się co roku, ale na przestrzeni ostatnich kilku lat widać jej wzrost. To efekt rosnącej skuteczności zakładów w zwalczaniu fraudów, którą zawdzięczają one wymianie danych o podejrzanych szkodach i korzystaniu z systemów antyfraudowych.
Statystyki wyłudzeń w dziale I
Ryzyko
Liczba przypadków
Wartość w złotych
Zgon ubezpieczonego
578
22 399 151
Zgon ubezpieczonego na skutek NW
19
1 559 500
Poważne zachorowanie
745
11 454 270
Trwałe inwalidztwo lub uszczerbek na skutek NW
2023
7 541 246
Niezdolność do pracy
85
1 234 767
Leczenie szpitalne lub operacje
4388
4 876 947
Narodziny dziecka/narodziny martwego dziecka
259
495 257
Śmierć rodzica/teścia/współmałżonka/dziecka
294
1 394 760
Inne
242
705 133
źródło: PIU
Oszuści coraz częściej wykorzystują trwałe inwalidztwo
Autorzy raportu zauważają, że struktura przestępstw w „życiówce” bardzo zmieniła się w ostatnim roku. Podobnie jak w latach poprzednich, największa wartość przestępstw dotyczy ryzyka zgonu ubezpieczonego, jednak w roku 2022 nie jest to pozycja dominująca. Zaobserwowano nowy trend – istotne kwoty wyłudzeń dotyczyły też ryzyk poważnego zachorowania i trwałego inwalidztwa. Podobnie jak w roku ubiegłym, najczęściej występujące przypadki to leczenie szpitalne i operacyjne. To 51% wszystkich wyłudzeń z ubezpieczeń działu I. W tym 23% to sprawy związane z trwałym inwalidztwem lub uszczerbkami na zdrowiu powstałymi wskutek nieszczęśliwego wypadku.
Sprawcy chcący wyłudzić świadczenie w ubezpieczeniach na życie bazują na okazywaniu ubezpieczycielowi fikcyjnej dokumentacji medycznej i dowodów zakupu usług medycznych w prywatnych placówkach służby zdrowia. Wykrywanie takich prób polega na analizie danych i poszukiwaniu nieprawidłowości wskazujących na próbę wyłudzenia.
Izba wskazuje, że w ostatnich latach wzrosła popularność produktów ochronnych związanych z chorobami i wypadkami. Jej zdaniem liczne próby wyłudzeń z tych polis świadczą o ewolucji działań sprawców oraz o coraz lepszej zdolności ubezpieczycieli do wykrywania fikcyjnych szkód osobowych.
Leczenie szpitalne na przestępczym topie
W całkowitej liczbie przestępstw dominują te związane z leczeniem szpitalnym. Przeciętna wartość tego przestępstwa to około 1 tys. zł przy dużej liczbie przypadków (blisko 4400). W 2022 r. wykryto także fraudy, które nie dotyczą bezpośrednio wypłaty świadczeń, a sytuacji, w której sprawca zawiera umowę z bezpośrednim zamiarem wyłudzenia świadczenia.
Sprawcy chcący wyłudzić świadczenie w ubezpieczeniach na życie bazują na okazywaniu ubezpieczycielowi fikcyjnej dokumentacji medycznej i dowodów zakupu usług medycznych w prywatnych placówkach służby zdrowia. Dotyczy to zarówno produktów indywidualnych, jak i grupowych, gdzie ułatwieniem dla sprawców jest brak oceny ryzyka przy przystępowaniu do umowy. Wykrywanie takich prób polega na analizie danych i poszukiwaniu nieprawidłowości mogących wskazywać na próbę wyłudzenia.
Druga grupa działań przestępczych dotyczy produktów inwestycyjnych. Proceder podobny jest do wyłudzeń w sektorze bankowym. Sprawcy podszywają się pod klienta lub kontaktują się z nim i przy pomocy narzędzi IT i socjotechniki skłaniają do przekierowania pieniędzy na inny rachunek. Klient oszukiwany jest pod pozorem ratowania środków przed fikcyjnym zagrożeniem lub kuszony nierealnie atrakcyjną inwestycją.
Mimo pomysłowości przestępców, zakłady ubezpieczeń na życie dobrze radzą sobie z atakami fraudowymi – w 95% przypadków próba wyłudzenia kończy się odmową wypłaty odszkodowania.
Przestępczość ubezpieczeniowa w dziale II
Z kolei w ubezpieczeniach majątkowych zidentyfikowano 23 352 próby dokonania wyłudzeń na łączną kwotę 357,36 mln zł. Procentowy udział przestępczości ubezpieczeniowej w świadczeniach wypłacanych w dziale II wyniósł 1,4%.
Najczęstszym i najbardziej kosztownym przestępstwem w ubezpieczeniach majątkowych są wyłudzenia z ubezpieczeń komunikacyjnych. Jednak sprawcy coraz częściej sięgają po inne rodzaje produktów – inne ubezpieczenia OC, ubezpieczenia turystyczne oraz ubezpieczenia mieszkań i domów.
Najpopularniejsze cele przestępców w dziale II
Produkt/ryzyko
Liczba przypadków
Wartość w złotych
OC komunikacyjne (majątkowe)
10608
104 344 517
OC komunikacyjne (osobowe)
1971
75 017 681
Autocasco
4762
95 969 041
Inne OC
1419
31 215 607
Ubezpieczenia mieszkań i domów
1950
21 463 314
Turystyczne i assistance
1967
3 964 432
źródło: PIU
Autorzy raportu zauważają, że wysokie koszty nawet drobnych napraw zaawansowanych technicznie pojazdów sprawiają, że często są one wykorzystywane jako generatory szkód w OC i AC, co wpływa na dużą wartość wyłudzeń w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Poza szkodami polegającymi na uszkodzeniach samochodów, sprawcy często symulują rzekome uszkodzenia ciała w wypadkach komunikacyjnych. Te ostatnie są kosztownym zagrożeniem – średnia wysokość wyłudzenia w takiej szkodzie to blisko 38 tys. zł. To dwukrotnie więcej niż w AC i cztery razy więcej niż w materialnych szkodach OC.
Metody bez zmian, a wykrywalność coraz wyższa
Metody wyłudzeń w ubezpieczeniach komunikacyjnych nie zmieniają się istotnie na przestrzeni lat. Zarówno sprawcy indywidualni, jak i grupy przestępcze powodują celowe lub fikcyjne kolizje i pozorują kradzieże pojazdów. Wciąż popularne są fikcyjne wynajmy pojazdów zastępczych i szkody w pojazdach z leasingu.
Mimo to wykrywalność fraudów w ubezpieczeniach komunikacyjnych jest wysoka. Ubezpieczyciele mają dostęp do baz i narzędzi UFG, a także korzystają z odczytu danych ze sterowników elektronicznych pojazdów. Sprawna rekonstrukcja autentycznego przebiegu kolizji to także efekt stosowania narzędzi IT do skanowania 3D oraz modelowania przebiegu wypadków. Wzrasta także świadomość społeczeństwa. Dzięki akcjom edukacyjnym coraz więcej osób potrafi rozpoznawać próby wyłudzeń przez wymuszone kolizje drogowe. Branża ubezpieczeniowa wspiera także policjantów, którzy dzięki szkoleniom organizowanym przez PIU zdobywają aktualną wiedzę o metodach wyłudzeń. Ubezpieczyciele sprawnie reagują na zmiany w metodach działań sprawców. Coraz skuteczniej zwalczane są próby wyłudzeń w mieniu leasingowanym. Jest to jeden z kluczowych czynników powodujących zmniejszenie ogólnej kwoty wykrytych wyłudzeń w ubezpieczeniach majątkowych.
Polisy pozakomunikacyjne na celowniku oszustów
PIU wskazuje, że poza „komunikacją” przestępczość coraz częściej dotyczy ubezpieczeń mieszkań, turystycznych, NNW oraz OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Łącznie w 2022 roku było to około 6 tys. przypadków. Jest to nowy trend wskazujący na coraz większe zainteresowanie sprawców ubezpieczeniami innymi niż komunikacyjne.
Średnie wartości przestępstw w poszczególnych produktach kształtują się od kilkunastu do ponad 100 tys. zł. Sprawcy wciąż stosują znane wcześniej metody, takie jak deklarowanie utraty lub uszkodzenia drogich ruchomości we wszelkich rodzajach ubezpieczeń majątkowych czy fikcyjna dokumentacja rzekomo doznanych urazów. Najwyższe wartości występują w szkodach dotyczących pożarów i kradzieży mienia w przedsiębiorstwach, ale w 2022 r. nie odnotowano dużych wyłudzeń pożarowych. Dzięki temu nastąpił spadek wartości przestępstw w dziale II.
Silnie wzrasta liczba drobnych szkód powodowanych przez osoby fizyczne. Dotyczą one fikcyjnych strat w majątku osobistym gospodarstwa domowego lub poniesionych podczas podróży. Odnotowano także nietypowe zdarzenia opierające się na ubezpieczeniu czasowej niezdolności do pracy, sprzętu do gier video czy zwierząt domowych.
Zakłady liczą na Krajowy System e-Faktur
Przestępcy coraz częściej przedstawiają ubezpieczycielowi fałszywe dowody zakupu w trakcie likwidacji szkód. Problem dotyczy utraconego i zniszczonego mienia, ruchomości w mieszkaniach, bagażu w podróży. W walce z tego typu fraudami może pomóc weryfikacja dowodów zakupu po wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur, ale nadal nie wiadomo, na jakich warunkach i zasadach branża ubezpieczeniowa będzie mogła korzystać z tego rozwiązania.
Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 19 września 2023 roku w godzinach 13:00–14:00. Tematem odcinka będą doradcy premium.
W programie wystąpi Magdalena Huczek, dyrektorka Linii Biznesowej Assiduus Premium Med Assiduus. Z odcinka dowiesz się:
Czy kupujemy głową czy sercem i emocjami? Jak w ten zmieniający się świat sprzedaży i obsługi wpleść elementy storytellingu i wiedzy o ludzkim mózgu czy emocjach i poprowadzić proces w tak angażujący sposób, że nie da się go zapomnieć?
Jak zbudować wysoki poziom zaufania i długotrwałe relacje oraz lojalność u wymagających klientów, przyzwyczajonych do ekskluzywnej obsługi?
Czy koncentracja na konkretnej branży, dziedzinie i wysoka specjalizacja ma sens biznesowy? Przekonamy, że może mieć.
Grupa Unilink zakupiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa ProService Finteco, w skład którego wchodzi doświadczony zespół oraz zaawansowane systemy informatyczne dla sektora ubezpieczeń. Nowe rozwiązania pozwolą na rozszerzenie usług agregatora o rozwiązania informatyczne i procesowe dla towarzystw ubezpieczeń, a także na przyspieszenie adaptacji do zachodzących zmian oraz procesów administracyjnych i obsługowych oraz zwiększenie konkurencyjności agentów współpracujących z Unilink.
Z końcem sierpnia Unilink podpisał z ProService Finteco umowę kupna zorganizowanej części przedsiębiorstwa zajmującej się projektowaniem, rozwojem, utrzymaniem i administracją systemów IT (własnych rozwiązań informatycznych) przeznaczonej dla podmiotów rynku ubezpieczeniowego. Przedmiotem transakcji są dwa systemy informatyczne ProService Finteco:
FlexiBlock – wielomodułowy system do obsługi produktów ubezpieczeniowych w chmurze Microsoft Azure.
BrokerUFG – produkt pozwalający na komunikację między zakładem ubezpieczeń a Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym.
– Technologia jest obecnie kluczowym obszarem każdego liczącego się uczestnika na rynku i bezpośrednio wpływa na przewagę konkurencyjną. Jesteśmy tego świadomi, dlatego cały czas wprowadzamy szereg innowacyjnych rozwiązań z zakresu robotyzacji czy rozwiązań systemowych ułatwiających pracę naszym agentom. Zakup gotowego rozwiązania od ProService Finteco, które jest jednocześnie sprawdzone i posiada bardzo dobrą renomę na rynku, zdecydowanie wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Unilink. Cieszymy się, że spółka ProService Finteco zaufała nam, powierzając przyszłość wysokiej jakości doświadczonego zespołu oraz systemów FlexiBlock i BrokerUFG. Będziemy kontynuować rozwój obu tych narzędzi z korzyścią dla naszych obecnych i nowych partnerów biznesowych. Jest to dla nas kolejny krok w rozszerzaniu zakresu usług świadczonych dla rynku ubezpieczeń w Polsce i całym regionie Europy Środkowo Wschodniej – powiedział Igor Rusinowski, prezes Grupy Unilink.
Gdybyśmy mieli wymienić trzy najważniejsze cechy profesjonalnego multiagenta ubezpieczeniowego, byłyby nimi z pewnością: wiedza, chęć rozwoju i empatia. Ty oczywiście dołożysz swoje. Możesz wziąć szczyptę motywacji, dodać sporo pokory, zdecydowanie dorzucić konsekwencję w działaniu i jasno określone cele.
Gdy jednak czegokolwiek ci zabraknie, powinieneś razem z 200 agentami w Polsce poszukać kolejnych pięknych barw profesjonalisty 14 października 2023 r. w Łodzi na II Kongresie Multiagentów Ubezpieczeniowych!
Spotykamy się już po raz kolejny z jasno określonymi zadaniami, przeświadczeni o niesamowitej wartości tego wydarzenia. Mamy również jasno postawiony cel: rozwijać sprzedaż ubezpieczeń w twojej multiagencji poprzez szkolenia i wydarzenia, które wynoszą twoją pracę kilka poziomów wyżej.
Popatrz tylko na nazwiska tegorocznych prelegentów. Każdy z nich przekaże ci coś innego, dotrze do zupełnie odmiennego zakamarka twojej pracy i potrzeb: Adam Kubicki, Piotr Czublun, Andrzej Kowerdej, Anna Oszajca, Mirosław Gajdek, Bartosz Maj, Marta Rychlińska-Tarach czy w końcu Krzysztof Sarnecki.
Możemy również spojrzeć na to zestawienie w zupełnie inny sposób: sprzedaż, rekomendacje, umiejętności miękkie, social media, prawo, umiejętności negocjacyjne i rozwój osobisty. Przygotuj się na intensywny dzień. Cały dzień pracy, uważności, spotkań ze wspaniałymi ludźmi świata ubezpieczeń i wieczornego relaksu.
Nasi partnerzy przygotowali dla ciebie również niespodzianki i atrakcje! W swoich miejscach inspiracji będziecie mogli porozmawiać o produktach, napić się pysznej kawy (zadba o nią LINK4), porozmawiać o swoim zdrowiu, a także przebadać się profilaktycznie w przeznaczonym do tego gabinecie przygotowanym przez Nationale-Nederlanden, czy w końcu zrobić profesjonalne, biznesowe zdjęcie do wykorzystania w mediach społecznościowych (dzięki Trasti). To wszystko oczywiście w jednej cenie biletu. Możesz również zostać z nami na kolację i wziąć udział w niesamowitym koncercie, który oficjalnie zakończy ten inspirujący dzień.
W tym roku mamy niesamowite grono partnerów, multiagencji, firm technologicznych i towarzystw ubezpieczeniowych, dzięki którym możemy tworzyć takie spotkanie!
Partnerami Strategicznymi Kongresu zostali: ASF Premium, Insly, LUX MED Ubezpieczenia, Nationale-Nederlanden, a także Phinance.
Złotymi Partnerami wydarzenia zostali: Generali Polska, SIGNAL IDUNA, LINK4, Leadenhall, DobryAgent.pl, Wagas i Trasti.
Patronem medialnym Kongresu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Patronem społeczności agentów ubezpieczeniowych zostało niezawodne Obiektywne Forum Agentów.
Więcej o wydarzeniu dowiesz się na stronie: www.zyciewmulti.pl. Zapraszamy cię również po ostatnie bilety (pozostały pakiety basic i silver) i do zobaczenia w Łodzi!
Marta Piasecka Waldemar Poberejko twórcy projektu szkoleniowego Życie w Multi
Każdy z nas kiedyś był na szkoleniu z jakimś coachem, trenerem biznesu lub innym „czarodziejem”, prawda? Najczęściej są to ludzie, których zapraszamy, gdy już zużyliśmy wszystkie pomysły na zwiększenie jakości sprzedaży.
Połamaliśmy wszystkie kijki na pracownikach, a ci ze łzami w oczach pozjadali wszystkie marchewki. Czy czytelnik rozumie, jak krzywdzące są dla naszych współpracowników nawet te porównania? Albo bijesz osiołka, albo udajesz, że mu coś dasz (premię) i machasz tym przed nosem. Jaka jest skuteczność tego działania?
Czym to się kończy
Jako przykład weźmy menedżera z jednego TU. Co roku firma, w której pracuje, oczywiście zwiększa limity wymagane do wypłaty premii w sposób, który jakiś początkujący trener nazwałby ambitnym. Realizacje wszystkich składowych premii wykonują w Polsce chyba dwie albo trzy osoby. Żeby było jasne, wykonują je tylko w jednym miesiącu w roku. Dwie, trzy osoby w całej Polsce. Jest to TU z pierwszej dziesiątki największych. Oczywiście premię można stracić też na wiele różnych sposobów, jeżeli nie spełni się jakichś składowych. Jak się kończy ta historia?
Na spotkaniu przy kawie ostatnio opowiadałem tej osobie o zasadach działania fundacji, którą współorganizuję. Zainspirowana historią zwróciła się o pomoc do psychiatry, który stwierdził u niej depresję i stany lękowe. Ona natomiast uznała, że praca w innej agencji to dla niej całkiem zdrowy pomysł. Wkrótce będziemy zatem nawiązywać relacje z nowym menedżerem. Jeżeli dobrze liczę, przez 11 lat mojej współpracy z tym towarzystwem będzie to piąty albo szósty raz. Tym razem trafiliśmy na naprawdę rzetelną osobę, która była zawsze pierwsza do pomocy.
Kto więc zostaje zmotywowany przez te wszystkie kijki i marchewki? W tej sytuacji chyba tylko dział HR, który będzie miał miesiąc na znalezienie nowego menedżera na cały region. O ile oczywiście nasz bohater nie otrzyma zwolnienia lekarskiego.
A może porozmawiamy?
Ale cele trzeba mieć, prawda? Mam jednak pytanie. Kto nam wmówił, że ciągle musimy dawać z siebie więcej, lepiej, działać mocniej, silniej? Kiedy to się skończy? Wydaje mi się, że czas już pozbyć się wszystkich kijków i marchewek i przestać traktować naszych współpracowników jak osły.
Wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy w każdym państwie zakończyło się niespodziewanym sukcesem. Czas pracy się skrócił, a równolegle wzrosły wyniki. Jakim cudem? Ludzie byli wypoczęci. Mieli czas na kontakt z rodziną. Mogli po prostu wyjść na spacer. Porozmawiać z bliskimi. Czy czytelnik wie, że psychoterapia ma na mózg taki sam wpływ endogenny jak leki psychotropowe? A prościej: szczera rozmowa o swoich emocjach z drugim człowiekiem tak samo buduje neurony i zmienia struktury mózgu jak popularne leki SSRI lub psychotropowe. Kiedy ostatni raz rozmawiałeś z kimś szczerze o tym, co czujesz?
Bo o tym się nie rozmawia. Teraz wszyscy musimy być super, bo gdy ktoś wrzuci zdjęcie na FB, zaczynamy się porównywać. Nie chcemy przyznać, że czasem dopadają nas słabsze dni, negatywne uczucia, emocje – negujemy je. Ale… „mnie oszukasz, matkę oszukasz, ale życia nie oszukasz”. Te emocje w końcu wykipią. Wtedy trener będzie z ciebie dumny, bo będzie naprawdę mocno i silnie.
Dziś coraz rzadziej pytamy się, jak się czujesz, co u rodziny. Wiadomo, że dobrze. Pytamy tylko: co tam? Gdzie pracujesz, jak ci idzie? Może warto do tego wrócić. A na koniec dnia zamiast koktajlu białkowego czasem po prostu zjeść czekoladę. Ona nie pyta, czekolada rozumie. Czego wszystkim z całego serca życzę.
Marcus Buckingham, "Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu", tłum. Marcin Kowalczyk, Wydawnictwo MT Biznes, 256 stron, cena 43,73 zł
Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od firm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony.
Autor odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces?
Z tej książki dowiesz się:
dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski,
jak prawidłowo określić swoje mocne strony,
co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność,
jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz.
To książka, która otworzy przed tobą i twoją firmą nowe i niezbadane jeszcze obszary. Odkryj swoje mocne strony i rozwiń skrzydła.
– Marcus Buckingham w bardzo precyzyjny sposób pokazuje, jak w sześć tygodni – wykonując sześć prostych kroków – znacząco zwiększyć swoją motywację i podnieść efektywność własnych działań. Daje też dokładne wskazówki, jak ukierunkować swoje otoczenie na mistrzostwo. Tę książkę polecam każdemu, kto chce z bardzo dobrego stać się wybitny – rekomenduje Wojciech Herra, mówca i trener specjalizujący się w zwiększaniu efektywności sprzedaży.
Marcus Buckingham przez 17 lat pracował w Instytucie Gallupa, w którym zajmował się badaniem tego, co wyróżnia najlepszych liderów i świetnie działające przedsiębiorstwa, przyczynił się też do opracowania Testu Gallupa. Wyniki tych badań zainspirowały go do napisania książek Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony, które stały się bestsellerami. Jego sylwetkę przedstawiano w „New York Timesie” oraz w „Fortune”, „Business Week” i „Fast Company”. Obecnie prowadzi własną firmę konsultingowo-szkoleniową pomagającą identyfikować i rozwijać talenty.
Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.
+ Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.
Blisko pół tysiąca brokerów wzięło udział w specjalnym cyklu personalizowanych szkoleń ERGO Hestii. Eksperci sopockiego ubezpieczyciela przybliżyli uczestnikom zagadnienia dotyczące rozszerzonego OC za produkt oraz ubezpieczeń ryzyk środowiskowych.
Wdrożenie personalizowanych szkoleń, dopasowanych do indywidualnych oczekiwań brokerów przez ERGO Hestię miało na celu rozszerzenie ich kompetencji brokerów w przestrzeniach, które sami zdiagnozowali. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy szkolenia, gdzie zakres jest z góry narzucony przez prelegenta, uczestnicy sami wybierają, co najbardziej ich interesuje.
– Szkolenia te zostały bardzo dobrze przyjęte przez brokerów – mówi Aleksandra Ożdzińska, starsza underwriterka ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej z Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii. – To właśnie uczestnicy szkoleń zasygnalizowali nam potrzebę rozmowy o ryzykach w konkretnych branżach czy scenariuszach szkodowych. Dzięki personalizacji tych spotkań, mogliśmy porozmawiać na wybrane wspólnie tematy – dodaje.
Pierwszy cykl szkoleń dotyczył ubezpieczenia ryzyk środowiskowych, a drugi rozszerzonego OC za produkt. W trakcie spotkań omawiane były przykłady szkód, przedstawiano aktualne rozwiązania ubezpieczeniowe, główne założenia produktów oraz możliwości i politykę akceptacji ryzyka po stronie ubezpieczyciela.
Personalizowane szkolenia dostępne były za pośrednictwem Portalu Wiedzy Korporacyjnej ERGO Hestii.
– Na cały cykl szkoleń przeznaczyliśmy łącznie kilkadziesiąt godzin. Stworzyliśmy je w taki sposób, by uczestnicy mogli wyciągnąć z nich nie tylko teorię, ale też wiedzę, jak korzystać z niej w praktyce. Z pewnością zapewni to brokerom większą swobodę poruszania się po omawianej tematyce – podkreśla Erwin Kamecki, starszy underwriter ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej z Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.