Blog - Strona 520 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 520

Czy musimy coś udowadniać albo z czegoś rezygnować?

0
Marta Sionkowska

Niejednokrotnie, zaczynając pracę w ubezpieczeniach jako bardzo młoda kobieta, spotykałam się ze stereotypami ze strony kolegów czy klientów. Najczęstsze przekonania brzmiały: „Jesteś kobietą, jesteś młoda, atrakcyjna, kto by od ciebie nie kupił? Ty masz na pewno łatwiej”. Czy aby na pewno tak właśnie mamy?

Nigdy nie zgadzałam się z takimi poglądami. Bardzo szybko przekonałam się, że wiek, wygląd czy płeć niczego nie ułatwiają, wręcz przeciwnie. Pierwsze spotkania z przedsiębiorcami od razu pozbawiły mnie złudzeń.

Wiedziałam, że jeśli klient ma mi zaufać, powierzyć swoje pieniądze oraz zabezpieczenie siebie i rodziny, muszę wykazać się wiedzą większą niż przeciętna, reprezentowana przez doradców płci męskiej.

Nie chodziło o wyuczone regułki i doktorat z produktu. Klient oczekiwał partnera w rozmowie. Osoby, która poza wiedzą wyniesioną z sali szkoleniowej ma swoje zdanie i orientuje się, co dzieje się w gospodarce, na świecie, jakie są trendy inwestycyjne, co jest bieżące w jego/jej branży.

Nieustanna walka ze sobą – rodzina czy kariera

Równowaga w życiu zawsze była dla mnie bardzo ważna. Niestety przez kilka pierwszych lat w pracy doradcy nie potrafiłam pogodzić pracy z życiem prywatnym. Albo pracowałam za długo i za dużo, albo skupiałam się głównie na życiu prywatnym.

Robiłam pięć–sześć spotkań dziennie, kilka dni z rzędu. Później czułam, że muszę wziąć dzień wolny, a nawet dwa dni, by złapać równowagę. Nie było w tym żadnej systematyczności. W efekcie, moje wyniki były wprost proporcjonalne do zaangażowania w pracę. Ciągłe wzloty i upadki spowodowały, że zaczęłam wyciągać wnioski.

Dyscyplina i konsekwencja

Wiele razy zastanawiałam się, czy zawsze będę musiała wybierać pomiędzy pracą a rodziną i sobą. Jednak wielu moich mentorów pokazywało, że da się to połączyć. Zaczęłam od pierwszych zmian wprowadzanych małymi krokami.

Ustaliłam, że codziennym priorytetem jest dzwonienie do klientów, umawianie i odbywanie spotkań oraz pozyskiwanie nowych kontaktów. Zapisałam te działania w kalendarzu i bez względu na to, ile dodatkowych spraw miałam na dany dzień, te trzy musiałam wykonać, zanim pójdę spać. Najczęściej starałam się zacząć rano, kiedy miałam największą motywację.

To spowodowało, że zawsze, kiedy przychodził trudniejszy dzień, a nawet kilka dni, włączałam tryb autopilot. Robiłam to, co trzeba, żeby pomimo wszystko nie wypaść z rytmu.

Dzisiaj dzięki takiemu podejściu nie muszę wybierać, czy będę lepszym doradcą ubezpieczeniowym i postawię tylko na karierę, czy lepszą siostrą, córką, partnerką. Mam czas dla siebie, wystarczającą ilość odpoczynku, który pozwala mi nieustannie ładować baterie, mieć lepsze nastawienie do każdego dnia.

Jaki jest tego efekt? Pracuję mniej, ale zdecydowanie bardziej efektywnie. Z refleksją na temat drogi do równowagi zostawiam was na resztę wakacji.

Marta Sionkowska
specjalistka ds. sukcesji w firmie i rodzinie, Pru

Jak rozwijać potencjał sprzedażowy w organizacji

0
Adam Kubicki

Niejedna osoba zarządzająca sprzedawcami zastanawia się nad tym, co jeszcze można zrobić, żeby ludzie bardziej wykorzystywali swoje możliwości. Według mnie częstym błędem jest założenie związane z patrzeniem na potencjał organizacji jak na jeden organizm, a nie w sposób zindywidualizowany.

Po pierwsze, trzeba zrozumieć, iż potencjał rozwojowy poszczególnych osób w organizacji jest różny. Uwzględniając potencjał, można grupę sprzedażową podzielić na trzy kategorie. Pierwszą z nich są liderzy. Tu potencjał jest największy. W drugiej grupie znajdują się osoby, które raz na jakiś czas mają satysfakcjonujące wyniki, jednak brakuje im jeszcze czegoś do osiągnięcia pozycji lidera. Ostatnią grupą są ogony. Są to osoby o najmniejszym potencjale wzrostu.

Zdefiniujmy określenie potencjał sprzedażowy. Według mnie to możliwość poprawy wyników sprzedażowych osoby związana z jej indywidualnymi cechami. Zastanówmy się nad tym, co wpływa na potencjał sprzedażowy współpracownika.

Pierwszy element to jego naturalne predyspozycje komunikacyjne i umiejętności sprzedażowe. Niektórym łatwiej przychodzi budowanie relacji z klientem. Potrafią również częściej niż inni przekonać klienta do zakupu ubezpieczenia.

Drugą składową jest postawa naszego współpracownika. Wpływa na jego zaangażowanie, radzenie sobie z wyzwaniami czy problemami oraz jakość współpracy z zespołem.

Postawa sprzedawcy zależy od następujących elementów: jego motywacji, systemu przekonań i wartości osobistych. Na szczęście (oprócz wartości) te składowe postawy mogą być modyfikowane.

Motywacja odpowiada na proste pytanie: dlaczego mam to zrobić? Zazwyczaj wiąże się to ze źródłami motywacji, takimi jak: ambicja, chęć osiągnięcia określonego celu czy strach. Wystarczy rozpoznać, które źródła oddziałują na określoną osobę, i znaleźć pomysł na ich uaktywnienie.

Jeśli chcemy zobaczyć poprawę wyników sprzedaży, korzystając z obszaru ambicji, skorzystajmy z szeroko rozumianej idei rywalizacji czy osobistych wyzwań.

W przypadku źródła motywacji związanego z celem osobistym pomagają rozmowy indywidualne.

Oddziaływanie wykorzystujące element strachu czy niepokoju często ma charakter kontraktowy, czyli współpracownik jest świadom, że istnieje jasna zależność – jeśli czegoś nie wykonam, to narażę się na stratę lub moja pozycja będzie zagrożona.

Trudniejszym do zmiany elementem postawy naszych współpracowników jest zestaw ich przekonań. Możemy go określić jako sposób patrzenia na rzeczywistość. Najważniejsze jest rozpoznanie przekonań ograniczających współpracowników i właściwa reakcja.

Przykładami wskazującymi na konkretne ograniczenia mogą być zdania: Klienci nie dają poleceń. Nie ma sensu dzwonić do firm, bo każda ma już przecież brokera. W piątki klienci nie odbierają telefonów.

Im więcej przekonań ograniczających, tym mniejsza aktywność, a co za tym idzie, częściej występujące negatywne emocje, takie jak brak wiary w sukces i swoje możliwości.

Zapamiętajmy najważniejsze tezy tego artykułu. Po pierwsze, patrzmy na sieć sprzedaży nie jak na statystykę, ale na zbiór osób, które charakteryzują się różnym potencjałem sprzedażowym. Skupiajmy się przede wszystkim na rozwoju tych, którzy już udowodnili, że są w stanie się rozwijać.

W obszarze rozwijania potencjału sprzedażowego skupmy się przede wszystkim na pobudzaniu motywacji i przekształcaniu przekonań ograniczających na takie, które pomogą zwiększyć zaangażowanie współpracowników.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Unum Życie wypłaciło blisko 200 mln zł świadczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W okresie od lipca 2022 r. do połowy 2023 roku Unum Życie wypłaciło swoim klientom 195,7 mln zł świadczeń. To o 20,6% więcej niż przed rokiem.

Najwyższe jednorazowe świadczenie w polisie indywidualnej wyniosło 1 mln zł, a w polisie grupowej – 425,4 tys. zł.

– Średni czas wypłaty świadczenia w naszej firmie to 3 dni od momentu skompletowania wymaganej dokumentacji. W procesie wypłaty świadczeń korzystamy z zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które wspierają pracowników w ich zadaniach na różnych etapach. W obecnych czasach ważna jest szybkość działania, by jak najszybciej wesprzeć finansowo klientów w trudnej sytuacji. Dzięki robotyzacji części procesów, proste wnioski dotyczące wypłat z polis grupowych są rozpatrywane nawet tego samego dnia po otrzymaniu wymaganych dokumentów – tłumaczy Iwona Wiśniewska-Jacak, dyrektorka Działu Wypłaty Świadczeń Unum Życie.

Składka przypisana brutto towarzystwa z polis indywidualnych z działalności bezpośredniej wzrosła o 9,5%, do 258,9 mln zł. Natomiast przypis z ubezpieczeń grupowych wyniósł 204,3 mln zł (+28,7%).

– Rośniemy, otwierając nowe oddziały spółki w kolejnych miastach: Gdyni i Gliwicach, gdzie oferujemy nasze ubezpieczenia na życie klientom indywidualnym oraz grupowym. W całej Polsce otaczamy ochroną już ponad 360 tysięcy klientów oraz pracowników z ponad 6 tys. przedsiębiorstw. Z roku na rok rośniemy o średnio 12%. Wzrost wartości wypłaconych świadczeń jest potwierdzeniem tego, że z każdym rokiem realnie pomagamy coraz większej liczbie osób w momentach, w których tracą bliskich lub zdrowie – komentuje Aneta Podyma, prezeska zarządu Unum Życie.

(AM, źródło: Unum Życie)

UFK Generali bez obcych funduszy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak dowiedział się serwis Analizy.pl, Generali Życie TU zakończyło proces zamykania ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych bazujących na funduszach zagranicznych. Obecnie w ofercie ubezpieczyciela znajdują się wyłącznie produkty z jego grupy kapitałowej, m.in. z Generali Investments TFI.

Serwis przypomina, że jeszcze półtora roku temu co trzeci z blisko 140 funduszy w ofercie Generali Życie był oparty na produkcie z zewnętrznej instytucji. W maju 2022 r. zakład wycofał 10 z nich, w grudniu kolejne 30, a 25 sierpnia tego roku zamknął ostatnie dziewięć, w których znajdowało się 82 mln zł aktywów (wg danych na koniec czerwca). Teraz te pieniądze trafią do innych UFK.

(AM, źródło: Analizy.pl)

CGI: Rozwiązania chmurowe pomagają w walce o klienta sektora ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku ubezpieczeń potrzebne jest wprowadzanie i utrzymanie najefektywniejszych produktów. Zdaniem ekspertów CGI oznacza to silną potrzebę minimalizacji kosztów związanych z ich obsługą i utrzymaniem w systemach informatycznych. Odpowiedzią na nią mogą być rozwiązania natywne oparte o technologie chmurowe. Dzięki nim nie trzeba utrzymywać całej infrastruktury związanej z uruchomieniem systemów, a tym samym ponosić wysokich kosztów. Dodatkowo można je skalować proporcjonalnie do etapu rozwoju procesu sprzedaży lub stopnia organizacji postępowań, przy zachowaniu właściwych parametrów dotyczących rentowności i efektywności kosztowej.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań chmurowych skraca się czas wprowadzania na rynek nowych produktów ochronnych, czyli T2M – Time to Market. Środowisko chmurowe daje również lepsze możliwości rozwijania monitoringu procesów ubezpieczeniowych, czego efektem jest optymalizacja pod kątem efektywności sprzedaży, obsługi oraz utrzymania poszczególnych produktów ubezpieczeniowych czy całych linii biznesowych.

Które rozwiązanie jest najlepsze?

Funkcjonowanie systemów informatycznych na polskim rynku realizowane jest w oparciu o wymogi i normy wyznaczane m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego. Wspomniane wymogi nigdy nie zakazywały wykorzystywania rozwiązań chmurowych przez polskie instytucje finansowe, jednak tworzyły pewnego rodzaju „próg wejścia”, który te systemy powinny spełniać na starcie. 

– Patrząc z perspektywy 10 lat, widzieliśmy już rozwiązania amerykańskie i skandynawskie, a w ostatnim czasie, szczególnie patrząc na rynki zachodnie, wybiło się jedno duńskie rozwiązanie, które pozwala na sprawną realizację wdrożeń w różnych krajach, przy bardzo zróżnicowanych systemach walutowych i przy użyciu różnych wersji językowych. Tu mam na myśli platformę IBS firmy IBA. Elastyczność tej platformy stworzyła takie możliwości, że mogliśmy to rozwiązanie adaptować na rynku polskim. Jest to rozwiązanie, które zapewnia polską wersję językową oraz posiada takie elementy związane z infrastrukturą, dzięki którym możemy dopiąć je do innych polskich systemów, np. systemów księgowych czy sprzedażowych, lub systemów partnerów sprzedażowych albo wspierających likwidację szkód. Daje ono też możliwość elastycznej implementacji produktów, które występują na polskim rynku. Biorąc pod uwagę wymagania KNF-u i rozwiązania, które przez jakiś czas się rozwijały i dojrzewały, uzyskaliśmy możliwość implementacji z powodzeniem takiego systemu w kraju – tłumaczy Tomasz Lisiecki, dyrektor Consulting Services CGI.

Decydująca szybkość implementacji

Ekspert wskazuje, że przewagą rozwiązań natywnych opartych o chmurę są ich znacząco szybkie możliwości implementacji produktów, a także bezproblemowa integracja i skalowalność. Pozwalają one skutecznie obniżyć koszty, eliminując potrzebę zakupu dodatkowego sprzętu, oprogramowania systemowego lub personelu do obsługi systemów. Jednocześnie zapewniają możliwości integracji z istniejącym ekosystemem informatycznym.

– W przyszłości z perspektywy rozwiązań informatycznych towarzystwa ubezpieczeń będą walczyły o wyższą rentowność swoich produktów. Będzie trwała walka o koszty utrzymania, aby zapewnić planowaną rentowność sprzedaży. Polski rynek ubezpieczeniowy jest bardzo wymagający. Funkcjonuje na nim kilkadziesiąt towarzystw życiowych oraz majątkowych i kilka towarzystw, które oferują ubezpieczenia zdrowotne. Rynek, jeżeli chodzi o sprzedaż produktów, jest bardzo konkurencyjny i wymagający. To, co będzie decydowało o większej konkurencyjności  towarzystw ubezpieczeniowych, to na pewno ich wyższa efektywność działania – rozumiana jako niższe koszty implementacji oraz niższe koszty obsługi produktów ubezpieczeniowych. W ramach tych kosztów znaczącą rolę odgrywają koszty IT. Dlatego też właśnie niższe koszty IT będą decydowały o tym, jak dynamicznie będą w stanie rozwijać się towarzystwa – dodaje Tomasz Lisiecki.

Korzyści z zastosowania systemu

Tomasz Lisiecki jest zdania, że ogłaszany praktycznie na każdym kroku i przez każdy podmiot finansowy tzw. rozwój cyfrowy wymaga innowacyjności całego ekosystemu technologicznego w instytucjach finansowych, a przede wszystkim nastawienia, że w dokładnej i sprawnej analizie i obróbce danych ukryty jest klucz do konkurencyjności danego podmiotu na rynku (data-driven insights). Ekspert zwraca uwagę, że wykorzystując odpowiednie dane na każdym etapie tworzenia łańcucha wartości biznesowych, można znacznie zwiększyć wydajność, a jednocześnie obniżyć koszty. Lepsza analiza i zarządzanie danymi oznaczają poprawę jakości obsługi klientów, szybsze tworzenie nowych produktów mocniej odpowiadających potrzebom klientów oraz poprawę jakości właściwych modeli predykcyjnych wykorzystywanych w planowaniu działań rynkowych.

– Każde z towarzystw ubezpieczeniowych powinno przeanalizować swoje możliwości implementacji nowych rozwiązań informatycznych w czasie cyfrowych przemian, w celu zwiększenia rentowności działań prowadzonych przez towarzystwa, każde z nich musi zadać sobie pytanie: czy nowe linie produktowe powinny rozwijać się w oparciu o istniejące systemy, które mają określony bagaż przeszłości kosztów utrzymania, czy szukać innych alternatywnych i tańszych rozwiązań? W tym przypadku rozwiązania chmurowe mają konkretną propozycję, dla tych, którzy szukają nowego podejścia – podsumowuje Tomasz Lisiecki.

(AM, źródło: CGI)

Rzecznik Finansowy ostrzega przed próbami podszywania się pod pracowników jego biura

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Biuro Rzecznika Finansowego odnotowało incydentalne przypadki rozmów telefonicznych, podczas których oszuści przedstawiali się jako Rzecznik Finansowy. W ten sposób oszuści próbują pozyskać od klientów dane osobowe (np. numer PESEL) oraz informacje na temat posiadanych przez nich produktów finansowych.

Oszuści podszywają się pod numer infolinii Biura RzF. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingiem. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu – w tym infolinię Biura. Nie jest to związane z jakimkolwiek złamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie BRzF.

Rzecznik przypomniał, że pracownicy jego Biura nie proszą klientów o podanie danych osobowych drogą telefoniczną. RzF zachęca do zgłaszania wszystkich incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa również do zespołu CSIRT NASK.

(AM, źródło: RzF)

AM Best: Munich Re nadal największy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Munich Re utrzymuje się na czele dorocznego rankingu Top 50 globalnych reasekuratorów sporządzanego przez AM Best. Następny w kolejności jest Swiss Re. Suma składki przypisanej brutto za 2022 r. obu reasekuratorów wynosiła 25% łącznej składki wszystkich reasekuratorów z czołowej pięćdziesiątki.

Raport „50 największych na świecie reasekuratorów” AM Best sporządził w ramach przeglądu branży reasekuracyjnej przed Rendez-Vous de Septembre w Monte Carlo. Całkowita reasekuracyjna składka przypisana brutto największych 50 firm reasekuracyjnych wzrosła w 2022 r. o 2,6%, do 363,6 mld dol.

– Dla wielu reasekuratorów wzrost składki wynikał przede wszystkim ze znacznego wzrostu stawek, a nie ze zwiększonej ekspozycji – zauważył Christopher Pennings, analityk finansowy AM Best.

Nr 3 i 4 w rankingu – Hannover Rück SE i Canada Life Re – także nie zmieniły miejsca na liście. Berkshire Hathaway przesunął się o jedną pozycję w górę, na miejsce 5., spychając SCOR SE na miejsce 6. Bardziej znaczące ruchy w rankingu nastąpiły poniżej pierwszej 10 i wynikały głównie z przesunięć w miksie w portfelach reasekuratorów.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Zaostrza się spór wewnątrz PZU

0
Żródło zdjęcia: 123rf.com

Pracownicy zrzeszeni w Międzyzakładowym Związku Zawodowym Grupy PZU „Jedność” domagają się podwyżki wynagrodzeń oraz poprawy warunków pracy. Związkowcy wystosowali list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego oraz wicepremiera i lidera Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego, w którym chcą wsparcia w negocjacjach z zakładem – podał money.pl.

Krzysztof Ziemniewski, przewodniczący związku zrzeszającego 5,3% pracowników grupy, w rozmowie z serwisem stwierdził, że w firmie w wielu obszarach wprowadzono zadaniowy czas pracy przy jednoczesnej redukcji zatrudnienia. Z tego powodu pracownicy mają pracować ponad normę przy jednoczesnym zastoju w płacach. Dodatkowo zarzucił PZU utrudnianie działalności związkowi poprzez ograniczanie konsultacji i nieudzielanie informacji. „Jedność” miała wielokrotnie interweniować u Jacka Sasina, ministra aktywów państwowych nadzorującego zakład, ale ich działania zakończyły się fiaskiem. Krzysztof Ziemniewski zaznaczył, że związek chce, aby w PZU obowiązywały widełki płacowe. Ponadto domaga się urealnienia płac. Przewodniczący przyznał, że w 2023 r. nastąpiła 10% podwyżka. W jej ramach podniesiono część stałą wynagrodzenia, natomiast ograniczono możliwości zarobkowe w części zmiennej.

W informacji przesłanej serwisowi zakład przekazał, że zmiany w formie prawnej współpracy nastąpiły wyłącznie w strukturach agentów wyłącznych, i to na zasadzie pełnej dobrowolności. Weryfikacji zmian dokonała Państwowa Inspekcja Pracy, która nie zgłosiła zastrzeżeń.

Money.pl podaje, że w najbliższym czasie dojdzie do negocjacji związku z władzami firmy. W przypadku braku porozumienia „Jedność” wystąpi do pracowników o referendum w sprawie działań podejmowanych przez firmę. PZU broni się, że corocznie dokonuje przeglądu wynagrodzeń, prezentując jego wyniki stronie społecznej, i każdorazowo mają one wykazywać, że spółki ubezpieczeniowe grupy utrzymują rynkowy poziom wynagrodzeń.

Więcej:

money.pl z 28 sierpnia, Karolina Wysota „Larum w PZU. Powiadomili premiera i prezesa”

(AM, źródło: money.pl)

CUK Ubezpieczenia zaprasza do udziału w quizie wiedzy na Dzień Agenta Ubezpieczeniowego

0
Marcin Dyliński

Z okazji przypadającego 29 sierpnia Dnia Agenta Ubezpieczeniowego multiagencja CUK Ubezpieczenia zaprosiła pośredników do udziału w Quizie Wiedzy o Ubezpieczeniach. W jego ramach będą mogli zweryfikować wiedzę z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych oraz życiowych, a także zdobyć cenne nagrody.

– Mamy świadomość, że zrozumienie potrzeb klientów oraz profesjonalna pomoc w ochronie tego, co najcenniejsze, wymaga perfekcyjnego przygotowania. Właśnie z tego powodu chcemy świętować i jednocześnie pomóc agentom w utrwaleniu wiedzy, która jest ich narzędziem codziennej pracy – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

Quiz składa się z 15 pytań, które przygotowali eksperci CUK Ubezpieczenia, na co dzień zajmujący się szkoleniem agentów. O wygranej decyduje szybkość oraz poprawność odpowiedzi. Łączna pula nagród wynosi 5 tys. zł, a są wśród nich: hulajnogi, tablety, smartwatche, plecaki na laptopa oraz bony do Empiku.

Aby wziąć udział w zabawie, należy wypełnić formularz na stronie CUK.

Quiz potrwa od 29 sierpnia do 1 września.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

#ubezpieczeniowyLIVE: Liderzy NNW 2023

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 31 sierpnia 2023 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem odcinka będą ubezpieczenia NNW szkolne. Partnerem strategicznym programu jest Allianz Partners.

Podczas programu zaproszeni eksperci omówią następujące kwestie:

  • Szkoła życia – NNW ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – Piotr Chomaniuk, kierownik ds. rozwoju rynku Allianz Partners
  • Nowe technologie i bezpieczeństwo dzieci, czyli sprzedaż NNW Szkolnego według CUK Ubezpieczenia – Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-commerce, i Kinga Piotrowska, specjalistka ds. komunikacji – oboje CUK Ubezpieczenia
  • Pakiet Bezpieczna Nauka – nowości w sezonie 2023 – Małgorzata Koperwas, dyrektorka regionalna sprzedaży agencyjnej TUZ Ubezpieczenia

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(AM)

18,412FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie