Blog - Strona 521 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 521

Produktowa wiosna w Generali

0
Marek Wojciechowski

Jeszcze większa ochrona w przypadku „zapominalstwa” w produkcie mieszkaniowym, odpowiedzialność za kradzież auta z garażu podziemnego, zwiększenie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą do 2 mln zł, nowy wariant assistance w ubezpieczeniu komunikacyjnym – to tylko niektóre nowości, które właśnie wprowadziło Generali Polska.

Generali wprowadziło zmiany w ubezpieczeniach domów i mieszkań, podróżnym oraz komunikacyjnym. Klienci mogą liczyć na większe sumy ubezpieczenia oraz szerszy zakres ochrony.

Dom jeszcze lepiej chroniony

Generali zwiększa zakres odpowiedzialności wynikającej z „zapominalstwa”. Pomimo braku wykonania przeglądów budowlanych, np. kominiarskiego lub gazowego, czy braku wyczyszczenia przewodów kominowych firma będzie odpowiadać za szkodę do pełnej sumy ubezpieczenia budynku, bez względu na jego wiek. Generali obejmie ochroną również lokale segmentów, budynki gospodarcze, garaże wolnostojące, domy letniskowe nawet w przypadku braku przeglądu elektrycznego, o ile budynki te nie są starsze niż 35 lat.

Klienci, którzy zapomną zamknąć okno, drzwi czy balkon i w konsekwencji dojdzie do zalania lub kradzieży, mogą liczyć na wypłatę świadczenia do kwoty 20 tys. zł. Do tej pory ubezpieczenie obejmowało tylko auto zaparkowane w garażu wolnostojącym. Teraz działa również, gdy pojazd stoi w podziemnym garażu budynku wielomieszkaniowego na miejscu przypisanym do lokalu. Dodatkowo Generali zwiększyło limit ochrony do aż 35 tys. zł.

Wśród nowości pojawiła się także możliwość ubezpieczenia lokalu segmentu wraz z dachem i płotem do niego przylegającym, bez względu na udział w częściach wspólnych. Taki lokal segment Generali ubezpieczy w wartości rynkowej.

Spokój w podróży

Klienci Generali mogą liczyć na jeszcze większą ochronę w przypadku niespodziewanych problemów zdrowotnych podczas wyjazdów za granicę. Firma zwiększyła sumę ubezpieczenia kosztów leczenia poza Polską do 2 mln zł oraz na assistance też do 2 mln zł.

Generali pomyślało również o osobach, które podczas zbliżającego się lata będą chciały spróbować mniej typowych sportów. Do zakresu podstawowego polisy turystycznej dodano m.in. surfing, windsurfing, nurkowanie do 15 m ze sprzętem specjalistycznym, via ferrata. Wszystko to bez konieczności dopłaty dodatkowej składki.

Generali usunęło limity kwotowe, które ograniczały odpowiedzialność za następstwa nieszczęśliwych wypadków poniesione na skutek działań wojennych albo aktów terroru w ramach „Klauzuli niespodziewanej wojny”. W sytuacji, gdy klient jest za granicą i rozpoczną się rozruchy czy działania wojenne, Generali odpowiada do wysokości sum ubezpieczenia wskazanych na polisie przez okres siedmiu dni, zapewniając klientowi czas na opuszczenie niebezpiecznego miejsca.

Wsparcie na drodze to podstawa

W odświeżonej ofercie Generali wprowadziło czwartą opcję assistance o nazwie Standard. Jest to korzystny cenowo pakiet oferujący pomoc w razie wypadku i kradzieży pojazdu, holowanie pojazdu wraz z transportem kierowcy i pasażerów bez limitu kilometrów, pojazd zastępczy do trzech dni po wypadku i kradzieży, a także assistance rowerowy dla aktywnych rowerzystów. Pakiet działa na terenie Polski.

Klienci, którzy wykupią pakiet assistance krótkoterminowy, otrzymają specjalne OWU Generali, z myślą o pomocy drogowej napisane w prostym języku, aby nie musieli poświęcać czasu na wgłębianie się w ubezpieczeniowe zapisy. Z myślą o osobach wybierających się na urlop do polisy dodano świadczenie transportu przyczepy i przyczepy kempingowej. Po zmianach suma ubezpieczenia została podwyższona do 8 tys. zł.

Jeszcze prościej w Proama

Po ostatnich zmianach już wszystkie produkty komunikacyjne Generali oraz Proama będą pozbawione franszyz.

Od teraz klienci Proama mogą liczyć również na ochronę zniżki po jednej szkodzie OC. Gwarantuje ona, że w razie spowodowania jednej szkody OC ubezpieczonym pojazdem zniżka za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia OC w kolejnym roku zostanie utrzymana.

Marek Wojciechowski
zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali


OFENSYWA PRODUKTOWA GENERALI

Zmiany w ofercie ubezpieczeń podróżnych, komunikacyjnych oraz mieszkaniowych to nowe otwarcie produktowe Generali. Nowe, odważne pomysły mają na celu umocnić pozycję Generali jako lidera innowacyjności na rynku. Co nowego w poszczególnych liniach biznesowych ?

Dom/mieszkanie

  • wzmocnienie formuły: „od zapominalstwa”: ochrona pomimo braku przeglądu kominiarskiego czy gazowego – do głównej sumy ubezpieczenia, bez względu na wiek budynku;
  • podwyższenie do 20 tys. zł limitu kradzieży zwykłej z mieszkania/domu przez pozostawione np. otwarte okno czy drzwi;
  • objęcie ochroną od kradzieży – samochodu osobowego zaparkowanego w garażu domu jednorodzinnego lub na miejscu parkingowym w podziemnym garażu pod budynkiem wielorodzinnym, w którym znajduje się ubezpieczone w Generali mieszkanie;
  • wprowadzenie możliwości ubezpieczenia robotów koszących od kradzieży zwykłej z terenu posesji;
  • przyjęcie odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez dzieci poniżej 13. roku życia, gdy nie można przypisać winy w nadzorze przedstawiciela ustawowego (nie dotyczy szkód wyrządzonych w elektronice).

Auto

  • wprowadzenie do oferty dodatkowego wariantu assistance o nazwie Standard, który będzie tanim dodatkiem dla pojazdów w każdym wieku, dedykowanym głównie do OC. Najmocniejsze strony tego wariantu to:
  • nielimitowane holowanie pojazdu po wypadku na terenie Polski,
    • pojazd zastępczy do trzech dni, oraz assistance rowerowy, a to wszystko za jedyne 14 zł.
  • wprowadzenie w marce Proama dodatkowej opcji: ochrona zniżki po jednej szkodzie OC, która gwarantuje, że w razie spowodowania jednej szkody OC ubezpieczonym pojazdem zniżka za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia OC w kolejnym roku zostanie utrzymana. Dodatkowo usunięcie franszyzy kilometrowej w assistance, dzięki czemu produkt Proama staje się wolny od wszelkiego rodzaju udziałów własnych.

Podróż

  • podwyższenie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą do 2 mln zł;
  • modyfikacja w zakresie kategoryzacji sportów, m.in. surfing i windsurfing w ramach podstawowego zakresu ubezpieczenia;
  • klauzula niespodziewanej wojny albo aktu terroru bez podlimitów kwotowych.

Troska, przejrzystość działań i zaangażowanie

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

W dniach 8–10 maja 2023 r. w Zakopanem odbyła się coroczna Konferencja Sprzedaży Nationale-Nederlanden, pod hasłem „Łączymy się na dobre”. Wzięli w niej udział doradcy, doradczynie, menedżerki oraz menedżerowie sprzedaży z obu połączonych fuzją spółek – Nationale-Nederlanden oraz dawnego MetLife. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 600 osób.

W ubiegłym roku – przed fuzją prawną – Nationale-Nederlanden gościło swoich partnerów z dawnego MetLife. Tym razem spotkali się po raz kolejny już jako jedna organizacja, by jeszcze lepiej się poznać i celebrować wspólne sukcesy.

Tegoroczna konferencja składała się z dwóch części – formalnej sesji biznesowej oraz wieczornej Gali GigaNtów. Obie części poprowadzili Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden, oraz dziennikarz Damian Michałowski.

Siła połączonych organizacji

O dzisiejszych trendach społecznych i ekonomicznych, ale też o wizji na najbliższe kilka lat opowiedział Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden:

– Żyjemy w erze przyspieszenia technologicznego i zawirowań makroekonomicznych, co sprawia, że rynek ubezpieczeń cały czas ewoluuje. Wydarzenia, takie jak pandemia, wojna w Ukrainie czy zmiany klimatyczne, powodują przewartościowanie priorytetów. To, co pozostaje niezmienne w tej nowej rzeczywistości, to człowiek, relacje, doświadczenie, reputacja, marka i wartości. Dlatego dziś nie sprzedajemy tylko produktu, ale przede wszystkim budujemy doświadczenia i troszczymy się o relacje. Oferujemy ochronę i zabezpieczenie finansowe, starając się jak najlepiej zrozumieć klientów i ich potrzeby.

Połączenie szansą dla wszystkich

Edyta Fundowicz, członkini zarządu ds. komercyjnych, podczas swojego wystąpienia skoncentrowała się na niedawnej fuzji Nationale-Nederlanden ze spółkami dawnego MetLife.

Sprawnie wykorzystaliśmy konsolidację rynku, łącząc kompetencje i doświadczenia dwóch komplementarnych organizacji. Zaowocowało to nie tylko wzrostem liczby nowych pracowników i doradców, ale również zwiększeniem grona naszych zewnętrznych partnerów.

Ciągle poszerzamy obecność rynkową, otwierając się na nowe segmenty ubezpieczeń i zdobywając kolejnych klientów. Świadczy o tym zwiększająca się liczba ubezpieczonych oraz rosnąca średnia składka. Naszym celem jest utrzymanie dynamicznego wzrostu wartości biznesu – zaznaczyła Edyta Fundowicz.

Siła marki

W kolejnej części spotkania Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki, zwróciła uwagę na kluczowe czynniki, które współczesny konsument rozważa podczas wyboru marki. Podkreśliła, że Nationale-Nederlanden jako jeden z najsilniejszych brandów na polskim rynku ubezpieczeń nie tylko gwarantuje klientom najwyższą jakość usług i produktów, ale również angażuje się w liczne działania, które pozytywnie wpływają na nasze otoczenie. Przykłady tych działań to promowanie profilaktyki zdrowotnej oraz wydarzeń propagujących zdrowy tryb życia, takich jak Półmaraton oraz Maraton Warszawski, których Nationale-Nederlanden zostało sponsorem tytularnym.

Społeczne zaangażowanie

Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, odniosła się do aspektu społecznego zaangażowania firmy, omawiając przykłady akcji współorganizowanych przez Nationale-Nederlanden w ostatnim czasie, takich jak projekt realizowany z Fundacją Kapitan Światełko, czyli kampania Mosznowładcy, czy współpraca z fundacjami – Dajemy Dzieciom Siłę, Twarze Depresji oraz Rak’n’Roll.

Po raz kolejny połączono również konferencję z pomaganiem, przekazując decyzją uczestników fundusze dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Wsparcie strategii dystrybucji

Na zakończenie biznesowej części spotkania Agnieszka Kinstler-Muchowska, dyrektorka ds. sieci sprzedaży, przedstawiła założenia dla nowego modelu placówek połączonych sieci. Projekt powstał, aby wspierać strategię dystrybucji i stworzyć miejsca, które będą nie tylko wizytówką Nationale-Nederlanden, ale przede wszystkim nowoczesnym i funkcjonalnym miejscem pracy dla doradców.

Najlepsi z najlepszych

Jak co roku ważną częścią konferencji były podziękowania dla jubilatów obchodzących okrągłe rocznice współpracy. Doceniono ich za zaangażowanie, lojalność, wytrwałość i codzienną pracę.

Z kolei wieczorna Gala GigaNtów była okazją do świętowania sukcesów największych gwiazd dystrybucji połączonych organizacji. Nagrodzono blisko 50 laureatów spośród najlepszych doradców, doradczyń, menedżerów oraz menedżerek sprzedaży Nationale-Nederlanden.


PRZEPIS NA SUKCES ZDANIEM NAGRODZONYCH

Mój przepis na sukces to ludzie. Doceniam ich, kiedy tylko mogę, nie zapominając o wyznaczeniu zasad i celów. Dla mnie to droga do celu jest ważna. Jeśli nie ma zaangażowania w trakcie, to i efekt końcowy nie zachwyci. Praca doradcy to jednak coś więcej niż osiąganie wyników. Trudno mi sobie wyobrazić efektywne funkcjonowanie w atmosferze, która nie inspiruje. Tworzę środowisko, w którym poza pracą spędzamy wspólnie czas, stale się integrując.

To, co naprawdę daje mi satysfakcję, to świadomość, że moje działania przynoszą efekty nie tylko biznesowe. Równie istotny jest dla mnie aspekt ludzki – to, jak moja aktywność wpływa na innych ludzi, zarówno w sferze zawodowej, jak i poza nią.

Ewa Dobaczewska-Wąsek
dyrektorka obszaru Nationale-Nederlanden


Sukces? Pomiędzy nim a ciężką pracą można postawić znak równości. Dużym wsparciem w dążeniu do niego są też ludzie, którzy są gotowi nam pomagać. Codziennie spotykam się z wyzwaniami – one stają się moim źródłem motywacji, wpajają mi dyscyplinę i uczą wytrwałości w drodze do celu.

Jako doradca najbardziej cenię bezpośredni kontakt z klientami. To poczucie, że mi ufają, zwłaszcza gdy zmagają się z osobistymi i skomplikowanymi sprawami, nadaje mojej pracy wyjątkową wartość. Ta relacja, oparta na zaufaniu, jest tym, co zawsze przyciąga mnie do tego zawodu.

Damian Onuchowski
dyrektor filii Nationale-Nederlanden


Sukces jest miejscem dla ludzi gotowych podejmować nowe wyzwania. W dążeniu do osiągnięcia celów zawsze pomaga upór i determinacja. Specyfika pracy doradcy wymaga ciągłego rozwoju wiedzy o produktach, ale też o innych obszarach, niezwiązanych z ubezpieczeniami czy finansami.

Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz szacunek i zadowolenie klientów, w połączeniu z ponadprzeciętnymi wynikami, sprawiają, że kocham to, co robię. Cieszę się z dotychczasowej współpracy z ludźmi, którzy mi zaufali i zwracają się do mnie o pomoc.

Ryszard Piasecki
doradca Nationale-Nederlanden


Mój przepis na sukces to współpracownicy, którym „chce się chcieć”. Pomimo wybuchu pandemii w ostatnich latach mieliśmy ciągły wzrost rekrutacji i sprzedaży. Wierzę, że to dzięki solidnej, sumiennej pracy oraz szybkiemu przystosowaniu się do nowych realiów mogliśmy z zespołem sprawnie kontynuować wykonywanie naszych zadań.

Mimo że sukces obszaru bardzo cieszy, to największą satysfakcję sprawia rozwój współpracowników i obserwowanie, jak przekraczają oczekiwania i swoje możliwości.

Dawid Szostek
dyrektor obszaru Nationale-Nederlanden

UNIQA Życie nic nie wskórała w Sądzie Apelacyjnym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Apelacyjny utrzymał w mocy ubiegłoroczną decyzję UOKiK o ukaraniu UNIQA Życie jako sukcesora AXA Życie za stosowanie klauzul niedozwolonych i oddalił apelację zakładu.

Sprawa dotyczyła kary w wysokości nieco ponad 10 mln zł, jaką 3 czerwca 2022 roku nałożył na towarzystwo prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Zakwestionowane przez niego postanowienia dotyczyły mechanizmu naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z UFK, stosowanego przez przejętą przez ubezpieczyciela spółkę AXA Życie. Opłaty te były tak skonstruowane, że zniechęcały konsumentów do rozwiązania umowy w pierwszych latach jej trwania. Niezależnie od tego ubezpieczyciel pobierał kilka innych opłat, np. administracyjną, transakcyjną, za zarządzanie czy za ryzyko ubezpieczeniowe.

Kara dla UNIQA za stosowanie klauzuli niedozwolonej wyniosła ponad 10 mln zł (10 018 523 zł). Oprócz tego spółka miała jeszcze poinformować konsumentów – listownie, na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku – o decyzji i jej skutkach, czyli o tym, że zakwestionowane klauzule należy traktować tak, jakby ich nie było w umowie. Po uprawomocnieniu się decyzji poszkodowani będą się mogli na nią powoływać w sądzie przy dochodzeniu roszczeń.

14 czerwca Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję prezesa UOKiK i tym samym oddalił apelację spółki. UNIQA może jeszcze wystąpić o kasację do Sądu Najwyższego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Uczennice z Warszawy na podium II Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej

0
Ewa Krzykowska, zwyciężczyni szkolnej olimpiady

Zapadło rozstrzygnięcie w drugiej edycji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Na podium konkursu stanęły wyłącznie uczennice warszawskich szkód. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez multiagencję ubezpieczeniową Unilink była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Blisko 500 nastolatków z całej Polski zgłosiło się w tym roku do udziału w Szkolnej Olimpiadzie Wiedzy Ubezpieczeniowej. To trzykrotnie więcej niż w zeszłorocznej edycji. W rywalizacji startowali uczniowie klas 6–8 szkół podstawowych. W projekt aktywnie włączyli się również sami agenci, którzy szeroko promowali olimpiadę, a także prowadzili lekcje dotyczące ubezpieczeń w szkołach.

– Cieszy nas tak duże zainteresowanie olimpiadą, która miała na celu propagowanie wiedzy ubezpieczeniowej wśród młodzieży. Jesteśmy zdania, że edukacja ubezpieczeniowa jest przejawem dbania i troski o klienta. Dlatego szczególne podziękowania należą się naszym ambasadorom akcji – agentom Unilink, którzy bardzo zaangażowali się w projekt, m.in. przeprowadzając warsztaty ubezpieczeniowe w szkołach oraz promując zapisy do udziału w olimpiadzie. To lokalni bohaterzy, cieszymy się, że jako Unilink mogliśmy ich wesprzeć materiałami edukacyjnymi i promocyjnymi, by jeszcze mocniej zaistnieli wśród miejscowej społeczności – powiedziała Agnieszka Błoch, dyrektor Departamentu Marketingu i PR  Unilink.

Poziom rywalizacji był bardzo wysoki. W ostatnim etapie olimpiady wzięło udział 115 uczniów, z czego aż 95 uczniów uzyskało wynik na poziomie minimum 90%. Laureatkami trzech pierwszych miejsc zostały uczennice z warszawskich szkół.

  • I miejsce – Ewa z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 92 w Warszawie
  • II miejsce – Martyna ze Szkoły Podstawowej nr 150 w Warszawie
  • III miejsce – Amelia ze Szkoły w Chmurze w Warszawie

Uczennice, które stanęły na podium, oprócz praktycznej wiedzy ubezpieczeniowej, zdobyły: smartwatcha firmy Garmin, drukarkę wielofunkcyjną HP, głośnik JBL oraz ubezpieczenie NNW.

Placówką, która zgłosiła najwięcej podopiecznych do udziału w olimpiadzie okazała się Szkoła Podstawowa nr 2 w Luboniu. 14 czerwca nastąpiło uroczyste przekazanie nagród przez przedstawicieli Unilink oraz partnerów projektu.

– Czuję satysfakcję, że udało mi się zaciekawić tematyką ubezpieczeniową tylu uczniów i zachęcić ich do udziału w olimpiadzie. Jestem niesamowicie dumna, że aż czwórka nastolatków z naszej szkoły została laureatami olimpiady! – komentuje Justyna Ofierzyńska, agentka ubezpieczeniowa Unilink.

Partnerami Olimpiady były Wiener, Signal Iduna i InterRisk. Ten ostatni od wielu lat angażuje się w działania mające na celu edukowanie społeczeństwa w zakresie tematyki ubezpieczeniowej.

– Cieszymy się, że InterRisk był jednym z Partnerów Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Jestem przekonany, że wspólnie z Unilink i agentami, realnie przyczyniliśmy się do zwiększenia świadomości ubezpieczeniowej wśród młodego pokolenia.  – stwierdził Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk.

– Partnerstwo na rzecz edukacji ubezpieczeniowej młodzieży jest kluczowe, by wprowadzić realną zmianę w tym obszarze – dodała Agnieszka Kiełbasińska, prezes zarządu Signal Iduna Polska.

– W Ogólnopolskiej Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej postawiliśmy z Unilink na praktyczne zagadnienia, bliskie uczniom. Cieszymy się z tak dużego zainteresowanie tą inicjatywą. Budowanie kompetencji finansowych i świadomości ubezpieczeniowej wśród dzieci i młodzieży jest dla Wienera niezwykle ważne, a Olimpiada i kampania edukacyjna wokół niej zorganizowana wspierają naszą misję edukacyjną – podkreślił Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji Wiener.

(AM, źródło: InterRisk)

Edyta Lewandowska wyrusza na Route 66, aby zwiększyć świadomość o nowotworach mózgu, szyi i głowy

0
Edyta Lewandowska

Edyta Lewandowska, multimedalistka Mistrzostw Polski, wicemistrzyni Świata Masters w biegach górskich oraz mistrzyni Polski w maratonie ulicznym, maratonie górskim, Skyrunningu Ultra i długodystansowym biegu ultra, ogłosiła plan przebiegnięcia amerykańskiej trasy Route 66 o długości 3940 km w rekordowym czasie 50 dni. Jeśli zrealizuje to wyzwanie, będzie pierwszą kobietą na świecie, która osiągnie ten sukces. W przedsięwzięciu wspiera ją „Gazeta Ubezpieczeniowa” jako patron medialny.

Edyta Lewandowska ma nadzieję, że jej osiągnięcie zostanie odnotowane w Księdze Rekordów Guinnessa. Oprócz aspektu sportowego przedsięwzięcie ma także duże znaczenie społeczno-edukacyjne. Celem zawodniczki jest bowiem zwiększenie świadomości na temat nowotworów mózgu, szyi i głowy.

Data 8 czerwca jest szczególna, ponieważ przypada na Światowy Dzień Świadomości Raka Mózgu. W 2005 roku Edyta Lewandowska straciła swoją matkę na skutek nowotworu mózgu, tuż przed maratonem w Rzymie, w którym zajęła szóste miejsce. Jej matka obchodziłaby w tym roku 70. urodziny.

W jednym z wywiadów prasowych zawodniczka wspomina: – Dowiedziałam się o śmierci mojej mamy przed startem maratonu w Rzymie. Kazała mi biec za marzeniami i prosiła, żebym żyła tym, co kocham. Mimo że była w zaawansowanym stadium choroby, mogłam z nią rozmawiać tylko w chwilach, gdy czuła się lepiej. Nie pamiętam tego biegu. Biegłam i połykałam łzy. W głowie krążyły myśli, że życie jest niesprawiedliwe i że powinnam zrezygnować i wrócić do Polski. Ale ukończyłam ten maraton. Nie wiem jak, ale wybiegłam w Rzymie jeden z moich najlepszych wyników. Wiem, że biegła ze mną.

Po upływie 18 lat Edyta Lewandowska postanowiła zmierzyć się z Drogą Matki, Drogą Wszystkich Dróg, Drogą Nadziei, jaką jest słynna trasa Route 66. Będzie to bieg dla niej samej i dla wszystkich tych, którzy nie mogą biegać.

„Gazeta Ubezpieczeniowa” z przyjemnością objęła inicjatywę Edyty Lewandowskiej patronatem medialnym. Decyzja ta wynika z uznania dla roli profilaktyki onkologicznej oraz sportu w kontekście ubezpieczeń. Zdrowie jest jednym z najważniejszych aspektów naszego życia, a sport, aktywność fizyczna i świadomość dotycząca nowotworów mają ogromne znaczenie dla naszego dobrostanu.

Wspierając Edytę w jej wyzwaniu, „Gazeta Ubezpieczeniowa” pragnie podkreślić ważność prewencji i ochrony zdrowia w ubezpieczeniach. Dążymy do promowania odpowiedniej opieki medycznej oraz edukacji na temat nowotworów i świadomego podejścia do profilaktyki. Wierzymy, że inicjatywa Edyty Lewandowskiej przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej na temat tych kwestii.

– Cały czas poszukujemy partnerów, którzy chcieliby dołączyć do tego projektu. W pierwszej kolejności zwracamy się do firm, dla których zdrowie i profilaktyka nowotworowa są wartością. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem projektu Route 66 i promowaniem zdrowego stylu życia, zapraszamy do kontaktu. Zachęcamy wszystkich do śledzenia postępów Edyty Lewandowskiej w jej wyzwaniu oraz dołączenia do niej w walce o zwiększenie świadomości dotyczącej nowotworów mózgu, szyi i głowy. Biegnijcie razem z Edytą, by promować profilaktykę, dawać siłę i wspierać innych w walce, tak aby na mecie łzy były tylko łzami radości, a nie bezsilności i bólu. Ponieważ życie to droga – mówią organizatorzy.

Kontakt z organizatorami:

Fundacja Biegiem przez życie

tel. 504 120 935

(gu)

Google Play i App Store udostępniły ubezpieczeniową aplikację OLO Clever

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W marketach Google Play i App Store pojawiła się aplikacja do zakupu i obsługi ubezpieczeń – OLO Clever. Narzędzie ułatwia zakup polisy z możliwością swobodnego zarządzania jej zakresem i wyboru dostawcy ochrony – podał cashless.pl.

Aplikacja jest autorskim dziełem agencji Top Ubezpieczenia i jest adresowana do segmentu masowego. Za jej pośrednictwem dostępne są obecnie ubezpieczenia komunikacyjne i podróżne. Nieaktywne są na razie pola NNW Dziecka oraz Mieszkanie i Dom.

Aplikację może pobrać każdy zainteresowany kupnem polis za jej pośrednictwem.

Więcej:

cashless.pl z 19 czerwca, Ida Krzemińska-Albrycht „Apka OLO Clever już dostępna w Google Play i App Store. Służy do zakupu ubezpieczeń i zarządzania polisami”

(AM, źródło: cashless.pl)

TU Zdrowie podszkoliło i uhonorowało brokerów ubezpieczeniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Algorytm na zdrowie” – pod takim hasłem w połowie czerwca odbyły się kolejne warsztaty TU Zdrowie skierowane do brokerów. Kluczowym punktem programu były algorytmiczne warsztaty sprzedaży.

W wydarzeniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli kancelarii brokerskich z całej Polski, z którymi TU Zdrowie zrealizowało w minionym roku najwięcej transakcji i osiągnęło najlepsze wyniki biznesowe.

– Udział sprzedaży pośredniej TU Zdrowie stanowi ok. 70% całego portfela. Z kolei nowa sprzedaż w kanale pośrednim w 2022 roku była prawie dwa razy wyższa niż w roku poprzednim. Doceniając naszych partnerów, staramy się jednocześnie aktywnie kształtować nasze relacje i współpracę z brokerami i multiagentami. Dlatego zapraszamy ich na warsztaty, szkolenia i burze mózgów, w trakcie których dzielimy się naszą wiedzą i wieloletnimi doświadczeniami w budowaniu, ofertowaniu i wdrażaniu programów opieki medycznej. To ważne, aby nasi partnerzy, którzy w naszym imieniu spotykają się z klientami, mieli jak najlepszą, szeroką wiedzę. Jednocześnie wsłuchujemy się w ich pytania i wątpliwości, relacje ze spotkań z klientami. Uwzględniamy te informacje, myśląc o naszych produktach i rozwiązaniach – podkreśla Bernard Kucharski, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie odpowiedzialny za współpracę z pośrednikami.

Merytoryczną część ostatniego spotkania otworzyło szkolenie aktualizujące i poszerzające wiedzę brokerów i multiagentów na temat rozwiązań oferowanych przez TU Zdrowie w kontekście ostatnich zmian na rynku prywatnej opieki medycznej. Głównym punktem spotkania w Powidzu był „Algorytmiczny warsztat o KONTR_Skutecznych i WPROST_Skutecznych zachowaniach i czynnościach w sprzedaży i zarządzaniu nią”, który poprowadził Tristan Tresar, założyciel „Algorytmia.com”.

– Algorytmia sprzedaży to skuteczny model sprawnego osiągania rezultatów, który jest także inspiracją i metodologicznym punktem odniesienia także dla nas. Zależy nam na tym, aby pokazać naszym brokerom ubezpieczeniowym bardzo konkretne i bardzo praktyczne narzędzia do doskonalenia ich codziennego warsztatu. Jestem przekonany, że praca nad naszą wspólną metodologią przyniesie jeszcze lepsze zrozumienie i bardzo dobre efekty naszej współpracy – wyjaśnia Bernard Kucharski.

Spotkanie w Powidzu było także okazją, aby docenić pośredników, przyznając im nagrody za ich osiągnięcia.

– Symbolicznym i, mam nadzieję, miłym wyrazem podziękowania naszym partnerom i docenienia ich wkładu w naszą współpracę i świetnych rezultatów są nasze nagrody. Wyróżniliśmy pośredników, z którymi osiągnęliśmy najlepsze wyniki sprzedażowe – powiedział prezes zarządu TU Zdrowie Aleksander Roda

TU Zdrowie cyklicznie zaprasza swoich partnerów biznesowych do udziału w spotkaniach, szkoleniach i warsztatach. Rok temu towarzystwo zrealizowało spotkanie pod hasłem „Od Zdrowia do Życia”, w którym wzięło udział blisko 100 przedstawicieli kancelarii brokerskich z całej Polski. Wówczas brokerzy poznawali nowości produktowe oraz narzędzia przeznaczone do obsługi polis i klientów grupowych.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

Ubezpieczenie wkładu własnego uchroni przed utratą kaucji w wypożyczonym aucie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europ Assistance Polska radzi turystom zamierzającym wypożyczyć auto w docelowym miejscu podróży, aby rozważyli zakup dodatkowego ubezpieczenia zwiazanego z eksloatacją takiego pojazdu.

Przeważnie wypożyczalnie oferują OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz podstawową wersję autocasco, w ramach którego przewidziany jest udział własny wypożyczającego w razie uszkodzenia auta. Blokuje on na karcie kredytowej wynajmującego odpowiednią kwotę (tzw. kaucja). Wynosi ona zazwyczaj 1–2 tys. euro w zależności od rodzaju auta. Europ Assistance Polska radzi rozszerzyć ochronę o ubezpieczenie wkładu własnego (DW). Taki produkt powstał w ubiegłym roku we współpracy operatora i KioskPolis.pl. Przedmiotem ubezpieczenia jest ryzyko przepadku części lub całości kaucji z zawartej umowy najmu samochodu. Polisa dostępna jest w dwóch wariantach: podstawowym i rozszerzonym.

W ramach ubezpieczenia można liczyć na wypłatę odszkodowania z tytułu:

  • udziału własnego od szkód i kradzieży,
  • opłaty za późny odbiór pojazdu i poniesionych przez to kosztów dodatkowych powstałych na skutek opóźnień lotu powyżej 2h,
  • utraty lub uszkodzenia kluczyków do pojazdu,
  • zatankowania auta niewłaściwym paliwem i konieczności czyszczenia silnika, układu paliwowego czy holowania pojazdu,
  • rozładowania akumulatora i konieczności wezwania pomocy drogowej.

Dodatkowo w wariancie rozszerzonym zagwarantowany jest zwrot kosztów wypożyczenia auta zastępczego. Ochrona nie obejmuje sytuacji, jeżeli do zdarzenia dojdzie w wyniku celowego działania wynajmującego. Ubezpieczenie swoim zakresem obejmuje cały świat. Wyjątek stanowią państwa i terytoria objęte całkowitym embargiem i sankcjami (Afganistan, Białoruś, Mjanma, Iran, Korea Północna, Kuba, region Krymu oraz Ługańskiej i Donieckiej Republiki Ludowej, Rosja, Syria, Wenezuela).

Zakupu ubezpieczenia CDW można dokonać bez wychodzenia z domu. Zarówno oferta, jak i późniejsze dokumenty są w języku polskim. Polisa zostanie wystawiona w języku polskim i angielskim (w tym drugim przypadku przy wynajmie za granicą).

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

O czym pamiętać przed udaniem się autem na zagraniczny urlop?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku ze zbliżającym się sezonem urlopowym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych przypominają wybierającym się w zagraniczną podróż własnym autem, że w takiej sytuacji trzeba mieć ze sobą dokument potwierdzający posiadanie ważnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Warto też sprawdzić, jakie przepisy obowiązują kierowców w docelowym kraju podróży.

Sprawdzenie ważności zajmuje tylko chwilę i można to zrobić nawet ze smartfona. Wystarczy do tego znać numer rejestracyjny pojazdu (albo VIN) i wpisać go na stronie UFG.

– Zbliżający się okres wakacyjny to dobra okazja do przypomnienia o ustawowym obowiązku ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Sprawdźmy jego ważność, a w przypadku wyjazdu za granicę zadbajmy o potwierdzenie w formie wymaganej przez prawo krajów tranzytowych i kraju docelowego. Przypominamy, że poruszanie się pojazdem bez ochrony ubezpieczeniowej to potencjalne ryzyko osobistej odpowiedzialności majątkowej. Może to oznaczać konieczność pokrycia kosztów naprawy pojazdu poszkodowanego z kieszeni sprawcy, a w niektórych przypadkach kosztów leczenia, a nawet dożywotnio wypłacanych rent. Nie opłaca się nie posiadać ważnego ubezpieczenia OC komunikacyjnego, bo jego brak może oznaczać wydatki sięgające dziesiątek czy setek tysięcy złotych – przypomina Małgorzata Ślepowrońska, prezeska Funduszu.

Koniecznie trzeba zabrać ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym oraz ważną polisę OC ppm. i Zieloną Kartę (w przypadku podróży poza Europejski Obszar Gospodarczy). Należy mieć przy sobie także dokument tożsamości – dowód osobisty lub paszport. Przed podróżą warto także sprawdzić przepisy drogowe w krajach tranzytowych oraz w docelowym miejscu wyjazdu.

– Brak odpowiedniego przygotowania się do wyjazdu, nieznajomość przepisów i niedostosowanie się do warunków oraz zwyczajów panujących na drogach innych państw jest przyczyną ogromnej liczby wypadków, jakie nasi zmotoryzowani powodują poza granicami Polski. W 2022 r. byli sprawcami ponad 63 tysięcy zdarzeń drogowych. To aż 170 dziennie! Dlatego przed zagraniczną podróżą warto należycie się do niej przygotować – zauważa Mariusz Wichtowski, prezes PBUK.

W przypadku braku OC ppm. podczas zagranicznych wojaży należy się liczyć z poważnymi konsekwencjami. Aż 9 państw za brak ważnego OC przewiduje nawet kary pozbawienia wolności. Są to: Belgia, Cypr, Grecja, Irlandia, Luksemburg, Malta, Niemcy, Serbia i Szwajcaria. Z konfiskatą pojazdu lub wycofaniem tablic rejestracyjnych można się spotkać na Cyprze, w Danii, Francji, Finlandii, Grecji, na Islandii, Malcie, w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Z kolei stracić prawo jazdy można na Cyprze, we Francji, Grecji, Irlandii, na Malcie i we Włoszech. Do tego dochodzą wysokie kary finansowe sięgające w wielu krajach kwoty w przedziale 5–8 tys. euro.

(AM, źródło: UFG)

EKObarometr: W społeczeństwie przybywa ekozagubionych

0

Ekoentuzjastów jest aż trzykrotnie więcej niż ekokrytyków. Pozycja ekotroskliwych jest stabilna, przybywa natomiast ekologicznie zagubionych – to wnioski z najnowszej, piątej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Patronem medialnym przedsięwzięcia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Badanie zidentyfikowało cztery eko segmenty w polskim społeczeństwie: entuzjaści, troskliwi, krytycy i zagubieni. Po raz pierwszy w historii struktura segmentów nie uwzględnia grupy ekooportunistów (d. eko „na pokaz”), których elementy wybrzmiewają jednak w wyróżnionych osobowościach.

Na przestrzeni ostatnich czterech lat można zauważyć, że dynamika typów postaw ekologicznych ulegała istotnym wahaniom. EKOBarometr pokazuje, że pomimo pewnych fluktuacji, ogólna świadomość ekologiczna rośnie. Świadczy o tym istotne ożywienie ekoentuzjastów, w której to grupie odnotowano wzrost o 9 pkt proc. po spadku w poprzedniej fali badania. Jednocześnie zmalał udział ekokrytyków (do 10%). Ich najniższy odsetek w historii pomiarów może oznaczać zmniejszenie poziomu sceptycyzmu wobec ekologii.

Najbardziej stabilną grupą okazali się ekotroskliwi, którzy od prawie roku stanowią około jedną czwartą polskiego społeczeństwa. Reprezentują oni postawę umiarkowanego, ale konsekwentnego zainteresowania sprawami ekologicznymi z przewagą pragmatycznych motywów. Na uwagę zasługuje również wzrost liczby ekozagubionych, którzy aktualnie stanowią najliczniejszy segment w polskim społeczeństwie (32%).

– Badanie dostarcza nam fascynujących informacji o dynamice ekologicznych postaw w polskim społeczeństwie. Rosnący odsetek ekoentuzjastów wskazuje na nasilające się zrozumienie i docenianie ekologii, co jest pozytywnym sygnałem, że ekologia staje się coraz bardziej istotna w publicznym dyskursie. Z drugiej strony, wzrost grupy ekozagubionych, jako najliczniejszego segmentu, podkreśla konieczność zwiększenia edukacji ekologicznej – jak pokazuje historia, samo zwiększenie świadomości nie jest wystarczające. Najbardziej stabilnym elementem jest umiarkowane zaangażowanie ekotroskliwych, co może sugerować, że pragmatyczne i praktyczne podejście do ekologii jest najbardziej trwałym i zrozumiałym dla większości społeczeństwa – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research i szef zespołu badawczego EKObarometr.

Na czym polega pomiar eko osobowości? Badani podlegają segmentacji psychograficznej. Odpowiadają oni na zestaw 55 pytań na temat ich opinii, wartości i postaw dotyczących środowiska naturalnego. Następnie na bazie udzielonych odpowiedzi profilowani są pod względem konkretniej osobowości ekologicznej.

O badaniu:

EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 roku. V edycję badania przeprowadzono w dniach 8–16.05.23 techniką CAWI na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16–80 lat.

(AM, źródło: SW Research)

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie