Blog - Strona 549 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 549

BIBA: Dyrektor idzie na emeryturę

0
Steve White

Najdłużej pełniący funkcję dyrektora generalnego Stowarzyszenia Brytyjskich Brokerów Ubezpieczeniowych (BIBA) w jego 47-letniej historii Steve White zapowiedział na dorocznej konferencji BIBA, że na jesieni ustąpi ze stanowiska. Odejdzie na emeryturę po 19 latach pracy w stowarzyszeniu i 10 jako jego CEO.

– Zrobię to z ciężkim sercem – powiedział. – Ale również z ogromną dumą z tego, co zbudowaliśmy w BIBA, z ogromną ekscytacją i wiarą w przyszłość stowarzyszenia.

Na swoim profilu na LinkedIn White zamieścił fragment swojej przemowy: „Czytam z zainteresowaniem słowa amerykańskiej pisarki Toni Morrison. Napisała ona: Cała sztuka to wiedzieć, kiedy przestać. Podoba mi się myśl, że BIBA jest naszym zbiorowym dziełem sztuki. Tak więc, panie i panowie, nadszedł czas, abym przestał”.

W oświadczeniu wydanym przez BIBA napisano, że White wzmocnił stowarzyszenie zarówno pod względem pozycji finansowej, jak i struktury organizacyjnej oraz uczynił z niego instancję, do której mogą się zwracać brokerzy, politycy, media, będącą regulatorem spraw brokerskich.

– Zarząd i członkowie BIBA są ogromnie wdzięczni Steve’owi za prowadzenie organizacji pewnie i skutecznie przez ostatnio wzburzone wody – powiedział prezes Jonathan Evans.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Australia: Zaczyna się wzrost w ubezpieczeniach budowlanych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rynek ubezpieczeniowy wykazuje obiecujące oznaki wzrostu w sektorze budownictwa, przy podwyższonej gotowości do przyjmowania ryzyk towarzyszących – zauważa Honan Insurance Group w kontekście aktualizacji danych z rynku ubezpieczeń korporacyjnych. Jako przyczyny wskazywany jest zwiększony apetyt ze strony globalnych ubezpieczycieli i większa pojemność napływająca do lokalnych agencji z Londynu.

W dziedzinie dużych ryzyk majątkowych ubezpieczyciele rywalizują o dominację na rynku wysokiej jakości aktywów, takich jak lokalizacje nienarażone na katastrofy i wysokiej klasy budynki. Natomiast ryzyka niskiej jakości dotyczące budynków substandardowych albo nieodpowiedniego zarządzania ryzykiem pozostają trudne do sprzedaży i podlegają podwyżkom stawek.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

TUW PZUW chce wesprzeć podmioty lecznicze w zarządzaniu ryzykiem medycznym

0
Źródło zdjęcia: TUW PZUW

 „Szpital 360” – taką nazwę nosi nowe przedsięwzięcie, które TUW PZUW zamierza wprowadzić w placówkach medycznych od września. Program obejmuje pomoc w diagnozowaniu zagrożeń, szkolenia dla lekarzy i personelu medycznego, wsparcie szpitali w zakupie sprzętu i innych inwestycjach na rzecz bezpieczeństwa, a także badania opinii pacjentów.

„Szpital 360” jest programem prewencyjnym mającym na celu wypracowanie modelu zarządzania ryzykiem medycznym w podmiotach leczniczych ubezpieczonych w TUW PZUW. Jak podał portalsamorzadowy.pl za PAP, przedsięwzięcie zakłada holistyczne podejście do monitorowania ryzyka, pozwalające identyfikować obszary wymagające wprowadzenia działań prewencyjnych dla poprawy bezpieczeństwa diagnozowanych i leczonych pacjentów.

– To wieloaspektowe podejście do szpitala i jego otoczenia obejmujące m.in. szkolenia personelu, potrzeby ubezpieczeniowe, kwestie proaktywnej likwidacji szkód. Jednym z efektów tego projektu ma być zbiór porad dla dyrektorów szpitali dotyczący zachowań w sytuacjach kryzysowych – powiedział prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Medycznym TUW PZUW Piotr Daniluk wyjaśnił, że w ramach inicjatywy w szpitalach będą prowadzone wizytacje medyczne przez lekarzy z doświadczeniem medyczno-ubezpieczeniowym, którzy m.in. zdiagnozują potencjalne zagrożenia. Przeprowadzone będą również szkolenia dla pracowników. Innowacją w ramach programu mają być anonimowe badania opinii pacjentów po ich wypisie ze szpitali. Wyniki i analizy będą dostarczane do placówki medycznej co miesiąc.

– Chcemy zapytać pacjenta o jego doznania, o to jak personel się z nim obchodził, jak przekazywał mu informację o leczeniu i jak go leczył. Pytamy o doznania pacjenta – wyjaśnił Piotr Daniluk.

Rafał Kiliński ocenił, że „Szpital 360” ma m.in. poprawić bezpieczeństwo w placówkach medycznych i relacje między pacjentem a lekarzem i personelem medycznym.

TUW PZUW ubezpiecza w Polsce prawie 200 podmiotów medycznych i w każdym z nich od lat prowadzone są tzw. inspekcje specjalistów z różnych dziedzin, głównie lekarzy, którzy mają za zadanie wykazać błędy czy uchybienia w danej placówce.

Zapowiedź i szczegóły programu zostały przedstawione podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Rozwiązań Ubezpieczeniowych dla Podmiotów Leczniczych, zorganizowanego przez TUW PZUW w Sopocie.

Więcej informacji tutaj.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: portalsamorzadowy.pl, PAP, TUW PZUW)

Nowy rozdział współpracy pomiędzy Reso a Balcią

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Reso i Balcia poinformowały o nowym otwarciu współpracy, któremu nadały nazwę „Better – Together”. W jej ramach obie firmy chcą na nowo zdefiniować role, wspólne działanie i korzyści z niego płynące.

W specjalnym liście do pośredników ubezpieczeniowych podpisanym przez Jana Pijewskiego, dyrektora generalnego Balcia w Polsce, oraz Piotra Włodarczyka, prezesa zarządu Reso, zwrócono uwagę na komplementarność usług kompetencji obu ubezpieczycieli. „Nasze główne kompetencje są komplementarne. Profesjonalny serwis, wieloletnie doświadczenie w dystrybucji ubezpieczeń, zapewnienie jakościowych procesów i narzędzi dostarczanych Państwu to niezaprzeczalne atrybuty Reso. Doceniamy je i traktujemy jako podstawę do dalszej długofalowej współpracy pomiędzy Balcią i Reso a Państwem. Balcia jest ekspertem w tworzeniu kompleksowych, innowacyjnych produktów, dedykowanych potrzebom współczesnego klienta. Wierzymy, że połączenie serwisu Reso, atrakcyjnych produktów Balcii i wspólnych wieloletnich doświadczeń zagwarantują nam wszystkim sukces na polskim rynku” – czytamy.

W liście podkreślono, że kluczowym obszarem zainteresowań Reso i Balcia jest zapewnienie pośrednikom najlepszych możliwych warunków współpracy, w tym wynagrodzenia za sprzedaż ubezpieczeń Balcia. Na obecnym etapie wiąże się to z ujednoliceniem warunków umowy i zniwelowaniu różnic w tym zakresie w sieci agencyjnej. Autorzy podkreślili, że zmiany w strukturach zarządczych Reso i działania podejmowane przez nowy zarząd „już znacząco wpłynęły na polepszenie relacji między firmami”. Ponadto w najbliższych tygodniach, w związku z wdrożeniem nowych produktów, Balcia uruchomi kampanię marketingową nakierowaną na większą rozpoznawalność marki i jej ubezpieczeń.

Reso i Balcia zapowiedziały, że w ciągu najbliższych tygodni wyślą do pośredników zaproszenia do udziału we wspólnych wydarzeniach w całej Polsce, podczas których obie firmy przedstawią strategiczne kierunki rozwoju, plany marketingowe i narzędzia przygotowane dla agentów ubezpieczeniowych w sieci sprzedaży Reso.

(AM, źródło: Reso)

Polskie plany Wakam

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wakam, insurtech specjalizujący się w ubezpieczeniach wbudowanych i partnerstwach w modelu B2B2C, chce rozwijać się w Polsce – informuje cashless.pl.

Z opublikowanej przez serwis rozmowy z Clementem Royo, wiceprezesem ds. strategii, oraz Radoslavem Dikovem, dyrektorem regionalnym Wakam, wynika, że w naszym kraju firma już współpracuje w zakresie przedłużonych gwarancji z dużą marką specjalizującą się w handlu detalicznym z podmiotem z branży motorowej, a ponadto jej polisy są dostępne za pośrednictwem Revoluta. Wakam jest gotów do odgrywania roli dostawcy pojemności ubezpieczeniowej i innowacji, a także do szybkiego wprowadzania produktów na rynek.

Obaj menedżerowie deklarują, że w Polsce insurtech szuka okazji do wzrostu w każdym z modeli: we współpracy z tradycyjnymi pośrednikami, z insurtechami i partnerami nie ubezpieczeniowymi, takimi jak fintechy czy sieci sklepów.

Więcej:

cashless.pl z 17 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „Insurtech Wakam wziął Polskę na celownik. Szuka nad Wisłą partnerów do współpracy”

(AM, źródło: cashless.pl)

Emerytalne dylematy kobiet

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

O tym, że świadczenie emerytalne kobiet, jakie otrzymują z ZUS, jest zdecydowanie niższe niż mężczyzn, wiedzą wszyscy. Sytuacja taka to wynik gorszej pozycji kobiet na rynku pracy, co przekłada się na świadczenie otrzymywanie po zakończeniu pracy.

Niestety w przyszłości nic nie zmieni się na lepsze. Emerytury będą coraz niższe, co jeszcze bardziej pogorszy kondycję finansową przyszłych emerytek. Czy można temu zapobiec?

Niższe od mężczyzn zarobki, urlopy macierzyńskie, dłuższy okres pobierania świadczenia po przejściu na emeryturę, ale także obniżony wiek emerytalny – to m.in. sprawia, że kobiety nie mogą generalnie liczyć na emeryturę w takiej wysokości jak mężczyźni. Część z pań zdaje sobie z tego sprawę, ale czy faktycznie stara się coś zrobić, aby chociaż w minimalnym stopniu poprawić swoją sytuację finansową po zakończeniu pracy zawodowej?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez towarzystwo ubezpieczeniowe Prudential, jedynie 47% kobiet w Polsce odkłada dodatkowo pieniądze w celu uzupełnienia swojej emerytury w przyszłości. I chociaż aż 60% z nich uważa, że ubezpieczenia na życie to wyraz roztropności oraz rozsądku, to tylko niewiele ponad połowa deklaruje, że posiada taką polisę.

Ponad połowa pań uważa, że posiadają zbyt mało odłożonych środków finansowych z myślą o własnej przyszłości. W takiej sytuacji istnieje jednak szansa, aby spróbować chociaż zmienić ten stan rzeczy i oszczędzać nieco więcej.

Dużo gorzej wygląda to w przypadku kobiet deklarujących, że nie mają żadnych oszczędności, które mogłyby po zakończeniu pracy uzupełnić niskie emerytury, jakie zapewni im państwo. W ich przypadku, nawet przy dobrych chęciach, może zwyczajnie nie udać się zgromadzić takiej kwoty na czas – tak aby chociaż tylko częściowo zniwelować różnice w dochodach w czasie pracy i w chwili otrzymania pierwszej emerytury. A to niestety będzie skutkować pogorszeniem poziomu życia Polek, kiedy tylko przestaną pracować.

Grzegorz Piotrowski
dyrektor ds. rozwoju biznesu w iExpert.pl
grzegorz.piotrowski@iexpert.pl

Temat będzie kontynuowany wkrótce.

Jak poradzić sobie ze stresem w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Niedawno zadzwonił do mnie agent ubezpieczeniowy, który zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń grupowych. Okazało się, że mimo dwuletniego stażu dalej każdego dnia czuje niepokój związany ze swoją pracą. Dotyczy on przede wszystkim obawy o wyniki.

Agent pytał mnie o to, co powinien zrobić, żeby uwolnić się od permanentnego stresu, który towarzyszy mu w pracy. Zdałem sobie wtedy sprawę, że bardzo wiele osób zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń funkcjonuje w podobnym klimacie.

Główny wniosek, do którego doszedłem, jest następujący: w 90% głównym źródłem stresu są nasze codzienne decyzje i sposób reagowania na rzeczywistość. Na szczęście osiągnięcie poczucia panowania nad wynikami prawie całkowicie leży w naszej gestii. Spróbujmy przeanalizować najczęstsze źródła stresu oraz zastanowić się nad tym, co należy zrobić, żeby się ich pozbyć.

Biorąc pod uwagę specyfikę w sprzedaży, można powiedzieć, że 90% przypadków zestresowanego sprzedawcy dotyczy poczucia niepewności. Po prostu większość ludzi ciągle martwi się o to, czy w kolejnym okresie zarobi niezbędne pieniądze do dalszego funkcjonowania. Dlaczego tak się dzieje, że nie wiedzą, co przyniesie jutro? Jest to związane z brakiem kontroli i panowania nad swoim kalendarzem. Myślę tu przede wszystkim o liczbie spotkań z nowym, potencjalnym klientem.

W sprzedaży nie da się oszukać statystyki. Jeśli nasza aktywność jest zbyt mała, to nie dajemy sobie szansy na odpowiedni wynik. W praktyce sprzedawcy ubezpieczeń wykorzystują średnio 30% potencjału swojego kalendarza na spotkania z nowymi klientami. Dzieje się to z dwóch powodów: albo korzystają z nieskutecznego sposobu poszukiwania klientów, albo są pasywni i unikają tych czynności. W obydwu przypadkach efekt jest taki sam: pusty kalendarz i stres. Taka sytuacja rodzi najgorszy możliwy wariant pozornej aktywności: ciągłe próby finalizacji rozgrzebanych klientów.

Żeby odczarować swój stres, trzeba po prostu skupić się na zwiększaniu swojej aktywności i liczbie spotkań z potencjalnymi klientami. To jest najlepsze lekarstwo i w 100% przypadków skuteczne. Oczywiście wiąże się z tym konieczność zmiany planu działania. Być może trzeba znaleźć inne metody na poszukiwanie klientów. Zmienić środowisko na bardziej motywujące i zorientowane na pracę. Znaleźć w sobie więcej energii i motywacji do działania.

Nie zawsze jednak problemem jest brak aktywności. Mimo że dotyczy on większości zestresowanych osób, kolejnym źródłem złego samopoczucia jest lęk przed odmową klienta. Ten lęk zazwyczaj blokuje aktywność sprzedawcy. Powoduje, że przekłada trudne czynności na kolejny dzień, koncentrując się na tych, które nie narażają go na negatywną reakcję klienta. Pominę w tym artykule analizę źródeł powstania tego lęku. Nie jest to istotne do tego, żeby rozwiązać ten problem.

Przede wszystkim taka osoba potrzebuje wsparcia kogoś z zewnątrz, kto będzie inspirował ją i zachęcał do odważnych działań, ponieważ jedyny sposób, w jaki może pokonać swoje opory, to wykonanie odpowiedniej liczby prób, które ten lęk i obawę zlikwidują. Zazwyczaj osoba z problemem lęku przed odmową nie poradzi sobie sama i kluczem do jej sukcesu będzie bezpośredni przełożony lub współpracownicy, którzy zarażają swoją energią i wciągną do działania.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

Prezes InterRisk z Brązowym Krzyżem Zasługi

0
Piotr Narloch

12 maja w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia odznaczeń państwowych. Wśród nagrodzonych znalazł się prezes zarządu InterRisk, Piotr Narloch.

Piotr Narloch był jedną z 23 osób uhonorowanych odznaczeniami państwowymi. Prezes InterRisk otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi z rąk wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, przyznany mu za wybitne osiągnięcia w działalności na rzecz rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń.

Krzyż Zasługi został ustanowiony w 1923 r. i jest nadawany osobom, których działania przekraczają zakres ich zwykłych obowiązków i przyczyniają się do znacznych korzyści dla państwa lub obywateli.

(AM, źródło: InterRisk)

OTOAgent zaoferował pośrednikom nową możliwość zarabiania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach niedawno nawiązanej współpracy OTOAgent i Kingsman Finance agenci współpracujący z pierwszą z firm będą mogli polecać ofertę drugiej swoim klientom lub sami z niej korzystać oraz zarabiać na skutecznych poleceniach – podał cashless.pl.

Kingsman Finance specjalizuje się w zdalnej sprzedaży samochodów i motocykli wraz z finansowaniem. Pośrednicy, którzy polecą firmie klienta, a ten następnie kupi pojazd, mogą liczyć na prowizję oraz będą odpowiadać za ubezpieczenie nabytej maszyny.

Więcej:

cashless.pl z 17 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „Agenci ubezpieczeniowi polecą swoim klientom wirtualny salon samochodowy. Współpraca OTOAgenta z Kingsman Finance”

 (AM, źródło: cashless.pl)

Laven z nagrodą Insurtech Awards 2023

0
Źródło zdjęcia: Laven

Oferujący komplementarne ubezpieczenia zdrowotne insurtech Laven otrzymał nagrodę główną InsurTech Awards w konkursie towarzyszącym FinTech&InsurTech Digital Kongres. O przyznaniu nagród zdecydowała kapituła konkursowa zrzeszająca uznanych ekspertów i osobowości branży finansowej.

– Laven to nie tylko polisa zdrowotna, ale cały ekosystem umożliwiający ubezpieczonym leczenie za pomocą nowatorskich, a przez to często kosztownych terapii, w tym szpitale, apteki, sieć partnerów dostarczających usługę drugiej opinii medycznej czy najbardziej na świecie zaawansowane protezy ortopedyczne. Z kolei współpracującym z nami towarzystwom ubezpieczeniowym oferujemy gotowy do wdrożenia model biznesowy bazujący na innowacyjnym produkcie ubezpieczeniowym oraz dystrybucję za pośrednictwem brokerów, multiagencji czy banków. Cieszę się, że nasze kompleksowe podejście zostało docenione przez ekspertów i znalazło odzwierciedlenie w werdykcie kapituły konkursowej – powiedział Piotr Karda, prezes zarządu Laven.

Ideą konkursu jest promowanie rozwiązań, przedsięwzięć i osobowości, które w znaczący sposób przyczyniły się do promocji technologicznych rozwiązań w branży finansowej oraz ubezpieczeniowej. Wyróżnienia przyznawane są w czterech kategoriach: FinTech Award, InsurTech Award, Best Payment Solution oraz Strategic Cooperation Awards.

(AM, źródło: Laven)

18,294FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie