Blog - Strona 55 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 55

Czy 4 miliardy zgonów mogą przekonać?

0
Sławomir Dąblewski

Prezydent najpotężniejszego państwa świata z dumą oświadcza, że należy zerwać z zieloną polityką. Przeprowadzi rewolucję w sektorze energetycznym, która doprowadzi do zniesienia przepisów regulujących wydobycie ropy naftowej na terenach będących własnością władz federalnych, wyjdzie z porozumienia paryskiego (27 stycznia 2026 r.), wycofa ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych.

Tak zapowiedzi, jak i decyzje prezydenta budzą przestrach i zdumienie, zdają się zaprzeczać rzeczywistości widocznej gołym okiem (choćby niedawne, gigantyczne pożary w Kalifornii), ale mają wielu popleczników biznesowych. Tym samym zwiększy się emisja gazów cieplarnianych i wzrośnie ich wpływ na globalne ocieplenie. Świat zdaje się zmierzać prostą ścieżką ku katastrofie klimatycznej, ale choć zapewne krótkotrwałym, to jednak potężnym zyskom branż wydobywczej i energetycznej oraz politykom dzielnie im sprzyjającym, też nie bez powodu. Bussines is bussines. Fakty są bez znaczenia. Nawet w Europejskim Zielonym Ładzie wobec decyzji amerykańskich nastąpią zmiany – niekorzystne, gdy chodzi o ochronę klimatu. Branża ubezpieczeniowa nie reaguje.

British Institute and Faculty of Actuaries (IFOA), najbardziej znany na świecie instytut, który szkoli i reprezentuje analityków ryzyka w branży ubezpieczeniowej, w niedawnym raporcie ostrzegł, że globalne ocieplenie o 3 stopnie może zmniejszyć globalny PKB o 50% do 2070–2090 r., doprowadzić do rozpadu kluczowych ekosystemów i upadku państw oraz spowodować 4 mld dodatkowych zgonów. Czy taka przerażająca dla ludzkości perspektywa może robić wrażenie? Nie sądzę, wszak wszelkie inne jej podobne, publikowane od lat, może nie aż tak alarmistyczne, nie robią wrażenia na decydentach wszelkiej maści. Społeczeństwa też jakby nie dowierzają prognozom, ponieważ wydają się nieprawdopodobne w realizacji.

Nieprawdopodobne? Przecież wystarczy się rozejrzeć w najbliższym otoczeniu. Padało – nie pada, nie było suszy – jest, rzeka płynęła – przestaje płynąć, ceny żywności rosną – rosną, a dlaczego? Przyszły gwałtownie opady, ludzie w krótkim czasie stracili dorobek życia i będą lizać rany całe lata. Gdzie? W Polsce przecież. Ubezpieczyciele dopłacili do biznesu? A jakże… i życie toczy się dalej. Nic się nie stało, przecież takie anomalie zdarzały się i przed laty. Tym oto sposobem przysypiamy, a powinniśmy tupać nogami, jeśli nie wrzeszczeć.

Günther Thallinger, członek zarządu Allianz, niedawno oświadczył na LinkedIn (cyt. za global.insure-our-future.com): „Branża ubezpieczeniowa historycznie zarządzała tymi ryzykami. Ale szybko zbliżamy się do poziomów temperatur – 1,5°C, 2°C, 3°C – gdzie ubezpieczyciele nie będą już w stanie oferować pokrycia dla wielu z tych ryzyk. (…) Jest to ryzyko systemowe, które zagraża podstawom sektora finansowego. Jeśli ubezpieczenia nie będą już dostępne, inne usługi finansowe również staną się niedostępne (…). Oznacza to brak kredytów hipotecznych, brak nowych inwestycji w nieruchomości, brak długoterminowych inwestycji, brak stabilności finansowej. Sektor finansowy, jaki znamy, przestaje funkcjonować. A wraz z nim kapitalizm, jaki znamy, przestaje być opłacalny (…) Istnieje tylko jedna droga naprzód: zapobieganie dalszemu wzrostowi poziomów energii atmosferycznej”.

To jeden z nielicznych wciąż głosów wysokiego przedstawiciela globalnej firmy ubezpieczeniowej. Liderzy ubezpieczeniowi wciąż mają wodę w ustach, nie protestują przeciwko decyzjom klimatycznym światowego przywódcy, nie opowiadają się za silniejszymi regulacjami i działaniami. Zarządzają ryzykiem, zarabiają albo tracą, podnoszą stawki ubezpieczeniowe, blokują ryzyka na terenach szczególnie zagrożonych zmianami klimatycznymi. Nie mają dzieci, wnuków? Przy milczącym przyzwoleniu ubezpieczycieli gotujemy obecnym i kolejnym pokoleniom przyszłość nie do pozazdroszczenia.  

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Klient partnerem czy przeciwnikiem?

0
Anna Jabłońska

W branży ubezpieczeniowej negocjacje sprzedażowe nie powinny być walką o wygraną jednej ze stron. Sukces agenta zależy od budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnych celach.

W jaki sposób partnerskie podejście przekłada się na skuteczność w sprzedaży polis?

Partnerstwo w relacjach zmienia charakter rozmów sprzedażowych. Zamiast próbować przekonać do zakupu za wszelką cenę, agent powinien być doradcą, który wspiera w podjęciu najlepszej decyzji.

Partnerska relacja oznacza również danie klientowi poczucia wpływu. Z tego względu warto zrezygnować z nalegania na natychmiastowe postanowienia i pozwolić na przemyślenie oferty.

Relacja na lata

Klient, który czuje się traktowany po partnersku, częściej decyduje się na wieloletnią współpracę i polecanie agenta innym. Dlatego właśnie sprzedaż polisy to nie jednorazowa transakcja, ale początek długiej drogi.

Doradca ubezpieczeniowy odgrywa rolę „bufora” pomiędzy klientem a towarzystwem ubezpieczeniowym. Jego zadaniem jest dokładna analiza sytuacji i zaproponowanie optymalnych rozwiązań, a także reprezentowanie interesów danej osoby wobec TU. Warto pamiętać, że lojalność klienta wynika nie tylko z atrakcyjnej oferty, ale także z pewności, że doradca stoi po jego stronie.

Otwarta komunikacja fundamentem zaufania

Partnerskie podejście oznacza także przejrzystą komunikację. Z tego względu agent nie powinien ukrywać informacji, stosować manipulacji i używać specjalistycznego żargonu, który mógłby wprowadzać w błąd. Wręcz przeciwnie – warto wytłumaczyć warunki umowy w zrozumiały sposób i nie obawiać się, przyznać, gdy dany produkt nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Szczerość buduje zaufanie, a to z kolei przekłada się na większą skłonność do zakupu. Klient, który widzi, że agent nie kieruje się wyłącznie chęcią sprzedaży, lecz rzeczywistą troską o jego dobro, chętniej podejmuje współpracę i poleca usługi innym.

Aktywne słuchanie i troska

Klient nie chce być tylko odbiorcą gotowej oferty – chce być wysłuchany i czuć, że jego potrzeby są brane pod uwagę. Dlatego agent powinien aktywnie słuchać. Zadawanie pytań, parafrazowanie odpowiedzi i precyzyjne odpowiadanie na pytania to kluczowe elementy budowania partnerskiej relacji.

Co więcej, agent powinien pokazać klientowi, że jego sytuacja jest dla niego ważna. Okazywanie zainteresowania nie może kończyć się na etapie sprzedaży – ważne jest utrzymywanie kontaktu, informowanie o zmianach i wspieranie w przypadku roszczeń czy aktualizacji polisy.

Doradca i klient po tej samej stronie

Rola agenta ubezpieczeniowego nie polega tylko na oferowaniu polis – to również odpowiedzialność za właściwe dopasowanie oferty do realnych potrzeb. Jednocześnie agent reprezentuje klienta przed towarzystwem ubezpieczeniowym, dbając o to, by wszystkie informacje były rzetelnie przekazane i aby klient miał pełną świadomość swojej sytuacji.

Etyczny doradca zawsze kieruje się dobrem ubezpieczonego. Taka postawa buduje wzajemne zaufanie i zapewnia długofalową współpracę opartą na lojalności.

Anna Jabłońska
właścicielka marki „Mądre Ubezpieczenia – Twoja przyszłość, moja pasja”
członkini MDRT Court of the Table 2025
mgr gospodarki światowej i ekonomii, absolwentka International MBA w Rome Business School

Zadbaj o siebie, jeśli chcesz mieć dobre relacje w zespole

0
Adam Kubicki

W jaki sposób budować klimat sprzyjający rozwojowi relacji opartych na optymalnej szczerości? Z mojego doświadczenia wynika, że w pierwszej kolejności należy skoncentrować się na zachowaniu wewnętrznej równowagi.

Trzeba znaleźć w sobie siłę i być pewnym siebie, aby móc zbudować prawdziwe relacje ze wszystkimi swoimi podwładnymi. Dopiero wtedy można w pełni wywiązać się z obowiązków spoczywających na każdym szefie i pomóc zespołowi osiągać najlepsze wyniki.

Między relacjami a obowiązkami istnieje zależność właściwa dla odwiecznego dylematu: co było pierwsze, jajko czy kura? Obie te rzeczy są ze sobą sprzężone i nie będziesz w stanie wywiązywać się ze swoich obowiązków, jeśli nie zbudujesz odpowiednich relacji – i odwrotnie, sposób, w jaki będziesz się wywiązywał ze swoich obowiązków, będzie miał bezpośrednie przełożenie na twoje relacje. Relacje buduje się bowiem zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz.

Zacznę od poszukiwania i utrzymywania wewnętrznej równowagi, traktowania podwładnych jak równych sobie oraz od sztuki prowadzenia życia towarzyskiego w pracy (a także związanych z tym niebezpieczeństw).

Nie może ci zależeć na innych, jeżeli nie zależy ci na samym sobie. Stan zdrowia i samopoczucie mają wpływ na to, co przynosimy do pracy. Kierownicy, którzy opierają się na stabilnych podstawach w życiu, zawsze są o wiele bardziej skuteczni w budowaniu efektywnych zespołów – takich, w których ludzie są w stanie wykonać najlepszą pracę swojego życia.

Przypomnij sobie jakiś trudny okres w twojej pracy. Jesteś zestresowany. W domu źle sypiasz. Twoje problemy w pracy przekładają się na problemy w domu i odwrotnie. A trudny okres staje się jeszcze trudniejszy, gdy nie jesteś w szczytowej formie. Możesz wtedy mieć problemy z okazywaniem osobistej troski swoim współpracownikom, nie mówiąc już o członkach twojej rodziny. Po prostu jesteś zbyt zajęty sobą, by zważać na innych. Jednak osobista troska ma zasadnicze znaczenie dla budowy relacji, a od jakości relacji zależy cała reszta.

Prawdziwy lider nie może dać się przytłoczyć okolicznościom. Nie będziesz się troszczył o innych, jeśli wpierw nie zatroszczysz się o samego siebie. A jeśli nie będziesz się troszczył o siebie lub innych, cała reszta – włącznie z osiąganymi przez ciebie rezultatami – zawali się. Co więc ci radzę? Co powinieneś zrobić?

Dbaj o to, by w pracy móc dawać z siebie wszystko, po czym wracać do domu i tam też dawać z siebie równie wiele. Nie traktuj tego jako równowagi między pracą a życiem osobistym – to nie jest gra o sumie zerowej, w której więcej wysiłku włożonego w pracę okrada cię z energii życiowej i odwrotnie. Dlatego mówię o integracji obu tych sfer życia, a nie o równowadze między nimi. Jeśli potrzebujesz ośmiu godzin snu, aby zachować wewnętrzną równowagę, to ten czas nie jest czasem prywatnym, który wziąłeś sobie kosztem twojej pracy lub twojego zespołu. Dzięki temu, że jesteś wyspany, będziesz miał więcej energii na pracę i życie osobiste.

Czas, który spędzasz w pracy, może być formą wyrażenia tego, kim jesteś jako człowiek, może wzbogacać twoje życie i być prawdziwym dobrodziejstwem dla twoich przyjaciół i rodziny.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Przekuj zainteresowanie w sprzedaż

0
Dagmara Kokoszka-Lassota, Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują?, Wydawnictwo Onepress, cena 30,48 zł

Czasem pomimo świetnego produktu, profesjonalnej obsługi i inwestycji w reklamę, sprzedaż nie osiąga oczekiwanych wyników. Gdzie tkwi przyczyna tego stanu rzeczy?

Jak sprawić, by klienci chętnie sięgali po nasze usługi, produkty?

Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? autorstwa Dagmary Kokoszki-Lassoty to przewodnik, który pomoże zrozumieć mechanizmy zakupowe i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Autorka poradnika przygląda się sprzedaży z perspektywy klienta, analizując jego potrzeby, motywacje i bariery zakupowe. Z publikacji dowiemy się między innymi:
* Jakie błędy popełniają nawet największe firmy, tracąc potencjalnych klientów?
* Co naprawdę kieruje decyzjami zakupowymi klientów?
* Jak poprawić działania marketingowe i sprzedażowe, by zbudować lojalność klientów?

Książka łączy wiedzę psychologiczną i biznesową, pokazując, jak unikać najczęstszych pułapek w sprzedaży i przekształcić zainteresowanie klientów w realne zakupy.

Autorka jest psycholożką, ekspertką w dziedzinie psychologii marketingu, sprzedaży i cyberbezpieczeństwa. Zawodowo pracuje zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i dorosłymi, koncentrując się na mechanizmach podejmowania decyzji, kształtowaniu nawyków oraz funkcjonowaniu człowieka w świecie cyfrowym. Szczególnie interesuje ją wpływ mediów na nasze życie – zarówno w kontekście marketingu, jak i codziennego funkcjonowania.

Od 2011 r. działa w branży digital marketingu, łącząc wiedzę psychologiczną z praktyką marketingową oraz analizą zachowań konsumentów w mediach społecznościowych.

Jest certyfikowaną trenerką technik pamięciowych i koncentracji uwagi oraz prelegentką ogólnopolskich wydarzeń.

Ponad milion odkładających na emeryturę z TFI PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już ponad milion osób uczestniczy w pracowniczych planach kapitałowych i pracowniczych programach emerytalnych zarządzanych przez TFI PZU. Suma ich oszczędności przekracza 17 miliardów złotych.

– W 2024 roku obserwowaliśmy wzmożoną dyskusję na temat edukacji ekonomicznej i zabezpieczenia emerytalnego. Cieszy nas pozytywna zmiana w podejściu pracodawców do promowania oszczędzania wśród pracowników. Widzimy coraz większe zaangażowanie obu stron w programy oszczędnościowe – komentuje Tomasz Stadnik, prezes zarządu TFI PZU.

W ramach oferty PPK towarzystwo stawia na bliską współpracę, oferując pomoc merytoryczną i techniczną nie tylko za pośrednictwem infolinii, ale również zespołu menedżerów regionalnych. W zrozumieniu zasad funkcjonowania PPK i PPE pomagają też regularnie organizowane szkolenia.

– Naszym celem jest zapewnienie kompleksowej oferty dostosowanej do zróżnicowanych potrzeb. Oprócz PPK i PPE stworzyliśmy Pakiet Wyższa Emerytura (PWE), który rozszerza możliwości oszczędzania o IKE, IKZE i PPO. To benefit, który może być wdrożony przez pracodawców dla wszystkich lub wybranych grup pracowników. PWE jest również dostępny dla osób samozatrudnionych, współpracujących z firmami, które nie mogą korzystać z PPE czy PPK. Wierzymy, że to właśnie dzięki tak szerokiej i elastycznej ofercie zaufało nam już ponad milion osób oszczędzających na emeryturę – dodaje Tomasz Stadnik.

(AM, źródło: PZU)

Leadenhall Insurance: Błędy w rozliczaniu PIT-ów mogą słono kosztować księgowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych. Ochronę zapewnia dopiero dobrowolne rozszerzenie polisy – przypomina Leadenhall Insurance.

Kwiecień w księgowości upływa pod znakiem składania rocznych zeznań podatkowych, takich jak PIT-28, PIT-37, PIT-36 czy PIT-38. Deklaracje muszą trafić do urzędów skarbowych do 30 kwietnia. Biura rachunkowe i działy księgowe mają w tym okresie dużo zadań i pracują pod presją czasu – w takich warunkach nietrudno o kosztowne błędy. Nawet drobne pomyłki mogą skutkować liczonymi w tysiącach złotych roszczeniami od klientów, którzy nie zamierzają z własnej kieszeni pokrywać np. odsetek za zwłokę.

– Przepisy nakładają na księgowych obowiązek posiadania polisy OC w limicie do 10 tys. euro. Jednak zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów jej zakres obejmuje tylko błędy w prowadzeniu pełnych ksiąg rachunkowych. Tymczasem większość szkód dotyczy błędów w prowadzeniu uproszczonej księgowości i składania deklaracji podatkowych. Dlatego księgowi wykupują dobrowolną, rozszerzoną ochronę ubezpieczeniową, bo tylko wtedy polisa OC rzeczywiście odpowiada charakterowi i realiom ich zawodowej działalności – mówi Rajmund Rusiecki, prezes zarządu Leadenhall Insurance.

Ekspert podaje kilka przykładów szkód związanych z błędami w deklaracjach podatkowych, które księgowi likwidowali w ramach OC:

  • Ponad 7000 zł odsetek po nieprawidłowo wykazanych zaliczkach: W deklaracjach PIT-36L księgowy wykazał wszystkie zaliczki na podatek dochodowy jako opłacone, podczas gdy brakowało wpłat za trzy miesiące (czerwiec, sierpień i listopad). Spowodowało to zaległości podatkowe u dwóch wspólników firmy i naliczenie odsetek w łącznej wysokości 7074 zł – tę kwotę pokryła wypłata z polisy.
  • Upomnienie na prawie 5000 zł za brak informacji o zaliczce: Księgowy nie poinformował klienta o wysokości zaliczki na podatek dochodowy (PIT-36L), co uniemożliwiło terminowe opłacenie należności. W rezultacie skarbówka naliczyła odsetki za zwłokę oraz koszty przesłanego upomnienia – łącznie 4837 zł.
  • Prawie 1500 zł za błędne odliczenie ulgi: Księgowy nieprawidłowo odliczył ulgę termomodernizacyjną przy sporządzaniu rocznej deklaracji podatkowej. Doprowadziło to do zaniżenia należnego do zapłaty podatku dochodowego i powstanie zaległości podatkowej. W efekcie klient musiał dopłacić odsetki za zwłokę w kwocie 1437 zł.
  • Ponad 5000 zł za zaniżenie podstawy opodatkowania: Księgowy popełnił błąd polegający na zaniżeniu podstawy opodatkowania poprzez niewykazanie wszystkich przychodów klienta za 2021 rok. W ten sposób powstała zaległość podatkowa w wysokości 12 912 zł, a klient musiał dodatkowo zapłacić odsetki w kwocie 5113 zł.

– Większość zgłaszanych nam szkód, które mają związek z rocznymi deklaracjami, dotyczy roszczeń po powstaniu zaległości podatkowych. Sprawy dotyczą najczęściej odsetek o wartości kilku tysięcy złotych, ale zdarzają się też roszczenia na o wiele większe kwoty czy kumulacja roszczeń od kilku klientów. Ubezpieczenie pokrywa je tylko wtedy, gdy księgowi korzystają z rozszerzonej polisy. Ich świadomość ubezpieczeniowa jest jednak wysoka, bo zdecydowana większość ubezpieczeń zawiera dobrowolne elementy ochrony. Średnia suma gwarancyjna w polisach OC księgowych sięga blisko 200 000 zł. To również pokazuje, że rynek widzi potrzebę rozbudowy obowiązkowego OC – wyjaśnia Rajmund Rusiecki.

(AM, źródło: Brandscope)

Philippe Donnet będzie CEO Generali przez kolejną kadencję

0
Philippe Donnet

24 kwietnia odbyło się zwyczajne i nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Assicurazioni Generali SpA pod przewodnictwem Andrei Sironiego. WZA zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok 2024 oraz wybrało nową Radę Dyrektorów. Składa się ona z 13 osób, które będą pełnić funkcję przez trzy lata obrotowe, tj. do zatwierdzenia sprawozdań finansowych za rok 2027.

Z listy większościowej przedstawionej przez Mediobanca zostali wybrani: Andrea Sironi (niezależny przewodniczący), Clemente Rebecchini, Philippe Donnet (dyrektor generalny), Luisa Torchia, Lorenzo Pellicioli, Clara Furse, Antonella Mei (CFO), Patricia Estany Puig, Umberto Malesci i Alessia Falsarone. Z pierwszej listy mniejszościowej przedstawionej przez przedstawiona przez akcjonariusza VM2006 wybrano: Flavia Cattaneo, Marinę Brogi i Fabrizia Palermo.

Z drugiej listy mniejszościowej, która nie uzyskała głosów odpowiadających co najmniej 5% kapitału zakładowego, nie wybrano żadnego dyrektora.

Pierwsze spotkanie nowo wybranej rady odbędzie się 28 kwietnia, w celu omówienia nominacji do organów korporacyjnych.

(AM, źródło: Generali)

Marshmallow pozyskuje fundusze i chroni kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brytyjski startup Marshmallow specjalizujący się w ubezpieczeniach samochodów niemal podwoił swoją wycenę – do ponad 2 mld dol. – po rundzie finansowania z udziałem nowych inwestorów BlackRock, Columbia Lake Partners i Portage.

Firma powstała w 2027 r., oferująca ubezpieczenia zaniedbanym obsługowo klientom takim jak imigranci, pozyskała 90 mln dol. w mieszanej formie akcji i obligacji, aby sfinansować swoją ekspansję na nowe rynki i nowe produkty.

Marshmallow pozyskał fundusze trzy lata po poprzedniej rundzie, w czasie kiedy liczne fintechy akceptują niższe wyceny czy nawet wstrzymują pozyskiwanie finansowania do ustabilizowania się perspektyw gospodarczych. Tymczasem najwięksi brytyjscy ubezpieczyciele ogólni konsolidują się, usiłując zbierać składki równie szybko jak postępuje inflacja kosztów.

Firma z siedzibą w Londynie do chwili obecnej ubezpieczyła milion kierowców przy obrocie ponad 500 mln dol. Zatrudnia 700 pracowników, w tym inżynierów, analityków i likwidatorów szkód komunikacyjnych.

(AC, źródło: Bloomberg)

Konkurencyjność motywem przewodnim XII Kongresu PIU

0

W dniach 21–22 maja 2025 r. w sopockim hotelu Sheraton odbędzie się XII Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. Temat wybrany przez organizatorów tegorocznej edycji: „Konkurencyjność”, wynika z potrzeby refleksji nad aktualnymi wyzwaniami i szansami, jakie stoją przed sektorem ubezpieczeniowym w Polsce i Europie. PIU podkreśla, że w dobie dynamicznych zmian geopolitycznych, technologicznych i społecznych konkurencyjność staje się jednym z kluczowych warunków stabilności i rozwoju rynku finansowego, w tym ubezpieczeniowego. To pojęcie przenika wszystkie aspekty działalności branży – od regulacji prawnych, przez strategie zarządcze, aż po innowacje i odpowiedź na zmiany demograficzne czy katastrofy naturalne.

Pierwszego dnia kongresu odbędą się cztery debaty skupione na regulacjach, rynku i współpracy. Panel „Konkurencyjność – regulacje” otwierający merytoryczną część spotkania poświęcony będzie analizie globalnych trendów regulacyjnych oraz ich wpływowi na możliwości rozwoju firm finansowych w Polsce i Europie. Dyskusję poprowadzi Cezary Stypułkowski, prezes zarządu Banku Pekao SA, a w rozmowie wezmą udział: Jan Krzysztof Bielecki, były premier Rzeczpospolitej Polskiej, Vittorio Grilli, włoski ekonomista, wykładowca akademicki i urzędnik państwowy, w latach 2012–2013 minister gospodarki i finansów w rządzie Mario Montiego, oraz Jacek Jastrzębski, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego.

O rzeczywistym obrazie powodzi

Kolejna debata, „Konkurencyjność – rynek”, z udziałem prezesów zakładów ubezpieczeń, skupi się na wpływie konkurencyjności na rozwój sektora asekuracyjnego. Uczestnicy przeanalizują działania wspierające innowacyjność oraz sposoby zwiększania efektywności w strategiach zarządczych.

Kolejnym punktem programu będzie panel „Powódź 2024 – fakty i mity” poświęcony analizie działań zakładów ubezpieczeń w związku z powodzią, która dotknęła Polskę we wrześniu 2024 r. Katastrofa stała się dla ubezpieczycieli wyzwaniem i sprawdzianem, weryfikując gotowość rynku do efektywnej operacyjnej sprawczości. Eksperci porównają rzeczywiste działania firm z odbiorem społecznym i medialnym, podejmując także temat luki ubezpieczeniowej i potrzeby budowania zaufania społecznego.

Jak chronić się przed skutkami żywiołów

Pierwszy dzień kongresu zamknie panel pt. „Odporna gospodarka – ubezpieczenia wobec katastrof naturalnych” w całości poświęcony systemowym rozwiązaniom ochrony przed katastrofami naturalnymi. Eksperci zastanowią się, w jaki sposób Polska może czerpać z doświadczeń innych państw, gdzie tego rodzaju mechanizmy funkcjonują od lat. Uczestnicy omówią modele stosowane za granicą, przedstawią ich mocne strony i ograniczenia, a także podejmą próbę oceny roli, jaką powinno odgrywać państwo w projektowaniu skutecznego i sprawiedliwego systemu ochrony przed skutkami katastrof. Dzień zakończy się częścią networkingową oraz uroczystą kolacją o godz. 20.30.

Demografia, bezpieczeństwo i innowacje

Drugi dzień kongresu rozpocznie panel „Longevity”, koncentrujący się na wpływie starzenia się społeczeństwa na systemy emerytalne, opiekę zdrowotną oraz ofertę produktową sektora ubezpieczeniowego. Eksperci zastanowią się, w jaki sposób rynek asekuracyjny może odpowiedzieć na potrzeby demograficzne jutra, a także jak projektować rozwiązania wspierające długowieczność i jednocześnie zapewniające stabilność finansową.

Kolejną debatą będzie panel z udziałem przedstawicieli Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Dyskusja poświęcona będzie najnowszym projektom realizowanym przez UFG, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa uczestników rynku ubezpieczeniowego oraz usprawnienie procesów likwidacyjnych i kontrolnych.

Ostatnim punktem programu XII Kongresu PIU będzie blok „Innowacje dla ubezpieczeń” z trzema prezentacjami poświęconymi nowym technologiom w branży. Prelegenci pokażą, jak dzięki hiperpersonalizacji, inteligentnemu wykorzystaniu danych i zaawansowanej analityce firmy mogą skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów i zwiększać swoją konkurencyjność.

Rejestracja na tegoroczny Kongres PIU trwa do 6 maja (zapisy). Liczba miejsc jest ograniczona. Pierwszeństwo mają pracownicy zakładów ubezpieczeń.

Szczegółowy program

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Allianz z nową propozycją dla franczyzobiorców i placówek ochrony zdrowia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Polska poszerzył swoją ofertę ubezpieczeń majątkowych dla przedsiębiorstw o Mój Biznes – produkt stworzony z myślą o średnich firmach, również tych, które działają w ramach sieci franczyzowych i placówek ochrony zdrowia. Polisa pozwala zabezpieczyć ich majątek przed najpoważniejszymi ryzykami.

Mój Biznes jest skierowany do średnich przedsiębiorstw posiadających majątek od 3 do 30 mln zł we wszystkich lokalizacjach, z rocznym obrotem nieprzekraczającym 200 mln zł, zatrudniających do 250 pracowników. Allianz zwraca uwagę, że oferta może zainteresować przedsiębiorców działających w ramach franczyzy różnych branż oraz podmiotów z sektora ochrony zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy prowadzą działalność w wielu lokalizacjach. Polisa pozwala objąć ochroną do 10 lokalizacji, przy czym nie muszą być to jedynie punkty, w których prowadzona jest działalność usługowa czy lecznicza, lecz także biura lub laboratoria diagnostyczne.

– Sieci franczyzowe często wymagają wysokiego standardu zabezpieczeń mienia, a odpowiedni zakres ubezpieczenia może być jednym z istotnych warunków zawarcia lub kontynuowania umowy franczyzowej. Jednocześnie franczyzobiorca, podobnie jak każdy przedsiębiorca, jest odpowiedzialny za majątek firmy, także w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych. Poważne szkody mogą oznaczać konieczność przerwania działalności, co generuje wymierne straty – podkreśla Ewelina Solak, kierowniczka produktu TUiR Allianz Polska. – Placówki ochrony zdrowia działają w bardzo wymagającym otoczeniu, gdzie kluczowe jest bezpieczeństwo sprzętu, leków oraz pacjentów. Ze względu na wysoką wartość wyposażenia, szczególnie w przypadku specjalistycznych gabinetów medycznych, potencjalne straty mogą w istotny sposób wpłynąć na prowadzenie działalności, a nawet decydować o jej dalszym funkcjonowaniu – dodaje.

Dostępność dzięki elastyczności

Mój Biznes może stanowić wsparcie w zarządzaniu ryzykiem oraz zapewnić ochronę przed poważnymi konsekwencjami finansowymi wynikającymi z nieprzewidzianych sytuacji. Majątek firmy lub placówki medycznej może zostać objęty kompleksową ochroną, a dzięki swojej elastyczności, polisa może być dostosowana do specyficznych wymagań poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe klauzule. Franczyzobiorcy i placówki medyczne, które adaptują na działalność własny lub wynajmowany przez siebie lokal, w standardowym zakresie polisy mogą liczyć także na zabezpieczenie szkód związanych z prowadzonymi pracami budowlano-remontowymi, które nie wymagają pozwolenia na budowę.

– Placówki ochrony zdrowia często funkcjonują tak jak i punkty usługowe, na parterach wielorodzinnych budynków mieszkalnych lub w lokalach użytkowych mieszczących się w ciągach handlowych. Z tego względu są one narażone na te same ryzyka, takie jak akty wandalizmu, uszkodzenia szyb i witryn, a także zalania powstałe na skutek awarii instalacji w lokalach położonych powyżej – zaznacza Karolina Ostrowska, agentka ubezpieczeniowa Allianz Polska.

– Nieruchomości naszych klientów chronią przy tym szerokie definicje ryzyk, takich jak silny wiatr czy deszcz, w których nie wskazujemy wprost na ich natężenie (w ramach określonych parametrów), a decyzja o wypłacie odszkodowania może zostać podjęta w oparciu o zaistniałe szkody w sąsiedztwie, wywołane w ich następstwie. W każdym wariancie ubezpieczenia Mój Biznes pokrywane są ponadto koszty stałe działalności będące następstwem szkody, nawet do 6 miesięcy od zdarzenia, w tym m.in. wynagrodzenia pracowników, opłaty za najem, koszty mediów oraz raty kredytów ponoszone w związku z prowadzoną działalnością – zaznacza Mariusz Jadacki, współwłaściciel J&J Kancelaria Ubezpieczeniowa, Kluczowy Partner Allianz Polska.

Maszyny i sprzęt pod ochroną

Franczyzobiorcy, którzy prowadzą biznes z wykorzystaniem maszyn, mogą ubezpieczyć je także od awarii, w tym szkód spowodowanych błędami w obsłudze. Mój Biznes obejmuje ochroną również sprzęt elektroniczny w pełnym zakresie ryzyk, bez konieczności dołączania jego szczegółowych wykazów.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwań naszych klientów, dlatego ochronę w ramach ubezpieczenia Mój Biznes można rozszerzyć także o straty w postaci utraconego zysku, które przedsiębiorca poniósł w czasie przerwy lub zakłócenia prowadzonego biznesu. Polisę dopełnia w takim przypadku odpowiednia klauzula dodatkowa, dotychczas często niedostępna w segmencie ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Mariusz Jadacki.

– Właściwie dobrany zakres polisy powinien obejmować realne zagrożenia, dlatego kompleksowa ochrona ubezpieczenia Mój Biznes, uwzględniająca specyfikę działalności placówek ochrony zdrowia, ma szczególne znaczenie. Nowe ubezpieczenie Allianz zawiera m.in. pokrycie strat wynikających z rozmrożenia szczepionek oraz ich utylizacji – podkreśla Karolina Ostrowska.

W ramach ubezpieczenia klienci Allianz Polska mogą skorzystać z uproszczonej procedury likwidacji szkody oraz całodobowego dostępu do usługi assistance, która zapewni natychmiastową pomoc w przypadku awarii sprzętu lub wystąpienia innych problemów technicznych.

Mój Biznes dostępny jest w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym i pełnym. Ubezpieczenie jest dystrybuowane zarówno za pośrednictwem agentów wyłącznych Allianz Polska, jak i współpracujących multiagencji.

(AM, źródło: Allianz)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie