Blog - Strona 646 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 646

Polscy poszkodowani przez kierowców ubezpieczonych w Euroins Rumunia pod ochroną PBUK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rumuńska Komisja Nadzoru Finansowego stwierdziła niewypłacalność lokalnego towarzystwa ubezpieczeniowego Euroins Romania Asigurare Reasigurare i cofnęła mu zezwolenie na prowadzenie działalności. PBUK zapewnia, że poszkodowani przez kierowców  aut ubezpieczonych przez rumuńską firmę są objęci jego gwarancjami.

Euroins Romania Asigurare Reasigurare nie prowadził działalności na terenie Polski. Posiadacze jego polis mogli być jednak sprawcami szkód komunikacyjnych na terytorium naszego kraju. Dlatego Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych poinformowało, że udziela poszkodowanym pełnych gwarancji w zakresie wszystkich roszczeń wynikłych z wypadków powstałych na terenie Polski spowodowanych ruchem pojazdów, których posiadacze mieli zawarte ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w Euroins Romania.

(AM, źródło: PBUK)

Uroda to nie wszystko

0
Aleksandra E. Wysocka

Nie wiem, czy wiecie, ale „Gazeta Ubezpieczeniowa” zbliża się powoli do swoich 25. urodzin. Od narodzin była piękna raczej duchem niż ciałem, drukowana na szybko żółknącym papierze gazetowym. Jeśli czytacie, to wiecie.

Druk wychodzi raz za ciemno, raz za jasno, kolory to co tydzień niespodzianka. A defekty w urodzie to wcale nie największy problem! Znacznie gorsze jest coś innego.

Od dwóch lat współpracujemy z Fundacją Las na Zawsze i co miesiąc część przychodów ze sprzedaży prenumeraty i reklam przeznaczamy na sadzenie bioróżnorodnego lasu. Piękne i zacne, ale co z tego, skoro co tydzień wyrzucamy pewną część papierowego nakładu na przemiał, marnując setki kilogramów papieru?

Nie ze złej woli. To efekt uboczny technologii druku gazetowego, ponoć inaczej się nie da. Zanim maszyna się rozkręci i zacznie drukować sensownie, to wypluwa kilkaset egzemplarzy nie nadających się do sprzedaży.

Pod koniec ubiegłego roku zdecydowałyśmy z redaktorką seniorką Bożeną Dołęgowską-Wysocką, że nie chcemy tak dalej. I skoro się nie da inaczej w takiej technologii, to poszukamy innej. Skracając długą, pełną przygód historię, wczoraj pierwszy raz trzymałam w ręku zupełnie nową „Gazetę Ubezpieczeniową”. Nieco mniejszą (a więc wygodniejszą do czytania w wersji PDF, o co też nam chodziło), z pięknymi kolorami, drukowaną cyfrowo – gdzie nakład można ustalać co do egzemplarza, bez marnowania setek „rozbiegówek”.

Najdziwniejsze jest to, że za tę znacznie lepszą jakość i rozwiązanie palących problemów płacimy nieco mniej, niż płaciliśmy dotychczas!

Może w swoich biznesach też macie takie wąskie gardła, które wydają się trudne do rozwiązania?

Aleksandra E. Wysocka
redaktorka naczelna

Przez źle dobrane ubezpieczenia rośnie odsetek niezadowolonych klientów

0
Katarzyna Budzis

Tematem podstawowym jest problem niedoubezpieczenia i związanych z tym konsekwencji oraz zakresu nieprawidłowo dobranego do oczekiwań klienta. Dlaczego sumy ubezpieczenia i zakresy powodują niezadowolenie?

Może być tak, że klient nie chce słuchać sugestii agenta i aby obniżyć składkę, zażyczy sobie niższą sumę ubezpieczenia. Ze mną klientom tak łatwo nie idzie, uparcie tłumaczę, jakie to ma konsekwencje.

Czy zawsze agent winny?

Muszę przyznać, że widziałam polisy, z którymi przychodzili do mnie klienci. Zawierały skandalicznie niskie sumy ubezpieczenia. Zdarzyła mi się wspólnota mieszkaniowa z wartością budynku zaniżoną dziesięciokrotnie. Kilka razy z nowym zarządcą liczyliśmy zera w SU w starej polisie.

Zdarzyło mi się, że inny agent przejął moją polisę i wznowił ją, a mnie coś po prostu tknęło, żeby mimo wszystko porozmawiać z klientką. Okazało się, że oczywiście oferta była sporo tańsza, ale dzięki temu, że nieprawidłowe były sumy ubezpieczenia. Klientka pod koniec trwania polisy założyła panele fotowoltaiczne o sporej wartości. I agent owszem, zaznaczył na polisie, że panele klientka posiada, ale nie podniósł sumy ubezpieczenia o ich wartość. Stąd niższa cena. Kiedy wytłumaczyłam, o co chodzi, złapała się za głowę. Oczywiście zrobiła aneks do tej polisy, ale tylko dzięki mnie.

Jednej z moich klientek agent, który ją wcześniej obsługiwał, wmówił, że ma ona w domu antyki, co było nieprawdą, inny twierdził, że przy mieszkaniu ubezpieczył również ogród działkowy położony w innej dzielnicy miasta. Jeszcze inny ponoć twierdził, że sprzedał pełny pakiet, najdroższy, a z polisy wynikało, że najtańszy z najuboższym zakresem.

I teraz jeszcze pozostaje granica pomiędzy tym, co faktycznie zostało powiedziane, a tym, co zrozumiał i zapamiętał klient. Wiem z własnego doświadczenia, że klienci nie zawsze są w stanie zrozumieć zawiłości OWU i konsekwencje z nich wynikające. Nie znają też definicji choćby zdarzenia losowego i chcą często zgłaszać zdarzenia wynikające ze zużycia.

Nasza rola to tłumaczenie, ale też nie każdy wysłucha. Część i tak nazwie całą branżę złodziejami. Wystarczy poczytać opinie w internecie.

Podsumowując, agent sporo może, ale nie jest cudotwórcą.

Czy towarzystwa ubezpieczeń przyczyniają się do błędów?

Owszem, a w jaki sposób?

Po pierwsze, kiedy TU wymyśliły polisy trzyletnie, to zamroziły też na trzy lata sumy ubezpieczenia. Mało kto robi aneksy. A w obecnych dynamicznych czasach po trzech latach może brakować nawet do 50% wartości nieruchomości.

Po drugie, niektóre TU wysyłają do klientów wznowienia gotowe do zapłaty z identycznym zakresem i sumami ubezpieczenia jak w roku poprzednim. Kiedy klient z rozpędu opłaci taką polisę, traci możliwość dostosowania wartości nieruchomości do stanu faktycznego.

Po trzecie, moim zdaniem najgorszy z czynników wpływający na zaniżenie sumy ubezpieczenia to możliwość samodzielnego zrobienia polisy przez klienta online. Wiem, ile argumentów trzeba wytoczyć, żeby klient przyjął do wiadomości, że wyższa suma ubezpieczenia jest dla jego dobra. A gdy siedzi przed komputerem, to zazwyczaj jest to ten typ klienta, któremu się wydaje, że wie wszystko, i najczęściej przekombinuje, chcąc przechytrzyć system.

Wiemy przecież, że szczególnie w ryzykach dobrowolnych zapisy w OWU mogą znacznie się różnić, zakresy również. Klient najczęściej kieruje się ceną, zatem albo obniży sobie sumę ubezpieczenia, albo wybierze najsłabszy zakres. Osobiście twierdzę, że online psuje rynek. Chodzi mi o to, że przez źle dobrane ubezpieczenia odsetek niezadowolonych klientów znacznie rośnie. Wpływa to na wizerunek całej branży. Klient nie będzie pamiętał, że zrobił sobie polisę sam, tylko będzie pamiętał, że towarzystwo X czy Y nie wypłaciło mu odszkodowania lub wypłaciło śmiesznie niskie.

Miałam wiele sytuacji, w których porównanie ofert przez klienta opierało się na porównaniu sum ubezpieczenia na dwóch propozycjach bez wnikania w zakres. A przecież wiemy, że w tym samym TU możemy zrobić po kilka innych opcji, zaczynając od najprostszej polisy pod kredyt poprzez ofertę na ryzykach nazwanych do all risk. I składka z takimi samymi sumami ubezpieczenia będzie się znacznie różnić.

Uważam, że klient sam, bez pomocy agenta, nie jest w stanie porównać, czym różnią się te zakresy. A już multiagent ma z pewnością szersze spojrzenie na różnice pomiędzy poszczególnymi TU. Przyznacie, że każde TU ma swoją specyfikę i kierując się zasadą dobrze zrobionego APK, nieraz my, agenci stajemy przed wyzwaniem, żeby prawidłowo wszystko dopasować, a co dopiero sam klient.

Zatem postęp postępem, ale nas, agentów trudno jednak zastąpić. Na szczęście klienci też cenią sobie rozmowę i nasze podpowiedzi oraz pomoc, kiedy przyjdzie skorzystać z polisy.

Katarzyna Budzis
niezależna pośredniczka ubezpieczeniowa

Bezpieczny Dom jeszcze lepszy

0

Bezpieczny Dom, ubezpieczenie, które otrzymało godło „Teraz Polska” i zwyciężyło w prestiżowych rankingach ubezpieczeń domów i mieszkań, zmieni się 15 marca 2023 r.

Nie osiedliśmy na laurach, którymi został nagrodzony nasz produkt, ale – przysłuchując się opiniom klientów – postanowiliśmy wprowadzić kilka korzystnych zmian – mówi Iwona Konarzewska z TUZ Ubezpieczenia, specjalistka ds. ubezpieczeń majątkowych.

Podwyższenie limitów sumy ubezpieczenia

Do 20 tys. zł zostanie podniesiony limit odpowiedzialności za ryzyko dewastacji, zarówno w wariancie all risk, jak i ryzyk nazwanych. W wariancie all risk dla szkód spowodowanych przepięciem limitem będzie suma ubezpieczenia przedmiotu ubezpieczenia (domu, mieszkania bądź stałych elementów oraz ruchomości domowych).

Podobnie dla ryzyka stłuczenia, którego odpowiedzialność w wariancie all risk będzie do sumy ubezpieczenia przedmiotu ubezpieczenia.

Odpowiedzialność za szkody również w przypadku braku przeglądów

Bardzo korzystną zmianą dla klientów będzie przejęcie przez TUZ Ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody, również w przypadku braku wymaganych przeglądów (dotyczy wariantu all risk).Zmiana ta dotyczy ubezpieczenia domów jednorodzinnych, mieszkań, garaży wolnostojących oraz budynków gospodarczych, które w chwili powstania szkody nie mają więcej niż 40 lat. Wypłata w tym przypadku objęta jest limitem 30 tys. zł.

To bardzo wyraźna i ważna zmiana na korzyść klientów – mówi Iwona Konarzewska. – Oczywiście w przypadku niektórych szkód kwota 30 tys. zł może wydawać się niezbyt wysoka, ale pamiętajmy, że to jest jednak sytuacja wyjątkowa. Zasadniczo przeglądy należy wykonywać regularnie, w odpowiednich terminach, więc posiadacze polisy, którym zdarzy się zapomnieć o zrobieniu któregoś z nich, będą chronieni w sposób nadzwyczajny.

Szeroki zakres w wariancie od wszystkich ryzyk

Największą zaletą tego ubezpieczenia jest wyjątkowo szeroki zakres ochrony w każdym wariancie bez dodatkowej składki. Bezpieczny Dom to m.in. ochrona roślinności ogrodowej, możliwość rozszerzenia o ryzyko kradzieży zwykłej (która obejmuje m.in. meble ogrodowe, grille, roślinność ogrodową), szkody wyrządzone przez zwierzęta, przepięcia, przypadkowe rozbicie lub pęknięcie szyb i elementów szklanych. Polisa TUZ Ubezpieczenia zapewnia wyższe limity odpowiedzialności i szerszy zakres ochrony.

Chronione jest także mienie podręczne (np. telefon czy laptop) poza domem w zakresie ubezpieczenia ruchomości domowych na sumę ubezpieczenia 3 tys zł.

Bezpieczny Dom to wyjątkowo szeroki zakres aż 22 świadczeń assistance: m.in. Assistance Home-Med, Pomoc Informatyka (zdalna), Techniczny, AGD/RTV, Medyczny, Pakiet Pomocy po Szkodzie, Organizacja Przeglądów, Osobisty Opiekun (concierge) czy Pakiet Informacyjny.

Druga Opinia Medyczna

W każdym wariancie ubezpieczenia klient otrzymuje Drugą Opinię Medyczną, czyli wyjątkowe ubezpieczenie, które może uratować zdrowie, a nawet życie ubezpieczonego, członka jego rodziny lub kogoś bliskiego, w przypadku błędnej lub niedokładnej diagnozy lekarskiej.

Szeroki wybór ubezpieczeń dodatkowych

Ubezpieczenie Pies i Kot, w którym można objąć ochroną do czterech zwierząt domowych, OC w życiu prywatnym, Ubezpieczenie Ochrony Prawnej czy Bezpieczny Senior, to zestaw produktów dodatkowych, które mogą wzbogacić zakres ochrony według indywidualnych potrzeb. Przykładowo, Bezpieczny Senior zapewnia Assistance Medyczny seniorom i odszkodowanie w przypadku „oszustwa na wnuczka”, o których tak często się słyszy.

Atutów i korzyści związanych z posiadaniem polisy Bezpieczny Dom jest tak wiele, że warto to sprawdzić osobiście, aby wybrać polisę, która zapewnia rzeczywiście najlepszą ochronę – mówi Iwona Konarzewska.

Ubezpieczenie docenione

Bezpieczny Dom to jedyne ubezpieczenie, które w ubiegłym roku zostało wyróżnione cenionym Godłem „Teraz Polska”, ale również zajęło pierwsze miejsce zarówno w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Gazety Ubezpieczeniowej”, jak i „Rzeczpospolitej”.

Rzecznik Finansowy opracował analizę dotyczącą ubezpieczeń rolnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Produkcja rolna narażona jest na szereg wszechobecnych, losowych niebezpieczeństw, takich jak kradzieże czy pożary budynków i znajdującego się w nich mienia, ale w szczególności na szkody wywołane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jak huragany, powodzie, gradobicia.

W działalności rolnej powszechne jest także wysokie ryzyko wystąpienia nieszczęśliwych wypadków, chorób czy śmierci kluczowych osób w gospodarstwie. Nie bez znaczenia pozostają także niebezpieczeństwa natury ekonomicznej, jak znaczący spadek cen, brak popytu i związane z tym trudności ze zbytem produktów rolnych. Dlatego też, tak ważna jest ochrona ubezpieczeniowa zarówno ta obowiązkowa, jak i dobrowolna.

Powyższe elementy skłoniły Rzecznika Finansowego do opracowania dokumentu „Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej rolnika i obowiązkowe ubezpieczenie budynków rolnych”. Tekst przypomina podstawowe cechy i zasady funkcjonowania ubezpieczeń skierowanych dla rolników.

Przygotowane przez ekspertów Biura Rzecznika analizy zawierają kompendium wiedzy o ubezpieczeniach rolnych, a także praktyczne wskazówki dla klientów, którzy korzystają z ochrony ubezpieczeniowej, w ramach poszczególnych typów ubezpieczeń związanych z szeroko pojętą produkcją rolną i prowadzonym w związku z tym gospodarstwem rolnym.

Opracowanie jest dostępne na stronie internetowej Rzecznika Finansowego.

(AM, źródło: RzF)

Ochrona upraw rolnych w TUZ Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 marca w TUZ Ubezpieczenia rusza wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa. W tym roku klienci posiadający polisę towarzystwa w pakiecie Bezpieczny Rolnik, Agrocasco solo lub  Bezpieczny Dom, otrzymają do 12% zniżki w składce.

Oferta TUZ Ubezpieczenia dla rolników zawiera m.in. obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej rolnika i obowiązkowe ubezpieczenie budynków gospodarczych, ubezpieczenie upraw i zwierząt gospodarskich z dopłatą z budżetu państwa oraz Agrocasco.

TUZ Ubezpieczenia jako jedno z  kilku towarzystw oferuje ubezpieczenia upraw rolnych już od kilku lat. Polisa zapewnia istotne wsparcie finansowe w przypadku szkód powstałych w wyniku gradu, przymrozków wiosennych, huraganu czy deszczu nawalnego. Zakład proponuje także nowoczesne rozwiązanie w zakresie ubezpieczenia suszy.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Rankomat edukuje kierowców w nowej kampanii

0
Źródło zdjęcia: rankomat.pl

Rankomat chce budować większą świadomość wśród kierowców. Dlatego przygotował kampanię ukazującą, jak wiele zagrożeń czyha na nich każdego dnia. Firma wskazuje w ten sposób, że sytuacje, których często nikt nie bierze pod uwagę, mogą się przydarzyć i przysporzyć problemów.

W ramach kampanii Rankomat przygotował wiele materiałów video. Każdy z nich będzie tworzył wspólną lub własną historię, a efekty będzie można obejrzeć w kanałach cyfrowych oraz TV w kolejnych odsłonach kampanii. Punktem wyjścia do działań promocyjnych porównywarki było podejście „digital first” ze względu na rosnący jej zdaniem potencjał przestrzeni internetowej do działań marketingowych oraz możliwość precyzyjnego targetowania grup docelowych.  

– Nasza kampania została zaprojektowana tak, aby pokazywać mnogość losowych zdarzeń, z którymi każdego dnia mogą spotkać się kierowcy. Bardzo trudno opowiedzieć spójną historię w klasycznym spocie telewizyjnym, dlatego centralną osią kampanii są krótsze formy digitalowe. Dodatkowo, realizując kampanię, dostarczymy konsumentom licznych poradników w formie artykułów oraz wideo. Zależy nam na tym, żeby w ciekawy sposób z nutą humoru opowiedzieć o zagrożeniach oraz budować świadomość, od czego chroni polisa ubezpieczeniowa. Wiemy, że ogólne warunki umowy mogą być niejasne, tak samo jak działanie konkretnych ubezpieczeń oraz rozszerzeń pokroju NNW czy assistance. Dlatego chcemy wspierać naszych klientów w interpretacji i wyborze najlepszej polisy – komentuje Dawid Pożoga, CMO Rankomat. 

Różne ubezpieczenia, wiele sytuacji

W ramach kampanii powstało wielu modułów: każdy jest sceną z życia kierowcy, który spowodował szkodę lub był poszkodowany. W spotach można zobaczyć ambasadora marki, Huberta Urbańskiego.

– Sytuacji, w których przydaje się nie tylko obowiązkowa polisa OC, jest wiele. Zderzenia ze zwierzęciem na drodze, powalenie drzewa na samochód, uszkodzenia powstałe w wyniku gradobicia to tylko przykłady. Biorąc pod uwagę te sytuacje, a także mając na względzie rosnące koszty życia, w najnowszej kampanii chcemy zwiększać świadomość ubezpieczeniową Polaków i pokazywać im, jak oraz dlaczego warto się chronić odpowiednią polisą komunikacyjną. W ramach kampanii przedstawimy ich różnorodność i zastosowanie, które będzie odpowiednie dla każdego kierowcy. Na naszej stronie można ją wybrać szybko, wygodnie i bezpiecznie, a w razie wątpliwości można liczyć na wsparcie naszych agentów – komentuje Michał Gołota, Brand Manager Rankomat. 

Kampanię przygotował Departament Marketingu & E-commerce Rankomat wraz z agencją Przestrzeń. Efekty kampanii można zobaczyć w TV, internecie oraz w social mediach marki. Pierwsze jej elementy zostały opublikowane 20 marca. Spot jest też dostępny na kanale YouTube.

(AM, źródło: Rankomat)

Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski z szeregiem atrakcji

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

Już 26 marca odbędzie się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton. W dniu biegu na uczestników i kibiców czekać będzie wiele dodatkowych atrakcji. Wciąż trwają zbiórki #BiegamDobrze, w ramach których biegacze zbierają fundusze na rzecz wybranych organizacji charytatywnych.

Półmaraton zgromadzi na starcie ponad 10 tysięcy uczestników. W oczekiwaniu na powitanie półmaratończyków kibice będą mogli zaangażować się w liczne aktywności w strefie atrakcji Nationale-Nederlanden zlokalizowanej na Podzamczu. Zorganizowany zostanie tam konkurs wiedzy o zdrowiu, w którym do wygrania będą drobne upominki. Na uczestników wydarzenia czekać będzie fotobudka 360 z akcesoriami do przebierania oraz liczne gadżety do kibicowania i możliwość namalowania na twarzy barw kibicowskich. Strefa zostanie otwarta o godzinie 10:00.

W trosce o biegaczy i ich kibiców

Nationale-Nederlanden zapewni również możliwość przeprowadzenia badań profilaktycznych. W miasteczku biegowym będzie dostępny specjalny MedBus, który pełni funkcję mobilnego gabinetu. Dzięki temu odwiedzający strefę atrakcji będą mogli wykonać USG piersi, jąder lub tarczycy, a także badania w zakresie profilaktyki cukrzycy: glukozy i hemoglobiny glikowanej. Zapisy będą przyjmowane na miejscu, w dniu biegu. Badania potrwają od godziny 9:00 do 17:00.

– Jako Nationale-Nederlanden od lat zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej, zbilansowanej diety oraz regularnych badań okresowych. Zbliżający się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski to kolejna inicjatywa, dzięki której możemy motywować do zmian na lepsze. Jednak naszym głównym celem jest przekonanie jak największej liczby osób przede wszystkim do tego, aby o swoim dobrostanie myślały w sposób długofalowy. Podkreślamy, że dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint, dlatego hasło naszej kampanii brzmi #długodystansZDROWI. Chcemy, by troska o zdrowie nie była tylko jednorazową aktywnością, ale stała się dla Polaków integralną częścią ich stylu życia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.

Ubezpieczyciel przygotował również specjalne pakiety assistance. Do 25 marca każdy biegacz może przystąpić do umowy ubezpieczenia grupowego. Polisa umożliwia skorzystanie z pięciu bezpłatnych zabiegów rehabilitacyjnych po ewentualnym urazie doznanym w wyniku nieszczęśliwego wypadku, który zdarzył się podczas biegu. Zakres ochrony obejmuje m.in. takie obrażenia, jak złamania, skręcenia lub zwichnięcia.

Specjalne strefy dla miłośników sportu

Na trasie biegu Nationale-Nederlanden zapewni trzy strefy kibica, w których będzie można dopingować biegaczy. Największa z nich zostanie utworzona przy Moście Świętokrzyskim. To tam będzie ustawiony telebim, na którym pojawią się zdjęcia kibiców. Ponadto, kibice będą mogli dopingować biegaczy w strefie zorganizowanej przed siedzibą Nationale-Nederlanden przy ulicy Topiel 12.

Przebieg wydarzenia będą wspierać wolontariusze Nationale-Nederlanden, którzy w punkcie odżywiania, zlokalizowanym na 11. kilometrze (przy ulicy Zakroczymskiej), zadbają o komfort biegaczy. W tym miejscu znajdzie się również Strefa Kibica Nationale-Nederlanden z DJ-em.

Nationale-Nederlanden, nowy sponsor tytularny największych imprez biegowych w Polsce, postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty. Osoby, które do 25 marca do godziny 12:00 uzbierają w swoich skarbonkach najwięcej, otrzymają od ubezpieczyciela dofinansowanie. Nationale-Nederlanden przekaże wsparcie trzem największym zbiórkom odpowiednio w kwotach: 15 tys. zł, 10 tys. zł i 5 tys. zł.

– Zaangażowanie społeczne to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Dlatego akcja #BiegamDobrze jest nam szczególnie bliska i bez wahania postanowiliśmy się w nią włączyć. To bardzo ważna inicjatywa, dzięki której możliwe jest wsparcie organizacji, które na co dzień niosą realną pomoc osobom potrzebującym. Chcąc jeszcze bardziej docenić wysiłek osób zaangażowanych w akcję, zdecydowaliśmy o przeznaczeniu dodatkowych funduszy na trzy największe zbiórki. Dzięki #BiegamDobrze możemy nie tylko promować aktywny tryb życia, ale co najważniejsze – wspólnymi siłami poprawiać jakość zdrowia i życia wielu Polaków – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

SPBUiR zaprasza na szkolenie na temat ubezpieczeń indeksowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

30 marca odbędzie się szkolenie online „Ubezpieczenia indeksowe – konstrukcja i przykłady. Wpływ trendów demograficznych na rynek ubezpieczeniowy”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi dr hab. Marcin Kawiński, prof. SGH.

Szkolenie jest podzielone na dwa bloki tematyczne. Podczas pierwszego z nich będzie mowa o konstrukcji i przykładach ubezpieczeń indeksowych. W ramach tego bloku omówione zostaną następujące zagadnienia:

  1. Obszary stosowania
  2. Telematyka i internet rzeczy
  3. Wybór indeksów i ich kalibracja:
  4. Indeksy przyrodnicze
  5. Indeksy ekonomiczne
  6. Perspektywa ubezpieczyciela vs. perspektywa brokera vs. perspektywa klienta
  7. Przegląd ubezpieczeń indeksowych dostępnych w naszym rejonie Europy

Drugi blok tematyczny będzie dotyczyć wpływu trendów demograficznych na rynek ubezpieczeniowy. W jego trakcie prowadzący poruszy takie kwestie, jak:

  1. Demografia jako mega trend
  2. Sytuacja makroekonomiczna w kolejnych 10 latach
  3. Potencjał ekonomiczny w podziale przestrzennym (głównie w kontekście wyludniania się regionów)
  4. Trendy w ubezpieczeniach życiowych i chorobowych
  5. Przyszłość produktów emerytalnych i pielęgnacyjnych

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

Rejestracja na szkolenie:

dla osób, które nie są zarejestrowane na nowej platformie szkoleniowej Stowarzyszenia

dla zarejestrowanych na nowej platformie szkoleniowej Stowarzyszenia:

(AM, źródło: SPBUiR)

Nowości i bonusy w wiosennym sezonie ubezpieczenia upraw Generali Agro oraz PZU

0

20 marca kolejne dwa podmioty – PZU oraz Generali Agro – rozpoczęły wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą do składki z budżetu państwa. Poza standardową propozycją obie marki zaoferowały też kilka nowości oraz upustów.

– W marcu rozpoczynamy sprzedaż ubezpieczeń chroniących uprawy zbóż oraz innych roślin jarych i ozimych. W tym roku, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w ubezpieczeniu PZU Uprawy zwiększyliśmy odpowiedzialność za szkody całkowite dla jabłek i gruszek do 80%, a dla szkód powstałych po 31 maja w pozostałych uprawach (z wyłączeniem warzyw i tytoniu) do 95% wartości plonu. Dodatkowo w przypadku szkody będziemy przyjmować cenę za uszkodzoną uprawę zgodnie z ceną przyjętą w polisie – mówi Paweł Ochmański, dyrektor Biura Produktów Detalicznych i MSP w PZU.

– To kolejny sezon, w którym proponujemy produkt ubezpieczeniowy skierowany do najbardziej wymagających producentów. Dla klientów, którzy potrzebują kompleksowej ochrony, przygotowaliśmy specjalne klauzule rozszerzające ustawowy zakres ubezpieczenia, chroniące m.in. od zastoisk wodnych powodujących wygnicie roślin na skutek działania deszczu nawalnego. Wyjątkową ofertę kierujemy w tym sezonie do producentów buraków cukrowych. Gdy na ich polach wystąpi szkoda w wyniku gradobicia, deszczu nawalnego lub huraganu, a jej wysokość nasi rzeczoznawcy oszacują na poziomie większym niż 25% ubytku plonu głównego, wypłacimy dodatkowy ryczałt w wysokości 5% sumy ubezpieczenia, który pokryje szkody jakościowe polegające na obniżonej polaryzacji – podkreśla Krzysztof Mrówka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych Generali Agro.

Warunki dotowanej ochrony

Z dofinansowania przez Skarb Państwa do 65% wysokości składki skorzystać można zarówno ubezpieczając uprawy od ryzyk obowiązkowych, dotowanych, takich jak np. grad czy przymrozki wiosenne, jak i od ryzyk dobrowolnych dotowanych, np. deszczu nawalnego czy huraganu.

Producenci rolni otrzymujący dopłaty bezpośrednie muszą ubezpieczyć przynajmniej 50% upraw dotowanych, takich jak: zboża, kukurydza, rzepak, rzepik, ziemniaki, buraki cukrowe, warzywa gruntowe lub rośliny strączkowe, owoce drzew i krzewów owocowych, truskawki, chmiel i tytoń od przynajmniej jednego ryzyka obowiązkowego np. gradu.

Generali Agro: Albo oferta spersonalizowana, albo pakiet

W Generali Agro ochroną można objąć uprawy: zbóż, rzepaku, kukurydzy, buraków cukrowych, ziemniaków, roślin strączkowych, wybranych gatunków warzyw i owoców. Rolnicy mogą ubezpieczyć rośliny od ryzyka gradu, przymrozków wiosennych, huraganu i deszczu nawalnego. Standardowo marka oferuje też pakiety ubezpieczeń. Uprawy specjalne, takie jak wybrane gatunki owoców i warzyw, można objąć ochroną od ryzyka gradu. Przy zawieraniu umowy rolnicy mogą ubezpieczyć także ziemiopłody.

Z kolei w PZU Uprawy rolnicy sami mogą wybierać ryzyka, przed którymi chcą chronić swoje uprawy. Zakład proponuje także polisy pakietowe:

  • „Pakiet Wiosna”, który zabezpiecza uprawy przed szkodami spowodowanymi przez grad i przymrozki wiosenne,
  • „Pakiet 5 Ryzyk”, który chroni uprawy przed skutkami deszczu nawalnego, huraganu, uderzenia pioruna, lawiny lub obsunięcia się ziemi.

Bonusy cenowe dla klientów

W tegorocznym sezonie wiosennym obie marki przygotowały też kilka niespodzianek dla klientów. PZU zaoferował promocyjną zniżkę w PZU NNW rolnika, z której może skorzystać ubezpieczony, ubezpieczający oraz osoby zamieszkałe w gospodarstwie domowym. Natomiast dla klientów posiadających ubezpieczenie budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego firma przygotowała ofertę promocyjną przy ubezpieczeniu zbóż od ryzyka gradu lub przy wykupie Pakietu Wiosna. Także Generali Agro zapewni możliwość wykupienia NNW w atrakcyjnej cenie. Ale to nie wszystko. Marka rozszerzyła zakres ochrony w ryzyku ognia, które – w przypadku spalenia plonu głównego – umożliwia otrzymanie dodatkowego ryczałtu w wysokości 200 zł/ha za utratę słomy. Zostanie on wypłacony niezależnie od przyczyny powstania pożaru. Generali Agro wprowadziło również  odpowiedzialność za szkody spowodowane erozją wietrzną w ryzyku huraganu w uprawach zbóż lub gryki, pod warunkiem wystąpienia co najmniej dwóch symptomów szkód spowodowanych huraganem lub deszczem nawalnym. Marka odpowiada za szkody powstałe na skutek wylegania, którego symptomami są zgięcia podstawy źdźbła rośliny.

Tańsze zakupy z polisą

Ponadto Generali Agro przygotowało dla swoich klientów prezent w postaci e-kodów do Biedronki. Bon na 150 zł otrzyma rolnik, który do 30 czerwca wykupi ubezpieczenie upraw ze składką minimum 200 zł oraz wypełni odpowiedni formularz w serwisie i-Rolnik. Dodatkowe 150 zł przysługiwać będzie temu, kto poza ochroną upraw zdecyduje się również na nowe ubezpieczenie maszyn rolniczych. Warunkiem jest zawarcie umowy ubezpieczenia w ramach Generali Agro Ekspert lub Sprzęt Rolniczy ze składką minimum 200 zł i opłacenie polisy.

Zmiany w likwidacji szkód

W wiosennym sezonie Generali Agro doprecyzowało również zapisy dotyczące metodyki likwidacji szkód. Dla ryzyk przymrozków wiosennych, gradu, deszczu nawalnego i huraganu likwidacja może objąć całe pole lub jego część.

Marka przypomina, że w 2022 r. zgłoszonych do niej zostało blisko 4,5 tys. szkód przymrozkowych. Rekordowa obejmowała 400-hektarowe pole rzepaku ozimego, a najwyższe odszkodowanie wyniosło 540 tys. zł. Najpowszechniejszym zjawiskiem, które dotknęło największą liczbę klientów marki w 2022 r., był grad. Rolnicy zgłosili niemal 11 tys. szkód, a najpoważniejsza z nich objęła pole o powierzchni 590 ha. Gospodarz otrzymał prawie milion złotych odszkodowania.

Szkody w sieci

Obecnie 76% szkód uprawowych zgłaszanych jest do Generali Agro za pomocą formularza online. – Bardzo cieszy nas ten trend. Pokazuje on, że rolnicy ufają wprowadzonym przez nas innowacjom, a równocześnie przekonują się do nowych technologii – podkreśla Bernard Mycielski, dyrektor ds. Szkód Rolnych Generali Agro. Szkoda w ciągu 15 minut trafia do regionalnego rzeczoznawcy, co rozpoczyna proces jej likwidacji. Od tego momentu gospodarz może monitorować przebieg prac oraz sprawdzać status swojej sprawy w serwisie i-Rolnik.

Generali: Ułatwienia dla agenta

W tym sezonie agenci za pomocą odświeżonej wersji systemu Rubinet mogą przeprowadzić rozbudowaną analizę potrzeb klienta. Łatwiejsze stało się wyszukiwanie gmin, w których znajdują się działki ewidencyjne, tworzące ubezpieczane pola. Portal pozwala także na wyszukiwanie upraw po nazwie. – Już teraz agent nie musi zastanawiać się, do jakiego rodzaju uprawy zakwalifikować daną roślinę. Nie każdy musi wiedzieć, że np. pomidor to warzywo psiankowate. Chcemy, żeby nasza oferta była jak najbardziej przejrzysta i dostępna zarówno dla klienta, jak i doradcy – podkreśla Krzysztof Mrówka.

Łatwiejsze stało się również wybieranie pakietów i klauzul. Za pomocą przycisków agent może określić, czy ubezpieczenie obejmie całe pole, czy jego część, a jeśli będzie chciał edytować dane do polisy – zrobi to bezpośrednio z tabeli systemu Rubinet. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie