Blog - Strona 69 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 69

Fundacja UNIQA o przemocy rówieśniczej w szkołach ponadpodstawowych

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

62% uczniów polskich szkół ponadpodstawowych doświadcza przemocy rówieśniczej przynajmniej czasami, a 60,9% było jej świadkami w ostatnich miesiącach – wynika z najnowszego raportu „Obraz bullyingu w szkołach ponadpodstawowych”, opracowanego przez Uniwersytet SWPS, RESQL i Fundację UNIQA.

Badanie potwierdza, że przemoc rówieśnicza w szkołach ponadpodstawowych przybiera przede wszystkim formę przemocy psychicznej. Najczęstsze przejawy to nieprzyjemne żarty i kpiny – doświadcza ich 23,5% uczniów, rozpuszczanie plotek i kłamstw – 19,5%, a także wykluczanie z grupy – 18%. Przemoc fizyczna, choć rzadsza, także występuje, jednak psychologiczne skutki dręczenia są równie poważne, niezależnie od jego formy.

– Przemoc rówieśnicza stanowi dziś poważny problem w polskich szkołach. Dostrzeżenie jej śladów, szczególnie, gdy przybiera formę przemocy psychicznej, wymaga szczególnej uważności i troski od dorosłych. Często towarzyszy jej poczucie izolacji, dlatego warto zwracać uwagę na zmiany w zachowaniu młodych ludzi, w ich codziennym funkcjonowaniu w szkole i poza nią. Dużą rolę do odegrania mają tu zarówno rodzice czy opiekunowie, jak i nauczyciele. Wierzę, że dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu jesteśmy w stanie ograniczać ryzyko występowania przemocy rówieśniczej. Do tego jednak potrzebna jest świadomość i narzędzia, które oferujemy w ramach projektu – mówi Piotr Lipa, członek Rady Fundacji UNIQA.

Z raportu wynika, że wielkość szkoły, miejscowości czy wyniki egzaminów maturalnych nie mają istotnego wpływu na poziom przemocy rówieśniczej. Oznacza to, że bullying jest problemem ogólnosystemowym, a nie zależnym od specyfiki pojedynczej placówki.

Nauczyciel kluczowym czynnikiem ochronnym

Opracowanie podkreśla, że rola nauczycieli w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej jest kluczowa. Badanie wykazało, że nauczyciele wykazujący troskę i zainteresowanie uczniami redukują ryzyko bullyingu w swoich klasach.

– Brak jasnych zasad, niesprawiedliwość oraz nieodpowiednie zachowania nauczycieli mogą nasilać przemoc rówieśniczą. Dlatego tak ważną rolę odgrywa prewencja. Wspierający nauczyciel to nie tylko osoba, która reaguje na przemoc, ale przede wszystkim ktoś, kto buduje atmosferę wzajemnego szacunku. To właśnie w takich klasach ryzyko przemocy można znacznie ograniczyć. W naszym programie dajemy narzędzia nie tylko w sytuacji, gdy do przemocy już dojdzie, ale też podpowiadamy, jak jej zapobiec, budując przyjazne środowisko w społeczności szkolnej – podkreśla Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA.

„Obraz bullyingu w szkołach ponadpodstawowych” to pierwszy raport w ramach cyklicznych badań dotyczących przemocy rówieśniczej w Polsce. Będzie publikowany dwa razy w roku, by śledzić dynamikę zjawiska i oceniać skuteczność działań prewencyjnych. W badaniu wzięło udział 18 590 uczniów z 96 szkół, które przystąpiły do projektu „Przerwij krąg przemocy” w roku 2024 i wdrożyły system RESQL. Anonimowe kwestionariusze dystrybuowane drogą elektroniczną były wypełniane na koniec semestru zimowego w roku szkolnym 2024/2025.

Najnowsza edycja raportu

„Przerwij krąg przemocy w swojej szkole”

Uniwersytet SWPS, Fundacja UNIQA oraz zespół RESQL ponownie połączyły siły w projekcie „Przerwij krąg przemocy w swojej szkole”. Głównym jego celem jest wdrożenie systemu RESQL w 100 szkołach podstawowych i średnich. Placówki mogą zgłaszać chęć udziału na specjalnej stronie projektu, tam również odbędzie się głosowanie, które wyłoni ostateczną setkę wybranych szkół. Zorganizowane zostaną także webinary dla rodziców, nauczycieli i młodzieży oraz szereg działań komunikacyjnych mających na celu nagłośnienie problemu.

Na zgłoszenia do programu organizatorzy czekają do 25 kwietnia. Udział w nim mogą wziąć szkoły podstawowe i ponadpodstawowe (licea i technika). Szkołę może zgłosić każdy – nauczyciel, dyrektor szkoły, uczeń lub rodzic. Do zgłoszenia niezbędna jest zgoda oraz formularz podpisany przez dyrekcję placówki.

(AM, źródło: UNIQA)

PZU Zdrowie: Profilaktyka zdrowotna Polaków pozostawia do życzenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia PZU Zdrowie przeprowadziło ogólnopolskie badanie opinii. Miało ono pokazać, jakie działania związane z profilaktyką zdrowotną Polacy podejmują w codziennym życiu.

95% ankietowanych stwierdziło, że stosuje chociaż jeden element zdrowego stylu życia. Połowa badanych dba o regenerację organizmu (regularny sen, odpoczynek). Wyborem średnio co trzeciej osoby jest ograniczenie używek i regularna aktywność fizyczna oraz stosowanie zbilansowanej, zdrowej diety.

Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że 69% z nich w ciągu roku wykonało choć jedno badanie profilaktyczne. Najczęstszym rodzajem badań było: 

  • badanie krwi – 88%, 
  • badanie moczu – 63%, 
  • przegląd stomatologiczny – 50%, 
  • badanie wzroku lub słuchu – 43%,
  • USG lub RTG – 33%,
  • cytologia lub badanie poziomu PSA – 31%.

Badani najrzadziej wykonują profilaktycznie spirometrię lub RTG płuc (13%), gastroskopię lub kolonoskopię (13%) oraz badanie skóry (8%).

Co dziesiąty ankietowany nie uprawia w ogóle aktywności fizycznej. Co piąta badana osoba trenuje sporadycznie, co czwarta kilka razy w miesiącu, jedna trzecia kilka razy w tygodniu, a jedna na dziesięć codziennie.

58% respondentów nie stosuje żadnej konkretnej diety, ale deklaruje, że stara się zdrowo odżywiać. Do najczęściej wskazywanych diet należą: dieta redukcyjna (37%), z niskim indeksem glikemicznym (20%), a także stosowanie okna żywieniowego i postów (20%). Co dziesiąty badany w ogóle nie zwraca większej uwagi na to, co je.

Istnieje widoczna korelacja pomiędzy sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną. Osoby niezwracające większej uwagi na to, co jedzą, nie trenują wcale (36%) lub sporadycznie (16%).

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Wydajemy miliardy na prywatne leczenie

0
Źródło zdjęcia: Canva

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2023 roku bezpośrednie wydatki gospodarstw domowych na zdrowie wyniosły 38,6 mld zł, czyli ok. 1 tys. zł rocznie na osobę, o 1,6 mld zł więcej niż w roku poprzednim. Coraz szersze grono osób decyduje się też na dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne.

– Rosnące wydatki Polaków na prywatne leczenie wynikają z dwóch równoległych trendów, które można zaobserwować zarówno w publicznym, jak i prywatnym systemie opieki zdrowotnej. Po pierwsze, coraz dłuższe kolejki u lekarzy w przychodniach publicznych skłaniają nas do szukania pomocy w sektorze prywatnym. Po drugie, ceny prywatnych świadczeń od 2022 roku znacznie poszły w górę. To skłania coraz więcej osób do sięgania po pakiety medyczne lub dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne zamiast płacenia za pojedyncze wizyty – mówi Beata Tylke, dyrektorka Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Najnowszy Barometr WHC pokazuje, że średni czas oczekiwania na pojedyncze świadczenie zdrowotne w ramach NFZ wynosi 4,2 miesiąca (sytuacja na jesieni 2024 r.).

– Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest starzejące się społeczeństwo. Większa liczba seniorów powoduje, że coraz więcej pacjentów potrzebuje pomocy medycznej, a system publiczny nie nadąża za rosnącym zapotrzebowaniem. To prowadzi do wydłużania się czasu oczekiwania na świadczenia. Nic zatem dziwnego, że coraz częściej szukamy pomocy medycznej poza systemem publicznym – dodaje Beata Tylke.

Rośnie popularność ubezpieczeń zdrowotnych

Od 2022 roku obserwujemy systematyczny wzrost cen prywatnych usług medycznych. W związku z tym Polacy coraz częściej interesują się m.in. dodatkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi. Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń za 2024 rok korzysta z nich już ponad 5,39 miliona osób.

– Decyzję o skorzystaniu z dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego podejmujemy z kilku powodów. Po pierwsze, jest ono najpopularniejszym benefitem pracowniczym i oferuje je coraz więcej pracodawców z wielu branż, także z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Po drugie, daje ono dostęp nie tylko do ogólnopolskich sieci prywatnych przychodni, ubezpieczyciele współpracują również z pojedynczymi, lokalnymi placówkami medycznymi. Nie bez znaczenia jest też fakt, że obecnie stałym elementem ubezpieczeń zdrowotnych jest dostęp do telekonsultacji internistycznych i specjalistycznych, z których chętnie korzystamy w mniej skomplikowanych przypadkach – wskazuje Beata Tylke.

(AM, źródło: Brandscope)

ESET: Pracownicy polskich firm lekceważą procedury cyberbezpieczeństwa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla polskich przedsiębiorstw, które w ostatnim czasie są coraz mocniej narażone na ataki ransomware, zagrożeniem może być nie tylko atak ze strony cyberprzestępców, ale też  lekceważenie procedur przez pracowników. Z badania ESET i DAGMA Bezpieczeństwo IT zatytułowanego „Cyberportret polskiego biznesu. Bezpieczeństwo cyfrowe oczami ekspertów i pracowników” wynika, że co czwarty ankietowany pracownik uważa, że procedury cyberbezpieczeństwa utrudniają mu pracę, a co piąty – że są bez sensu.

Z raportu ESET „Threat Report” wynika, że Polska jest jednym z kluczowych celów cyberprzestępców. W ujęciu globalnym tylko Japonia była częściej atakowanym krajem. W II półroczu 2024 r. liczba ataków ransmoware na Polskę wzrosła o 37% w odniesieniu do pierwszej połowy roku.

– Polska z wielu powodów, w tym geopolitycznych, znajduje się w centrum działań nie tylko cyberprzestępców, ale też grup cyberszpiegowskich, więc z tym większą ostrożnością i świadomością zagrożeń powinniśmy poruszać się w sieci. Dotyczy to zarówno użytkowników indywidualnych, jak i biznesowych czy organizacji – mówi Kamil Sadkowski, analityk laboratorium antywirusowego ESET.

Personel z brakami w zakresie wiedzy i kompetencji

Działania ransomware skierowane są przede wszystkim w firmy i instytucje. Tymczasem wciąż widoczne są braki w kompetencjach i wiedzy dotyczących cyberbezpieczeństwa. Niemal co drugi badany pracownik przyznaje, że zdarza mu się rozmawiać o głośnych przypadkach cyberataków (np. na banki, operatorów telekomunikacyjnych), ponad 40% dodaje, że jest na bieżąco z informacjami na temat nowych metod działania cyberprzestępców. Jednocześnie 4 na 10 uważa, że ma wystarczające kompetencje w zakresie cyberbezpieczeństwa.

– Niepokoić może grupa, która nie śledzi bieżących informacji związanych z cyberbezpieczeństwem oraz nie jest w stanie potwierdzić swoich kompetencji. To niestety potencjalne czułe punkty organizacji, podatne na przykład na ataki phishingowe, które mogą sprawić, że firma lub organizacja straci dane, reputację czy aktywa – dodaje Kamil Sadkowski.

Lekceważące podejście do ryzyka

Problemem w obszarze cybersec jest też niezrozumienie zasad i procedur lub, co może być jeszcze bardziej niebezpieczne – ich lekceważenie.

– Co czwarty pracownik przyznał, że zasady dotyczące cyberbezpieczeństwa utrudniają mu pracę, a co piąty uznał, że są one po prostu bez sensu. Możemy więc z dużym prawdopodobieństwem założyć, że potencjalnie co piąty pracownik będzie próbował łamać lub obchodzić firmowe zasady. Oznacza to, że każdy taki pracownik jest potencjalnie wewnętrznym zagrożeniem dla organizacji – podsumowuje Paweł Jurek, Business Development Director DAGMA Bezpieczeństwo IT.

O badaniu

Raport „Cyberportret polskiego biznesu. Bezpieczeństwo cyfrowe oczami ekspertów i pracowników” oparto na badaniu opinii przeprowadzonym w terminie 23.05–10.06 2024 r. Pomiar zrealizowano metodą CAWI za pomocą profesjonalnej ankiety online przy wsparciu instytutu ARC Rynek i Opinia na próbie 1032 Polaków wykonujących obowiązki służbowe przy komputerze minimum przez 3 dni w tygodniu.

(AM, źródło: Linkleaders)

VIG Re rośnie pomimo strat katastroficznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubiegłoroczny przypis składki brutto VIG Re wyniósł 983,3 mln euro. Był to rezultat o 9,2% lepszy od uzyskanego w 2023 r. Reasekurator zaznacza, że osiągnął tak dobry wynik pomimo ponadprzeciętnych strat katastroficznych, w tym powodzi w Europie na głównym obszarze jego działalności, co w ocenie spółki dowodzi wysokiego poziomu dyscypliny i odporności VIG Re w zakresie oceny ryzyka.

Zysk brutto wyniósł 41,6 mln euro przy 10,2% zwrotu z kapitału własnego. Współczynnik wypłacalności VIG Re uplasował się na poziomie 192%.

– Nasze dobre wyniki są odzwierciedleniem pełnego zaangażowania i koncentracji naszych zespołów na potrzebach klienta, a także rzetelnej ocenie ryzyka – skomentował Tobias Sonndorfer, prezes zarządu i dyrektor generalny VIG Re.

– Skupienie się firmy na ostrożnym ocenianiu ryzyka, zarządzaniu ryzykiem i potrzebach klientów pozwoliło jej odnieść sukces nawet w trudnych warunkach rynkowych – dodał Peter Thirring, były już przewodniczący rady nadzorczej VIG Re. Jego obowiązki przejął 4 kwietnia Peter Höfinger, zastępca dyrektora generalnego Vienna Insurance Group. Do RN dołączy także Bruce Selby Bennett, specjalista w dziedzinie reasekuracji z blisko 40-letnim doświadczeniem w branży, który odegrał kluczową rolę w rozwoju rynku ubezpieczeń i reasekuracji w Europie Środkowej i Wschodniej. Wcześniej pełnił on funkcję prezesa i dyrektora generalnego Global Reinsurance Clients Aon plc.

(AM, źródło: VIG Re)

Odc. 277 – Co warto wiedzieć o Kongresie Brokerów 2025

0

O szczegółach Kongresu Brokerów 2025 w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Łukasz Zoń, prezes SPBUiR. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • jakie wyzwania czekają na brokerów w 2025 r.
  • co się wydarzy na majowym Kongresie Brokerów

Poznaj szczegóły: https://kongresbrokerow.pl

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Marzec 2025

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Konferencja problemowa Rzecznika Finansowego, nowy szef ARC Europe w Polsce, polisa AC Balcii, nowoczesny instrument agrotech AGRO Ubezpieczenia oraz rewolucyjne przedsięwzięcie PZU – tak przedstawia się lista marcowych wyróżnień w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Konferencja Rzecznika Finansowego zatytułowana „Ruch pojazdu po nowemu” – za stworzenie forum dyskusyjnego, gromadzącego przedstawicieli administracji państwowej, instytucji rynku oraz przedstawicieli środowiska sędziowskiego i akademickiego, inaugurującego debatę na rzecz rozwiązania problemów interpretacyjnych nowej definicji „ruchu pojazdu”, dzięki której rynek będzie mógł zminimalizować praktyczne trudności wynikające ze stosowania nowych przepisów i zapobiec ich potencjalnie negatywnym skutkom.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Krzysztof Pająk, nowy prezes zarządu ARC Europe Polska – w uznaniu dla awansu na sternika czołowego operatora assistance samochodowego w Polsce oraz podjęcia wyzwania realizacji strategii firmy, bazującej na klientocentryczności, cyfryzacji usług assistance, udoskonalaniu ich jakości, wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań IT oraz zrównoważonym rozwoju.

PRODUKT MIESIĄCA

AC opracowane przez Balcia Insurance – w uznaniu dla produktu z najkrótszymi OWU na rynku, napisanymi prostym i zrozumiałym językiem, z szerokim zakresem ochrony, obejmującym m.in. dodatkową wypłatę w przypadku kradzieży, pomoc w znalezieniu identycznego lub podobnego pojazdu, gwarantowaną sumę ubezpieczenia oraz ochronę dodatkowego wyposażenia, takiego jak np. wideorejestratory czy foteliki dziecięce, a także z niską liczbą wyłączeń.

INNOWACJA MIESIĄCA

Narzędzie analityczne wspierające proces underwritingu wprowadzone przez AGRO Ubezpieczenia – w uznaniu dla autorskiego rozwiązania agrotech, pozwalającego na systemową ocenę ryzyka w ubezpieczeniach zwierząt gospodarskich, bazującego na ustandaryzowanych danych dotyczących gospodarstwa, warunków hodowli oraz poziomu zabezpieczeń biologicznych i infrastrukturalnych, umożliwiającego indywidualną kwalifikację do ubezpieczenia.

INICJATYWA MIESIĄCA

Rozpoczęcie prac nad przekształceniem PZU w holding – w uznaniu dla pionierskiej w Polsce inicjatywy, która umożliwi największemu polskiemu ubezpieczycielowi łatwiejsze i efektywniejsze zarządzanie kapitałem, a także zwiększy elastyczność operacyjną, co ma szczególne znaczenie w kontekście zbliżającego się wejścia w życie wymogów regulacyjnych Solvency II.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Technologie dla ubezpieczeń. Wiosna 2025

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 10 kwietnia 2025 roku w godzinach 13:00–14:30. Partnerem strategicznym programu jest Insly.

W programie:

  • Insly – technologia, która maksymalnie optymalizuje pracę agenta ubezpieczeniowego – Rafał Kamiński, CPTO, i Monika Komarowska, Support Manager Insly
  • Polisa + cyfrowa czerwona teczka = klient naprawdę zaopiekowany – Paweł Soproniuk, CEO LegacyApp
  • Specjalistyczne produkty ubezpieczeniowe – jak technologia powinna je dziś wspierać – Arkadiusz Drysch, CTO Openkoda

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

RCU Ubezpieczenia dołącza do PIB Group w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach strategii konsolidacji szeroko rozumianego sektora pośrednictwa w Polsce do PIB Group dołączy multiagencja RCU Ubezpieczenia. Finalizacja transakcji realizowanej przez należącą do grupy PIB Agency wymaga uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

RCU Ubezpieczenia to marka z prawie 25-letnią historią, firma posiadająca rozbudowaną sieć pośredników na terenie całego kraju. Spółka prowadzi działalność w oparciu o własne i partnerskie biura wyłączne. Po dołączeniu do PIB Group RCU Ubezpieczenia zyska dostęp do nowoczesnych rozwiązań i międzynarodowego know-how.

– RCU Ubezpieczenia to podmiot o ugruntowanej pozycji, posiadający unikatowy model działania i silną markę. Jego dołączenie do PIB Group to kolejny ważny krok w rozwoju naszej organizacji i budowaniu silnej grupy pośredników ubezpieczeniowych w Polsce – mówi Bartosz Słupski, prezes zarządu PIB Agency. – Cieszę się na współpracę z Lucjanem Brychcym i jego doświadczonym zespołem. Wiem, że razem stworzymy dynamiczną, korzystającą z efektu skali organizację, w której wspólnie będziemy rozwijać serwis dla partnerów w ramach sieci sprzedaży, wzmacniając pozycję obu firm na rynku – dodaje.

RCU wniesie do PIB Group rozbudowaną sieć pośredników oraz doświadczenie w budowie i zarządzaniu strukturami franczyzowymi. Grupa podkreśla, że dołączenie spółki otworzy przed nią nowe możliwości synergii technologicznych, wspólnych projektów oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań dla klientów i partnerów.

– W RCU od zawsze stawiamy na stabilny rozwój i nowoczesne rozwiązania, które wspierają naszych partnerów. Ich wyniki niezmiennie należą do najlepszych w branży. Dołączenie do PIB Group to dla nas krok w stronę dalszej ekspansji oraz dostęp do wartościowego lokalnego i międzynarodowego know-how. Wierzymy, że ta współpraca przyniesie wymierne korzyści zarówno naszym partnerom, jak i klientom, a także doda nam energii do dalszego rozwoju – podkreśla Lucjan Brychcy, prezes zarządu RCU Ubezpieczenia.

PIB Group działa na polskim rynku od 2020 roku, systematycznie wzmacniając swoją pozycję poprzez akwizycje. Wśród przejętych podmiotów znajdują się brokerzy ubezpieczeniowi, m.in. PIB Broker (powstałe z połączenia WDB, Brokers Union oraz Grupy Exito), Nord Partner, Equinum Broker, brokerzy reasekuracyjni – PIB Re, ReSolutions i Nord Re, multiagencje Asist, PIB Ubezpieczenia i Nord Serwis, a także spółki wyspecjalizowane jako MGA: Cellent, Vero Services oraz Risk Partner.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

W dialogu rodzą się lepsze rozwiązania

0
Monika Wójcik

Rozmowa z Moniką Wójcik, dyrektorką Departamentu Sprzedaży Sieci Multiagencyjnej Allianz Polska

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Po spotkaniu dla multiagentów, które Allianz zorganizował na początku marca, można było usłyszeć na rynku pozytywne opinie. Czy to oznaki wiosny w relacjach z multiagentami?

Monika Wójcik: – Rzeczywiście, to spotkanie z czołowymi regionalnymi multiagentami było dla nas bardzo ważne. Dziękuję kilkudziesięciu osobom, które odpowiedziały na nasze zaproszenie. Cieszymy się z pozytywnych opinii uczestników. Poznali dużo konkretów biznesowych i było sporo czasu na rozmowy. To był dobry początek wiosny, zaczęliśmy intensywny plan współpracy z multiagencjami na ten rok, pod hasłem „Dobrze być z Allianz”.

Jakie konkretne zamierzenia biznesowe Allianz są dla multiagentów najważniejsze?

– Przede wszystkim są to plany dotyczące produktów: w tym roku zamierzamy udoskonalić wiele ubezpieczeń ważnych dla multiagentów. W lutym wprowadziliśmy nowe ubezpieczenie dla średnich firm – Mój Biznes, w którym jest wiele rozwiązań ułatwiających dopasowanie ochrony do potrzeb konkretnego klienta. W kolejnych kwartałach będziemy informować o nowych wdrożeniach dotyczących m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych czy mieszkaniowych.

Zależy nam również na wzmocnieniu sprzedaży ubezpieczeń życiowych przez multiagencje, przygotowujemy się do wprowadzenia nowej grupówki. Chcemy, aby po tym liftingu nasze produkty były atrakcyjniejsze zarówno dla klientów, jak i multiagentów. Dlatego planujemy też ulepszenia w narzędziach sprzedażowych.

Jak wygląda teraz obsługa multiagentów w terenie ze strony Allianz?

– Naszą współpracę z multiagentami koordynują cztery makroregiony – północny, południowy, zachodni i wschodni. Do dyspozycji agentów jest około 50 menedżerów w terenie, którzy cały czas spotykają się z nimi i pomagają w każdej istotnej sprawie, zarówno jeśli chodzi o produkty, ofertowanie, jak i o umowy agencyjne. Jeśli dana multiagencja nie ma umowy z Allianz, a chciałaby ją zawrzeć, bo dostrzega naszą ofertę i nasze otwarcie na relacje, prosimy o kontakt z menedżerem danego makroregionu. Rośnie nam liczba nowych umów, od początku roku zawarliśmy ich kilkadziesiąt.

Sami również kontaktujemy się z agencjami, które wprawdzie mają z nami umowy, ale nie są one aktywne. Menedżerowie terenowi proponują rozmowę i spotkanie, które często kończy się „reaktywacją” współpracy. Staramy się działać dynamicznie.

Czy planujecie kolejne większe spotkania z multiagentami?

– Tak, w tym roku mamy w planie 16 konferencji „Dobrze być z Allianz”. Na takich spotkaniach ważna jest część szkoleniowa – produktowa i obsługowa, ale to nie wszystko. Zostawiamy też czas na dyskusję oraz rozmowy bezpośrednie.

Dokładamy starań, aby na każdej konferencji były osoby z centrali Allianz Polska. W ten sposób przybliżamy też Allianz jako firmę, pokazujemy ją jako atrakcyjnego partnera biznesowego, a naszych ludzi jako sympatycznych profesjonalistów.

Stawiamy na współpracę zarówno z dużymi, sieciowymi multiagencjami, jak również z podmiotami regionalnymi i lokalnymi. Mamy ambicję stać się dla nich wszystkich coraz ważniejszym partnerem.

Od kilku miesięcy odpowiadasz za rozwój współpracy Allianz z multiagencjami. Jakie jest Twoje podejście do tej roli?

– Z multiagentami pracuję od lat, znam wielu ludzi na rynku, rozumiem ich oczekiwania. Stawiam mocno na bezpośrednie relacje, ciągle jestem w drodze na kolejne spotkania z agentami, są to zarówno większe konferencje, jak i kameralne rozmowy. Od listopada miałam ich już kilkadziesiąt i bardzo to sobie cenię.

Gdy widzę, że mam wolną przestrzeń w kalendarzu, od razu sięgam po telefon, dzwonię do agentów, którzy prosili o rozmowę, i mówię: chcę się spotkać i omówić wszystkie sprawy. Przyjeżdżam i rozmawiamy zarówno o tym, co dobrze działa, jak i o tym, co jest do poprawy. Z takiego dialogu rodzą się lepsze rozwiązania produktowe i obsługowe, które umożliwiają realizację celów biznesowych zarówno agentów, jak i Allianz. 


Spotkanie z najlepszymi w regionach

6 marca odbyło się inspirujące spotkanie „Dobrze być z Allianz”, w którym uczestniczyło kilkudziesięciu najlepszych regionalnych multiagentów. Wydarzenie składało się z wielu merytorycznych prezentacji przedstawicieli Allianz Polska. Wystąpili m.in. widoczni na zdjęciu: Marcin Kulawik, Monika Leżyńska, Monika Wójcik, a także Anna Molak, Ewelina Solak, Michał Gizia, Krzysztof Michałek i Marcin Taraszewski. Przedstawili oni nadchodzące zmiany w liniach produktowych Allianz oraz podzielili się ciekawostkami ze świata likwidacji szkód. Uczestnicy przedstawili swoje oczekiwania w kontekście zmian produktowych. Wieczorna część spotkania, przy kolacji, odbyła się w doskonałej atmosferze, gdzie rozmowy koncentrowały się na przyszłości współpracy z Allianz. To pozwoliło firmie na głębsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań partnerów.

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie