Blog - Strona 9 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

PZU LAB certyfikuje rozwiązania do gaszenia pożarów baterii litowo-jonowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU LAB Approved – taką nazwę nosi opracowany przez PZU LAB proces certyfikacji skierowany do producentów i dystrybutorów rozwiązań w zakresie tłumienia pożarów baterii litowo-jonowych. Celem certyfikacji jest selekcja wyrobów, które są w stanie spełnić wymagania we wspomnianym zakresie m.in. w transporcie (głównie wózki widłowe) oraz w magazynach energii.

Zgłoszone do PZU LAB rozwiązania zostaną poddane testom przez inżynierów i współpracujących z firmą ekspertów. Wyniki prac pozwolą na wyłonienie rozwiązań rekomendowanych w opracowywanych przez PZU LAB standardach bezpieczeństwa.

Szczegóły certyfikacji

(AM, źródło: PZU LAB)

Europ Assistance Polska: Cyber assistance tarczą ochronną w świecie cyfrowych zagrożeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Utrata danych wskutek ataku hakerskiego, dostępu do kont bankowych czy wyciek wrażliwych informacji mogą mieć poważne konsekwencje finansowe i reputacyjne. Dlatego potrzeba usług takich jak cyber assistance staje się kluczowa. Dzięki nim użytkownicy zyskują profesjonalne wsparcie w ochronie przed zagrożeniami oraz narzędzia, które pozwalają skutecznie przeciwdziałać wirtualnym atakom – uważają eksperci Europ Assistance Polska.

Operator wyróżnia kilka etapów, na których usługa cyber assistance będzie przydatna: monitoring zagrożeń, zapobieganie potencjalnym zagrożeniom oraz łagodzenie skutków zagrożenia, które nie zostało na czas wykryte i zneutralizowane. Posiadanie cyber assistance daje pewność, że w razie ataku poszkodowany nie jest pozostawiony samemu sobie. W ramach ubezpieczenia ma on bowiem dostęp do specjalistów, którzy pomogą w analizie i neutralizacji zagrożeń. Polisa może też pokryć koszty związane z odtworzeniem uszkodzonego systemu po ataku lub z zapłatą okupu za zaszyfrowane dane.

Cyber assistance to również:

  • dostęp do specjalnego portalu, na którym dane, m.in. numery kart płatniczych, adresy email, numer telefonu, są monitorowane pod kątem ich wykorzystania przez przestępców,
  • ochrona podczas zakupów online oraz wypłata odszkodowania w razie oszustwa ze strony sprzedającego,
  • odzyskanie danych elektronicznych,
  • przywrócenie dostępu do danych,
  • pomoc w tworzeniu kopii zapasowych,
  • zakup nowego oprogramowania w miejsce tego, które zostało uszkodzone lub zniszczone,
  • usunięcie złośliwego oprogramowania,
  • infolinia techniczna,
  • sprzęt zastępczy,
  • zdalna pomoc IT.

– Ubezpieczenia takie jak cyber assistance to kompleksowa ochrona danych i nieocenione wsparcie w obliczu współczesnych zagrożeń cyfrowych. Wsparcie technologiczne usługi cyber assistance rozpoczyna się już na etapie monitorowania potencjalnych zagrożeń i zapobieganiu w ich materializacji. Doradztwo w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego, pomoc przy odzyskaniu danych, ubezpieczenie od strat finansowych wynikających z cyberataków to dodatkowe możliwości, jakie daje nam taka polisa – tłumaczy Marcin Zieliński, dyrektor generalny Europ Assistance Polska.

Cyber assistance to rozwiązanie, które może być dostosowane zarówno do potrzeb osób prywatnych, jak i firm. Przedsiębiorstwa mogą skorzystać z pakietów oferujących ochronę sprzętu IT, pomoc prawną i psychologiczną, jak również monitoring mediów pod kątem publikacji fałszywych lub negatywnych treści na ich temat w sieci.

– Obecnie praca w pełni zdalna bądź hybrydowa jest dość powszechna. Wiele firm daje taką możliwość swoim pracownikom, dlatego cyber assistance może się sprawdzić jako dobre uzupełnienie zabezpieczenia sprzętów osób pracujących w tej formule – kontynuuje Marcin Zieliński. 

Edukacja ponad wszystko

Rozwój cyfrowy w szczególności rozwój sztucznej inteligencji daje cyberprzestępcom nowe możliwości. Wzrost świadomości na temat cyberzagrożeń jest jednym z najważniejszych elementów ochrony cyfrowej.

– Edukacja naszych pracowników, klientów, jak również nas samych jest częścią skutecznej strategii obrony przed rosnącymi zagrożeniami w cyfrowym świecie. Nasi pracownicy kilka razy w roku mają obowiązkowe szkolenia z cyberbezpieczeństwa. Natomiast w tym roku bardzo mocno chcemy się skupić również na naszych klientach, tak aby czuli się bezpiecznie nie tylko w podróży czy na drodze, ale również surfując po sieci – mówi  Rafał Marczewski, dyrektor zarządzający ds. IT Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

AXA Partners chce wzmocnić swoją ofertę dzięki akwizycji EBTS

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners negocjuje nabycie EBTS, grupy firm usługowych specjalizującej się w usługach pomocowych dotyczących ciężarówek, przyczep i opon, aby przyspieszyć rozwój swojego działu Truck Assistance International.

Nowy, powiększony dział strategiczny ma zostać liderem assistance dla europejskiego sektora samochodów ciężarowych, przyczep i opon ciężarowych. Ma oferować udoskonalone rozwiązania ubezpieczeniowe i usługi pomocowe dla pojazdów i kierowców obsługujących transport drogowy.

Dzięki nabyciu 100% udziałów EBTS Pro Assist, AXA Partners wzmocni swoje możliwości i zasięg swojego wyspecjalizowanego działu Truck Assistance International – międzynarodowego assistance dla ciężarówek (AXA TAI) w całej Europie, wykorzystując mocne strony i zasoby EBTS do przyspieszenia swojego strategicznego rozwoju.

Zakończenie transakcji jest przedmiotem udzielania informacji i konsultacji z organami reprezentującymi pracowników, po których nastąpi podpisanie umowy nabycia udziałów. Finalizacja całego procesu spodziewana jest w I połowie 2025 r.

Oczekuje się, że operacja przyczyni się do konsolidacji wiodącej pozycji AXA Partners we wszystkich segmentach rynku assistance dla ciężarówek (obejmującego z jednej strony ciągniki, naczepy, przyczepy, opony i komponenty, z drugiej kierowców). AXA Partners i EBTS połączą swoje oferty ubezpieczeniowe i usługowe, jednocześnie korzystając z innowacji i digitalizacji, co w efekcie da nowe rozwiązania dla mobilności, odpowiadające na zmieniające się potrzeby klientów.

AXA Partners, w 100% spółka zależna Grupy AXA, stworzyła w 1997 r. AXA TAI, zapewniającą wyspecjalizowane rozwiązania ubezpieczeniowe i pomocowe dla branży transportu drogowego, chroniąc majątek firm oraz zatrudnionych przez nie kierowców przed zagrożeniami związanymi z wykonywaną działalnością. W 2024 r. przychód AXA Partners wyniósł ok. 93 mln euro, czyniąc ją liderem europejskiego rynku ubezpieczeń i assistance dla ciężarówek.

Założona w 1994 r. EBTS w 2013 r. uniezależniła się od swojej macierzystej firmy zajmującej się dystrybucją opon. Oprócz belgijskiej EBTS Pro Assist BV, grupa dostarcza usługi przez swoje spółki zależne i podmioty afiliowane we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, Macedonii i Mołdawii. Zajmuje się produkcją i dystrybucją opon, komponentów, przyczep oraz leasingiem i wynajmem pojazdów. Skonsolidowany przychód w 2024 r. wyniósł ok. 57 mln euro.

 (AC, źródło: AXA)

ERGO Hestia: Ubezpieczenia flot w chmurze

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CloudFleet – taką nazwę nosi nowy, oparty na rozwiązaniach chmurowych system ERGO Hestii do obsługi ubezpieczeń flot pojazdów. Dzięki niemu underwriterzy mogą szybciej przygotować umowę, a klienci otrzymają ofertę bardziej dopasowaną do ich potrzeb.

– System ułatwi pracę na wielu poziomach – mówi Anna Majewska, dyrektorka zarządzająca Biurem Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii. – Nie tylko przyspieszy przygotowanie umowy, ale także pozwoli nam zachować najwyższy standard bezpieczeństwa ochrony danych. Jednocześnie underwriterzy, dzięki zaawansowanej automatyzacji, będą mogli poświęcić więcej czasu ocenie ryzyka oraz pośrednikom, a ich praca może stać się przyjemniejsza – podkreśla.

Kluczowe elementy CloudFleet

Wśród najważniejszych zmian wprowadzonych w nowym systemie sopocki ubezpieczyciel wymienia:

  • zastosowanie elementów zaawansowanych metod pricingowych, w niektórych przypadkach w oparciu o taryfę GLM (tzw. taryfa dynamiczna),
  • automatyzację procesów ofertowania za pomocą rozwijanych od lat botów w zakresie przetwarzania informacji zawartej w zapytaniu ofertowym,
  • bardziej zaawansowane algorytmy analizy danych: innowacyjne rozwiązania, takie jak machine learning i elementy AI, umożliwiają precyzyjniejsze dopasowanie ofert do potrzeb klientów.

System CloudFleet jest zintegrowany z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców, Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego oraz innymi, wewnętrznymi i zewnętrznymi, bazami danych. Umożliwia to szybsze i efektywniejsze gromadzenie informacji. Ponadto, dzięki integracji z systemem Cumulus EVO, parametry umowy generalnej można przenieść jednym kliknięciem.

Kluczowa rola wewnętrznego wsparcia

ERGO Hestia podkreśla, że w procesie wdrożenia CloudFleet kluczową rolę odegrały doświadczenie i wiedza jej underwriterów. Dzięki ich zaangażowaniu system został dostosowany do rzeczywistych wymagań i oczekiwań użytkowników.

Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

Agnieszka Gocałek z nową funkcją w PZU

0
Agnieszka Gocałek

Agnieszka Gocałek, doświadczona i ceniona ekspertka w dziedzinie bancassurance i affinity, objęła nowe stanowisko w Grupie PZU. Obecnie pełni funkcję dyrektorki zarządzającej do spraw Współpracy z Bankami.

Agnieszka Gocałek od blisko 25 lat jest związana z branżą ubezpieczeniową. Większość tego okresu, tj. blisko 18 lat, spędziła w Grupie PZU, gdzie pełniła funkcje dyrektorki Biura Bancassurance i Programów Partnerstwa Strategicznego PZU SA, dyrektorki Biura Partnerstwa Strategicznego i pełnomocniczki zarządu TUW PZUW oraz pełnomocniczki zarządu towarzystw ubezpieczeń Polski Gaz. Jest także odpowiedzialna za koordynację współpracy biznesowej z Pekao SA oraz Alior Bankiem.

Od 2013 roku lat jest przewodniczącą Zespołu Bancassurance i Sprzedaży Affinity Polskiej Izby Ubezpieczeń – współuczestniczy w opiniowaniu zmian legislacyjnych i tworzeniu rekomendacji dobrych praktyk.

W swojej dotychczasowej karierze pełniła też funkcje dyrektorki regionalnej oraz dyrektorki oddziału TUnŻ Gerling (obecnie Warta), a także dyrektorki departamentu Ubezpieczeń na Życie TUnŻ Europa.

(AM, źródło: LinkedIn, EKF)

Direct TU ma zgodę na start

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zniknęły warunki zawieszające do rozpoczęcia działalności Direct TU w Polsce – podał cashless.pl.

Serwis poinformował, że w grudniu ubiegłego zgodę na otwarcie oddziału nad Wisłą przez ubezpieczyciela, który w sierpniu 2024 r. przejął polski portfel wefoxa, wyraził czeski nadzór finansowy. Z kolei polska Komisja Nadzoru Finansowego, mimo że miała na to dwa miesiące, już przyjęła notyfikację, dając tym samym Direct pojišťovna, a.s., oddział w Polsce, zielone światło na rozpoczęcie działalności.

cashless.pl z 24 stycznia,  Ida Krzemińska-Albrycht „Direct ma zielone światło od KNF. Czeski ubezpieczyciel może rozpoczynać działalność w Polsce”

 (AM, źródło: cashless.pl)

Ochrona OC zawodowej dostępna dla wielu profesjonalistów

0
Łukasz Paćkowski

Leadenhall dostarcza pośrednikom ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej z najszerszą na polskim rynku listą profesji. Ochrona dla ponad 250 zawodów oznacza, że produkt można zaproponować wielu klientom.

Ofertę Leadenhall w zakresie obowiązkowych i dobrowolnych ubezpieczeń OC adresowanych do księgowych, doradców podatkowych, zarządców i pośredników nieruchomości oraz konsultantów IT uzupełnia ubezpieczenie dobrowolne dla przedstawicieli aż 14 branż. Takich jak np. szeroko rozumiane usługi finansowe, branża TSL, działalność wydawnicza, doradztwo biznesowe, HR i szkolenia czy bezpieczeństwo i kontrola jakości.

To jedyny produkt na krajowym rynku, który obejmuje ochroną przedstawicieli ponad ćwierć tysiąca profesji. Bazuje na rozwiązaniach dostępnych m.in. w Wielkiej Brytanii, gdzie świadomość ubezpieczeniowa w tym zakresie jest o wiele wyższa. Gwarantem jakości OC zawodowej jest renomowany rynek ubezpieczeniowy Lloyd’s – jego przedstawicielem w Polsce jest Leadenhall Insurance.

Dlaczego rynek potrzebuje tego produktu?

Z ubezpieczenia OC zawodowej wciąż korzystają głównie osoby objęte ustawowym obowiązkiem ubezpieczenia – m.in. lekarze, notariusze, architekci i księgowi. Siłą rzeczy na rynku istniała dotychczas ogromna luka ubezpieczeniowa. Profesjonalistom z bardzo różnych dziedzin trudno było znaleźć ochronę, choć potrzebują ochrony ubezpieczeniowej – błędy w pracy narażają ich przecież na roszczenia klientów.

Bardzo rozległa lista profesji sprawia, że polisa OC zawodowa w Leadenhall otwiera ochronę dla tysięcy specjalistów, na których ustawa nie nakłada obowiązku ubezpieczenia – od projektantów mody po specjalistów BHP.

To podwójnie dobra wiadomość dla pośredników. Po pierwsze dlatego, że baza ich potencjalnych klientów rośnie. Po drugie, ubezpieczenie OC dla specjalistów można zawrzeć tylko za pośrednictwem agentów lub brokerów. Otwiera się więc furtka do zaoferowania klientom produktu niedostępnego poza Leadenhall w takiej skali, a to szansa na wygenerowanie dodatkowych przychodów i budowę portfela na podstawie wartościowej kategorii produktowej.

Tak działa OC zawodowa w Leadenhall

W ramach umowy Leadenhall przejmuje od klienta finansowe konsekwencje nawet milionowych roszczeń – m.in. do 5 mln zł w przypadku księgowych czy specjalistów IT oraz do 2 mln zł w OC zarządców nieruchomości czy zawodów ze wspomnianej powyżej, najszerszej na rynku listy profesji. Cena rocznej ochrony zaczyna się od ok. 400 zł. Składka zależy m.in. od charakteru działalności, przychodów, zakresu ochrony oraz wysokości sumy gwarancyjnej.

Podstawowy wariant ochrony obejmuje w Leadenhall OC z tytułu prowadzenia działalności zawodowej. To uchybienia powstałe w trakcie pracy wykonywanej w ramach pisemnej umowy o dowolnym charakterze. Zgodnie ze standardem Lloyd’s triggerem w sekcjach nadwyżkowych oraz ubezpieczeniach dobrowolnych OC zawodowych jest trigger claims made.

Polisa rozszerzona jest o pokrycie kosztów obrony, dochodzenia czy ugody w odniesieniu do wniesionego lub potencjalnego roszczenia. Dotyczy to także kosztów obrony w postępowaniach karnych, karno-skarbowych lub administracyjnych, co ma istotne znaczenie w przypadku sporu np. z urzędem skarbowym lub ZUS.

Poza tym do ubezpieczenia kwalifikują się takie sytuacje, jak:

  • naruszenie obowiązku zachowania poufności,
  • oszczerstwo,
  • zniesławienie lub pomówienie,
  • naruszenie praw własności intelektualnej,
  • odpowiedzialność w ramach wspólnego przedsięwzięcia,
  • utrata dokumentów,
  • rażące niedbalstwo.

Klienci mogą też wybrać sekcję z ochroną, która gwarantuje pokrycie kosztów postępowań i kar administracyjnych z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) oraz finansowych strat wynikających z incydentów informatycznych związanych z działaniami hakerów lub złośliwego oprogramowania.

I bardzo ważne dla wielu klientów: zasięg terytorialny produktów OC w Leadenhall wychodzi poza Polskę, tzn. obejmuje kraje Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a w przypadku konsultantów IT nawet cały świat.

Przykład księgowych, czyli obowiązkowe OC to za mało!

Obowiązkowe ubezpieczenia OC zabezpieczają ustawowe obowiązki przedstawicieli wybranych zawodów w zakresie z reguły zbyt niskich limitów w odniesieniu do biznesowych realiów. Na przykład w pośrednictwie nieruchomości to zaledwie 25 tys. euro, a w księgowości jeszcze mniej – 10 tys. euro. Potencjalne roszczenia mogą bez trudu przekroczyć te limity, dlatego produkty OC w Leadenhall wyraźnie rozszerzają je w części dobrowolnej – pod względem wysokości sum gwarancyjnych i zakresu ochrony.

Przykład księgowych jest na czasie, bo początek roku to sezon na zakup ochrony w tej grupie zawodowej. Poza tym księgowi i biura rachunkowe często ubezpieczają się na sumy wyższe od ustawowego limitu. Średnia suma w polisach OC dla tej branży wynosi 198 200 zł, a to prawie cztery razy więcej niż minimum wymagane prawem – wynika z naszych danych sprzedażowych. Poza tym księgowi sięgają po dodatkowe kategorie ochrony. Mogą to być m.in. następstwa pomyłek i uchybień podczas świadczenia usług księgowych i rozliczeń podatkowych czy odszkodowania za naruszenie niezachowania tajemnicy zawodowej czy utratę dokumentacji. OC obowiązkowe księgowego pokrywa tylko prowadzenie ksiąg do celów rachunkowych, a większość roszczeń do księgowych dotyczy błędów w prowadzeniu ksiąg do celów podatkowych oraz rozliczeń w zakresie ZUS.

W likwidacji szkód Leadenhall prowadziliśmy mnóstwo spraw, które udowadniają sens zakupu dobrowolnej polisy. Jedno ze zgłoszeń dotyczyło firmy księgowej, która nie rozliczyła prawie 190 faktur na samochody, co spowodowało u jednego z klientów niedopłatę niemal 4 mln podatku VAT i naliczenie ok. 200 tys. zł odsetek. Błąd został wykryty, a zaległe podatki i odsetki zapłacone. Firma księgowa otrzymała roszczenie z żądaniem zwrotu równowartości odsetek. Jej właściciel korzystał z OC zawodowej z sumą gwarancyjną do 100 tys. zł. Leadenhall zgodnie z umową przejął odpowiedzialność do tej kwoty, ale pokryło to tylko część roszczenia.

Powyższy przykład obrazuje przydatność ubezpieczeń OC zawodowej. Co ważne – one, obok ubezpieczeń OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, stanowią komplementarny element ochrony dla przedsiębiorców. Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności w obu produktach wzajemnie się wykluczają, czyli pewne obszary kryte są wyłącznie w polisach OC zawodowej, a inne tylko w OC działalności gospodarczej.

Łukasz Paćkowski
dyrektor sprzedaży ds. współpracy z brokerami

Wzrost składki w dziale I porównywalny ze wzrostem inflacji

0
Włodzimierz Mazur

Trudno dokonać dobrej analizy, widząc wzrost całego rynku na poziomie 4%. Przecież nie można tego określić wzrostem… Pomimo wielu wypowiedzi w mediach kluczowych menedżerów, pomimo wielu działań marketingowych, tak naprawdę jest tylko kilka firm, które osiągają wzrosty sprzedaży powyżej 10%. Pozostałe mają z tym problemy.

Podsumowując wyniki w sprzedaży po trzech kwartałach 2024 r., postanowiłem wprowadzić nowe oznaczenie tabel. Kolorem czerwonym oznaczam spadek wyników sprzedaży do porównywalnego okresu, żółtym wyniki wzrostu sprzedaży do poziomu średniej krajowej, a zielonym wyniki wzrostu sprzedaży powyżej średniej krajowej. Dokładnie tak jak w sygnalizacji świetlnej. Czerwony stoi, żółty czeka, a zielony jedzie.

Dział I. Refleksje i inspiracje

I patrząc na te kolory, wyróżnić należy wszystkie TU zaznaczone na zielono. Są tu duzi gracze rynkowi, PZU, Allianz, Warta. Szczególnie Warta, z jej dynamiką wzrostu 16,81%, która jest największa spośród wymienionych firm. Gratulacje dla tych zakładów i wszystkich pozostałych, które osiągnęły wzrost powyżej 4%. Osobiście bardzo dużym zaskoczeniem dla mnie jest słaby wynik Nationale-Nederlanden. Firma nie daje sobie rady z łączeniem z Metlife w przeciwieństwie do UNIQA i Allianz, którzy mają te procesy za sobą i osiągają znaczące wzrosty sprzedaży powyżej średniej krajowej.

Warta zdecydowanie goni Nationale-Nederlanden i być może w ciągu najbliższych dwóch lat strąci tę firmę z podium. Świadczą o tym wyniki porównywalne roku 2021 do 2024. Warta wyrosła z poziomu sprzedaży 875 mln zł do poziomu 1 177 mln zł, gdy tymczasem Nationale-Nederlanden wzrosła z poziomu 1 249 mln zł do 1 726 mln zł razem z Metlife. Gdybyśmy mogli odjąć samą sprzedaż za trzy kwartały sieci Metlife, mogłoby się okazać, że Warta już wyprzedziła Nationale-Nederlanden.

UNUM zasługuje na wyróżnienie. Kolejny kwartał bardzo dobrych wyników, wzrostu sprzedaży i rozwoju grupy. To może być przykład dla wszystkich zaznaczonych na żółto i czerwonych towarzystw ubezpieczeniowych. Wystarczy tylko dobry pomysł, dobrzy menedżerowie i dobre działanie.

PZU Życie doskonale sobie radzi na rynku, osiągając wzrost powyżej 9%. To również jest świetny przykład, jak sobie radzić w dobie konkurencji, chociażby dla wymienionych wcześniej firm, ocenionych krytycznie.

Dział II. Gratulacje

W poprzednich artykułach pisałem m.in. o tym, że dział II ubezpieczeń, systematycznie się rozwijając, zaczyna zbierać blisko trzykrotnie wyższą składkę od działu I. Ta tendencja w III kw. 2024 r. coraz bardziej się uwidacznia. Dział II ubezpieczeń osiągnął wzrosty blisko 12% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, podczas gdy dział I ubezpieczeń osiągnął wzrosty na poziomie bliskim inflacji 4%.

Zdecydowanym liderem wzrostów spośród dużych firm ubezpieczeniowych w dziale II jest UNIQA. Wzrost na poziomie powyżej 19% przy dużej sprzedaży to wynik godny odnotowania i gratulacje dla kadry zarządzającej. Jak widać, proces łączenia firm UNIQA i AXA został w pełni zakończony sukcesem. UNIQA może być przykładem dla innych firm zarówno w dziale I, jak i II procesów związanych z łączeniem spółek. W obu działach firma osiąga wzrosty powyżej średniej rynkowej, o czym inne duże i zasłużone mogą tylko pomarzyć.

Zdecydowane wyróżnienia należą się Warcie i Hestii. Osiągają one znaczne wzrosty powyżej średniej rynkowej i mogą być przykładem dla innych mniejszych firm, jak rozwijać swoją sprzedaż. Miło popatrzeć, kiedy zdrowa rywalizacja pomiędzy nimi przyczynia się do wzrostu sprzedaży jednej i drugiej. Stała rywalizacja o drugie miejsce w Polsce, jako grupa kapitałowa zdecydowanie przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Gratulacje dla Warty i Hestii.

Warto odnotować zmiany na rynku wskutek łączenia się firm z grupy VIG i już widzimy pozytywne skutki tego procesu. Wzrosty sprzedaży już w I kw. po fuzji i pewnie spodziewane w kolejnych kwartałach. Nowa Compensa ma szansę stać się dużym graczem rynkowym. Zobaczymy, jak to wykorzysta w przyszłości.

Choć zaznaczony kolorem żółtym, PZU osiągnął wzrost sprzedaży bliski średniej rynkowej, to jest 10,51%. Trudno oczekiwać od lidera, aby systematycznie osiągał wzrosty powyżej średniej rynkowej. Wartościowy wzrost powyżej 1 212 mln zł jest marzeniem wielu innych firm ubezpieczeniowych. I dlatego należy pogratulować PZU takiej wielkości sprzedaży.

IV kwartał, który już się zakończył, to działania związane z IKE i IKZE. Ciekawe, jak firmy ubezpieczeniowe w dziale I wykorzystają szansę rynkową, jaką dał im historycznie ustawodawca? Zdecydowanie czekamy na wyniki podsumowujące rok 2024 – rok zmian w gospodarce, w polityce i w naszym życiu codziennym.

Włodzimierz Mazur
niezależny konsultant, wykładowca, przedsiębiorca
www.wlodzimierzmazur.pl

Rządowy pełnomocnik interweniuje w sprawie odszkodowań dla powodzian

0
Marcin Kierwiński i Tomasz Chróstny

24 stycznia w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się spotkanie pełnomocnika rządu ds. odbudowy po powodzi Marcina Kierwińskiego z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomaszem Chróstnym. W jego trakcie minister zwrócił się do szefa UOKiK o podjęcie działań w sprawie firm ubezpieczeniowych, które w jego ocenie mogą stosować nieuczciwe praktyki wobec poszkodowanych przez wrześniową powódź.

– Otrzymuję sygnały od przedsiębiorców i osób poszkodowanych w wyniku powodzi z września 2024 roku, że towarzystwa, w których byli ubezpieczeni, zaniżają kwoty wypłacanych odszkodowań oraz wydłużają w czasie podejmowanie decyzji o wysokości szkody – powiedział Marcin Kierwiński.

Pełnomocnik rządu ds. odbudowy po powodzi omówił z Tomaszem Chróstnym możliwe działania. Zwrócił się również do Rzecznika Finansowego, dr. Michała Ziemiaka, z prośbą o analizę sytuacji ubezpieczonych. Marcin Kierwiński zapewnił, że podejmowane kroki mają na celu ochronę interesów poszkodowanych oraz ukrócenie nieuczciwych jego zdaniem praktyk w sektorze ubezpieczeń.

(AM, źródło: gov.pl/premier)

Global Assistance Polska zapewni dostęp do międzynarodowych eksperckich opinii medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Global Assistance Polska rozpoczęło współpracę z Diagnose.me, firmą zapewniającą dostęp do wiodących ekspertów medycznych i innowacyjnych usług diagnostycznych z całego świata i za pośrednictwem platformy cyfrowej.

Oba podmioty będą współpracować w zakresie świadczenia eksperckiej opinii medycznej przez międzynarodowych lekarzy z zakresu: onkologii, kardiologii, neurologii ortopedii i innych.

Ekspercka opinia medyczna ma na celu weryfikację postawionej diagnozy, rekomendację lub rewizję zaleconego planu leczenia. Proces ten obejmuje analizę dokumentacji medycznej oraz wyników badań przez lekarzy z renomowanych zagranicznych placówek medycznych.

(AM, źródło: LinkedIn)

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie