Blog - Strona 98 z 1511 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 98

Pozew na egzekucję z polisy z funduszem

0
Sławomir Dąblewski

Ubezpieczający będący szczęśliwym posiadaczem dwóch polis z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, z wysokimi wartościami, został ich pozbawiony na skutek zajęcia przez komornika.

Komornik miał po temu podstawy formalne, wszak w sprawie ubezpieczającego zapadł prawomocny wyrok potwierdzający jego zobowiązania finansowe, których nie uregulował. Dowiedziawszy się, że dłużnik jest ubezpieczony, a środki zgromadzone na rachunkach polis pozwalają na realizację zobowiązania, skierował do ubezpieczyciela zawiadomienie o zajęciu wierzytelności z umów ubezpieczenia, zaś ubezpieczyciel pisemnie wypowiedział je i wniósł o wypłacenie wartości ich wykupu na rachunek bankowy komornika do wysokości zajętej kwoty wierzytelności. Gdy okazało się, że do realizacji zobowiązania wystarczy wartość rachunku tylko jednej polisy, komornik oświadczył o rozwiązaniu tylko jednej umowy. I tak oto wartość środków na polisie, która miała wspomagać przyszłe świadczenie rentowe po osiągnięciu przez ubezpieczającego 55 lat, ulotniła się, nie bez powodu wszakże. Wykup nastąpił w listopadzie 2016 r.

Gdy zobowiązany nieco oprzytomniał, postanowił powalczyć o swoje przejęte aktywa. W jego ocenie wierzyciel nie posiadał uprawnienia do składania oświadczeń woli prowadzących do skutecznego rozwiązania umowy ubezpieczenia. Nie mógł wstąpić w prawa ubezpieczającego i doprowadzić do rozwiązania umowy ubezpieczenia poprzez złożenie oświadczenia i wykupu polisy. Z tego względu dokonane przez wierzyciela rozwiązanie umowy ubezpieczenia i tzw. wykup polisy jest z mocy prawa nieważny. Pozwany ubezpieczyciel wniósł o oddalenie powództwa. Zarzucił brak interesu prawnego w roszczeniu. Wskazał, że skoro zdaniem powoda pomiędzy stronami trwa umowa ubezpieczenia – powinien ją wypowiedzieć i zażądać wypłaty wartości odstąpienia, a w przypadku odmowy wnieść o zasądzenie przedmiotowej kwoty przez sąd. Ponadto, w prawa powoda nigdy nie wstąpił – w tym zakresie działała spółka będąca wierzycielem. Środki zgromadzone na rachunku umowy ubezpieczenia zostały zajęte na skutek działań komornika i stanowiły prawo majątkowe powoda, gdyż zgodnie z treścią umowy ubezpieczenia powód mógł w dowolnej chwili rozwiązać umowę ubezpieczenia i wypłacić zgromadzone środki finansowe.

Sąd okręgowy rozpatrujący powództwo orzekł, że powód nie wykazał w postępowaniu istnienia interesu prawnego, ale jedynie interes faktyczny. Co prawda prawidłowo przywołał treść przepisu art. 831 §1 pkt 5 k.p.c. (nie podlegają egzekucji świadczenia z ubezpieczeń osobowych w granicach określonych w rozporządzeniu ministra finansów i sprawiedliwości z 4 lipca 1986 r.), jednakże nieprawidłowo zakwalifikował on umowę ubezpieczenia, która łączyła go z pozwanym, a także zaistnienie przesłanek określonych w rozporządzeniu w ustalonym stanie faktycznym. To była umowa ubezpieczenia na życie i dożycie, nie zaś ubezpieczenie osobowe w rozumieniu art. 805 k.c. Miała obowiązywać do 11 lutego 2019 r.; w dacie wniesienia pozwu miała już nie obowiązywać, tym samym nie sposób przyjąć, że roszczenie o stwierdzenie nieważności czy bezskuteczności jej wypowiedzenia jest konieczne, skoro powód mógł od razu wystąpić z pozwem o zapłatę świadczenia należnego mu po wygaśnięciu umowy. Odmienna sytuacja byłaby, gdyby umowa miała nadal trwać, ale powód nie wykazał, by przedłużono czasokres ubezpieczenia poza 11 lutego 2019 r. Pozwany zasadnie podnosił, że interes powoda ma wyłącznie charakter faktyczny, a sprowadza się on do odzyskania kwot wyegzekwowanych z umowy ubezpieczenia.

Na podst. Sygn. akt: I C 3121/20, SO w Warszawie, 26.04.2024

Sławomir Dąblewski
dablewski@gmail.com

Jakie nowości oferuje GAP w 2025 roku?

0
Źródło zdjęcia: DEFEND Insurance

Samochody tracą na wartości szybciej, niż mogłoby się wydawać, a nieprzewidziane zdarzenia, takie jak wypadki czy kradzieże, mogą oznaczać poważne straty finansowe dla klientów. Jako agent ubezpieczeniowy masz szansę zaoferować swoim klientom rozwiązanie, które ochroni ich finanse i zwiększy ich zaufanie do twoich usług – ubezpieczenie DEFEND Gap.

W 2025 r. produkty DEFEND Gap zostały ulepszone, oferując jeszcze większą elastyczność i korzyści dla twoich klientów. Oto dlaczego warto włączyć je do swojej oferty.

Co to jest ubezpieczenie DEFEND Gap i jak działa?

GAP (Guaranteed Asset Protection) to ubezpieczenie, które chroni klientów przed stratą finansową w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży pojazdu. Standardowe polisy OC i AC wypłacają odszkodowanie na podstawie wartości rynkowej pojazdu w momencie szkody, co często pozostawia klienta z niedoborem środków.

Dzięki GAP klienci mogą pokryć różnicę między wartością rynkową auta a:

  • pierwotną ceną zakupu,
  • kwotą pozostałą do spłaty kredytu/leasingu,
  • lub innymi wartościami w zależności od wybranego wariantu.

Nowości w ubezpieczeniu DEFEND Gap od 2025 r.

W 2025 r. oferta DEFEND GAP została ulepszona, by sprostać oczekiwaniom nowoczesnych kierowców. Oto najważniejsze zmiany:

  1. Nowy wariant DEFEND Gap FLEX
    • Możliwość wykupienia polisy do 180 dni od zakupu pojazdu, nawet bez polisy AC.
    • Ochrona dla pojazdów do 15 lat i wartości do 500 tys. zł.
  2. Wyższe limity odszkodowań
    • Warianty DEFEND Gap MAX (fakturowy) oferuje teraz pokrycie do 300 tys. zł.
  3. Rozszerzony zakres ochrony
    • Ochrona obejmuje auta klasy premium (do 1 mln zł) oraz nowe grupy pojazdów takich jak quady.
    • Zwiększenie maksymalnego wieku pojazdu do dziesięciu lat w Gap MAX/MAX AC.
  4. Pokrycie udziału własnego z AC eliminuje konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów.
  5. Dodatkowe świadczenie na pokrycie kosztów związanych ze szkodą do 5000 zł.

Dlaczego warto oferować ubezpieczenie GAP swoim klientom?

  1. Rosnące potrzeby klientów
    Samochody, szczególnie nowe, tracą nawet 20% wartości w pierwszym roku użytkowania. W ciągu trzech lat wartość auta może spaść o połowę. Dzięki GAP możesz pomóc swoim klientom chronić ich inwestycje.
  2. Dodatkowe korzyści finansowe
    Warianty MAX i FLEX oferują dodatkowe świadczenia na wypadek kradzieży, szkody całkowitej lub zderzenia z dzikimi zwierzętami, co zapewnia jeszcze większy spokój ducha.
  3. Elastyczność dla różnych grup klientów
    DEFEND Gap jest idealnym rozwiązaniem dla właścicieli aut nowych, używanych, premium, a także klientów korzystających z leasingu lub kredytu.
  4. Budowanie lojalności
    Oferując DEFEND Gap, zapewniasz klientom spokój ducha, co buduje zaufanie do ciebie jako agenta ubezpieczeniowego.

Przykład z życia: Jak działa GAP w praktyce?

Kierowca Renault Master wracał pustą drogą, gdy na jezdnię wybiegł jeleń. W wyniku zderzenia auto wpadło do rowu i stanęło w płomieniach, przez co zostało całkowicie zniszczone. Odszkodowanie z AC wyniosło 99 700 zł, ale wartość auta w momencie zakupu wynosiła 124 146 zł. Dzięki polisie GAP właściciel otrzymał dodatkowe 24 446 zł, co pozwoliło mu pokryć straty finansowe bez obciążenia firmowego budżetu.

Jak DEFEND wspiera agentów?

  • Proste narzędzia sprzedażowe: Korzystaj z kalkulatora online i przejrzystych materiałów marketingowych.
  • Atrakcyjne prowizje: DEFEND Gap to nie tylko korzyści dla klientów, ale także dla ciebie jako agenta.
  • Wsparcie zespołu DEFEND: Otrzymasz pełne wsparcie w zakresie szkoleń, dokumentacji i obsługi.

Podsumowanie: postaw na GAP w 2025 r.

Dodając DEFEND Gap do swojej oferty, zyskujesz przewagę konkurencyjną, większe zaufanie klientów i dodatkowe źródło dochodu. Spadek wartości pojazdów to realny problem – pokaż swoim klientom, że masz dla nich elastyczne i dopasowane rozwiązanie.


Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami na info@defendinsurance.pl lub odwiedź www.defendinsurance.pl i sprawdź szczegóły naszej oferty!

Trzy kroki w budowaniu poczucia skuteczności

0
Artur Łuczak

Praca multiagenta ubezpieczeniowego to ciągła walka z czasem, obowiązkami i wymaganiami rynku. W tym zawodzie łatwo wpaść w pułapkę chaotycznego działania: codziennych rozmów, spotkań czy analiz, które nie zawsze przekładają się na konkretne efekty.

Co więcej, wielu agentów skupia się tylko na jednym obszarze swojego rozwoju – sprzedaży, zaniedbując inne aspekty, które mają ogromny wpływ na ich długoterminowy sukces. Jak sobie z tym poradzić?

Jedną z metod może być wprowadzenie prostego systemu „Trzech zwycięstw dziennie”, który równoważy działania w trzech kluczowych obszarach: sprzedaży, wiedzy i motywacji.

Ten system można porównać do codziennego escape roomu, w którym każdy wykonany krok przybliża do sukcesu, a klucz do wyjścia leży w systematyczności.

Trzy zwycięstwa dziennie, czyli?

Każdego dnia wyznaczasz sobie trzy zadania, które musisz wykonać. Każde z nich musi pochodzić z jednego z trzech obszarów:

  • Finanse, czyli sprzedaż.

Zadania, które wpływają bezpośrednio na wynik sprzedażowy. Telefon do „trudnego” klienta, umówienie spotkania z przedsiębiorcą czy follow-up.

  • Wiedza, czyli głowa.

To zadania, które rozwijają kompetencje. Nauczenie się skryptu rozmowy telefoniczej, poznanie nowego produktu w ofercie. Rozmowa na temat planowania pracy z kimś, kto odnosi sukcesy.

  • Motywacja, czyli postawa.

Zadania, które dbają o dobre wejście w każdy następny dzień. Przeczytanie fragmentu książki, wysłuchanie inspirującego podcastu, obejrzenie motywacyjnego materiału.

Zasada: Nie możesz wyznaczać wszystkich trzech zadań z jednego obszaru. Dzięki temu unikniesz skupienia się tylko na jednym aspekcie.

Co daje ten system?

Wpływa na poczucie własnej skuteczności, gdyż regularne wykonywanie trzech zwycięstw dziennie, szczególnie przez dłuższy okres, np. miesiąc, pokazuje, że każdy dzień można zamknąć sukcesem. To bezpośrednio wpływa na sprzedażową pewność siebie.

Pozwala osiągnąć więcej w krótszym czasie: Wykonanie trzech konkretnych zadań przed południem daje poczucie, że dzień już jest produktywny, co zmniejsza presję i stres.

Menedżer ma kluczową rolę we wprowadzaniu takiego systemu w zespole. Zorganizowanie warsztatu, na którym wspólnie uczymy się, jak wyznaczać trzy zadania dziennie i dzielić je między portfel, wiedzę i motywację, wpłynie mobilizująco. Warto zachęcić agentów, by codziennie rano dzielili się swoimi zadaniami, np. online. Własny przykład, że menedżer sam stosuje ten system, pozwoli innym przyjąć tę metodę jako skuteczną.

Co ważne, jeśli prowadzisz ten system przez dłuższy czas – miesiąc czy kwartał, możesz zauważyć, jak regularne małe zwycięstwa budują twoje poczucie skuteczności. Z dnia na dzień zaczynasz widzieć, że nie musisz robić wszystkiego naraz, by osiągnąć duże rezultaty. To nie teoria, ale praktyka, która daje namacalne efekty.

Jeśli jesteś multiagentem, zacznij od zadania sobie pytania: Co mogę zrobić w zakresie wiedzy, umiejętności i nastawienia, aby mój portfel klientów rósł?

Jeśli jesteś menedżerem, zastanów się: Jak mogę pomóc swoim agentom w znalezieniu klucza do ich potencjału?

Odpowiedzi na te pytania mogą być prostsze, niż myślisz. W końcu każdy escape room da się rozwiązać – wystarczy, że znajdziesz właściwe wskazówki.

Artur Łuczak
trener sprzedaży, konsultant Sandlera, twórca „Sprzedażowego escape roomu”, przedsiębiorca, autor książek, podróżnik

TUZ Ubezpieczenia wprowadza nowy kalkulator sprzedażowy dla zmodyfikowanego pakietu „Bezpieczny Przedsiębiorca Plus”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 lutego TUZ Ubezpieczenia wdrożyło nowoczesną wersję kalkulatora sprzedaży pakietu dla małych i średnich firm „Bezpieczny Przedsiębiorca Plus”. Narzędzie zostało opracowane na podstawie potrzeb zgłaszanych przez agentów.

Zakład podkreśla, że kalkulator zebrał w fazie testowej wiele pochlebnych opinii. Wśród wprowadzonych w nim udogodnień znalazły się m.in.

  • zaczytywanie danych firmy i PKD z GUS po wpisaniu numeru REGON,
  • możliwość skorzystania z podpowiedzi predefiniowanego zakresu ubezpieczenia dla określonych branż,
  • zawężenie pytań i prezentowanej oferty do wybranego zakresu ubezpieczenia,
  • porównanie składek jednocześnie w dwóch wariantach: ryzyka nazwane i all risk,
  • wyliczenie orientacyjnej wartości budynków i lokali dla wartości odtworzeniowej i możliwość edycji sumy ubezpieczenia,
  • adresy miejsc ubezpieczenia deklarowane w niezależnych zakładkach, a zakres ubezpieczenia dla poszczególnych miejscu ubezpieczenia deklarowane oddzielnie,
  • zakres ubezpieczenia wybierany niezależnie od miejsca ubezpieczenia (per polisa),
  • możliwość dodania przez agenta innych, niewskazanych w OWU klauzul dodatkowych/zakresu ubezpieczenia (zawarcie umowy wymagać będzie akceptacji TUZ Ubezpieczenia),
  • możliwość wskazania cesji dla całej polisy lub na konkretny przedmiot ubezpieczenia, we wskazanym miejscu ubezpieczenia,
  • w ubezpieczeniu mienia od zdarzeń losowych, ryzyk dodatkowych, takich jak katastrofa czy wandalizm, nie trzeba każdorazowo włączać do zakresu przy wyborze danego przedmiotu ubezpieczenia,
  • automatyczne zaczytywanie zniżki za posiadanie w TUZ Ubezpieczenia innej, bezszkodowej polisy: „Bezpieczny Przedsiębiorca” lub „Bezpieczny Rolnik”,
  • informacja o tym, które PKD wymagać będzie akceptacji TUZ Ubezpieczenia lub jest z bardzo wysokim ryzykiem i nie będzie akceptowane przez zakład.

Pakiet dla MŚP w nowej odsłonie

Przy okazji zmian w systemie odświeżony został też sam pakiet „Bezpieczny Przedsiębiorca Plus”. Obecnie umożliwia on pełne dopasowanie zakresu ochrony do specyfiki branży klienta, poprzez m.in.:

  • wykupienie osobno OC,
  • wykupienie osobno ubezpieczenia sprzętów elektronicznych,
  • ubezpieczenie budynków będących w posiadaniu osób fizycznych.

Pełen zakres pakietu obejmuje kompleksowe ubezpieczenie mienia od zdarzeń losowych oraz OC z tytułu posiadania mienia i prowadzenia działalności, z wieloma dodatkowymi ryzykami oraz klauzulami, pozwalającymi przedsiębiorcy dopasować ochronę do specyficznych potrzeb branżowych.

Nowe opcje ochrony

Ubezpieczeniem mienia mogą być objęte m.in. budynki, nakłady inwestycyjne, maszyny, urządzenia, mienie pracownicze, środki obrotowe, a dzięki ostatnim modyfikacjom także zielone źródła energii.

Mienie ubezpieczone od zdarzeń losowych można ubezpieczyć w opcji od ryzyk nazwanych lub all risks. Nowym, dodatkowym ryzykiem do wyboru jest powódź.

Inne nowości w ramach pakietu to:

  • Ubezpieczenie Assistance, a w nim m.in. assistance techniczny, uwzględniający awarię sprzętu biurowego, pomoc specjalisty, ślusarza, transport i dozór mienia, pomoc informacyjna;
  • Pomoc Prawna, a w niej m.in. telefoniczna porada prawna dla ubezpieczonego czy przesłanie wzorów typowych umów.

Uzupełnieniem pakietów OC jest 19 klauzul dodatkowych, w tym nowa klauzula ryzyka przeniesienia chorób zakaźnych.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Dziewięć zakładów uprawnionych do sprzedaży dotowanych polis rolnych

0
Źródło zdjęcia: Canva

Znamy już listę ubezpieczycieli, którzy w 2025 roku będą uprawnieni do oferowania dotowanych ubezpieczeń rolnych. Odpowiednie umowy zostały już podpisane z resortem rolnictwa i rozwoju wsi.

Na mocy zawartych z MRiRW umów w sprawie stosowania w 2025 r. dopłat ze środków budżetu państwa do składek ubezpieczenia upraw rolnych lub zwierząt gospodarskich na liście uprawnionych znalazło się dziewięć zakładów ubezpieczeń. Są to: PZU SA, TUW „TUW”, TUZ Ubezpieczenia, Generali TU, Agro Ubezpieczenia TUW, InterRisk, VH VVaG TUW, STU ERGO Hestia oraz TUiR Warta.

(AM, źródło: MRiRW)

Auta coraz droższe w utrzymaniu

0
Źródło zdjęcia: Canva

Naprawy usterek, wymiana opon, wymiana oleju, serwis klimatyzacji i ubezpieczenie OC – to elementy, które składają się na roczne utrzymanie samochodu. Z wyliczeń Rankomat wynika, że w 2024 r. te koszty wyniosły przeciętnie 2811 zł. To o niemal 200 zł więcej niż rok wcześniej i o niemal 300 zł więcej niż w 2022 r.

7,4% więcej na utrzymanie auta

W 2024 r. średni koszt naprawy usterki w samochodzie wzrósł o prawie 74 zł, wymiana opon o 32 zł, a serwis klimatyzacji o 14 zł. Z szacunków Rankomat wynika, że łączna suma zwyżek i tak jest niższa od podwyżki OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, która wyniosła 130 zł.

W sumie na eksploatację samochodu trzeba było wydać w ub.r. 2161 zł, a na OC ppm. – 650 zł. Łącznie daje to 2811 zł kosztów związanych z utrzymaniem pojazdu – o 194 zł więcej niż w 2023 r. i o 292 zł więcej niż w 2022 r.

Niektórzy zapłacą więcej

Niektóre modele i marki aut są kosztowniejsze w utrzymaniu. Z największymi wydatkami muszą się liczyć posiadacze BMW. Na tle średniej krajowej samo usunięcie usterki w pojazdach tej marki kosztuje o 93 zł więcej, a OC ppm. dla BMW jest droższe o 121 zł. To łącznie 214 zł więcej od statystycznego kosztu utrzymania auta. Więcej zapłacą także właściciele Forda (41 zł), Volkswagena (22 zł) i Audi (21 zł). Natomiast niższe koszty utrzymania dotyczą szczególnie posiadaczy Toyoty (84 zł), Peugeota (74 zł) i Renault (40 zł).

– Cena OC zależy od wielu czynników. Najistotniejsze to wiek i miejsce zamieszkania oraz historia szkodowości kierowcy. Osoby ze szkodami na koncie, młodzi kierowcy oraz mieszkańcy dużych i wypadkowych aglomeracji podwyżki odczują najmocniej. Innym elementem, który może wpływać na analizę ryzyka, a tym samym wycenę polisy, jest marka pojazdu. Młodsi kierowcy częściej wybierają inne samochody, a to właśnie oni powodują najwięcej wypadków i kolizji. Wpływ może też mieć moc silnika i przebieg pojazdu – im wyższe, tym większe ryzyko wystąpienia szkody – wyjaśnia Stefania Stuglik, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń.

(AM, źródło: Rankomat)

GDV oczekuje 250 miliardów euro ze składek w 2025 r.

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemiecka branża ubezpieczeniowa patrzy w przyszłość z optymizmem i spodziewa się stabilnego wzrostu składek w roku obrotowym 2025. – Ubezpieczyciele spodziewają się w tym roku pięcioprocentowego wzrostu składek we wszystkich sektorach, do 250 miliardów euro – powiedział prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli (GDV) Norbert Rollinger na dorocznej konferencji prasowej organizacji.  

– Sektor przechodził przez trzy trudne lata z powodu bardzo szybkich podwyżek stóp procentowych i wysokiego poziomu niepewności. Wydaje się, że najgorszy moment został już przezwyciężony. To pozytywna prognoza – dodał szef GDV. Ujawnił również, że w 2024 roku branża ubezpieczeniowa w Niemczech odnotowała 5,3% wzrost składek, do 238 mld euro.

Nieznaczny wzrost w życiówce dzięki lepszemu otoczeniu

Według prognoz GDV przychody ze składek w ubezpieczeniach na życie wzrosną w tym roku o 1,3%, do prawie 96 mld euro. – Rosnące płace, spadające wskaźniki inflacji i obecny poziom stóp procentowych prawdopodobnie będą miały pozytywny wpływ na tę sytuację – powiedział dyrektor generalny GDV Jörg Asmussen. Motorem napędowym będzie prawdopodobnie segment ubezpieczeń ze składką jednorazową, z prognozowanym wzrostem na poziomie 4,8%.  

GDV podało, że w minionym roku niemieccy ubezpieczyciele na życie zebrali około 94 mld euro, o 2,6% więcej niż w 2023 r. Sprzedaż polis ze składką jednorazową wzrosła o około 10% porównaniu z rokiem poprzednim.

Dział II liczy na solidny wzrost

W przypadku ubezpieczeń majątkowych i osobowych GDV przewiduje wzrost składek o 7,5%, do 99 mld euro w 2025 roku. – Efekt nadrabiania zaległości inflacyjnych znacznie osłabł – stwierdził Norbert Rollinger. – Spodziewamy się jednak ponownie dwucyfrowego wzrostu przychodów z tytułu składek w ubezpieczeniach komunikacyjnych, co będzie miało wpływ na ogólny wzrost – przyznał.

W 2024 r. sektor ubezpieczeń majątkowych i osobowych wzrósł o 7,8%, do około 92 mld euro. Jednakże w przeciwieństwie do roku 2023 roszczenia w ubiegłym roku rosły wolniej niż przychody ze składek. W rezultacie w biznesie non-life osiągnięto nieznacznie lepszy wynik techniczny. 

Prywatne ubezpieczenia zdrowotne nadal rosną

W przypadku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych stowarzyszenie prognozuje wzrost składek o 7,5%, do 56 mld euro. W 2024 r. prywatni ubezpieczyciele zdrowotni zebrali prawie 52 mld euro składek, o 6,3% więcej niż przed rokiem.

(AM, źródło: GDV)

Ukraina: Potrzebny miliard dolarów, by ubezpieczyć eksport

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ministerstwo Polityki Rolnej i Ministerstwo Gospodarki dokonały obliczeń, z których wynika, że aby ubezpieczyć od ryzyk wojennych eksport zboża i towarów potrzeba ok. 1 mld dol. Jako podstawę przyjęliśmy 5 mln ton po 200 dol. za tonę – powiedział agencji Interfax-Ukraine Vitaliy Koval, minister polityki rolnej i żywnościowej. Przyznał również, że ukraiński sektor rolny ma ogromne trudności z dostępem do tanich zasobów finansowych.

Poziom kredytowania sektora rolnego pozostaje skrajnie niski. Minister zauważył, że ubezpieczenie ryzyk wojennych jest omawiane z partnerami zagranicznymi. Ich udział w ubezpieczeniu stworzy dodatkowe gwarancje dla inwestorów i przyciągnie kapitał. Rada ministrów Ukrainy zamierza utworzyć Państwową Agencję Ubezpieczeń i Reasekuracji Ryzyk Wojennych. Agencja będzie działać na zasadach komercyjnych, a stanowić ją mogą międzynarodowe firmy finansowe.

(AC, źródło: Xprimm)

UFG: ERGO Hestia, LINK4 i PZUW z najwyższymi wskaźnikami w rankingu danych

0
Źródło zdjęcia: Canva

ERGO Hestia, LINK4 i TUW PZUW zwyciężyły w poszczególnych kategoriach czternastej edycji rankingu jakości danych przesyłanych przez ubezpieczycieli do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Zestawienie tradycyjnie uwzględnia skalę działalności i pozycję rynkową ubezpieczycieli.

W zestawieniu zostały uwzględnione zakłady, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (ustalany na podstawie liczby aktywnych umów krajowego OC ppm. oraz AC na koniec badanego okresu) przekracza jeden promil (łącznie 21 podmiotów). Po raz piąty wyniki podane są w trzech kategoriach grupujących ubezpieczycieli – według wysokiego, średniego i niskiego wolumenu przekazanych rekordów. Wynika to z różnego potencjału ubezpieczycieli zasilających bazę Ośrodka Informacji UFG. Ocena działań i pracy zakładów nad przekazywaniem danych wysokiej jakości jest zatem osadzona na tle wyników grupy adekwatnej dla skali działalności danej firmy.

Ponad 37 mln polis w bazie Funduszu

Na koniec 2024 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych dla ponad 29,7 mln pojazdów (blisko 28,5 mln w 2023 r.) oraz o aktywnych umowach autocasco dla niemal 7,8 mln pojazdów (ponad 7,3 mln rok wcześniej). W ubiegłym roku firmy ubezpieczeniowe skierowały do bazy UFG łącznie niemal 2 mld zapytań. Na koniec 2024 r. aż 17 z 21 klasyfikowanych zakładów osiągnęło wskaźnik końcowy rankingu na poziomie powyżej 90%. Rok wcześniej było to 15 firm. Znaczenie wysokiej jakości danych jest oczywiste dla całego rynku ubezpieczeń – informacje pokazujące historię ubezpieczeniową i szkody są podstawą do wyliczenia składki OC ppm. i AC dla danego kierowcy. Jakość danych przekłada się zatem wprost na adekwatność poziomu składki do ryzyka.

– Serdecznie gratuluję uczestnikom naszego rankingu, a szczególnie jego liderom w każdej z grup. Wiem, że pozycja w rankingu to efekt ciężkiej pracy ubezpieczycieli i konsekwentnych wspólnych starań nad jakością danych, będących cennym rynkowym aktywem. Wszyscy rozumiemy wagę jakości danych dla całego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce, a nam jest szczególnie miło, że możemy promować ranking i jego liderów – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, prezeska zarządu UFG.

Liderzy rankingu jakości danych (pierwsze trzy pozycje w każdej z kategorii, data zamrożenia danych: 18.02.2025r.).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Piotr Ruszowski dołączy do zarządów spółek ubezpieczeniowych Allianz Polska

0
Piotr Ruszowski

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany do zarządów towarzystw ubezpieczeń Allianz Polska. Będzie w nich odpowiadać za sprzedaż przez zewnętrzne kanały dystrybucji.

Od początku 2025 roku w Allianz Polska obowiązuje nowy model zarządzania sprzedażą, polegający na rozdzieleniu kanałów własnych i zewnętrznych. Za zarządzanie kanałami własnymi (agenci wyłączni oraz direct) odpowiada Monika Kulińska. Z kolei sprzedaż przez kanały zewnętrzne nadzoruje obecnie Marcin Kulawik. W kwietniu te zadania przejmie od niego Piotr Ruszowski. Jego domeną będą dealerzy, multiagencje, pośrednicy finansowi, partnerzy strategiczni i bankowi (z wyjątkiem Santander Allianz) oraz brokerzy życiowi.

Piotr Ruszowski jest związany z Mondial Assistance (marka Allianz Partners) od 2011 roku, na początku jako kierownik działu marketingu i komunikacji, potem jako dyrektor pionu sprzedaży i marketingu, a od 2022 roku jako dyrektor generalny w Polsce. W trakcie swojej kariery w Mondial Assistance pełnił także funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz odpowiadał za współpracę z kluczowymi partnerami na wybranych europejskich rynkach. Wcześniej pracował m.in. w PwC oraz Nationale-Nederlanden. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego, The Chartered Institute of Marketing oraz London School of Public Relations.

Po zakończeniu procesu oceny odpowiedniości (fit & proper), planowane jest powołanie Piotra Ruszowskiego na członka zarządów TUiR Allianz Polska oraz TU Allianz Życie Polska przez rady nadzorcze obu spółek.

– Dzięki transferowi w ramach grupy Allianz pozyskujemy bardzo doświadczonego menedżera, współpracującego od lat również z Allianz Polska, a więc dobrze znającego specyfikę naszego biznesu. Piotr Ruszowski ma też znakomite rozeznanie, jeśli chodzi o dystrybutorów ubezpieczeń i usług assistance. Jest znany i ceniony na rynku, będzie więc dużym wzmocnieniem naszej firmy. Życzę mu wielu sukcesów w nowej roli – mówi Marcin Kulawik, prezes Allianz Polska. 

– Po niespełna 15 latach spędzonych w Mondial Assistance zmieniam okręt i ruszam w dalszą zawodową podróż, będąc przekonanym, że przede mną kolejne ciekawe i pasjonujące lata. Dziękuję Marcinowi Kulawikowi za propozycję, abyśmy w tę podróż ruszyli wspólnie. Chciałbym również bardzo serdecznie podziękować wszystkim tym, z którymi pracowałem i współpracowałem tworząc Mondiala – pracownikom i naszym podwykonawcom, partnerom i klientom. Duch assistance, otwartości i niesienia pomocy na pewno pozostanie ze mną, bo jest on częścią mojego DNA. Do zobaczenia na nowej łodzi! – mówi Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Allianz)

18,399FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie