Rozmowa z Katarzyną Adamowicz, właścicielką Kancelarii Brokerskiej ARTERIA, o aktualnych wyzwaniach biznesowych i doświadczeniach z korzystania z systemu VSoft Insurance Broker (VIB)
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jakie usługi oferuje Wasza kancelaria?
Katarzyna Adamowicz: – Świadczymy kompleksową obsługę w zakresie pośredniczenia i doradztwa we wszelkich kwestiach dotyczących umów ubezpieczeń zawieranych przez naszych klientów, łącznie z udziałem w procesie likwidacji szkód. Osoby związane z naszą kancelarią są obecne na rynku usług ubezpieczeniowych od ponad 25 lat.
Znając specyfikę firm budowlanych, produkcyjnych i handlowych, tworzymy programy ubezpieczeń z autorskimi rozwiązaniami. Interesują nas nietypowe ryzyka – szukamy dla nich odpowiednich rozwiązań. Jesteśmy firmą ekspercką, której zespół rozumie potrzeby klientów oraz tworzy programy ubezpieczeń na podstawie stale aktualizowanej wiedzy na temat możliwości polskiego rynku ubezpieczeniowego.
Od około roku korzystacie z systemu VSoft Insurance Broker, co zmotywowało Was do zmiany i poszukiwania nowego rozwiązania – dlaczego zdecydowaliście się na VIB?
– Mniej więcej rok temu zdecydowaliśmy się na zmianę systemu. Wcześniej korzystaliśmy z dwóch innych platform. Jedna nie była już aktualizowana, druga okazała się mało intuicyjna.
Jednym z kluczowych powodów, które zmotywowały nas do przejścia na VIB, była zmiana struktury firmy – wymagało to zaawansowanego i efektywnego narzędzia. Wybraliśmy VIB, bo jest intuicyjny. Możliwość łatwego nawigowania po funkcjach platformy pozwala szybko przyswoić obsługę i zoptymalizować działania. Wiele zadań wykonujemy kilkoma kliknięciami, co znacznie ułatwia pracę i pozwala zaoszczędzić czas.
Która funkcjonalność VIB jest najbardziej przydatna w Waszej codziennej pracy? Której używacie najczęściej i dlaczego?
– W codziennej pracy używamy VIB do ewidencji „produkcji” oraz monitoringu polis wygasających. Dzięki temu narzędziu możemy śledzić terminy ważności umów ubezpieczenia i planować pracę.
Najczęściej używaną funkcjonalnością VIB jest moduł raportów dynamicznych. Pozwala to szybko generować raporty zawierające dane, które chcemy opracować lub zestawić. To usprawnia pracę, umożliwiając łatwy dostęp do kluczowych informacji. Dla nas jest to narzędzie kontrolingowe i zdecydowanie stanowi wsparcie w monitorowaniu efektywności działań kancelarii.
W ostatnich latach zauważalny jest dynamiczny rozwój technologiczny w niemal wszystkich branżach. Czy zgodzicie się ze stwierdzeniem, że wszyscy brokerzy ubezpieczeniowi powinni iść za ciosem i zacząć korzystać z systemów wspierających?
– Tak, współczesny rozwój technologiczny wymusza na brokerach ubezpieczeniowych konieczność korzystania z zaawansowanych systemów wspierających. Uważam, że wybór rozwiązań chmurowych stanowi konieczny krok w pracy kancelarii brokerskich. Nowoczesne systemy umożliwiają efektywne zarządzanie danymi, skuteczne dostosowywanie się do zmian na rynku oraz znacznie ułatwiają komunikację w ramach zespołu, jak i z klientami.
Warto podkreślić, że branża ubezpieczeniowa należy do sektorów o najwyższych standardach bezpieczeństwa, a VSoft deklaruje dbałość o utrzymanie tych standardów – na to liczyliśmy, wdrażając VIB w naszej kancelarii.
Jak oceniacie wdrożenie VIB w Waszej firmie, czy polecilibyście VIB innym?
– Wprowadzenie VIB oceniamy bardzo pozytywnie. Rozpoczynając wdrożenie, odbyliśmy spotkania, na których przedstawiono funkcjonalności systemu. Helpdesk oferuje pełne wsparcie, a przy omawianiu szczegółów organizowane są konkretne szkolenia. Z przekonaniem polecilibyśmy VIB innym.
Jak podsumuje Pani pracę z VIB?
– Program jest niezbędny w codziennym funkcjonowaniu, umożliwia efektywną realizację zadań i prowadzenie różnorodnych operacji związanych z naszą działalnością. Cały czas poznajemy możliwości platformy i jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami VSoft. Branża brokerska oraz nasze potrzeby zmieniają się, a my musimy dostosowywać działania do realiów.