Estoński startup Cachet, będący platformą ubezpieczeniową dla pracowników cyfrowych aplikacji, rozpoczął działalność na polskim rynku. We współpracy z Bolt i Allianz 4 lutego uruchomił sprzedaż ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Oferta Cachet jest skierowana do przewoźników świadczących usługi za pośrednictwem wszystkich aplikacji.
– Cachet wchodzi na rynek jako partner dla tysięcy licencjonowanych kierowców świadczących usługi przewozu osób za pośrednictwem Bolta i innych platform przewozowych. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy produkt, który zmieni sposób oceny ryzyka ubezpieczeniowego – powiedział Mateusz Litewski, dyrektor generalny Cachet na region Europy Środkowej i Wschodniej. – Dzięki naszej współpracy z Allianz, jednym w liderów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, jesteśmy w stanie przetwarzać dane kierowców z korzyścią dla nich i oferować im polisy dostosowane do ich działalności zarobkowej – dodał.
Agregacja i analiza danych przez Cachet pozwala Allianz na lepsze zrozumienie zachowań kierowców i na dokładniejszą ocenę profili ryzyka odzwierciedlających indywidualne plany pracy użytkowników. Po rozmowach i modelowaniu danych pozyskanych od współpracujących platform, Cachet i Allianz przygotowały OC ppm., które będzie oferowane przewoźnikom, zwłaszcza tym jeżdżącym w wymiarze niepełnoetatowym.
– Dotychczas firmy ubezpieczeniowe podchodziły z dużą ostrożnością do segmentu ubezpieczeń OC dla taxi i przewozu osób zamawianego przez aplikację. My również obserwowaliśmy ten segment. Jednak jako firma, która ma nowe technologie wpisane w DNA, zdecydowaliśmy się na współpracę z Cachet. Ich rozwiązania pozwalają nam na jeszcze dokładniejszą analizę ryzyka, dzięki dostępowi do danych z platform pośredniczących na rynku taxi. Spodziewamy się, że ta współpraca przyniesie wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców – powiedział Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu Allianz Polska.
– Jako platforma miejskiej mobilności chcemy oferować najlepsze warunki każdemu kierowcy korzystającemu z aplikacji Bolt, a pasażerom najniższe ceny przejazdów. Jesteśmy już dojrzałą organizacją, ale wciąż działamy jak startup, dlatego zawsze poszukujemy świetnych, nowych rozwiązań, takich jak Cachet. Dzięki Cachet i analizie danych możliwe jest odpowiednie szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego, a my stajemy się bardziej dostępni dla tych kierowców, którzy szukają możliwości pracy – dodał Łukasz Stachowiak, Country Manager Bolt w Polsce. – Bolt to estoński startup, posiadający status jednorożca od ponad 2 lat. Współpraca z Cachet w Polsce jest dla nas ważna, ponieważ obie firmy wywodzą się z jednego kraju. Cieszy nas, że możemy wspierać wejście Cachet na polski rynek – zaznaczył.
Ostatnie zmiany w Ustawie o transporcie drogowym wprowadziły nowe obowiązki dla kierowców i platform pośredniczących w zamawianiu przejazdów, co spowodowało zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami dla taksówkarzy i dokładniejszą kontrolę ze strony platform. Dzięki agregowaniu danych z różnych miejsc, indywidualne harmonogramy działalności zarobkowej mogą być lepiej zrozumiałe, co umożliwia lepsze dopasowanie ubezpieczeń.
Obecnie Cachet jest już dostępny dla kierowców Bolta i innych platform na rynkach estońskim i łotewskim. W Estonii już ponad 30% wszystkich kierowców świadczących usługi przewozu osób z aplikacji skorzystało z oferty ubezpieczeniowej Cachet. Firma planuje dalszy rozwój w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, w krajach skandynawskich i w Wielkiej Brytanii. Startup zamierza także oferować produkty dla innych segmentów ekonomii współdzielenia, takich jak najem krótkoterminowy czy mobilność miejska.
Więcej na temat Cachet:
AM, news@gu.home.pl
(źródło: Allianz)