Cała ścieżka sprzedażowa w jednym systemie

0
1052

Rozmowa z Iwoną Zemłą, dyrektorką Oddziału Prévoir w Polsce, Agatą Zdrojewską, dyrektorką Biura Zarządu Diamond Finance, i Przemysławem Czapiewskim, CPO ecom

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Niedawno odbyła się premiera uproszczonej ścieżki sprzedaży na podstawie połączenia systemów DFS24 i Prévoir indywidualnego ubezpieczenia na życie Bezpieczny Podróżny. Jak doszło do nawiązania tej współpracy i co było kluczowe w projekcie?

Agata Zdrojewska: – Projekt powstał z myślą o zaoferowaniu klientom partnerów DF produktu łączącego ubezpieczenie komunikacyjne z ochroną życiową, co odpowiada na aktualne potrzeby rynku. Kluczowym elementem była efektywna integracja systemów, która pozwoliła na sprawne zarządzanie sprzedażą bez konieczności korzystania przez agentów z kilku platform.

Iwona Zemła: – Jako towarzystwo ubezpieczeń chcemy być partnerem dla naszej dystrybucji. Chętnie podjęliśmy się realizacji wspólnie wypracowanego pomysłu, który poszerza dostępność ubezpieczeń na życie w społeczeństwie. Dlatego też szybko stworzyliśmy produkt i rozpoczęliśmy pracę nad integracją.

Czym wyróżnia się projekt, na czym polega jego unikalna wartość?

I.Z.: – Połączenie dystrybucji tego produktu w ścieżce sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i grupowych Diamond Finance oraz udostępnienie go pośrednikom w formie szybkiego, zautomatyzowanego procesu sprzedaży. Prosta i nowoczesna ścieżka transakcyjna była kluczowa dla zwiększenia dostępności Bezpiecznego Podróżnego w szerokiej sieci dystrybucji DF.

A.Z.: – To rozwiązanie pozwala partnerom DF poszerzyć ofertę, bez konieczności wprowadzania skomplikowanych zmian do swoich codziennych działań. Ważnym aspektem jest także pełna cyfryzacja procesu, w tym podpisywanie dokumentów przez SMS, co znacznie usprawnia sprzedaż i podnosi komfort obsługi klienta.

Przemysław Czapiewski: – W swoim portfolio posiadamy uniwersalny kalkulator do prostych produktów ubezpieczeniowych, takich jak Bezpieczny Podróżny. Narzędzie ułatwia tworzenie kanałów sprzedaży oraz szybkie i ekonomiczne testowanie nowych ofert. Współpraca z Diamond Finance i Prévoir to idealna sytuacja do zastosowania naszej technologii, która automatyzuje proces sprzedaży i zapewnia pełną cyfryzację.

Jakie oczekiwania wiążą się z tym wspólnym przedsięwzięciem?

A.Z.: – Liczymy, że partnerzy DF wzbogacą swoją ofertę o produkty życiowe, a tym samym zareagują szybciej na potrzeby klientów. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowego narzędzia wpłynie na zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej klientów, a także poprawi efektywność sprzedaży, oferując bardziej kompleksowe i dostosowane do ich potrzeb rozwiązania.

I.Z.: – Dzięki wspólnej inicjatywie mamy okazję docierać z atrakcyjną ofertą do kilku tysięcy ubezpieczonych. Podnoszenie świadomości na temat ubezpieczeń życiowych jest obecnie bardzo ważne. Dlatego też liczymy na włączenie produktu Prévoir do codziennej praktyki współpracowników DF.

P.C.: – Dzięki naszym narzędziom agencje mogą elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku, wprowadzając do oferty nowe produkty bez dodatkowych nakładów na infrastrukturę technologiczną. Umożliwiamy nie tylko uproszczenie pracy, ale także rozszerzenie katalogu dostępnych produktów, co wzmacnia pozycję na rynku i poprawia obsługę klienta.

Diamond Finance posiada już kilka kalkulatorów w swoim katalogu narzędzi sprzedażowych. Skąd taka strategia i jak nowe narzędzie wpłynie na działalność agencji?

A.Z.: – To kolejny krok do ułatwienia codziennej pracy naszych partnerów. Strategia Diamond Finance koncentruje się na dostarczaniu agentom narzędzi, które usprawniają ich pracę i pomagają w oferowaniu klientom najlepszych rozwiązań. Sprzedaż ubezpieczeń staje się bardziej przejrzysta, co przekłada się na jakość obsługi i lepsze dopasowanie oferty do potrzeb konsumenta.

P.C.: – Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na rosnące potrzeby rynku, zwłaszcza w kontekście wielokanałowej sprzedaży. Agenci mogą zarządzać całą ścieżką sprzedażową w jednym systemie, co zwiększa efektywność ich pracy. Wielokanałowość jest niezwykle ważna, bowiem daje agentom narzędzia pozwalające na łatwe łączenie różnych produktów w jednym miejscu, bez konieczności przełączania się między systemami.

Jak oceniacie potencjał rozwiązania w kontekście rynku ubezpieczeniowego?

I.Z.: – Rynek ubezpieczeń od kilku lat przechodzi intensywne zmiany technologiczne, pojawia się coraz większa liczba regulacji, zmieniają się ryzyka i oczekiwania klientów. Tempo tych przemian w najbliższym czasie nie zwolni.Stąd teżoczekiwania idą w kierunku prostych, przejrzystych, przystępnych cenowo produktów ubezpieczeniowych, uzupełnionych o sprawną i profesjonalną obsługę. Skrócenie dystansu pomiędzy towarzystwem, agentem i klientem to olbrzymi potencjał wprowadzonego rozwiązania.

A.Z.: – Rynek ubezpieczeniowy nieustannie ewoluuje, a nasz produkt pozwala agentom nie tylko lepiej odpowiadać na aktualne potrzeby poszukujących ochrony, ale także wspierać ich w udostępnianiu dodatkowych rozwiązań, zwiększających ich bezpieczeństwo, nawet jeśli wcześniej nie myśleli o takiej formie ochrony.

P.C.: – Pewne jest jedno, technologia ma pomagać, a nie przeszkadzać, dlatego stawiamy właśnie na takie wdrożenia. Chodzi przecież o to, aby bacznie obserwować otoczenie, wyciągać wnioski i szybko reagować. Ubezpieczenia życiowe są chętnie wykorzystywane, dlatego wierzymy, że wprowadzone rozwiązanie pozwoli naszym partnerom zwiększyć zasięg działania.

Jakie były główne wyzwania techniczne oraz organizacyjne z perspektywy każdego z partnerów?

A.Z.: – Jednym z największych wyzwań było zapewnienie płynnej integracji systemów, co wymagało dostosowania API Prévoir do nowych wymogów, przygotowania odpowiednich szkoleń dla współpracujących z Diamond Finance agentów, w taki sposób, aby mogli sprawnie korzystać z nowego narzędzia.

I.Z.: – Kluczowym wyzwaniem było szczegółowe zrozumienie różnic ideowych, ale i technologicznych systemów Prévoir i Diamond Finance tak, aby sprawnie zintegrować i umożliwić automatyzację sprzedaży. Efektem dla klienta czy agenta miało być kilka kliknięć i wprowadzenie kodu SMS – reszta procesów miała działać automatycznie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy. Dodam, że wspomniana automatyzacja wiązała się z wprowadzeniem w Prévoir całkowicie nowego procesu sprzedaży, który zamierzamy dalej rozwijać.

P.C.: – Takie zadania lubimy, pojawia się pomysł, szybko ustalamy oczekiwania, a reszta jest wypadkową naszego doświadczenia, wcześniejszych realizacji. Sam kalkulator, integracja z API czy podpisywanie dokumentów przez SMS nie były skomplikowane. Liczba projektów, jakie mamy na swoim koncie, ułatwia pracę, daje satysfakcję i nadzieję na kolejne wspólne realizacje.