Aegon: Chcemy być liderem obsługowym i prowizyjnym w drugiej turze PPK

0
1161

We wtorek 12 listopada 2019 r. w Sierpcu odbyło się drugie z trzech spotkań firmy Aegon z pośrednikami. Tematem szkolenia była druga tura pracowniczych planów kapitałowych. Łącznie Aegon spotka się z 250 brokerami i multiagentami w całym kraju.

Druga tura PPK oficjalnie rozpoczyna się 1 stycznia 2020 r. Od tego dnia firmy zatrudniające od 50 do 249 osób będą mogły podpisać umowę o zarządzanie PPK z jednym z 20 dostawców zarejestrowanych na PFR Portal PPK. Firm objętych drugą turą jest około 16 tysięcy i to w nich Aegon upatruje największy potencjał i szansę na zdobycie udziału nie tylko w rynku PPK, ale i w szerzej pojętym obszarze finansowych benefitów pracowniczych. Zespół sprzedażowy w Aegon już dziś mocno nastawia się na dotarcie do tych podmiotów.

Michał Jakubowski

Aegon zarządza ponad 13 mld aktywów zgromadzonych w otwartym funduszu emerytalnym, z czego istotną część stanowią akcje polskich spółek. Długoterminowe oszczędzanie jest zresztą naszą specjalizacją. Na świecie jesteśmy w czołówce instytucji finansowych specjalizujących się w aktywach o przeznaczeniu emerytalnym – tłumaczył Michał Jakubowski, odpowiadający w Aegon za klientów korporacyjnych. Zapowiedział również, że Aegon pracuje nad wprowadzeniem do oferty ubezpieczeń grupowych, co ma nastąpić w I kwartale 2020 r.

Ponieważ same pracownicze plany kapitałowe są produktami mocno ujednoliconymi ustawowo, dostawcy budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o koszty zarządzania, jakość i zakres wsparcia dla pracodawców przy wdrożeniu, dodatkowe benefity dla pracowników oraz wysokość prowizji dla pośredników. – Zależy nam na tym, żeby być w grupie dostawców najlepiej wynagradzających pośredników – mówił Michał Jakubowski.

Aegon dużą część biznesu PPK chce pozyskać właśnie we współpracy z multiagentami i brokerami.

Jesteśmy w 100% gotowi logistycznie i informatycznie do wdrożeń w średnich firmach – zapewniał Michał Jakubowski. – Pracodawcy mogą z naszej strony liczyć na pełne wsparcie. Oferujemy szkolenia, materiały edukacyjne, bezpośrednią opiekę specjalistów w terenie oraz rozwiązanie IT wykorzystujące tzw. interfejs API, które umożliwia zintegrowanie systemu do obsługi PPK z dowolnym systemem kadrowo-płacowym.

AW

KOMENTARZE BROKERÓW

Michalina Szembek

To ważne, żeby środkami naszych klientów zarządzali profesjonaliści

Jako kancelaria nastawiamy się na drugą turę pracowniczych planów kapitałowych, ponieważ zdecydowana większość naszych klientów zatrudnia od 50 do 249 osób. Mamy w portfelu bardzo wiele firm z tego segmentu. Zazwyczaj nie mają one rozbudowanych działów prawnych i kadrowych, dlatego profesjonalne wsparcie przy wprowadzeniu PPK jest im bardzo potrzebne.

Szkolenie Aegon, które odbyło się w połowie listopada, uważam za świetnie przygotowane, ponieważ dało odpowiedzi na większość kluczowych pytań. Tych pytań było sporo, ponieważ Aegon jest nowym graczem na rynku ubezpieczeń korporacyjnych. Mogliśmy poznać tę firmę jako światowego lidera w temacie rozwiązań emerytalnych. To bardzo ważne, żeby środki finansowe naszych klientów trafiły do rzetelnego, doświadczonego partnera. Aegon ma bardzo duże doświadczenie w zarządzaniu otwartymi funduszami emerytalnymi, a na świecie również innymi instrumentami finansowymi o przeznaczeniu emerytalnym, w związku z tym będzie dla nas jednym z kluczowych partnerów do współpracy.

Klienci potrzebują wsparcia we wdrożeniu PPK. Materiały edukacyjne, które przygotował Aegon, z pewnością się przydadzą. Najbardziej spodobał mi się graficznie przedstawiony harmonogram wdrożenia, który pomaga zarówno pracodawcy, jak i pośrednikowi uporządkować w czasie zadania do zrobienia. Również ulotki dla pracowników są zrozumiałe i estetycznie przygotowane. Na jednej kartce udało się zmieścić kluczowe informacje i przekazać je w sposób czytelny.

Michalina Szembek
Kancelaria Brokerska WTB (członek Conecto Broker)

Klienci potrzebują wsparcia we wdrażaniu PPK

Udział w spotkaniu podyktowany był chęcią omówienia praktycznych aspektów wdrażania PPK w zakładach pracy oraz wymiany doświadczeń z ekspertami. Znam dobrze zespół, który w firmie Aegon odpowiada za PPK. To ludzie z dużym doświadczeniem w sprzedaży, których od lat cenię za profesjonalne podejście.

Z racji dużego zainteresowania klientów ofertą PPK Aegon chciałam też więcej dowiedzieć się na temat polityki inwestycyjnej Aegon przy inwestowaniu środków klientów PPK.

Wielu naszych klientów zwróciło się do nas o wsparcie we wdrożeniu PPK – w zakresie analizy i porównania ofert instytucji finansowych oferujących PPK, spotkań informacyjnych dla pracowników oraz różnych innych na etapach wdrożenia.

Rola pośrednika jest istotna, ponieważ pracodawcy i pracownicy czują się nieco zagubieni w tym nowym obszarze.

Dla Benefit Broker pracownicze plany kapitałowe są okazją do zapewnienia klientom pełnej obsługi i jeszcze lepszego serwisu. Profesjonalna i rzetelna pomoc jest bardzo mile widziana, a broker jest od tego, żeby jej udzielić.

Ewa Kowalska-Simopulos
Benefit Broker

Marta Krupa

Aegon wyróżnia się profesjonalizmem i szybkością kontaktu

Wśród klientów naszej kancelarii stosunek do pracowniczych planów kapitałowych jest bardzo zróżnicowany. Dla jednych pracodawców jest to głównie dodatkowy koszt, a dla innych jest to dobre rozwiązanie, które będzie wspierało skłonność do długoterminowego oszczędzania. Pracownicy też mają różne opinie. Wielu obawia się, że powtórzy się to, co stało się z otwartymi funduszami emerytalnymi. Brak zaufania do państwa w mojej opinii może powodować niski poziom partycypacji w programie.

Podczas pierwszej tury PPK zawarłam jedną umowę o zarządzenie i prowadzenie PPK we współpracy z Aegon. Aegon wyróżnia się na tle innych dostawców poziomem merytorycznego przygotowania i szybkością odpowiedzi na pojawiające się pytania. Całe wdrożenie przebiegło sprawnie, systemy informatyczne zadziałały i są intuicyjne w obsłudze. Materiały marketingowe również są zrobione w sposób zrozumiały. Świetnym pomysłem okazały się animowane filmiki edukacyjne, które przystępnie wyjaśniają działanie PPK. Podpisanie umowy zajęło zaledwie 5 minut. Mile mnie zaskoczyło, że nawet w najbardziej gorącym okresie, czyli okolicach 12 listopada, zawsze mogłam się szybko dodzwonić na infolinię Aegon.

Jako kancelaria, jesteśmy mocno nastawieni na drugą turę PPK. Mamy wielu klientów zatrudniających między 50 a 249 osób, więc najbliższe miesiące zapowiadają się niezwykle intensywnie. To ważne, żeby dostawca PPK nie zawiódł naszych klientów i dotrzymał złożonych obietnic.

Marta Krupa
ekspert ds. ubezpieczeń grupowych
Kancelaria Brokerska Błaszczyk Sp. z o.o.