Chorzy i potrzebujący mogą liczyć na wsparcie ubezpieczycieli

0
414

Prewencja zdrowotna, pomóc potrzebującym i docenienie starań na rzecz zabezpieczenia przed skutkami niebezpiecznych zjawisk współczesności – w tych trzech obszarach w rolach głównych wystąpili ostatnio ubezpieczyciele.

TU Zdrowie włączyło się ogólnopolską akcję badań kardiologicznych, mającą na celu zbadanie serca Polaków. W kardiobusie Fundacji Neuca dla Zdrowia, który od początku grudnia do końca stycznia odwiedzi łącznie 30 miast i miasteczek w całej Polsce, każdy może zgłosić się na badanie EKG, a także pomiar ciśnienia tętniczego i ocenę BMI.

– W Fundacji Neuca dla Zdrowia wierzymy, że badania profilaktyczne mogą być podstawą prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego. Z tego powodu do końca stycznia przyszłego roku nasz kardiobus będzie się przemieszczał po całej Polsce, zatrzymując się w kilkudziesięciu miejscowościach, aby zaprosić ich mieszkańców na badania kardiologiczne – mówi Bogusława Golus-Jankowska, kierownik Programów Zdrowotnych Fundacji Neuca dla Zdrowia.

Do akcji włączyło się TU Zdrowie, które zachęca także swoich klientów do badań kardiologicznych. Wszyscy ubezpieczeni zostaną poinformowani o możliwości skorzystania z kardiobusa. Ponadto TU Zdrowie wspiera kampanię poprzez media i serwisy społecznościowe.

Świąteczne działania charytatywne Compensy

Z kolei pracownicy Compensy dołączyli do Szlachetnej Paczki w ramach corocznych, świątecznych akcji charytatywnych. W tym roku w organizacji Szlachetnej Paczki udział wzięło ponad 250 osób, zarówno z centrali firmy, jak i z oddziałów. Choć fundatorem większości paczek był ubezpieczyciel, wielu pracowników zdecydowało się także na sfinansowanie potrzebnych rzeczy we własnym zakresie.

– Grudzień to miesiąc, w którym szczególnie chcielibyśmy, aby wszyscy mogli spełnić swoje czasem bardzo proste marzenia. W niektórych rodzinach to para nowych butów czy ciepła kurtka, gdzie indziej to produkty żywnościowe czy środki czystości. Chcemy być z ludźmi, którzy z różnych względów potrzebują naszej pomocy. To dla nich angażujemy się w świąteczne działania. I tym, co zawsze napawa mnie ogromną dumą, a także wzruszeniem, jest zaangażowanie naszych wolontariuszy, dla których nie ma rzeczy niemożliwych – mówi Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy.

Compensa zaprosiła do akcji charytatywnej również swoich partnerów biznesowych. Tak jak w ubiegłym roku każdy adresat kartki świątecznej online może zadecydować o wsparciu wybranej przez siebie fundacji. W ten sposób trzy organizacje otrzymają od Compensy wsparcie finansowe.

UNIQA Polska z tytułem Rodzinna Marka Roku

Natomiast UNIQA otrzymała tytuł Rodzinnej Marki Roku za NNW szkolne z opcją ubezpieczenia na wypadek hejtu w Internecie.

– Ta nagroda cieszy nas szczególnie, bo temat zdrowia psychicznego najmłodszych to dla nas ważny temat. Naszą ambicją jest reagowanie na ważne problemy społeczne. Ma to też odzwierciedlenie w naszej ofercie. Pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły i tak już bardzo aktualny problem hejtu w Internecie, który dotyka wielu rodzin – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA.

Bardzo chętnie każdy z nas, a szczególnie dzieci i młodzież, korzysta z Internetu. A  w sieci bardzo łatwo krytykować czy nękać. Nasze ubezpieczenie pomaga najmłodszym oraz ich rodzicom uporać się ze skutkami hejtu w Internecie. Działa nie tylko w szkole, lecz także poza nią – a to właśnie najczęściej poza szkołą dochodzi do hejtowania przez rówieśników – mówi Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku UNIQA.

Tytuł Rodzinna Marka Roku jest wyrazem uznania za wysiłek wkładany przez firmy w zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług swoim klientom. Nagradza podmioty, które nieustannie dążą do podnoszenia standardów oraz wprowadzają udogodnienia szczególnie ważne dla rodzin.

(AM, źródło: Compensa, TU Zdrowie, UNIQA)