2 lipca 2001 roku w Toruniu przy ulicy Lelewela 26 nastąpiło otwarcie pierwszej placówki CUK Ubezpieczenia. Wtedy jedynymi pracownikami multiagencji byli jej założyciele i obecni prezesi spółki: Jacek Byliński i Maciej Kuczwalski. 20 lat później sieć sprzedaży CUK Ubezpieczenia liczy 345 placówek, 321 punktów partnerskich, 430 niezależnych agentów oraz ponad 2000 doradców.
– Na początku dzieliliśmy nasz czas między biuro a spotkania zewnętrzne. Odwiedziliśmy niemal wszystkie komisy samochodowe w okolicy, aby nawiązać z nimi współpracę. Wtedy były to podstawowe miejsca zakupu pojazdów, bo w tamtych czasach nie było tak rozbudowanych platform internetowych. Po trzech miesiącach obsługiwaliśmy większość okolicznych komisów – wspomina Maciej Kuczwalski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.
Wraz z rozwojem firmy rozszerzała się oferta produktowa. Do polis komunikacyjnych stopniowo dołączały kolejne, takie jak ubezpieczenie mienia, rolne i dla biznesu czy na życie. Rosła też liczba ubezpieczycieli – w ciągu dwudziestu lat ich grono zwiększyło się z siedmiu do trzydziestu.
Dla założycieli multiagencji od początku ważny był również rozwój narzędzi ułatwiających pracę i obsługę klienta.
– 20 lat temu agenci nie wykorzystywali żadnych narzędzi, które ułatwiałyby wyliczanie składek. Kalkulacji dokonywali na kalkulatorach, co zajmowało sporo czasu, a w dodatku łatwo było popełnić błędy – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia. – Zanim wystartowała nasza pierwsza placówka, przez wiele dni przygotowywałem oparty na excelu arkusz kalkulacyjny, w którym zdigitalizowałem wszystkie taryfy. Było to stosunkowo proste, ale bardzo przydatne narzędzie, gdyż po zadaniu kilku pytań klient otrzymywał wyliczenie i porównanie cen wszystkich polis. Ten arkusz był rozbudowywany i funkcjonował aż do 2004 roku. Dziś nad rozwojem naszych porównywarek, systemów sprzedażowych, aplikacji klienckich na bieżąco pracuje zespół ponad 40 programistów – dodaje.
Przez lata multiagencja wdrożyła wiele innowacji technologicznych ułatwiających pracę agentom oraz przyśpieszających obsługę klienta. Dzięki integracjom systemowym z 30 towarzystwami, narzędziom do czytania danych z kodu AZTEC w dowodzie rejestracyjnym klienci mogą otrzymać porównanie składek OC/AC i zakresów polis wszystkich ubezpieczycieli w 45 sekund. Dodatkowo mają do dyspozycji aplikację mobilną, która nie tylko pokazuje, jakie polisy znajdują się w ich portfelu, ale także przypomina o terminie ich wygaśnięcia, umożliwia zakup dodatkowego ubezpieczenia czy też zgłoszenie szkody.
W tym roku z okazji obchodzonej rocznicy CUK Ubezpieczenia przygotowało pakiet specjalnych ofert dostępnych przez cały rok.
– Chcemy podziękować naszym klientom za zaufanie, którym obdarzają nas od 20 lat. Rocznie w CUK Ubezpieczenia obsługujemy ponad pół miliona klientów, co jest najlepszym dowodem na to, że udaje nam się realizować naszą misję. Dzięki nam, dzięki temu, że porównujemy oferty 30 towarzystw ubezpieczeniowych, naszym klientom udaje się zaoszczędzić ponad 100 mln złotych rocznie. W tym roku dla obecnych i nowych klientów przygotowaliśmy Moc Rabatów – wyjątkowe oferty na zakup produktów ubezpieczeniowych w trzech kategoriach: ubezpieczenie auta, ubezpieczenie domu lub mieszkania oraz ubezpieczenie życia i zdrowia. Moc Rabatów to nie tylko wyjątkowe oferty cenowe, ale również dodatkowe produkty ubezpieczeniowe, czy zniżki na zakupy u naszych partnerów – mówi Jacek Byliński.
(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)