Cieszymy się, że mimo perturbacji gospodarczych i pandemicznych CUK Ubezpieczenia wciąż się rozwija i zwiększa skalę działania. Kiedy w ostatnim czasie mieliśmy przyjemność spotykać się z naszymi partnerami w terenie, z radością podsumowywaliśmy dobre wyniki i poprawę struktury „portfela”.
Szczególnie cieszy nas istotne zwiększenie udziału ubezpieczeń majątkowych (pozakomunikacyjnych), a jeszcze bardziej duży skok w sprzedaży polis życiowych. To oznacza, że wdrożone rozwiązania, nowe produkty oraz edukacja pośredników podnoszą jakość naszej usługi doradczej i zapewniają naszym klientom pełniejszą ochronę.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że w 2021 r. znów zwiększyliśmy efektywność pracy naszych doradców. Wciąż udoskonalane narzędzia do ofertowania i sprzedaży, poprawa procesu wznowień, wiele automatyzacji lub wręcz eliminacji części czynności okołosprzedażowych powodują, że agenci CUK potrafią obsłużyć więcej klientów w tym samym czasie. Te optymalizacje pozwalają utrzymać rentowność, co jest niezwykle ważne w kontekście spadku cen polis komunikacyjnych i coraz wyższych kosztów funkcjonowania związanych z inflacją.
Z pewnością trudnym i angażującym doświadczeniem była rozległa kontrola KNF. Warto dodać, że to pierwsze kontrole dystrybutorów, które organy nadzorcze zaczęły od największych multiagencji. Przeszliśmy ją pozytywnie, co utwierdziło nas, że przyjęte w firmie procedury, standardy działania oraz rozwiązania systemowe spełniają wszelkie wymogi, jakie nakłada na dystrybutorów ustawodawca. To bardzo ważna informacja dla wszystkich pośredników działających w sieciach CUK.
Zdrowy balans między technologią i ludzkim podejściem
Wszystko wskazuje na to, że przed nami dobra perspektywa wzrostów, jednak jesteśmy czujni i monitorujemy zmiany na rynku. Cieszymy się, że możemy dostarczać nowoczesne rozwiązania technologiczne naszym współpracownikom. Z pewnością do wyzwań będzie należało zachowanie zdrowego balansu między automatyzacją i ludzkim podejściem do obsługi klienta.
Kreowanie Przyjaznego Świata Ubezpieczeń wyznacza niejako kurs naszych działań. Rozumiemy to jako rozwój na wielu płaszczyznach. Z perspektywy obsługi stawiamy na profesjonalizm i myślenie klientocentryczne. Tempo życia i oczekiwania klientów determinują również zmianę sposobu oferowania naszych usług. Dlatego też stwarzamy naszym agentom przyjazne środowisko i dostarczamy rozwiązania digitalowe, które pozwalają im obsługiwać klientów sprawnie, szybko i coraz częściej również zdalnie.
Jednocześnie zwracamy większą uwagę na działania lokalne oraz budowanie świadomości marki CUK Ubezpieczenia. Będziemy z pewnością kontynuować obecność w mediach, jak również dbać o sprecyzowaną „podróż klienta” z punktu widzenia omnichannelowej organizacji. Wiele wskazuje na to, że przed nami poszukiwanie zdrowej symbiozy między digitalizacją i sprzedażą bezpośrednią.
W następnym roku będziemy kontynuować naszą obecność w programie Payback, czyli w największym w Polsce programie lojalnościowym. Program jest w 100% finansowany przez CUK – klienci zbierają punkty i mogą nimi zapłacić za kolejną polisę. Uważam, że to duży wyróżnik dla naszych agentów.
Nasza firma to jedyny dystrybutor, który działa hybrydowo, czyli wykorzystuje narzędzia online (www i aplikację mobilną) oraz działa przez sieci stacjonarnie. Dzięki temu agenci wykorzystują autorskie porównywarki internetowe, które mogą promować lokalnie i budować własny kanał sprzedaży online. To duża przewaga konkurencyjna, jaką chcemy wykorzystać w nadchodzącym roku, i nasz sposób na sprzedaż przez internet z ludzką twarzą i doradztwem.
Ubezpieczenia to biznes dla cierpliwych i konsekwentnych w działaniu. Od 20 lat budujemy stabilną, profesjonalną i z roku na rok coraz bardziej rozpoznawalną markę CUK Ubezpieczenia. Wiemy, jak pomóc naszym pośrednikom osiągnąć sukces rynkowy, przygotować ich do pracy i skutecznie konkurować. Do tego mamy różne i elastyczne formuły współpracy: od placówki CUK Ubezpieczenia przez Punkty Partnerskie aż po zupełnie Niezależnego Agenta. W najbliższym roku będziemy dążyli do zwiększenia skali działania i rozbudowy naszych sieci.
Postępująca konsolidacja umocni silne marki
Rynek multiagencyjny w Polsce, mimo dobrych perspektyw, staje się coraz bardziej złożony. Pojawiają się nowi gracze, każdy z nieco innym podejściem. W naszej ocenie niezmiennie najważniejszą rolę będą odgrywały sprawdzone atrybuty, jak doskonała obsługa klienta.
Niezmiernie ważne jest także wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz marketing dostosowany do lokalnej społeczności. Wydaje nam się, że postępująca konsolidacja umocni silne marki.
Przyszłość będzie należała do dystrybutorów omnikanałowych, gotowych na zmianę sposobu myślenia i nadążania za technologią. Rynek pokazuje, że udział multiagencji rośnie, i patrząc na nasze wyniki, bierzemy w tym aktywny udział.
Widzimy szansę dla CUK Ubezpieczenia w wielu płaszczyznach i na pewno będziemy chcieli je wykorzystać, aby w dalszym ciągu budować przewagę konkurencyjną na rynku i realizować zrównoważony rozwój organizacji.
Jacek Byliński
prezes CUK Ubezpieczenia