Dane bankowe pomogą UNIQA w oszacowaniu ryzyka kierowcy

0
541

Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający w departamencie sprzedaży i wsparcia sprzedaży bancassurance i affinity UNIQA, w rozmowie z cashless.pl zdradził, że jego firma współpracuje z mBankiem nad projektami z obszaru „data science” w zakresie marketingu kontekstowego oraz analizy danych. Mają one na celu dopasowanie ceny do profilu ryzyka grupy klientów w ubezpieczeniach komunikacyjnych. To efekt nowego podejścia UNIQA do price sophistication, czyli zaawansowanych metod wyceny.

Menadżer ujawnił również, że w pierwszym półroczu 2022 r. jego firma zaproponuje klientom dwa nowe produkty oraz zintegruje się z CEPiK za pośrednictwem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Według Marcina Wąsikowskiego, obecnie widoczny jest wzrost udziału sprzedaży przez aplikacje mobilne w całości bankowej dystrybucji polis. Jako przykład podał ubezpieczenia turystyczne UNIQA w aplikacji mobilnej mBanku, które odpowiadały za 50% sprzedaży w segmencie podróżnym podczas tegorocznych wakacji. Ubezpieczyciel szuka też możliwości współpracy z innymi bankami. Obecnie próbuje znaleźć sobie miejsce w bankowości spółdzielczej, ale przygląda się również nowym bankom wchodzącym na polski rynek.

Innym obszarem zaangażowania UNIQA jest szybko rozwijający się rynek affinity. Oprócz mocnego partnerstwa z Providentem zakład szuka też możliwości zaistnienia wśród telekomów czy przedsiębiorstw energetycznych. Mocno angażuje się też w sektorze e-commerce.

Więcej:

cashless.pl z 2 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Uniqa planuje wykorzystywać za zgodą klienta jego dane bankowe do wyceny ryzyka w OC komunikacyjnym”

https://www.cashless.pl/11027-marcin-wasikowski-uniqa-bancassurance

(AM, źródło: cashless.pl)