Deszcz nagród dla ubezpieczycieli

0
931

Początek roku jest okresem, w którym zazwyczaj zapadają rozstrzygnięcia w wielu konkursach. W gronie ich laureatów bardzo często znajdują się przedstawiciele polskiego rynku ubezpieczeń. Nie inaczej było w obecnym roku. Większość laurów została przyznana za praktyki z obszaru zarządzania kadrami.

Kilka dni temu wyłoniono laureatów najnowszej edycji konkursu Top Employers Polska 2021 – 67 organizacji szczególnie wyróżniających się polityką zatrudnienia na polskim rynku. Wśród nich znalazło się Nationale-Nederlanden, które otrzymało tytuł Top Employer.

– Tegoroczne wyróżnienie cieszy nas podwójnie, ponieważ otrzymujemy je w bezprecedensowej sytuacji związanej z pandemią Covid-19. Od początku jej trwania naszym priorytetem było kompleksowe zadbanie o komfort i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz wspieranie ich w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości. Konsekwentnie budowaliśmy dla nich przyjazne środowisko pracy, wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby i wspieraliśmy dalszy rozwój. Wierzymy, że podejmowane przez nas działania mają pozytywny wpływ na całokształt doświadczeń naszych pracowników w Nationale-Nederlanden – mówi Aleksandra Paszkiewicz, członek zarządu ds. HR Nationale-Nederlanden – Ostatni rok to dla naszej organizacji także czas wielu zmian i inwestycji w nowoczesne rozwiązania. Cyfryzacja i rozbudowanie narzędzi oraz kompetencji w tym zakresie jest jednym z kluczowych elementów realizowanej przez nas strategii. Już dziś podjęliśmy szereg działań, które umożliwią transformację firmy w kierunku zwinnej i innowacyjnej organizacji – dodaje.

Tytuł przyznaje niezależna organizacja Top Employers Institute, która wspiera firmy zapewniające warunki pracy na najwyższym poziomie. Certyfikacja odbywa się poprzez szczegółowe badanie kluczowych dla pracodawców obszarów i weryfikację danych przez zewnętrznego audytora. Nationale-Nederlanden uzyskało tytuł Top Employer Polska już po raz piąty, natomiast Top Employer Europe – po raz trzeci.

Generali przyjazne klientom

Z kolei Generali Polska zostało nagrodzone znakiem „Firma Przyjazna Klientowi 2020”. Certyfikat przyznano na podstawie badania opinii klientów przeprowadzonego przez niezależną firmę badawczą w styczniu 2021 roku na próbie 600 osób, które kupiły polisy majątkowe lub polisy na życie Generali Polska. Klienci pytani byli o gotowość do rekomendacji i ogólne zadowolenie. Zbadano również podejście firmy do klientów, jakość obsługi, wysiłek, jaki klient musi włożyć w interakcję z firmą, oraz doświadczenia klientów z firmą przed, w trakcie i po zakupie polisy. Odpowiedzi ankietowanych pokazały, że 98% posiadaczy polis Generali pozytywnie oceniło indeks proces zakupowy, a 97% – wskaźnik jakość obsługi. 96% klientów pozytywnie oceniło parametry ogólne zadowolenie (CSAT) i wysiłek, jaki musieli włożyć w interakcję z Generali (CES). Punkt gotowość do rekomendacji Generali innym osiągnął wynik 95%, a w obszarze podejście ubezpieczyciela do klientów – 94%. Główny indeks Generali wyniósł 96%.

Godło otrzymują firmy, które osiągają oceny na poziomie minimum 70% w każdym badanym obszarze oraz zbiorczy Indeks FPK na poziomie co najmniej 75%.

– Serdecznie dziękuję klientom za tak wysokie oceny. Będą one dla nas motywacją do jeszcze cięższej pracy i kontynuowania naszej strategii bycia partnerem na całe życie. Dziękuję również naszym pracownikom, a także agentom, bo to dzięki nim, dzięki temu, że we wszystkim, co robią, na pierwszym miejscu stawiają klienta, możemy dzisiaj cieszyć się z tej nagrody –  mówi Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska.

Unum Życie docenione za inwestycje w pracowników

W styczniowym gronie ubezpieczeniowych laureatów nagród znalazło się też Unum Życie. Towarzystwo po raz drugi z rzędu zdobyło tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki” przyznawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory na podstawie badania opinii pracowników.

– To dla nas powód do ogromnej dumy, szczególnie że wyróżnienie otrzymujemy za rok, który był (nie tylko dla nas) nie lada wyzwaniem. Tytuł ten cieszy tym bardziej, gdyż jest przyznany na podstawie głosów naszych pracowników i współpracowników. Serdecznie im dziękujemy za docenienie naszych starań w kształtowaniu takiego miejsca pracy, w którym mogą się rozwijać i w którym czują się bezpiecznie, co ma szczególne znaczenie w obecnych czasach. Jesteśmy dumni i jednocześnie zobowiązani do dalszych starań oraz wprowadzania kolejnych inicjatyw, by być blisko naszych pracowników i współpracowników – komentuje wyróżnienia Michał Płaczkiewicz, dyrektor działu personalnego Unum Życie.

Organizatorem programu „Inwestor w Kapitał Ludzki” jest Fundacja Digital Knowledge Observatory. U jego podstaw leży poznanie opinii pracowników na temat ich poziomu satysfakcji, zaangażowania oraz innych aspektów środowiska pracy. O przyznaniu wyróżnienia decyduje w 100% „siła głosu” pracowników oraz pozytywna opinia Kapituły Programu.

– Kiedy przeszliśmy na pracę zdalną w ubiegłym roku, myślałam, że stracimy tę dobrą atmosferę wzajemnej współpracy, ale firma szybko zareagowała. Powstały ciekawe newslettery, w których mogliśmy się dzielić zdjęciami z domowych biur, Zarząd był z nami w stałym kontakcie, organizując wideokonferencje czy wysyłając nam aktualności z życia firmy. Nie zabrakło też miłych niespodzianek, konkursów, wartościowych webinarów czy licznych akcji charytatywnych Fundacji Unum, dzięki którym mimo że pracowałam z domu, miałam poczucie, że jestem częścią naszej firmowej rodziny. To nie był łatwy czas, szczególnie gdy musiałam jednocześnie zadbać o rodzinę i pracować, ale dzięki otwartej komunikacji, elastyczności, wyrozumiałości i trosce moich menadżerów, czułam się spokojnie i bezpiecznie. Ta nagroda jest dla Unum w pełni zasłużona! – dodaje Joanna Zaczek, specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej Unum Życie, która z firmą związana jest od 13 lat.

Natomiast MetLife już po raz szósty z rzędu zostało wyróżnione Certyfikatem HR Najwyższej Jakości. Laur ten przyznano za stosowanie najlepszych praktyk i wyznaczanie wysokich standardów zarządzania zasobami ludzkimi.

Nagroda dla polityki personalnej MetLife

Wyróżnienia przyznaje pracodawcom Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Zasobami Ludzkimi (PSZK). Laureaci wybierani są na podstawie kompleksowego badania ankietowego, w którym oceniany jest całokształt polityki personalnej firmy.

– Certyfikat to sukces nas wszystkich jako organizacji i potwierdzenie, że pomimo wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2020 roku, sprostaliśmy zadaniu. Przekonaliśmy się, że niezależnie od okoliczności, konsekwentnie tworzymy najlepsze praktyki i poszukujemy nowych rozwiązań, tak aby jak najlepiej dostosowywać działania do oczekiwań i potrzeb naszych pracowników, co znajduje również odzwierciedlenie w wynikach corocznego badania opinii na temat pracy w MetLife – mówi Anna Gołąb-Jarosz, dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich MetLife.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl