Deszcz nagród dla ubezpieczycieli

0
612

W XV edycji prestiżowego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” PZU zajął pierwsze miejsce wśród instytucji finansowych. Wartość samej marki ubezpieczyciela wyceniono na ponad 3,3 mld zł. Z kolei MetLife znalazł się na „Liście pracodawców najbardziej zaawansowanych w zarządzaniu różnorodnością i inkluzji w Polsce”. W innych plebiscytach doceniono natomiast Wartę, Ergo Hestię oraz Nationale-Nederlanden.

– Blisko stuletnia marka PZU, tak mocno związana z historią Polski i losami naszych rodaków, dziś jest znakiem bardzo nowoczesnego, skutecznego i ambitnego biznesu w skali europejskiej. Dla Polaków to synonim jakości, gwarancja bezpieczeństwa, stabilności i najlepszej obsługi – mówi prezes PZU SA, dr hab. Beata Kozłowska-Chyła.

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2021 powstał na podstawie badań przeprowadzonych wspólnie przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” oraz ekspertów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula. W jubileuszowej 15. edycji oceniono 220 polskich marek, z których wartość każdej musiała wynosić co najmniej 10 mln zł.

Markę PZU wyceniono na ponad 3,3 mld zł, co daje jej szóste miejsce w rankingu ogólnym, ale pierwsze wśród banków, ubezpieczycieli i wszystkich innych instytucji finansowych. Eksperci docenili m.in. dobre wyniki finansowe w ubiegłym roku, osiągnięte pomimo pandemii, mocną pozycję lidera na rynku ubezpieczeń, ale też szybki rozwój oferty zdrowotnej i inwestycyjnej. Pod uwagę wzięto również zaangażowanie w walkę z Covid-19 oraz liczne programy prewencyjne, społeczne i charytatywne.

– Pozycja finansowego lidera w tej edycji rankingu jest szczególnie cenna. To dla mnie potwierdzenie, że PZU w obliczu wielkiego kryzysu dobrze zdał test z rynkowej oraz społecznej odpowiedzialności. Wyznaczyliśmy nowe standardy i mamy zamiar nadal nadawać ton również w świecie po pandemii – dodaje Beata Kozłowska-Chyła.

Podczas gali 15. Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek prezes PZU dziękowała redakcji i ekspertom „Rzeczpospolitej” za nagrodę, klientom i akcjonariuszom za zaufanie, jakim obdarzają PZU, a pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm. – Dzięki wam wszystkim taka praca ma sens – podsumowała Beata Kozłowska-Chyła.

MetLife docenione za różnorodność

Nagrodę otrzymało także MetLife. Ubezpieczyciel znalazł się na „Liście pracodawców najbardziej zaawansowanych w zarządzaniu różnorodnością i inkluzji w Polsce”. Pierwsze tego typu zestawienie powstało na podstawie wyników badania Diversity IN Check, przeprowadzanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Listę 31 wyróżnionych organizacji ogłoszono 27 maja w ramach Miesiąca Różnorodności.

Diversity IN Check to narzędzie umożliwiające diagnozę stopnia dojrzałości pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania inkluzywnych, czyli włączających organizacji. Kwestionariusz badania został oparty na uznanych międzynarodowych standardach i wytycznych, m.in. SDGs, ISO 26000, GRI Standards i OECD Guidelines for Multinational Enterprises. Pytania w kwestionariuszu podzielone są na pięć obszarów tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów oraz dodatkowe pytania związane z Covid-19.

– Szacunek dla różnorodności i zapobieganie wykluczeniu są głęboko zakorzenione w kulturze MetLife. Dla firmy, która prowadzi działalność na całym świecie, różnorodność jest siłą napędową rozwoju i osiągania sukcesów, ponieważ pomaga nam lepiej zrozumieć, doceniać i przedstawiać różne punkty widzenia pracowników, klientów i partnerów biznesowych. Od wielu lat prowadzimy w firmie program Diversity, Equity & Inclusion, który ma zarówno globalny, jak i lokalny zasięg. Jesteśmy też sygnatariuszem Karty Różnorodności, która jest pisemną deklaracją zobowiązującą pracodawcę do wprowadzenia polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy. Cieszymy się, że nasze działania zostały docenione przez zewnętrznych ekspertów  – mówi Anna Gołąb-Jarosz, dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich MetLife.

Nationale-Nederlanden i Ergo Hestia „Dobroczyńcą Roku”

Z kolei Nationale-Nederlanden zostało laureatem w kategorii zdrowie tegorocznej edycji konkursu „Dobroczyńca Roku”. Kapituła doceniła firmę za zaangażowanie oraz wsparcie kampanii Movember Polska, w ramach której zorganizowano badania przesiewowe dla mężczyzn pod kątem nowotworów, a także warsztaty i konsultacje dotyczące zdrowia psychicznego.

– Przyznane przez kapitułę konkursową nagrody są dla nas potwierdzeniem, że zaangażowanie w projekty społeczne, które są częścią naszej strategii, są zauważalne i doceniane na rynku. Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami możemy tworzyć inicjatywy, które pozytywnie wpływają na jakość życia Polaków. Chcemy w dalszym ciągu edukować i zachęcać społeczeństwo do prowadzenia zdrowego stylu życia oraz pomagać tym, którzy są otwarci na zdobywanie nowych umiejętności i rozwijanie kompetencji przyszłości – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Nationale-Nederlanden otrzymało tytuł „Dobroczyńcy Roku” za działania na rzecz zdrowia. Firma została doceniona za zaangażowanie w kampanię Movember Polska, która promuje wśród mężczyzn profilaktykę  chorób nowotworowych. W 2020 roku w odpowiedzi na tryb życia Polaków w lockdownie i nasilenie się problemów ze zdrowiem psychicznym, kampania została rozszerzona o warsztaty i konsultacje dotyczące radzenia sobie z długotrwałym stresem i zamknięciem w domu oraz rozpoznawania symptomów zaburzeń wśród współpracowników i członków rodziny.

W tym samym konkursie nagrodzono także Ergo Hestię. Podczas uroczystej gali firma odebrała nagrodę główną w kategorii Ekologia. Organizator konkursu docenił firmę m.in. za wieloletnią organizację programu promującego proekologiczne uzdrowiska Eko Hestia Spa.

– Przyznana przez kapitułę konkursową nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że proekologiczne projekty realizowane przez Ergo Hestię są zauważane przez ekspertów i doceniane na rynku. Wśród inicjatyw realizowanych przez naszą firmę, których celem jest ochrona środowiska, jest nie tylko konkurs Eko Hestia Spa, ale również szereg innych akcji: m.in. realizujemy długoletni program redukcji emisji CO2, rozwijamy pro-ekologiczne produkty i usługi, promujemy jazdę na rowerze wśród pracowników, prowadzimy hodowlę pszczół na dachu jednego z naszych biurowców, założyliśmy park w Sopocie, a także dostosowaliśmy system zarządzania do rygorystycznych wymogów EMAS – komentuje Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Ergo Hestii.

 „Dobroczyńca Roku” to największy i najdłużej działający tego typu konkurs w Polsce organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Od 25 lat zbiera dobre praktyki na rynku i nagradza firmy za ich działania z zakresu odpowiedzialności społecznej.

Warta ponownie z tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi”

W minionym tygodniu nagrodzono również Wartę. Ubezpieczyciel ponownie został wyróżniony przez klientów za jakość obsługi. W badaniu przeprowadzonym w ramach Polskiego Programu Jakości Obsługi zakład otrzymał tytuł „Gwiazda Jakości Obsługi 2021”.

Warta otrzymała to wyróżnienie już po raz 6. z rzędu. Wskaźnik jakości obsługi osiągnął w jej przypadku poziom równy 83, co w porównaniu do poprzedniego badania przeprowadzonego w 2019 roku daje wynik wyższy o prawie 10 punktów procentowych.  Przewyższa on także wskaźnik krajowy o prawie 5 pp. „Wynik jest tym bardziej imponujący, ze względu na skok ogólnego wskaźnika jakości obsługi dla Polski, który pierwszy raz od wielu lat odnotował wzrost” – informuje organizator projektu.

– Gwiazda Jakości Obsługi jest już kolejnym wyróżnieniem przyznanym Warcie w tym roku, które podkreśla, jak ważny jest dla nas klient i jego zadowolenie ze świadczonych usług i oferowanych produktów. Od dłuższego czasu wprowadzamy rozwiązania, które mają usprawniać, przyśpieszać realizację usług. Sprawiać, że nasz klient jest obsłużony w przyjazny sposób zarówno przez naszych pracowników, jak i innowacyjne technologie stosowane przez Wartę. Nasz zespół realizuje kolejne projekty, które będą jeszcze mocniej podnosić poziom obsługi klienta. Zakładam, że dzięki nim otrzymamy to wyjątkowe wyróżnienie także w przyszłym roku – podkreśla Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty.

Polski Program Jakości Obsługi to jedno z największych badań opinii publicznej dotyczące jakości obsługi klientów, realizowane już 14. rok z rzędu. Składa się ono z dwóch etapów. Pierwszy to analiza opinii zbieranych przez cały rok na portalu jakoscobslugi.pl. Drugi etap to badanie ankietowe metodą CAWI na reprezentatywnej próbie respondentów, odzwierciedlającej rozprzestrzenienie konsumentów w Polsce. Oprócz oceny jakości obsługi dla każdej marki zbadano także wskaźnik NPS tj. prawdopodobieństwo rekomendacji firmy na 2021 rok.

(AM, źródło: PZU, MetLife, Warta, Ergo Hestia, Nationale-Nederlanden