Rosnące oczekiwania klientów, a także stale rozwijająca się technologia wymuszają doskonalenie procesów sprzedaży.
Towarzystwa ubezpieczeniowe i agenci potrzebują nowoczesnych rozwiązań, które umożliwią im zarządzanie potencjalnymi klientami, automatyzację komunikacji z obecnymi klientami i przeanalizują efekt prowadzonych działań.
Automatyzacja w branży ubezpieczeniowej
Automatyzacja procesu sprzedaży jest kluczowym czynnikiem zwiększania efektywności pracy agentów, tym bardziej gdy wspiera ją wielokanałowa komunikacja z potencjalnym lub obecnym klientem. Poznanie klienta, przeanalizowanie jego potrzeb oraz przygotowanie oferty i odpowiedniej komunikacji powinno być sprawne i przebiegać niezależnie od użytego kanału komunikacji.
Gromadzenie informacji o kliencie w jednym miejscu znacznie ułatwi proces ofertowania i zarządzania procesem komunikacji. Za pomocą segmentacji klientów na podstawie np. statusu w lejku sprzedaży jesteśmy w stanie zaplanować inny proces komunikacji dla potencjalnych, a inny dla obecnych klientów, aby ich poinformować np. o zmianach lub nowych produktach ubezpieczeniowych.
Idealne narzędzie dla agentów
Takie narzędzie powinno dostarczać funkcji, które są niezbędne do wykonywania codziennej pracy. Powinno umożliwiać nie tylko dostęp do baz danych, ale zapewniać informacje o potencjalnym kliencie, historię kontaktu i dodane notatki, a także możliwość zarządzania komunikacją e-mail, SMS czy telefoniczną.
Ponadto zespoły sprzedażowe powinny mieć możliwość efektywnego planowania pracy i monitorowania jej wyników dzięki analizie wykonanych czynności czy zrealizowanych kampanii.
System DMSales oferuje wiele użytecznych funkcji ułatwiających pracę zarówno agentom pracującym na „własny rachunek”, jak i rozbudowanym zespołom w towarzystwach ubezpieczeniowych. Zapewnia m.in. widok 360° klienta, podłączenie wielu źródeł danych, m.in. skrzynkę pocztową, LinkedIn czy stronę www. Podział na wątki, projekty i segmenty umożliwia pracę wielokontekstową, gdzie agent może pracować jednocześnie z wieloma klientami, a także kilku agentów jednocześnie może pracować na jednym projekcie, natomiast całość prac może monitorować przełożony. System polecany jest między innymi dyrektorom, kierownikom i osobom zarządzającym zespołami agentów, którzy chcą monitorować pracę zespołu.
Rozwiązanie dostosowane jest także do innych kanałów kontaktu i sprzedaży, np. contact center. Możliwe jest zaimportowanie zweryfikowanych kontaktów przez call center razem z nagraniem rozmowy, aby agent znał kontekst i wiedział, do jakiej wypowiedzi ma nawiązać, kontaktując się z potencjalnym klientem.
Jedno narzędzie zamiast wielu
Dostęp do nowoczesnego narzędzia, które może zastąpić kilka różnych programów, zaoszczędzić czas i zoptymalizować powtarzalne czynności, jest coraz chętniej wybierany przez agentów. Wielu z nich docenia korzyści, a także ma większą motywację do realizowania procesów prospectingowych, czyli kampanii mających na celu pozyskanie klienta.
Agenci korzystający z systemu DMSales odznaczają się wysoką jakością obsługi klientów dzięki dostępowi do funkcji umożliwiających automatyzację komunikacji. Cenią możliwość zminimalizowania liczby używanych narzędzi do jednego, które sprzyja budowie grupy odbiorców, podłączeniu kilku źródeł danych do jednego projektu, wysyłaniu kampanii e-mail, SMS czy wykonywaniu połączeń telefonicznych, a także zarządzaniu kontaktami w mini CRM-ie czy monitoringowi prowadzonych działań.
Dodatkowo DMSales jest wydawcą darmowego narzędzia, które umożliwia pozyskiwanie biznesowych kontaktów z LinkedIna nawet dziesięć razy szybciej.
Stale pracujemy nad nowymi funkcjami, które będą miały zastosowanie w działach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Będzie to m.in. możliwość zaplanowania automatycznych sekwencji komunikacyjnych, zaplanowanie listy zadań do wykonania przy konkretnych kontaktach lub na projektach i możliwość zarządzania kalendarzem.
Izabela Madejska
Marketing Manager w DMSales