2 października rozpoczyna się 2. edycja dwudniowej konferencji EKF Ubezpieczenia: „Sprzedaż, Innowacje i Ryzyko”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”. W ramach konferencji, odbywającej się w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, panel dyskusyjny zatytułowany „Gen Z – potrzeby, preferencje, oczekiwania” poprowadzi Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „GU”.
Prezentacją wprowadzającą do dyskusji przedstawi Tadeusz Fułek, Customer Strategy & Design | Brand strategy Deloitte. W panelu udział wezmą: Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga, dyrektorka zarządzającą siecią sprzedaży Generali Polska, Paweł Grabowski, Senior Consulting Life Protection Advisor Unum Życie, Michał Nestorowicz, dyrektor Segmentu Ubezpieczeń Indywidualnych Nationale-Nederlanden, Dorota Rembiszewska, doradczyni ubezpieczeniowa Nationale-Nederlanden, Katarzyna Sekścińska z Katedry Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Marcin Warszewski, FSI Insurance Leader, Partner Deloitte.
Tematy dyskusji
Uczestnicy debaty poruszą następujące kwestie:
- jakie potrzeby ubezpieczeniowe ma pokolenie Z i czy są to potrzeby inne niż pozostałych pokoleń,
- różnice międzypokoleniowe w postrzeganiu produktów ubezpieczeniowych – czy są to zmiany postrzegania ubezpieczeń samych w sobie czy po prostu GenZ jest w innym momencie swojego życia,
- w jaki sposób GenZ szuka informacji o ubezpieczeniach, gdzie je kupuje i co decyduje o zakupie.
Eksperci postarają się również odpowiedzieć na pytania o to, czy agenci widzą różnicę w potrzebach/zachowaniach Gen Z oraz czy i w jakim zakresie, ubezpieczyciele powinni i są w stanie zmienić swoje produkty i kanały sprzedaży na tyle, aby były one interesujące dla młodych pokoleń.
Panel odbędzie się 2 października, w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, w godz. 15:40–16:40, sala 2003.
Spotkanie liderów
2. edycja konferencji EKF Ubezpieczenia: „Sprzedaż, Innowacje i Ryzyko” jest organizowana w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego. Wydarzenie gromadzi liderów branży z zakładów ubezpieczeń i pośredników, przedstawicieli instytucji regulacyjno-nadzorczych oraz świata nauki, aby wspólnie omówić najnowsze trendy, wyzwania i szanse stojące przed sektorem ubezpieczeń.
Podczas konferencji jej uczestnicy oraz zaproszeni eksperci będą dyskutować o perspektywach, szansach i zagrożeniach dla rynku ubezpieczeń, innowacjach produktowych, dystrybucji ubezpieczeń, regulacjach dotyczących sektora oraz nowoczesnych technologiach na nim funkcjonujących. Oprócz tego poruszona zostanie kwestia zarządzania ryzykiem oraz przedstawienia branży jako atrakcyjnego pracodawcy.
O perspektywach dla ubezpieczeń
Konferencję otworzy wystąpienie Krystiana Wierciocha, zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego. Następnie wykład inauguracyjny wygłosi Kai-Uwe Schanz, Head of Research & Foresight, Deputy Managing Director The Geneva Association, największego globalnego think tanku ubezpieczeniowego.
W debacie otwarcia o perspektywach dla rynku ubezpieczeń rozmawiać będą:
- Jurand Drop, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów,
- prof. Ilona Kwiecień, kierowniczka Katedry Ubezpieczeń na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu,
- Artur Olech, prezes zarządu PZU SA.
Zwieńczeniem obrad konferencji będzie debata prezesów zakładów ubezpieczeń z udziałem liderów branży.
Konferencja jest spotkaniem skierowanym do przedstawicieli zakładów ubezpieczeń, pośredników (multiagencji, brokerów i porównywarek), przedstawicieli instytucji regulacyjno-nadzorczych, a także dostawców rozwiązań technologicznych dla zakładów ubezpieczeń, przedstawicieli firm doradczych i prawnych oraz środowiska naukowego.
(am)