Eksperci o obecnych i przyszłych trendach w ubezpieczeniach

0
866

Podczas spotkania zorganizowanego przez Marsh Polska eksperci opowiedzieli o wpływie pandemii na trendy w poszczególnych liniach produktowych. Podzielili się też swoimi prognozami dotyczącymi najbliższej przyszłości – informuje „Puls Biznesu”.

Uczestnicy spotkania przyznali, że ubezpieczyciele obawiają się fali roszczeń z ubezpieczeń D&O. Obecna pandemia skutkuje bowiem koniecznością podejmowania wielu kluczowych decyzji, za które menadżerowie mogą być w przyszłości rozliczani. Dlatego stawki w tym segmencie szybko rosną. Małgorzata Splett, dyrektor działu FINPRO (ubezpieczenia finansowe i profesjonalne) i PEMA (fuzje i przejęcia) Marsh Polska wskazała, że obecnym standardem jest wzrost rzędu 20% przy jednoczesnym obniżeniu limitu pojemności o średnio 30%.

Mimo wcześniejszych obaw Covid-19 nie wpłynął na rynek ubezpieczeń należności, choć jak przyznał Jarosław Jaworski, prezes Coface, pierwsze miesiące pandemii były niepokojące. Marcin Olczak, dyrektor departamentu ryzyk kredytowych i politycznych Marsh Polska, zwrócił z kolei uwagę, że limity kredytowe utrzymały się na poziomie z 2019 r. dzięki brakowi wzrostu szkód oraz mocnemu wsparciu rządu. Wprawdzie ostatecznie nie wprowadzono państwowych umów reasekuracyjnych, ale ekspert liczy na ich zawarcie. Mogą się przydać po wygaśnięciu tarcz antykryzysowych.

Pandemia wywarła też silny wpływ na rynek cyberpolis. To efekt przejścia na pracę zdalną i będącej jego konsekwencją wzmożonej działalności hakerów. Adam Roman, członek zarządu Ergo Hestii, uważa, że sytuacja pandemiczna będzie skłaniać do zakupu takich polis, tym bardziej że ataków jest coraz więcej. Jego zdaniem cyberubezpieczenia za chwilę mogą stać się tak popularne, jak ubezpieczenia ogniowe w tradycyjnej gospodarce.

Więcej na temat spotkania w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 11 z datą wydawniczą 15 marca.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 5 marca, Sylwia Wedziuk „Na jakie polisy jest popyt w czasach pandemii”:

https://www.pb.pl/na-jakie-polisy-jest-popyt-w-czasach-pandemii-1110124

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)