W ciągu najbliższych pięciu lat EPRO zamierza potroić siłę swojej sieci sprzedaży. Jednym ze środków do osiągnięcia tego celu jest program MasterClass, który został zainspirowany podobnym projektem niemieckiego ERGO Pro.
MasterClass wystartował w sierpniu 2023 r. Do programu – kuźni liderów – zakwalifikowało się zaledwie 20 przedstawicieli tej sieci. W październiku w warszawskim Hotelu NYX odbyły się natomiast pierwsze warsztaty, których celem było ukierunkowanie działań w kolejnych miesiącach.
– Program jest projektem międzynarodowym w tym sensie, że nasi niemieccy koledzy z ERGO Pro pokazują nam na własnym przykładzie, jak w ciągu sześciu lat osiągnęli zachwycający – nawet w skali niemieckiego, dojrzałego rynku – rozwój sieci i wzrost sprzedaży. Jesteśmy podekscytowani tym, co właśnie tworzymy – mówi Peter Grudniak, prezes EPRO.
– Zmieniliśmy podejście do wielu kwestii biznesowych, przede wszystkim do stylu pracy z liderami. Mamy wizję i większą otwartość do zmian niż przez całe lata wcześniej. Liczby, które analizowaliśmy z naszymi niemieckimi kolegami, pokazują, że EPRO ma w Polsce wysoki potencjał do ekspansji. Zanim jednak powiemy „sprawdzam”, czeka nas solidna praca przygotowawcza – powiedział Piotr Grzesik, drugi z prezesów EPRO.
Od początku tego roku firma poprawia swoje ubiegłoroczne wyniki w sprzedaży ubezpieczeń oraz rekrutacji nowych partnerów biznesowych. Wdrożyła również kilka potrzebnych rozwiązań organizacyjnych, jak choćby elektroniczne wystawianie umów z nowymi przedstawicielami.
Program MasterClass rozpoczęło kilkudziesięciu kierowników EPRO, jednak w kolejnych edycjach będą mogli do niego dołączyć inni, wyróżniający się, przedstawiciele. To na nich ma opierać się dalszy rozwój sieci sprzedaży.
AG