ERGO Hestia: Nowe klauzule produktowe w ubezpieczeniach podróżnych

0
892

Do ubezpieczenia ERGO Podróże zostało wdrożonych 5 nowych klauzul produktowych. Od grudnia 2023 r. w życie weszło już ponad 100 tego rodzaju rozwiązań zwiększających elastyczność zakresu ochrony.

Klauzule produktowe są odpowiedzią ERGO Hestii na trend personalizacji ubezpieczeń. Tego typu rozwiązania pozwalają na dopasowanie zakresu polisy do indywidualnych potrzeb klienta w ubezpieczeniach detalicznych (mienia, komunikacyjnym, OC, NNW i podróży).

– Klienci chcą chronić to, co jest dla nich ważne. Dlatego według nas każdy ubezpieczony powinien mieć własny, unikatowy produkt ubezpieczeniowy, a nie korzystać z tzw. rozwiązań pudełkowych, które różnią od siebie jedynie zakresem czy sumą ubezpieczenia. To zwiększa poczucie bezpieczeństwa i satysfakcję ubezpieczonego. Wdrażane obecnie zmiany przysłużą się klientom, którzy niedługo wyruszą w wakacyjne podróże – mówi Anna Witkowska, zastępczyni dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich w Dziale Zarządzania Produktami ERGO Hestii.

Nowe klauzule w ERGO Podróż

Dzięki 5 nowym klauzulom klienci mogą zwiększyć sumy ubezpieczenia w wybranych obszarach ochrony. Na ich życzenie mogą one zostać podwyższone w ubezpieczeniu:

  1. Pomoc Medyczna i Koszty Leczenia oraz Podróż Assistance (II wariant) – z 500 tys. zł na 1 mln zł,
  2. Bagaż – z maksymalnych 10 tys. zł na 20 tys. zł,
  3. Udział własny w wynajętym pojeździe – z 2 tys. zł na 5 tys. zł,
  4. NNW w III wariancie – z 60 tys. zł na 120 tys. zł.

Nowością w zakresie ubezpieczenia jest kontynuacja leczenia w Polsce. W ramach tego rozszerzenia klient może liczyć na zwrot kosztów leczenia poniesionych na terenie kraju do 10 tys. zł. Zwrot kosztów obejmuje wydatki, które są następstwem nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania w podróży zagranicznej, takie jak: koszty badań, zabiegów i operacji, leków, środków ortopedycznych i pomocniczych, wizyt lekarskich oraz pobytu w szpitalu.

Model personalizacji ochrony przedstawia się następująco: agent rozmawia z klientem i wybiera zakres ochrony. Przy podsumowaniu w systemie pojawia się opcja wyboru klauzul produktowych do wybranego już zestawu ryzyk. Dla ułatwienia system podpowiada jedynie te klauzule, które mają zastosowanie w danym przypadku. Po dokonaniu wyboru zostają one automatyczne wdrukowane do dokumentu polisy.

– Agenci bardzo polubili klauzule. Po 5 miesiącach od ich wdrożenia wystawili blisko 40 tysięcy polis, na których zastosowano 60 tysięcy nowych rozwiązań. Statystycznie przy zawieraniu ubezpieczenia agent może skorzystać z 6–7 klauzul. Mamy ich już ponad 100, ale stale rozmawiamy z agentami i mamy już pomysły na kolejne, które uruchomimy jeszcze w tym roku. Tym razem dotyczyć one będą ubezpieczeń osobowych oraz komunikacyjnych – dodaje Anna Witkowska.

(AM, źródło: EGO Hestia)