Z aplikacji AutoWycena 2.0 służącej do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych skorzystało już niemal tysiąc klientów ERGO Hestii. Wdrożone przez ubezpieczyciela na początku maja narzędzie ocenia uszkodzenia pojazdu i proponuje kosztorys naprawy w kilkadziesiąt sekund, wykorzystując sztuczną inteligencję.
AutoWycena 2.0. umożliwia przesłanie zdjęć pojazdu za pomocą aplikacji internetowej zainstalowanej na smartfonie lub tablecie. Na podstawie wykonanych przez klienta zdjęć opatentowana technologia identyfikuje pojazd, wykorzystując numer VIN, a następnie oblicza proponowaną kwotę odszkodowania, wykorzystując AI. Przy wykorzystaniu analizy obrazu oraz sztucznej inteligencji określany jest rozmiar, rodzaj, lokalizacja i kwalifikacja uszkodzeń. Następnie propozycja rozliczenia szkody trafia bezpośrednio do klienta. Dzięki temu klienci w kilkadziesiąt sekund otrzymują propozycję kwoty odszkodowania.
– Już po miesiącu działania aplikacji widzimy, że zastosowane rozwiązania zostały dobrze przyjęte przez klientów, którzy chętnie z niego korzystają. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej przyspieszyć proces likwidacji szkód i wypłaty odszkodowania – mówi Marcin Seklecki, dyrektor ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych ERGO Hestii. – Klienci doceniają aplikację przede wszystkim za jej intuicyjność i prostotę obsługi. Pozytywne oceny zbiera też łatwy proces załączania dokumentów oraz szybkość wypłaty odszkodowania. Szacujemy, że do końca roku z aplikacji skorzysta co drugi klient zakwalifikowany do tej uproszczonej ścieżki obsługi – dodaje.
AutoWycena jest jednym z szeregu innowacyjnych rozwiązań wykorzystanych przez ERGO Hestię w likwidacji szkód. Inną popularną wśród klientów bezpłatną usługą są wideo-oględziny. Są one przeprowadzane zdalnie przez opiekuna szkody i klienta, który przy wykorzystaniu smartfona oraz specjalnej platformy samodzielnie wykonuje zdjęcia uszkodzeń auta. W całym procesie klient nie wykonuje żadnych czynności poza wskazywaniem uszkodzeń za pomocą obiektywu w smartfonie. Po zakończeniu oględzin opiekun szkody sporządza kosztorys naprawy i wysyła go do klienta mailem. Jeżeli ten go zaakceptuje, następuje wypłata odszkodowania. By skorzystać z tej możliwości, wystarczy zasięg sieci komórkowej i dostęp do internetu w telefonie.
– Proces wideo-oględzin ma na celu przede wszystkim skrócenie czasu likwidacji szkody. Dzięki temu klienci nie muszą oczekiwać na przyjazd likwidatora. W przypadku szkód komunikacyjnych wideo-oględziny przeprowadzamy nie tylko w Polsce, ale też w innych państwach Europy – podsumowuje Seklecki.
(AM, źródło: ERGO Hestia)