Każdego dnia świat stoi w obliczu różnych zagrożeń cybernetycznych, a atak hakerski następuje średnio co 39 sekund. Chociaż na co dzień słyszy się o atakach na instytucje, organizacje, polityków lub znane osoby, celem przestępców może paść każdy z nas. Wobec tego zagrożenia Europ Assistance przygotował specjalny produkt chroniący klienta indywidualnego przez cyberzagrożeniami.
Zmiany, jakie przyniosła pandemia, w tym praca zdalna na szeroką skalę i szybka transformacja cyfrowa, stanowią jeszcze większy potencjał dla cyberprzestępców. Z dnia na dzień większość naszego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego, przeniosła się do internetu. Telemedycyna, praca w systemie home office, zwiększony ruch na platformach e-commerce – z jednej strony rozwój technologii pozwala na niezwykły postęp, ale z drugiej strony stanowi kolejne, potencjalne źródła ataków dla cyberprzestępców. Dane pokazują, że podczas pandemii czterokrotnie wzrosła liczba cyberataków. Szacuje się, że do 2025 roku koszty globalnej cyberprzestępczości osiągną poziom 10,5 biliona dolarów rocznie.
Ochrona i wsparcie przed cyberzagrożeniami
Szkody pochodzące z kradzieży tożsamości mogą być kosztowne i długotrwałe. Fachowa pomoc zarówno w zapobieganiu tym przestępstwom, jak i poradzeniu sobie
z konsekwencjami, może zmniejszyć obawy i zapewnić poczucie bezpieczeństwa i wsparcia.
Europ Assistance Polska oferuje specjalny produkt Identity&Digital Protection, który został przygotowany specjalnie z myślą o bezpieczeństwie klienta indywidualnego i odpowiada najważniejszym obawom i potrzebom związanym z zagrożeniami w świecie wirtualnym.
– Pomimo rozwoju internetu i coraz większej digitalizacji usług, świadomość zagrożeń, jakie mogą pojawić się w wirtualnym świecie, jest ciągle niewystarczająca. Większość osób ma mylne przekonanie, że w sieci jest bezpieczna, a problem cyberzagrożeń jej nie dotyczy. Warto jednak ubezpieczyć się na taką okoliczność, gdyż jej skutki mogą być bardzo dotkliwe. Europ Assistance posiada ofertę wychodzącą naprzeciw realnym i rosnącym zagrożeniom oraz gwarantującą poczucie bezpieczeństwa i spokój ducha – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Produkt zapewnia dostęp i możliwość zalogowania do specjalnej cyfrowej platformy ochrony tożsamości pozwalającej na zapobieganie, monitorowanie, alertowanie o zagrożeniach cybernetycznych, a także wsparcie informacyjne w przypadku zagrożenia kradzieżą tożsamości. Usługa prewencji zapewnia dostęp do oprogramowania uzupełniającego (phishblock, data scrambler, secure browsing) działanie standardowych programów antywirusowych.
Klient otrzymuje zestaw do pobrania z trzema prostymi do zainstalowania komponentami, które zapewniają dodatkową ochronę. Z kolei usługa monitoringu pozwala na regularne monitorowanie danych, które klienci chcą chronić w sieci publicznej oraz tzw. dark web. Produkt daje również dostęp do notyfikacji o zagrożeniu w przypadku wykrycia podejrzanej aktywności oraz comiesięczne raporty o stanie ryzyka. W przypadku wykrycia podejrzanych działań klient jest informowany za pośrednictwem wiadomość SMS i email. Może również na bieżąco sprawdzać status ryzyka w swoim panelu w portalu internetowym.
Ponadto produkt gwarantuje dostęp do specjalnej infolinii assistance 24/7. W przypadku cyberataku lub kradzieży tożsamości klienci mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym, aby uzyskać pomoc dotyczącą działań, jakie należy podjąć.
Dodatkowo w ramach ochrony cybernetycznej firma oferuje szereg dodatkowych świadczeń np. zdalną pomoc informatyczna (instalacja oprogramowania, usuwanie złośliwego oprogramowania – zdalny pulpit), odzyskiwanie utraconych danych, wsparcie w ochronie reputacji internetowej czy pomoc psychologa dla ubezpieczonego i osób bliskich w sytuacjach kryzysowych związanych z cybermobbingiem.
(KS, źródło: Europ Assistance)