Europ Assistance Polska od 2013 roku szkoli swoją sieć usługodawców car assistance w zakresie postępowania z samochodami elektrycznymi. Mechanicy i holownicy otrzymują wiedzę merytoryczną na temat obsługi nowo pojawiających się modeli aut elektrycznych, a część z nich dodatkowo uzyskuje certyfikat Stowarzyszenia Elektryków Polskich, dzięki któremu nabywa uprawnienia do obsługi pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
– Rozwój technologii i innowacje, jakie stosowane są przez producentów samochodów, sprawiają, że podejmowanie się samodzielnej naprawy samochodów jest w dzisiejszych czasach wyzwaniem. Niezwykle istotnie jest zatem, aby powierzyć ten temat specjalistom. Współpracujemy z siecią zaufanych i najlepszych fachowców. Zależy nam na tym, aby wykonywane usługi holowania lub naprawy usterki na miejscu były przeprowadzane w sposób profesjonalny, a przede wszystkim bezpieczny, dlatego duży nacisk kładziemy na szkolenia – mówi Rafał Marczewski, dyrektor Departamentu Operacyjnego Europ Assistance Polska.
W Polsce pojawia się także coraz bardziej rozbudowana ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec marca 2020 r. w Polsce funkcjonowało 1114 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2067 punktów). Jednak często w sytuacji rozładowania pojazdu jedyną opcją może być wezwanie pomocy drogowej. Właśnie dlatego Europ Assistance postawiła na wdrożenie mobilnego rozwiązania, dzięki któremu pomoc drogowa zostanie wyposażona w zdalne stacje ładowania pojazdów elektrycznych, dzięki czemu będzie możliwe usprawnienie pojazdu na miejscu.
(AM, źródło: Europ Assistance)