Europa Ubezpieczenia: Polisa pomoże w przypadku opóźnienia lotu

0
1921

Europa Ubezpieczenia uruchomiła „Asystenta Lotu” – nową usługę w ramach ubezpieczenia turystycznego, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu. Partnerem ubezpieczyciela przy tej ofercie jest Givt – platforma technologiczna specjalizująca się w monitoringu opóźnień lotniczych i uzyskiwaniu odszkodowań za takie zdarzenia.

„Asystent Lotu” to pierwszy tego typu dodatek do polisy turystycznej na rynku. Usługa jest darmowa i mogą z niej skorzystać klienci, którzy podczas zakupu ubezpieczenia turystycznego iTravel przez internet podadzą numery lotów, którymi wybierają się w podróż zagraniczną wraz z ich datami. W przypadku wystąpienia opóźnienia, uzyskają esemesem i emailem informacje o przysługujących im prawach, takich jak np. prawo do posiłku, noclegu lub zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, czy ich zdarzenie kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania w ramach przepisów unijnego rozporządzenia 261/2004.

– „Asystent Lotu” to kolejna usługa, którą dodajemy do naszych ubezpieczeń turystycznych, by wspierać klientów w przypadku wystąpienia niespodziewanych i kłopotliwych zdarzeń podczas ich podróży lub wypoczynku poza granicami Polski. Usługa wpisuje się w nasze podejście, by być z klientem w każdej sytuacji, w której potrzebuje on pomocy. Większość podróżujących nie wie, jakie ma prawa jako pasażer opóźnionego lotu i jakie świadczenia mu przysługują. Razem z partnerem – platformą GIVT – oferujemy wsparcie, dostarczając nie tylko informacji o opóźnieniach, ale także wspierając wiedzą o przysługujących im prawach – mówi Tomasz Janas, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Gwarancji Europy Ubezpieczenia.

Uruchomienie usługi „Asystent Lotu” nastąpiło we współpracy z platformą technologiczną Givt, która w tym celu stworzyła zaawansowany system oceny lotów i ich opóźnień w oparciu o technologię big data i machine learning, umożliwiający automatyczną weryfikację zdarzeń lotniczych w czasie rzeczywistym.

Rynek lotniczy rozwija się dynamicznie. Według szacunków Eurocontrol, do 2040 roku liczba pasażerów w Europie wzrośnie o 47%, przekraczając 2,5 miliarda. W połączeniu z niewystarczającą przepustowością lotnisk, problemami linii lotniczych oraz czynnikami zewnętrznymi, ogromna część pasażerów może w tej sytuacji napotkać na problemy z lotem, takie jak odwołane lub opóźnione połączenia. Odpowiedzią Givt na tę sytuację  jest stworzenie unikalnego systemu przewidywania zakłóceń lotów pasażerskich (opóźnień, odwołanych lotów, przekierowań na inne lotnisko) oraz automatycznego klasyfikowania ich przyczyn, co decyduje o możliwości szybkiego złożenia wniosku o odszkodowanie – mówi Damian Zozula, Chief Commercial Officer Marketing Givt.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)