Generali wraz z Accenture i Vodafone Business stworzyły pakiet usług w zakresie ubezpieczeń cybernetycznych, które pomagają klientom korporacyjnym oraz z sektora małych i średnich przedsiębiorstw szybko i skutecznie rozpoznawać, reagować i usuwać zagrożenia i incydenty związane z cyberbezpieczeństwem.
Inicjatywa, która obejmuje oceny ryzyka cybernetycznego, symulacje phishingu i programy szkoleniowe, pomoże klientom Generali wzmocnić ich zdolność do szybkiego przywrócenia normalnego funkcjonowania oraz łagodzenia konsekwencji we własnej organizacji i u osób trzecich. Sam ubezpieczyciel zaoferuje zintegrowane rozwiązania ubezpieczeniowe do zarządzania ryzykiem cybernetycznym i reagowania na incydenty.
Z kolei Accenture będzie oferować klientom Generali oceny ryzyka cybernetycznego i zapewniać terminowe reakcje na incydenty cybernetyczne. Zapewni również reasekuratorom jego obszaru cyber dostęp do platformy Akademii Bezpieczeństwa Accenture, która oferuje programy nauczania w wielu językach na temat cyberzagrożeń i sposobów radzenia sobie z nimi.
Natomiast Vodafone Business skoncentruje się na rynku MŚP, świadcząc zarówno usługi reagowania na incydenty po naruszeniu, jak i zarządzając stosunkiem umownym z ubezpieczonym. Dzięki globalnemu zasięgowi i kompleksowemu portfolio usług w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego MŚP mogą korzystać z początkowej kategoryzacji incydentów i działań związanych z reagowaniem, aż po złożone dochodzenie w sprawie bezpieczeństwa, uzyskując wsparcie wtedy, gdy jest ono najbardziej potrzebne.
Ponadto Europ Assistance zapewni globalną koordynację i będzie służyć jako punkt kontaktowy zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i MŚP, oferując całodobowe wsparcie, które pomoże klientom w zidentyfikowaniu incydentów cybernetycznych i aktywowaniu odpowiednich usług rozwiązywania problemów.
Powyższe rozwiązania będą oferowane klientom z całego świata. Na pierwszy ogień – na początku 2022 r. – pójdzie Europa.
– Bazując na strategicznej współpracy z Accenture i Vodafone Business, Generali będzie w stanie pomóc swoim klientom korporacyjnym i MŚP zrozumieć ich profil ryzyka i zdefiniować najlepsze rozwiązania w zakresie ubezpieczeń cybernetycznych – skomentował Bruno Scaroni, Generali Group Chief Transformation Officer.
– Ta współpraca z Generali i Vodafone Business pokazuje naszą zdolność do opracowywania globalnych rozwiązań, które naprawdę odpowiadają lokalnym potrzebom – dodał Paolo Dal Cin, szef Accenture Security na Europę.
– Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z Generali i Accenture. Wykorzystując naszą dotychczasową relację z Accenture, jesteśmy w stanie zaoferować małym i średnim przedsiębiorstwom niezrównaną gamę usług bezpieczeństwa na całym świecie. Współpraca z Generali i osadzenie tych usług w ich portfolio rozwiązań w zakresie ubezpieczeń cybernetycznych daje klientom pewność, że mogą zareagować na szybko zmieniający się krajobraz zagrożeń – uzupełnił Andrzej Kawalec, Head of Cybersecurity Vodafone Business.
(AM, źródło: Generali)