Generali zapowiada wprowadzenie ubezpieczeń cyber i rozwija istniejącą ofertę produktową dla klientów korporacyjnych. W najbliższym czasie brokerzy będą mogli skorzystać z platformy sprzedażowej, która pozwoli szybko przygotować proste oferty i polisy. Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska, podkreśla, że ubezpieczenia korporacyjne są bardzo istotne w strategii firmy, a absolutnym priorytetem jest partnerska i zindywidualizowana relacja z brokerami.
Pomimo pandemicznych miesięcy Generali nie zwolniło tempa.
– Kładziemy bardzo duży nacisk na ocenę ryzyka, dlatego oddajemy do dyspozycji naszych klientów i brokerów wiedzę naszych inżynierów ryzyka i firm z nami współpracujących. Jako jedni z pierwszych, przy wsparciu zewnętrznego doradcy, zaproponowaliśmy naszym klientom pomoc przy budowaniu planów ciągłości działania, współfinansując ten proces.
Dzięki takiemu podejściu również broker może być postrzegany przez swoich klientów jako partner, który myśli nieszablonowo i wpiera firmę w zarządzaniu ryzykiem – wyjaśnia Hubert Choszczyk, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych w Generali.
Szeroki zakres ochrony
Generali jako jedno z pierwszych towarzystw ubezpieczeniowych na rynku polskim zaproponowało niestandardowe jednolite warunki ubezpieczenia mienia w szerokiej formule, w ramach której do ochrony są włączone również ryzyka ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, maszyn i urządzeń, a także szkody finansowe po tych produktach.
– Cały czas szukamy lepszych, korzystniejszych rozwiązań, które mają wspierać naszych klientów i maksymalnie zabezpieczyć ryzyko prowadzonej przez nich działalności. Zaproponowane przez nas rozwiązanie okazało się inspiracją również dla innych ubezpieczycieli – dodaje z uśmiechem Hubert Choszczyk.
Generali rozwija także swoją ofertę ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej.
– Nie boję się twierdzić, że nasze ubezpieczenie OC ogólnej to najbardziej kompleksowy produkt tego typu na rynku. Uznaniem brokerów i klientów cieszą się też produkty D&O czy OC zawodowej oraz produkt, którego nie znają jeszcze wszyscy brokerzy, czyli specjalistyczne ubezpieczenie wycofania produktu z rynku (CPI) – podsumowuje Hubert Choszczyk.
Już niedługo oferta cyber
Na ukończeniu są prace nad nowym produktem cyber.
– To odpowiedź na zagrożenia czyhające na klientów korporacyjnych w związku z korzystaniem z technologii teleinformatycznych. Zagrożenia takie są coraz bardziej powszechne, a ich skutki odczuwalne dla firm każdej wielkości – podkreśla Hubert Choszczyk.
Generali pracuje nad udostępnieniem brokerom w niedługim czasie platformy sprzedażowej, która pozwoli na samodzielne wystawianie prostych ofert i polis. Technologia jest bardzo ważna, jednak w Generali wartością nr 1 i zarazem przewagą konkurencyjną są ludzie.
– Bardzo duże doświadczenie naszych underwriterów, ciągła wymiana wiedzy poprzez omawianie ciekawych i trudnych przypadków również z kolegami z innych krajów Grupy Generali sprawiają, że doskonale rozumiemy się z brokerami, jak też wiemy, z czym mierzą się w relacjach ze swoimi klientami. Uwzględniamy to na każdym etapie codziennej współpracy, a naszym głównym celem jest, abyśmy byli dla wspólnych klientów partnerem w długim czasie – mówi Hubert Choszczyk.
65 tys. e-deklaracji i 180 tys. szkód zgłoszonych zdalnie
W obszarze grupowych ubezpieczeń na życie miniony rok okazał się testem dla całego rynku. Generali podeszło do wyzwań proaktywnie, wprowadzając do oferty ubezpieczenie grupowe Covid-19, będące odpowiedzią na oczekiwania brokerów i ich klientów. Po roku produkt został rozszerzony o nowe świadczenia.
– Pracownik ze zdiagnozowaną w trakcie ochrony chorobą Covid-19 może liczyć na jeszcze większe wsparcie z naszej strony. Do usług assistance dodaliśmy transport dziecka, zakup leków i opiekę nad zwierzętami – wylicza Joanna Łąka-Wałach, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń na Życie w Generali.
Rok 2020 to także upowszechnienie zdalnego przystąpienia do ubezpieczenia grupowego za pomocą e-deklaracji, z czego skorzystało już ponad 65 tys. ubezpieczonych. Generali udostępniło brokerom narzędzia do zdalnej sprzedaży i obsługi programów grupowych oraz wyeliminowało papierową obsługę roszczeń. Klienci zgłosili drogą elektroniczną w ciągu roku 180 tys. szkód.
– Brokerzy są zaangażowani zarówno w tworzenie produktów, procesów sprzedażowych, jak i obsługę szkód. Staramy się konsultować na bieżąco i odpowiadać na potrzeby naszych partnerów biznesowych – podkreśla Joanna Łąka-Wałach.
Okazją do rozmowy o oczekiwaniach są cykliczne szkolenia, które w I kw. 2021 r. odbyły się w formule zdalnej.
– Zainteresowanie okazało się tak duże, że zdecydowaliśmy się na zorganizowanie podobnych szkoleń również w drugiej połowie roku – mówi Joanna Łąka-Wałach. Podkreśla, że w Generali każdy z brokerów ma indywidualne wsparcie w procesie sprzedażowym, obsługowym i w razie likwidacji szkód. Cyklicznie są badane opinie brokerów na temat jakości obsługi. Takie badanie odbędzie się już niedługo.
Elastyczna oferta flotowa dopasowana do branży
Jeśli chodzi o ubezpieczenia flotowe, Generali posiada w portfelu zarówno duże, jak i mniejsze floty (liczące od pięciu pojazdów). Przewagą konkurencyjną jest kwotacja bazująca na szkodowości konkretnej floty.
– Nie ma dla nas znaczenia, czy firma dysponuje flotą własną, czy korzysta z pojazdów wziętych w leasing – tłumaczy Sławomir Przybułek, dyrektor Departamentu Sprzedaży Dealerskiej w Generali. – Elastyczna oferta dopasowana do branży, a nawet konkretnej firmy to nasza ogromna przewaga.
Pod ochroną Generali są m.in. floty z branży budowlanej, robót drogowych, farmaceutycznej. Generali ubezpiecza także pojazdy instytucji finansowych, w tym banków.
Nad całym procesem obsługi posprzedażowej czuwają przypisani do konkretnego klienta specjaliści z części obsługowej zespołu ubezpieczeń flotowych. Korzystają z systemu specjalnie stworzonego dla ubezpieczeń flotowych.
– Nasi klienci i pośrednicy mają również do dyspozycji nowoczesną aplikację, która wspomaga bieżące procesy obsługowe. Zdajemy sobie sprawę, że dla klientów niesprawna flota może oznaczać straty w biznesie, dlatego serwis posprzedażowy utrzymujemy na najwyższym poziomie – mówi Sławomir Przybułek.
Generali posiada zespół dedykowany likwidacji szkód flotowych. Firma współpracuje z siecią warsztatów w całej Polsce.
– Kompleksowa obsługa klientów flotowych oznacza dla nas również ścisłą współpracę z innymi kanałami sprzedaży Generali. Dla naszych partnerów możemy przygotować uzupełniające się oferty – dodaje Sławomir Przybułek.