Rynek ubezpieczeń staje się z roku na rok coraz bardziej konkurencyjny i sprofesjonalizowany. Dla agentów coraz większym wyzwaniem jest rozwój własnych biznesów. Nowe, wymagające regulacje prawne, aktywne działania konkurentów i coraz większe oczekiwania obsługowe klientów to tylko niektóre wyzwania, z którymi agent mierzy się każdego dnia. Skutecznym wsparciem w tych codziennych zmaganiach może być współpraca z wybranym partnerem biznesowym, który pomoże osiągnąć kolejny etap rozwoju agencji.
Agenci w centrum strategii Generali
– Agenci stanowią najważniejszy filar naszej strategii dystrybucyjnej – mówi Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Agencyjnej w Generali. – W każdym roku inwestujemy istotne środki we współpracę z agentami, ponieważ wiemy, że to właśnie agent jest naszą „wizytówką” w kontakcie z klientem. Ubezpieczenia to biznes relacji, a nam zależy na budowie silnych i stabilnych relacji z klientami w oparciu o najwyższe standardy w zakresie obsługi i sposobu dystrybucji produktów. Placówki Partnerskie miały kumulować wszystko to, co w Generali najlepsze: profesjonalizm, szeroką ofertę, partnerskie relacje z pośrednikami i klientami. I to się udało – dodaje Tomasz Poradzewski.
Wymagająca rekrutacja i duże korzyści
Agenci, którzy decydują się na stworzenie Placówki Partnerskiej razem z Generali, muszą przejść wymagający proces rekrutacyjny i spełnić szereg kryteriów.
– Placówka Partnerska to nie tylko biurko i komputer, to coś znacznie więcej. Postawiliśmy na jakość, a nie na ilość. Przed podpisaniem umowy zawsze wnikliwie sprawdzamy, czy mamy zbliżone wizje prowadzenia biznesu ubezpieczeniowego, czy wyznajemy podobne wartości. Każdy właściciel Placówki Partnerskiej dostaje od nas duże wsparcie: nowoczesny wystrój i wyposażenie, budżet i materiały marketingowe, szkolenia, narzędzia promocyjne w internecie, m.in. na mapach Google, oraz oczywiście atrakcyjne stawki prowizyjne i bogatą ofertę produktów Generali i Proama, a niedługo również Concordii. Atutów jest znacznie więcej, ale chyba najważniejszym jest prowadzenie biznesu z zaufanym partnerem i wspólne ukierunkowanie na sukces – podkreśla Piotr Pawłowski, dyrektor Placówek Partnerskich Generali.
Gdzie i jak można otworzyć Placówkę Partnerską
Generali otwiera Placówki Partnerskie w miastach przekraczających 10 tys. mieszkańców. Wybrany lokal powinien być usytuowany na parterze i mieć co najmniej 20 m2 powierzchni.
– Ważny jest ciąg pieszy, parter, wejście i witryna od ulicy – wylicza Piotr Pawłowski. – Pomagamy naszym agentom w wyborze odpowiedniego lokalu i służymy pomocą we wszystkich kolejnych etapach, aż do uroczystego otwarcia. Agent nie musi już borykać się ze wszystkimi trudnościami sam, jednocześnie prowadząc codzienną działalność. Często jest tak, że agenci są świetni w sprzedaży ubezpieczeń, ale nie znają się już tak dobrze na marketingu czy aranżacji wnętrz. Dlatego dostają wsparcie od nas.
Nie musi być wyłącznie
Właściciele Placówek Partnerskich Generali mogą sprzedawać produkty innych ubezpieczycieli. – Szanujemy wolność biznesową naszych partnerów i zdajemy sobie sprawę, że wielu klientów przed wyborem ubezpieczenia chce otrzymać kilka ofert. Dla nas istotne jest, aby oferty Generali lub Proama były przedstawione klientowi w pierwszej kolejności. Ostatecznie jednak zawsze wybiera klient – podkreśla Piotr Pawłowski.
Jak nie teraz, to kiedy?
W obliczu zmian, jakim podlega branża ubezpieczeniowa, najlepiej sobie radzą agenci, którzy mają konkretną wizję rozwoju własnych biznesów i potrafią optymalnie wykorzystać zasoby, jakimi dysponują.
– Przekonujemy, że warto na tej drodze związać się z solidnym partnerem. Wspólnie dążyć do ambitnych celów i razem rozwiązywać pojawiające się trudności. Jako globalny ubezpieczyciel dysponujemy technologią, know-how oraz szeregiem ekspertów, którzy mogą pomóc agentowi prowadzić bardziej profesjonalny i zyskowny biznes. Zapraszamy do współpracy! – podsumowuje Piotr Pawłowski.
AW
KOMENTARZE WŁAŚCICIELI PLACÓWEK PARTNERSKICH
Realne plany i realne kontrakty sprzedażowe
Od lipca 2018 r. prowadzę Placówkę Partnerską Generali/Proama. Była to jedna z lepszych decyzji biznesowych w mojej karierze. Po drugiej stronie mam partnera, od którego otrzymałam wsparcie w postaci aranżacji i wystroju Placówki, a także wsparcie marketingowe, merytoryczne i tak po prostu – ludzkie przez duże L 🙂 – i tu duży ukłon w stronę osób, które udzielają wsparcia bezpośrednio mojej Placówce. Zmiana wystroju bardzo pozytywnie wpłynęła na wizerunek firmy i często słyszę pochwały od klientów.
Jako Placówka Partnerska reprezentuję Generali i Proamę, jednak nie wyklucza to współpracy z innymi towarzystwami, co jest dodatkowym atutem współpracy. Atutów jest więcej – bezpośrednia infolinia obsługi szkód, dodatkowe zniżki dla klientów, akcje marketingowe.
Podsumowując, jeżeli ktokolwiek myśli o podjęciu współpracy, a ma obawy, to niepotrzebnie, z takim wsparciem, jakim otacza cały zespół wyznaczony do Placówek Partnerskich, można iść na koniec świata i przy okazji zarabiać fajne pieniądze, gdyż placówki oprócz realnych planów, mają również realne kontrakty sprzedażowe :).
Martyna Łukawska
Placówka Partnerska w Warszawie
Nowoczesny agent nowoczesnej firmy
Dzięki partnerskiej współpracy z Generali mamy możliwość budowania kariery opartej na solidnej, znanej na rynku i prestiżowej marce Generali, działającej już od wielu lat. Zapewnia to rozpoznawalność mojej placówki już od samego początku jej istnienia.
To współpraca z wysokiej klasy zespołem ekspertów, pomoc i wsparcie na każdym etapie pracy.
To nowatorskie produkty oraz nowoczesne oznakowanie i wyposażenie placówki, atrakcyjny system premiowo-motywacyjny, szeroki pakiet benefitów oraz udział w prestiżowych konferencjach i szkoleniach.
Dzięki współpracy możemy oferować klientom profesjonalne rozwiązania zapewniające im bezpieczeństwo finansowe i realizację marzeń, bo nowoczesna firma to nowoczesny agent…
Elżbieta Borkiewicz
Placówka Partnerska w Sulęcinie
Godny partner na lata
Cieszę się, że mogłam dołączyć do grona Placówek Partnerskich Generali i Proama. Dzięki współpracy z Generali mogę jeszcze bardziej skupić się na rozwijaniu biznesu, wiedząc, że mam godnego partnera na lata. Generali w ramach Placówki Partnerskiej zapewnia szeroką gamę benefitów, z których mogę korzystać.
Biuro, które przeszło metamorfozę, jeszcze bardziej przyciąga klientów, którzy z zaciekawieniem patrzą i wchodzą do Placówki. Placówka Partnerska to bardzo duży plus dla agenta, który myśli o rozwoju swojego biznesu. Z perspektywy czasu to był dobry wybór – zaufałam Generali.
Alicja Kopczak
Placówka Partnerska w Przemyślu