Od kilku lat zauważam pewną sezonowość w sprzedaży określonych produktów. Grudzień to miesiąc polis rolnych, wrzesień NNW, a październik to dobry czas, żeby zacząć z klientem rozmawiać o polisach na życie lub o produktach pomocnych w sytuacji, gdyby doszło do choroby nowotworowej.
Po owocnej sprzedaży NNW we wrześniu dobrze będzie, jeśli nie zostawimy rodziców tylko z tym produktem dla dzieci. To genialny wstęp do dalszej rozmowy o przyszłości i zabezpieczeniu całej rodziny.
Warto więc wykorzystać ten czas do akcji promocyjnej dotyczącej produktów pomocnych w walce z rakiem. Jest kilka skutecznych sposobów na zainteresowanie nimi klienta.
Którędy do celu
1. Ulotka – to ciekawe narzędzie do informowania klientów o produktach. Przy czym nie mam tu na myśli ulotki do roznoszenia i wrzucania do skrzynek czy wciskania przechodniom. Skuteczna ulotka to taka, którą wręczymy klientowi w biurze po zakończonej sprzedaży produktu, po który się zjawił. Wręczając ją, możemy dodać kilka słów i od razu umówić się na kolejne spotkanie, podczas którego przeprowadzimy dłuższą rozmowę i dobrze poznamy potrzeby ubezpieczeniowe.
2. Telefon – wystarczy sięgnąć po niego i zacząć dzwonić do klientów z bazy z akcją informacyjną dotyczącą miesiąca walki z rakiem. Codziennie można wykonać kilka lub kilkanaście rozmów i umówić się na spotkanie. To bardzo skuteczny, ale również czasochłonny sposób.
3. Facebook – najlepsze narzędzie do promowania naszych ubezpieczeniowych usług. Daje niesamowity efekt skali. Z jedną informacją docieramy do znacznie większej liczby odbiorców niż przez telefon czy ulotkę. Wystarczy wcześniej przygotować plan publikacji na cały miesiąc. Odkąd promuję swoje biuro w mediach społecznościowych, dotarcie do klientów z informacją o danym produkcie jest jeszcze łatwiejsze.
4. Wydarzenie – można również zorganizować wydarzenie stacjonarne lub online, na którym porozmawiamy z ekspertem, np. onkologiem, i uświadomimy klientom, jakie są zagrożenia i statystyki dotyczące zachorowań na nowotwór. Gdy klient ma większą świadomość, decyduje się na szerszy zakres ubezpieczenia.
Październik miesiącem walki z rakiem
Zapytaj swojego klienta, czy ma polisy zabezpieczające zdrowie i życie jego rodziny. Jeśli odpowie, że nie, to naszym zadaniem jest poinformowanie go o produktach, które pomogą w sytuacji poważnego zachorowania. Jednym z nich, doskonałym do promowania w październiku jest Global Doctors, a także ONKOPENSA.
Polisa ONKOPENSA to wypłata świadczenia w przypadku nowotworu złośliwego. Składka jest dość niska w stosunku do świadczenia, jakie klient może otrzymać. Plusy takiego produktu to:
- brak rozbudowanej ankiety medycznej,
- możliwość ubezpieczenia osób, których rodzina chorowała na nowotwory
- tylko dwa pytania o stan zdrowia
- niska składka roczna
- wypłacone świadczenie można przeznaczyć na dowolny cel
Jednocześnie mam świadomość, że to nie jest wystarczające zabezpieczenie. Dlatego rozmawiam z klientami o innych produktach.
Dlaczego warto mieć Global Doctors? Ponieważ zapewnia najwyższy standard ochrony obejmujący w zależności od wybranego rodzaju i wariantu ubezpieczenia, między innymi:
- organizację i pokrycie kosztów leczenia w renomowanych klinikach medycznych na całym świecie
- dostęp do kilku tysięcy najlepszych światowych specjalistów
- suma ubezpieczenia do 2 mln euro w całym życiu dziecka
- organizację i pokrycie kosztów transportu, zakwaterowania ubezpieczonego, a w przypadku chorego dziecka – dwóch opiekunów
- po powrocie z leczenia za granicą pokrywanie kosztów leków zakupionych w Polsce oraz poza jej granicami do kwoty 50 tys. euro
Myślę, że misją agenta jest informowanie o rozwiązaniach, jakie dają nam towarzystwa ubezpieczeniowe, zwiększanie świadomości w zakresie produktów ubezpieczeniowych oraz edukowanie.
Chcę, żeby każdy mój klient podejmował decyzję świadomie, dlatego też rozmawiam z nimi i pokazuję różne rozwiązania. To uspokaja moje sumienie – mam pewność, że zrobiłam wszystko, aby wybrali słusznie. Jeśli klient nie wie i nie zna jakiegoś produktu, to niestety nie ma możliwości wyboru. Mam poczucie, że często klienci nie mają dobrego zabezpieczenia tylko dlatego, że nie wiedzieli, że można inaczej.
Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów – ALE AGENT